Verder wel gave fotos! Ziet er wel stoer uit allemaal
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En super gaaf dat hij bij uitgelicht staat! 
En met de vergelijking shetlander/ijslander moet je bij mij echt niet aankomen, die kan ik echt niet meer aanhoren, en hij is zo krom als je het aan mij vraagt. (Overigens zat Shetlanders gezien die zowat omvallen met te grote mensen erop, en deze IJslanders vertonen niets van onbalans of iets dergelijks
) Maar die discussie blijft altijd, en ik snap ook best dat het er voor veel mensen raar uitziet. Heel af en toe zie ik wel eens iemand op een IJslander waar ik het beeld niet mooi bij vind, maar dat zijn veelal de kleinere IJslanders of de extreem grote mensen. Zo kan ik me ook verschrikkelijk storen aan mensen met echt overgewicht op een paard (die bestaan natuurlijk ook in de IJslanderwereld, en daar stoor ik me dan meestal wel aan.) En inderdaad, als de ruiters echt te zwaar geweest zouden zijn hadden die paarden tijdens de Old Heroes al echt stuk geweest, en ik kan je vertellen, die oudjes waren veelal nog zo druk als ik weet niet wat aan de hand, springlevend

Jeskim schreef:Was vorig weekend op Vilhelmsborg in Denemarken. Kwamen voor de fjorden, maar was ook een wedstrijd voor IJslanders verderop. Zag er leuk uit!!
Ze hebben hoe noemen jullie die twee extra gangen, wij kwamen met een aantal opties, hoe is het nu officieel??
Verder hadden wij ook de vraag over het opgerichte hoofd in de tolt, hoe gaat dat dan met de rugspieren??
En de zadels liggen verder naar achter, viel ons ook op, daar geen vraag over, maar was gewoon opvallend. En die beugels, waarom zijn die anders??
Heb zelf ook een aantal keren op een IJslander gereden, vond het wel erg leuk!!
Dit zijn echt gave foto's en moet eerlijk zeggen dat ik me niet zo erg stoor aan de lengte van de ruiters, maar ik heb daar geloof ik over het algemeen minder moeite mee.. Het ziet er wel apart uit.
Apollo94 schreef:misschien een hele stomme vraag, maar lopen ijslanders altijd met hun hoofd omhoog? I s dat da niet slecht voor de rug?
gewoon puur uit interesse hoor, niet aanvallend bedoeld
Kaatje_S schreef:Mooi verslag Robin, maar we zijn niet anders van je gewend![]()
Wat betreft de houding, ook de IJslandse paarden horen netjes over de rug gereden te worden, alleen is de tölt en opgerichte gang, waarbij het hoofd hoger gedragen wordt dan je misschien gewend bent. Op dit niveau mag je er van uit gaan dat de paarden op die manier gereden worden.
Zoals je op de foto met Tyrson (paard met neckrope) ziet is het een natuurlijke houding.
Om de hoeven dragen de meeste paarden ballenboots, deze hebben gewicht aan de achterkant waardoor je nog net wat meer knieactie en ruimte krijgt in de gangen.
Suusie22 schreef:Tijdens mijn stage in IJsland ben ik bij Siggi op het bedrijf geweest