De plus en minpunten van Horse Event 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:54

haffylover schreef:
Maar de grootste domper van zondag vond ik de clinic van het helicom deurne zelf. Toen er ruiter van hun zelf de ring in kwamen en zat gewoon een meid bij die reed haar paard zo dat aan 1 kant gewoon zonder te overdrijven het halve bit uit de mond hing van trekken en soms ook extreem diep net geen krul.
Dan denk ik en dat moet een visite plaatje zijn

Wat een neerbuigende reactie! Doe het maar even met zoveel entourage, zoveel toeschouwers. Petje af voor die meiden (en heer). Als je verder keek dan je neus lang is, dan had je vast wel opgemerkt dat ze goed in staat waren om aanwijzingen toe te passen en daar gaat het om. Je zit op school om te leren, en niet iedereen kan elke dag op zijn best rijden.
Vind het niet netjes om die meid zo af te kraken, ook al is het niet het beeld dat jij het liefst wil zien.

DendroFleur

Re: De plus en minpunten van Horse Event 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:31

Na een aantal jaren een tevreden bezoeker te zijn, stond ik nu aan de andere kant. We hebben voor ons appaloosa stamboek de stand bemand en met mijn veulen deelgenomen aan de demo en rassendefile.

Ik moet zeggen dat ik weinig negatieve punten heb. Alle vrijwilligers bleven positief ondanks het slechte weer (op zaterdag). Stonden klaar om je uit de modder te trekken. Als je iemand verwachtte waar je een kaartje aan moest geven, werd het kenteken opgeschreven en konden we zelf terug naar de stand.
Vind La Place echt een goede zet, je hebt tenminste keus en hoeft geen vette hap te nemen. En dan vind ik het niet erg als het iets duurder is. Kwaliteit is goed.
Gratis toiletten die onderhouden worden
Er waren mensen aangesteld die verantwoordelijk waren voor bijv het rassendefile of de rassendemo. Deze hielden je op de hoogte en kwamen geregeld langs.
Blij dat de medische hoek weer terug is. Erg interessant als je paard iets mankeert en je nu levensecht kan zien hoe en waar het zit.
Voor het eerst echt in de Bokt-stand geweest. Na 3 dagen ga je mensen herkennen en durf je ze aan te spreken. Was een leuke club mensen en verbaas me dat blijkt dat ze je echt herkennen of weten wat je doet.

Enige minpunt vond ik dat Pam tijdens het rassendefile op zondag omriep dat de appaloosa ook gebruikt wordt in de western. Dat is nu juist net het misverstand met ons stamboek dat meer gericht is op dressuur/spring/menpaarden met een andere kleur.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:01

Ik heb zondag als deelnemer een erg leuke dag gehad.
+ nette wc's
+ Keuze aan eten

- Geen pinautomaat!
- Stand aanbod viel erg tegen, niks leuks geshopt.

Verbaasd dat mensen hier zo over de prijs van het eten, programmaboekje en parkeren klagen.
Het is een evenement en dat moet wel iets opleveren.
En helaas is een kleine vergoeding voor de proefverpakkingen vragen nodig, anders is de voorraad op vrijdag al weg gegraaid.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:51

Ik vind ook dat er een deel mag zijn waar wat moeilijkere en hoger niveau clinics gegeven mogen worden. Al is er een plek voor lezingen en een bak met uitleg en demo's en dan thema's per dag, dus een wetern, een grondwerk/vd/klassiek en een spring/dressuur dag.

Ik merkte dat ik net als bij andere keren ik toch wel vaak gewoon weggelopen ben omdat mensen mij dan absoluut niet boeien. De australische heren vond ik bijvoorbeeld een heel leuk begin hebben, maar daarna zwakte mijn aandacht af en ben ik uiteindelijk wat anders gaan doen.

Wat ik wel heel fijn vond is het leuke commentaar van de omroepers, ook als ze er niet zoveel vanaf wisten, probeerde verhalen bij clinicgevers los te krijgen en namen dit ook mee in hun praatje.

Sommige stands mogen wel wat vrolijkere mensen, andere wilde net iets graag iets verkopen, een middenweg zal wel fijn zijn.

