Verslag van het -Braziliaanse- Horse Event.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:29

Brazilie is nu niet het eerst land waaraan ik denk als paardenland, maar wat een leuke expo - die Mangalarga , wat een beauty en alles is ook zo leuk beschreven !

Ir111

Re: Verslag van het -Braziliaanse- Horse Event.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:55

Altijd leuk om jouw verslagen te lezen, vooral niet weggaan daar en vooral blijven posten! :D

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:57

Heel tof topic. Leuk om eens wat anders te zien en te lezen.
En die paarden... :D

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:20

Heel erg gaaf zeg!!

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:32

Wat een beauty's, vooral de Percheron en de Bretons. Maar ik heb dan zelf ook een Percheron :x .
Ik wist niet eens dat ze Percherons hadden, wel dat ze heel bekend waren in de Vs en Canada, maar niet in Brazilië. Dus eigenlijk is het niet eens gek. :')

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:35

Heey! Op deze manier wordt jouw mooie Brazilië wel populair hier op bokt! :) Gaaf verslag weer! Was je puur als toeschouwer of ook nog wat zakelijke (zwarte harige paarden:P) connecties gelegd? Of mocht je legaal uitgebreid genieten? De latere lezingen klinken heel interessant.
En eindelijk vrouwen te paard! Wel een cliché dan, dat knuffelen :P
Die vosse Betron zijn gaaf zeg! Wat een paarden!

Super verslag weer! Kan niet wachten om gezellig te komen buurten! Is dit evenement altijd rond deze tijd?

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:39

Wauw die vos <3 :~ :~

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:53

Rivano schreef:
S_uus schreef:
Heel gaaf, ga je volgend jaar weer? Ik wil mee in de handbagage !

Ga volgend jaar zeker weer, en dan op een zaterdag of zondag wanneer er meer shows zijn. In de handbagage mee kan altijd, maar dan wordt dat waarschijnlijk al in januari. Heb je wel veel tijd om voor te bereiden en aan het klimaat te wennen..

Deal *\o/* :+

De vos is ook prachtig!

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:17

heel gaaf, je schrijfstijl is ook erg vermakelijk :) op naar t volgende evenement!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 15:05

Wat leuk! Iedereen weer bedankt voor de leuke berichtjes.

SheeNegro schreef:
Oh kun je je nog wat vertellen over de lezing? Mooie paarden hoor, maar wat leken die lezingen interssant! :D

Wat ze ook nog lieten zien waren cijfers over ongevallen in het algemeen. Dat 'valpartijen van het paard' het meest voorkomen in de recreatie sfeer: "Tante wil ook even met haar pumps op de brave pony van het neefje want dat is zo leuk voor facebook", terwijl bij percentage ongevallen met paarden "op de grond' de professionals weer het hoogste scoren. (trailer laden, via ladder hooi van hooizolder halen, etc.)

Elke dag hadden ze andere onderwerpen, zoals:
- De mythes en waarheden over voedingssupplementen,
- Het verschil tussen DE hoefsmid en 'iemand die er een ijzer onder komt slaan'. :D ,
- Debat over Paardenwelzijn,
- Ronde-tafel over de impact op hippische beroepen door de verschuiving van het paard als 'gebruiksdier' naar 'huisdier'.
Die laatste had een speciale focus op: "Antropomorfisme". (het paard menselijke eigenschappen toedichten) Denk aan een veearts die nu om moet gaan met eigenaren die hun enige paard als 'hun kindje' zien en de daarbij behorende drama´s als deze ziek wordt. En de voerleverancier die met speciale lekker uitziende muesli´s komt (alsof het paard daar op let), verkocht in handige luxe uitziende draagverpakkingen, tegen een aanzienlijk $$.$$$,- bedrag, etc.

Nimber schreef:
Volgens mij woon je daar prachtig of niet?

Zelf woon ik meer in een zakendistrict (beton jungle), de stal zelf ligt wel prachtig in een vallei. Als ik op mijn balkon sta dan zie ik alleen torenflats, helikopters en vliegtuigen.. Maar dat heeft ook zijn charme.
Dit is een foto van São Paulo vanaf een restaurant. (beetje over het rand geleund om te maken, maar je moet er wat voor over hebben.)
Afbeelding

Flint09 schreef:
Brazilie is nu niet het eerst land waaraan ik denk als paardenland

In 2009 stond Brazilië (met 5.496.817 paarden) op de 4de plaats als grootste land ter wereld wat aantallen paarden betreft, en ze staan nu derde dacht ik. (de andere zijn VS, China en Mexico)

RianneH schreef:
Was je puur als toeschouwer of ook nog wat zakelijke (zwarte harige paarden:P) connecties gelegd? Of mocht je legaal uitgebreid genieten?

Puur voor de fun, maar natuurlijk altijd met commercieel oog voor mogelijke zakelijke of netwerk kansen.

RianneH schreef:
Kan niet wachten om gezellig te komen buurten! Is dit evenement altijd rond deze tijd?

Ja, is elk jaar rond deze datum in september. We zitten al met smart op je te wachten!

marijn84 schreef:
op naar t volgende evenement!

