Het bewijs en gevaar van bruikleen (Precious)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het bewijs en gevaar van bruikleen (Precious)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:38

Wat kan je hier nu nou nog voor weerwoord tegen hebben?

Pony is m.i. op een wei gedumpt en moest zich maar redden. Wellicht door kinderen verzorgd die dacht dat de slablaadjes die ze hongerig heel de dag at ook gezond was, want zij moet ze ook eten van mama....Dat hij luis kreeg, welliswaar door ondervoeding, maar dat snappen ze niet, tja katten hebben ook wel eens vlooien,,dus zal wel...als je er een deken op legt, ziet niemand dat hij bijgevoerd moet worden, want dat kost geld ....en de luisen kunnen er dan ook niet meer bij.

Bokker of niet, schamelijk en geen enkel excuus.

Heb je het geld en de animo niet meer, geef hem dan terug!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:40

Maar dan is het toch raar dat de rest er wel prima uit ziet? Dus er is blijkbaar wel geld/kennis voor de verzorging anders hadden die andere er ook wel slecht uitgezien. Maar goed, ik wil verder niet speculeren.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:46

Naomi schreef:
Beb_bokt schreef:
Wat een situatie. Hoe gaat het nu verder met de dierenpolitie? Goed dat een krant interesse heeft in een artikel. Als je die foto's zo ziet dan kun je wel huilen. En die vrouw geeft nog les ook... Ongelooflijk! Fijn dat het met Pres stukken beter gaat :) .

De dierenpolitie heeft de zaak van Pres gesloten met goed resultaat. Ik mag er verder ook niet teveel over kwijt. Ze hebben iig goed werk geleverd en me heel serieus genomen. Ze zijn daar ook geweest.

Hoe en wat is voor ons niet belangrijk als jij maar het gevoeld hebt dat je serieus werd genomen en dat de zaak is afgesloten met een positief resultaat.

Denk je dat de plekken op het achterbeen en bil zijn ontstaan door het schuren? Zijn die weer helemaal weg?
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 12-09-13 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:47

Pff, wat zag ze er uit. Maar wat fijn dat ze nu weer zo goed opgeknapt is.

Ik verwacht niet dat de persoon in kwestie die haar in bruikleen had verhaal komt doen. Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Toch vind ik het opmerkelijk dat er geen namen genoemd mogen worden. Persoon in kwestie heeft al weer een nieuw paard en ook een aantal paarden in bruikleen. Erg jammer.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:52

Zou de bruiklener een hoarder zijn van gratis paarden?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:54

Geen zinnig verantwoordelijk denkend mens laat - mag ik toch aannemen- de dagelijkse zorg over een nota bene in bruikleen-pony of paard aan een paar kleine kinderen over? Hoe "leuk" ze er ook verder mee omgaan? Dan ben je niet wijs. JIJ als bruiklener hebt de overeenkomst als volwassene met de eigenares aangegaan, paard staat op JOUW terrein, dus ben JIJ degene die aangesproken kan worden op al dan niet goede of slechte verzorging geboden hebben.

Het feit dat "de rest" van de pony's op het bruiikleen-adres er dan volgens de verhalen wel goed uitzag, ontslaat bruiklener INTEGENDEEL van de (medische) zorgplicht, want die wist dus kennelijk maar al te goed hoe het beter kon. Er was dus ervaring en vergelijkingsmateriaal.
Dus eens te meer een geval van schromelijk tekortschieten en verwaarlozen, iets anders kan ik daar echt niet van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:56

capopjekop schreef:
Maar dan is het toch raar dat de rest er wel prima uit ziet? Dus er is blijkbaar wel geld/kennis voor de verzorging anders hadden die andere er ook wel slecht uitgezien. Maar goed, ik wil verder niet speculeren.

Misschien was die van een ander, of reden ze daar nog op en was die het wel "waard". Idd is speculeren..maar dit is dierenmishandeling en daar is geen excuus voor.

Kun je je verplichtingen niet meer nakomen, dan moet je hulp inroepen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:59

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken de naam van de bruiklener niet meer te noemen en ook niet te verwijzen naar deze persoon.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:59

russel schreef:
capopjekop schreef:

Kun je je verplichtingen niet meer nakomen, dan moet je hulp inroepen.