Plus punt, de bandjes voor toegang zijn super, ik heb die van vrijdag nog altijd om en hij overleeft douchen, regen, werken, etc. Is die volgend jaar ook nog geldig? Kan best zijn dat ik hem dan nog gewoon om heb :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:50

Veel punten al genoemd. Ik ga proberen om niet in de herhaling te vallen.
Heb nog wel 2 puntjes van aandacht.
* Rassen waren bijna hetzelfde als de rassen van vorig jaar. Verbeterpuntje: Meer rassen proberen aan te trekken. Haflinger, Tinkers, Shire, Belgisch Trekpaard, Noriker en zo kan ik nog wel even door gaan.
* Kwaliteit van de rassen demo's mag wel wat omhoog bij sommigen. Ik moest moeite doen om mij te concentreren en er was niet veel leuks aan om na te luisteren (tennessee walking horse heb ik het dan over).

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:40

Ben nog nooit op HE geweest, dit vanwege 1 (voor mij groot) minpunt: De locatie!

Deurne is in Brabant, ik kom zelf uit het noorden van NL en ben afhankelijk van het ov ivm geen rijbewijs. Dit zou betekenen dat als ik naar HE zou willen, dat ik circa 3 1/2 uur onderweg ben met de trein (enkele reis) met daarin 3x overstappen. Nou is het aantal overstappen geen probleem, maar de tijd wel. Want als je dan ook nog weer terug wilt, ben je dus bijna 7 uur kwijt alleen al aan reizen. En dan heb ik nog geen paard gezien...

Ik snap dat er voor een evenement als dit ruimte nodig is, maar zou dan het KNHS centrum in Ermelo een geschikte locatie kunnen zijn? Is gelijk wat centraler in Nederland...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:57

JPitty schreef:
Ben nog nooit op HE geweest, dit vanwege 1 (voor mij groot) minpunt: De locatie!

Deurne is in Brabant, ik kom zelf uit het noorden van NL en ben afhankelijk van het ov ivm geen rijbewijs. Dit zou betekenen dat als ik naar HE zou willen, dat ik circa 3 1/2 uur onderweg ben met de trein (enkele reis) met daarin 3x overstappen. Nou is het aantal overstappen geen probleem, maar de tijd wel. Want als je dan ook nog weer terug wilt, ben je dus bijna 7 uur kwijt alleen al aan reizen. En dan heb ik nog geen paard gezien...

Ik snap dat er voor een evenement als dit ruimte nodig is, maar zou dan het KNHS centrum in Ermelo een geschikte locatie kunnen zijn? Is gelijk wat centraler in Nederland...

welkom in mijn wereld :Y) woonachtig in zuidwest Friesland en student op Deurne. De afstand is echt goed te overbruggen hoor. Nederland kent geen afstand.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:10

Na drie en 1/2 uur heen en nog eens net zo lang terug kun je mij echt opvegen hoor...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:16

JPitty schreef:
Na drie en 1/2 uur heen en nog eens net zo lang terug kun je mij echt opvegen hoor...

Je kunt daar in de buurt overnachten, dus als je het er voor over hebt kun je zeker wel gaan.

Zo ben ik wel vaker al naar DE geweest om grote paarden evenementen te bezoeken, en dat was meer dan 3,5 uur heen / terug.
En ik ga dan juist met het OV als ik zo lang moet, dan kun je lekker achterover zitten en hoef je nergens op te letten, heerlijk :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:17

Daar overnachten is ook lastig, gezien ik geen brede beurs heb... werk 8 uurtjes en verder moet ik het doen met een uitkering... geen vetpot eerlijk gezegd...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:19

JPitty schreef:
Daar overnachten is ook lastig, gezien ik geen brede beurs heb... werk 8 uurtjes en verder moet ik het doen met een uitkering... geen vetpot eerlijk gezegd...

Maar daar kan HE toch niks aan doen?
En ik denk dat als je op tijd een oproep doet op Bokt of je bij een bokker in de buurt mag overnachten dat de kans groot is dat dat nog mag ook voor een bos bloemen of een doos chocolade.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:31

Ik denk dat juist deze locatie ideaal is. Veel is al aanwezig. En ook wij moesten 3,5 uur rijden maar hebben wel overnacht (caravan mee of tent). Vanuit Zuid Limburg is Ermelo weer ver.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:52

Ondanks dat het voor mij ook ver reizen is met het OV vind ik de locatie ideaal, mooi ruim opgezet en alle faciliteiten zijn aanwezig. Ik zorg dat ik altijd wat mensen meesleep zodat we in een auto kunnen :+ Ook toen ik nog geen rijbewijs had en helemaal afhankelijk was van anderen, is het me altijd gelukt om met de auto te komen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:10