Volgende evenement is 2 en 3 november. Het allereerste KFPS Friese Paarden Keuring en Ibop evenement in Brazil.
*\%/*
Dat zal vast een aardig topicje opleveren. We wilden het eerst in hetzelfde park als de Expo Cavalos doen, maar die hebben geen overdekte piste (voor de Ibop wel handig..) en vroegen ook een flink bedrag. Nu wordt het een terrein wat verder weg welke ook voor de Lusitano keuringen gebruikt wordt, daar hebben ze zowel overdekt als buiten.
Laatst bijgewerkt door Jitske op 02-10-13 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Fotolink aangepast omdat Photobucket te veel bekeken was

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:22

_O- _O- _/-\o_

Geweldig! Als je het zo omschrijft wil heel bokt wel naar Brazilie voor dat evenement volgend jaar! :D Super leuk!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:14

Heel leuk verslag heb je geschreven!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:30

Om een of andere rare reden kan ik je foto's niet zien -O- Terwijl het verhaal en de reacties me wel heel nieuwsgierig gemaakt hebben!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 21:08

Toydoll schreef:
Geweldig! Als je het zo omschrijft wil heel bokt wel naar Brazilie voor dat evenement volgend jaar!

Komen die agenten met wapenstok en pistool toch van pas... De Hollandsche Invasie!
Haha, zou leuk zijn. Maar wel zonde dat de lezingen dan niet te volgens zijn. (tenzij iemand Portugees spreekt)

Iolanthe schreef:
Om een of andere rare reden kan ik je foto's niet zien

Grrrr... had ik al allerlei problemen en foutmeldingen tijdens het uploaden, zijn ze nu helemaal weg. Teveel bezoekers schijnbaar.
Zal ze ergens anders uploaden en dan een mod lief aankijken.
Moet ik dan temmen of PB-en om het aan te passen met de nieuwe links?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 21:30

Heb de TEM knop gebruikt voor de nieuwe links, maar deze keer vanaf MijnAlbum.
Photobucket maar niet meer gebruiken... -O-

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 12:57

Dank je wel Jitkse voor het aanpassen van de links.
Vanaf nu alleen nog maar 'MijnAlbum'..

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:13

Heb genoten van je verslag en af en toe heerlijk gelachen. Blij dat je met "algehele stemming" tot Bokt-reporter bent gebombardeerd :D .

Ben benieuwd of we binnenkort allemaal NH-opgevoede dierenartsen gaan krijgen!!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:55

zippora schreef:
Blij dat je met "algehele stemming" tot Bokt-reporter bent gebombardeerd

Heb natuurlijk de boel omgekocht, zo werkt dat hier...

zippora schreef:
Ben benieuwd of we binnenkort allemaal NH-opgevoede dierenartsen gaan krijgen!!

Ging inderdaad best vaak over dierenartsen. Eerst dat ze NH-geschoold moeten worden, en erna hoe lastig het voor ze is dat mensen tegenwoordig hun paard 'vermenselijken' en welke impact dit heeft op het werk van de dierenarts. Dus niet alleen de dierenarts als paardenfluisteraar, maar ook als mensenfluisteraar met verdieping in trauma- en rouwverwerking. Dat was vroeger toen het paard nog gebruiksdier was wel anders. Nu staat de emotionele eigenaar (bewapend met wikipedia gids) ertussen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:23

Hele mooie foto's en leuk verhaal!
Dat omhelzen is echt geweldig haha!

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:25

Rivano schreef:
Dus niet alleen de dierenarts als paardenfluisteraar, maar ook als mensenfluisteraar met verdieping in trauma- en rouwverwerking. Dat was vroeger toen het paard nog gebruiksdier was wel anders. Nu staat de emotionele eigenaar (bewapend met wikipedia gids) ertussen.

_O- dilemma van de moderne DA mooi verwoord!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:51

pfoe die Mangalarga Marchador zijn wel retegaaf :D mooi verslag!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:42

Maar goed dat die ene manegelesgever les gaf aan kinderen. Moest het volwassen vrouwen zijn dan was het waarschijnlijk aan dovevrouwsoren om enkel de pony/paard te omhelzen ipv de lesgever. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:59

Wat een leuk verslag! :D
Die pauw :')

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:26

Wat een leuk verslag. Ik heb de prachtige witte MM hengst ook in het echt mogen bewonderen afgelopen juni, wat een fantastisch dier is dat.

Brazilie is sowiezo ontzettend leuk. Ben er nu twee keer geweest en dat is vast nog niet de laatste keer *D .

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 00:21

petraaken schreef:
Maar goed dat die ene manegelesgever les gaf aan kinderen. Moest het volwassen vrouwen zijn dan was het waarschijnlijk aan dovevrouwsoren om enkel de pony/paard te omhelzen ipv de lesgever.

Haha, voor een Bokt-Brazil uitwisselingsproject kunnen we het vast wel invoeren.
Maar eigenlijk is 'omhelzen met een zoen' wel standaard hier, ook op de werkvloer en dergelijke. Ik kan echt aan veeeeel dingen wennen en aanpassen, zeer flexibel, maar dat constante ge-omhels en gezoen met jan en alleman (incl. wildvreemden) blijft een onwennig puntje. Op het werk dus gewoon elke ochtend met iedereen... (maar misschien ben ik wel preutse doos ofzo met grote radius persoonlijke ruimte)
De paarden daarentegen.... zoenen, omhelzen, knuffelen, kriebelen.. Expert level!

noivadapaz schreef:
Wat een leuk verslag. Ik heb de prachtige witte MM hengst ook in het echt mogen bewonderen afgelopen juni, wat een fantastisch dier is dat.

Hij was ook zo braaf. Die ruiter is op het einde ook nog op de kont van die hengst gaan staan. En hij bleef echt zo staan van.. OK, geen probleem, ik wacht wel tot je klaar bent met al die fratsen en ondertussen kijk ik gewoon wat rond. Echt super paard!