We kunnen ons allemaal wel situaties voorstellen waarbij je niet meer de centen hebt om voor een paard te kunnen zorgen. De bruiklener had een goed vangnet om op terug te vallen, de eigenaar. Op z'n minst had de eigenaar ingelicht moeten worden.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 18:00

De bruiklener neemt wel steeds paarden aan. Heeft regelmatige andere paarden, maar zelf ook vaste paarden die blijven. Paarden beleren en doorrijden is hobby en adverteert ze ook vaak mee. Ik moet eerlijk zeggen dat ze wel goed is in wat ze doet.

Citaat:
Geen zinnig verantwoordelijk denkend mens laat - mag ik toch aannemen- de dagelijkse zorg over een nota bene in bruikleen-pony of paard aan een paar kleine kinderen over? Hoe "leuk" ze er ook verder mee omgaan?

Ik denk dat je iets doorelkaar haalt. Pres kreeg een ander adres toen ze zo slecht was. Die mensen gingen scheiden en toen kwam ze dus bij een meisje van 10, met ouders die verantwoordelijkheid namen. Ik vond dat niks en het feit dat ze haar weggaven aan de pensionhouder. Van dat meisje van 10..kwam daarna.
Waar ze verwaarloosd was, was het eerste adres en daar had een volwassene de zorg.

Wat wettelijk meespeelde in dit verhaal is dat als je langer dan 3 maanden voor een dier zorgt -in dit geval een pony- dat je wettelijk de eigenaar bent, tenzij tegenbewijs. Mijn geluk, was de overeenkomst dus.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:02

bigone schreef:
Paard ziet er nu in ieder geval goed uit, het zou inderdaad goed zijn als diegene die het paard in bruikleen heeft gehad hier ook haar verhaal doet. Het lijkt op flink tekort geschoten zorg want Press was wel heel erg mager en zag er gewoon ronduit slecht uit. Soms kan het snel gaan met oudjes maar dit lijkt meer op grove onderschatting en eerlijk gezegd, als je veel met paarden omgaat zou dit niet mogen gebeuren.

Nou dat lijkt me wel als je ziet hoe het paardje weer bijgekomen is. Dan is er toch echt sprake geweest van grove verwaarlozing. Bah!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:08

Dit is absoluut ten eerste ernstige dieren-verwaarlozing (dieren-mishandeling moet volgens de Wet een "actie" bij betrokken zijn, dus enige opzet of bewust toebrengen van leed of verwondingen).
De bewijslast hiervoor ligt altijd bij de aanklager, dan wel via de ter zake kundige personen zoals een DA (Dierenpolitie kan hier zelf niets over beslissen, die kan slechts beslissen een DA in te schakelen of niet).

Hier is IMO hoe dan ook geen excuus voor mogelijk, verhaal van de andere kant zullen we wel nooit krijgen, wel hoop ik dat dit soort zaken breeduit gemeten worden in de media, er loopt nu blijkbaar een procedure. Ik begrijp dat dit een langdurige kwestie kan worden, en dat TS daar ook niets meer over kan of wil zeggen op een openbaar Forum.

TS: het is een grote misvatting dat als je 3 maanden of langer voor een paard(je) zorgt je dan als eigenaar wordt aangemerkt. Hoe kom je daarbij? Speculeerde de bruikleenhoudster daar op? In welke wet staat dat? Inderdaad gelukkig dat je zo'n contract had. Er gaat ook zo'n sprookje rond: als je kunt aantonen dat je zes maanden voor een paard de kosten betaalt, dat je dan voor de Wet "automatisch" wordt aangemerkt als eigenaar?
Dat is totaal niet waar!
Je bent de eigenaar als je een koop/verkoopcontract kunt produceren, of getuigen hebt bij de koop/verkoop, die dit op schrift willen stellen indien een conflict, anders heb je geen poot om op te staan.
In geval van een bruikleen ligt dat wat makkelijker inderdaad.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 12-09-13 18:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:10

Allejezus, wat zag ze er uit! Fijn dat het nu beter gaat....