OVernachten bij een Bokker klinkt makkelijk, maar gezien ik een Autistische beperking heb die bij mij op sociaal vlak aardig eruit komt, is dat voor mij niet echt gemakkelijk... Ik wil een persoon altijd eerst een beetje leren kennen voor ik ergens logeer...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:12

pluspunten:
-Gratis schone WC's
-La Place
-goede sfeer
-lekker weer (zondag)

Minpunten:
-te mogelijkheden om te pinnen zowel bij stands als geldautomaten.
-Je moet er haast een studie van maken om een persoonlijk programma samen te stellen, het systeem van de website vind ik niet ideaal omdat clinics niet tegelijk mogen zijn, bij sommige twijfelde ik dus wilde ik beide opschrijven dan moet je dus alles gewoon over gaan tikken of het hele programma printen (of kopen)
-sommige clinics hebben een misleidende naam, zo ging het soepel houden van het menpaard onder het zadel en voor de wagen eigenlijk alleen over het deel voor de wagen, er reed wel iemand tussen maar die werd alleen voorgesteld en daarna was alleen de menner aan het woord :?

@JPitty: HE is natuurlijk eigenlijk ook niet gericht op arme mensen, immers is het toch vooral gericht op mensen met eigen paarden :Y)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:19

Als t gericht is op mensen met eigen paarden, waarom waren er dan ook rubrieken van de FNRS, dus voor mensen met manegepaarden?

En arm ben ik echt niet, kan makkelijk rondkomen elke maand. Maar dan houd het verder toch echt op. Voor extraatjes is er wel wat geld, maar niet heel veel..... en aangezien dingen voor mij toch ook leuk moeten blijven....

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:22

Ik was er dit jaar voor het eerst, ik was er zaterdag.

+punten
Leuk dat je langs fokkerij liep voor je het echte grote terein op kwam.
Het busje van het station naar het evenement,

-punten
Jammer dat er weinig koud bloeden waren. Ben namelijk totaal geen fan van paarden die er breekbaar uit zien zoals arabieren enzo.
Dat heel veel dingen aan begin van de middag al uit uitverkocht waren. Maar dat is iets van de stands volgens mij en niet voor de organisatie

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:25

+ de gezelligheid!
+ wc gratis!
+ veel shows

- 5 euro voor parkeren, als je 3 dagen gaat, ben je 15 euro aan parkeren kwijt, vind ik best veel. is er geen idee voor een passe partout parkeerkaart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:31

Ik kan niet echt meepraten over de prijzen van het eten aangezien ik als Reporter was.. Maar hierbij dan ook mijn + en - punten :)

+Inderdaad, de gratis toiletten!
+Uitgebreid programma, er was veel te zien waar je niet dagelijks mee in aanraking komt
+Gezond eten :) Ik had die dag echt geen trek in patat en de gezonde broodjes en lunches en hapjes waren dan ook een goed idee, hier kan je veel langer op vooruit dan op een vet patatje.

- inderdaad.. Geen pinautomaat :( Ik had er niet aan gedacht om te pinnen dus heb een hoop dingen laten liggen helaas :( Goede les voor volgende keer.

Verder vond ik het top. Veel was ook overdekt/binnen dus met heftige regen had je binnen kunnen zitten wat erg prettig is!
Volgend jaar zeker nog een keer :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:17

Ik ben op de zaterdag geweest. Jammer van het weer, maar goed, daar was weinig aan te doen :) Wat plus en minpuntjes:

+ Leuk dat iedereen langs de fokkerijwereld binnenkwam.
+ Voldoende variatie in het programma, veel disciplines vertegenwoordigd.
+ Lengte van de shows. Meestal 20 minuutjes/half uurtje, prima :)
+ Gezelligheid.

- Vieze wc's. Ik weet niet of ik pech had, maar toen ik naar de wc moest was die alles behalve schoon en het stonk echt vreselijk. Maar zo te lezen is dat pech.
- Eentonigheid in de FNRS piste. Die zitcompetitie duurde mij écht te lang.
- Uitloop van het programma in de FNRS piste op zaterdagmiddag. De voltigeclinic begon bijna een kwartier te laat...
- Gebrek aan licht bij de FNRS piste. WOW, wat was het daar donker!
- Ballonnen aan de kant van de FNRS piste. Ging maar net goed toen er op een gegeven moment ééntje knapte...

Oh en over gratis zakjes voer gesproken: ik ben toch wel met een paar kilootjes naar huis gekomen. Inderdaad, niet overal was het gratis maar ik heb voor een specifiek probleem wel redelijk wat meegekregen hier en daar :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:33

chelle_dora schreef:
- inderdaad.. Geen pinautomaat :( Ik had er niet aan gedacht om te pinnen dus heb een hoop dingen laten liggen helaas :( Goede les voor volgende keer.

Jammer dat je er dingen voor hebt laten liggen, je kon namelijk volgens mij wel geld (bij)pinnen bij de balie bij de ingang (waar je ook kaartjes en uitrijkaarten kon kopen). Tenminste mijn vriendin heeft nog wel gewoon geld gepind bij de ingang? Maar een gewone automaat ergens wat centraler op het terrein zou imo veel handiger zijn :j

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:35

Pluspunten
+ Leuke stands
+ Overdekte stands
+ Overdekte tribunes bij de NH-cirkels en de BIT-piste.
+ Toiletten gratis + schoon
+ Veel variatie

Minpunten
- La place (kort na het eten van de kipsaté werd ik ziek.. tot de volgende dag aan toe)
- Met een rolstoel kun je niet overdekt zitten bij de NH-cirkels en BIT-piste.
- Met een rolstoel kun je niet in de stands komen
- Rommelige indeling van activiteiten en stands daardoor onoverzichtelijk (wellicht wegwijsbordjes)
- Clinicgevers weken vaak totaal af van het onderwerp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:46

liedje89 schreef:
chelle_dora schreef:

Jammer dat je er dingen voor hebt laten liggen, je kon namelijk volgens mij wel geld (bij)pinnen bij de balie bij de ingang (waar je ook kaartjes en uitrijkaarten kon kopen). Tenminste mijn vriendin heeft nog wel gewoon geld gepind bij de ingang? Maar een gewone automaat ergens wat centraler op het terrein zou imo veel handiger zijn :j

Ik kwam dus vanwege de VIP kaarten niet echt te stoppen bij het kaartenloket aangezien ik dus al kaarten had.. Maar inderdaad, een automaat was handig geweest :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:50

Dat er weinig beursaanbiedingen waren, snap ik wel.
Het kost al een klein fortuin om een stand te nemen op HE.
Dat moet toch weer terug verdiend worden, en dan zitten koopjes met lage marge er voor veel standhouders gewoon niet meer in.

+ fijne wc
+ gezonde mogelijkheid om te eten, al vond ik het wel heel duur
+ mooie shows, al was er weinig vernieuwends (hoewel ik mr. Tucker wel briljant vond)
+ genoeg zit plaatsen op het hele terrein
+ ingang via fokkerijwereld

- extreem ver lopen naar parkeerterrein en ook nog met omweg door het bos. Niet fijn als je geblesseerd bent.
- frietkraam bij kunstpaviljoen buiten had dubbele rij, maar dat stond niet aangegeven. Ik stond al ff in de rij, toen ik er zelf achter kwam dat je eerst links moest afrekenen en daarna met je bonnetje in de andere rij moest staan. Alle mensen achter me maakte dezelfde fout, het was gewoon niet duidelijk. En toen de friet er eindelijk was heb ik t nog weg kunnen gooien ook, het smaakte naar rauwe aardappel, echt niet te eten.
- la place was erg duur. Fijn dat de gezonde keus er is, maar 4,75 voor 2 stukjes meloen en 1 stukje ananas in een bekertje is belachelijk.
- broodje unox was echt koud, niet eens lauw. Toen ik daar wat van zei, kreeg ik nog een snauw ook.
- toch weer veel dezelfde stands, ik mis een leuk strodorp met (voor standhouders) betaalbare marktkraampjes, zodat creatieve , kleinere ondernemers ook hun leuke spullen en diensten kunnen laten zien.
- standhouders en stamboeken vertrokken zondag al, terwijl de eindshow nog bezig was! Ik had daar graag nog wat mensen willen spreken, maar de hele stand was al weg. Daar waren n paar jaar geleden toch richtlijnen en regels voor, voor de standhouders?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:03

JPitty schreef:

mijn stage zat in herwen en woon in Heerhugowaard, reistijd per ov enkele reis 3 uur en 45 min zonder vertraging maar wel gewoon stage gelopen, het is,best te doen, als je maar Wilt.