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:11

gelukkig is nu alles weer goed :)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:12

Wat erg dat mensen zo met een dier omgaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:16

Dan had ik toch daar in de buurt iemand anders gezocht die wel fatsoenlijk je paard had verzorgd, ik zou er niet van kunnen slapen.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 18:24

marleen_usar schreef:
Dan had ik toch daar in de buurt iemand anders gezocht die wel fatsoenlijk je paard had verzorgd, ik zou er niet van kunnen slapen.

Ja kende genoeg mensen in de buurt..maar was bang, dus wilde haar daar niet in de buurt. En heel veel mensen wilde Pres niet opvangen omdat ze niet wisten wat ze had en ze andere paarden hebben (begrijpelijk). Geloof ik..ik heb er ook niet van geslapen en dat heeft ook weer (persoonlijke) consequenties gehad. Ik werk fulltime en kon niet meer functioneren met overplaatsing als gevolg.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:25

Ik ben erg verdrietig door dit topic... Pres heeft is bij ons niet verwaarloosd of iets dergelijks ze is ziek geweest en dat heb ik laten nakijken door de dierenarts, ze was toen ze met Naomi meeging al weer behoorlijk opgeknapt. Sorry hoor maar ik vind dit geen stijl.

Daarbij heb ik naderhand nog een telefoontje gehad van iemand waar Prescious ook nog gestaan heeft nadat ze bij mij weggegaan is, die had ook weinig goeds te melden over Naomi.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:26

wat een verschrikkelijk heftig verhaal!!
Wat geweldig dat de pony er nu weer goed uitziet en een goed thuis heeft.
Ik zelf als eigenaar zijnde liet het hier zeker niet bij zitten!!
Nadat alles officieel geregeld was zou ik het zelf ook nog even onofficieel regelen.
En belachelijk dat haar naam hier niet genoemd mag worden!
Andere mensen moeten toch gewaarschuwd worden voor dergelijke praktijken en dierenmishandelaars!!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:26

Wat ik dan niet begrijp is dat het op Bokt voorpaginanieuws is wanneer er een klacht wordt onderzocht waarin dierenmishandeling bij Totilas door Rath het onderwerp is. Om nog maar niet te spreken over de bagger die Sjef en Anky over zich heen hebben gehad, wat ook vaak breed word uitgemeten op de voorpagina van Bokt. Trek dan ook 1 lijn, nu wordt er met twee maten gemeten.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 12-09-13 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:27

Ok, de andere kant van het verhaal!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:28

crazycactus schreef:
Ik ben erg verdrietig door dit topic... Pres heeft is bij ons niet verwaarloosd of iets dergelijks ze is ziek geweest en dat heb ik laten nakijken door de dierenarts, ze was toen ze met Naomi meeging al weer behoorlijk opgeknapt. Sorry hoor maar ik vind dit geen stijl.

Daarbij heb ik naderhand nog een telefoontje gehad van iemand waar Prescious ook nog gestaan heeft nadat ze bij mij weggegaan is, die had ook weinig goeds te melden over Naomi.

dus jij was de bruikleenster??
Een paard kan niet in korte tijd zoveel afvallen en luis hebben en weet ik veel wat door alleen ziekte.
Zeker niet als jij er zogenaamd een da bij hebt gehad.
Als dat zo zou zijn waarom is het paard nu dan weer in zo'n korte tijd opgeknapt!?
Daarna komt dan ook nog het feit dat de dierenbescherming hier volop mee bezig is geweest en dat doen ze ook niet zomaar!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:30

De dierenbescherming is hier helemaal niet mee bezig geweest. Ik heb welgeteld 1 telefoontje gehad van iemand van de dierenpolitie uitgelegd dat het paard onder behandeling stond en daarmee was het klaar.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:32

en hoe verklaar jij de rest dan?
Elk verhaal heeft 2 kanten maar jou kant is tot nu toe erg onduidelijk.
Paard is gewoon zwaar ondervoed... anders komt het niet in korte tijd zoveel weer aan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:33

Ik ken crazycactus. Dit paard verder niet en ook weet ik niks over de afhandeling maar wel weet ik dat al haar andere dieren er goed en gelukkig bijstaan. Dat zegt toch wel wat lijkt me