Verder wel gave fotos! Ziet er wel stoer uit allemaal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jeskim schreef:Was vorig weekend op Vilhelmsborg in Denemarken. Kwamen voor de fjorden, maar was ook een wedstrijd voor IJslanders verderop. Zag er leuk uit!!
Ze hebben hoe noemen jullie die twee extra gangen, wij kwamen met een aantal opties, hoe is het nu officieel??
Verder hadden wij ook de vraag over het opgerichte hoofd in de tolt, hoe gaat dat dan met de rugspieren??
En de zadels liggen verder naar achter, viel ons ook op, daar geen vraag over, maar was gewoon opvallend. En die beugels, waarom zijn die anders??
Heb zelf ook een aantal keren op een IJslander gereden, vond het wel erg leuk!!
Dit zijn echt gave foto's en moet eerlijk zeggen dat ik me niet zo erg stoor aan de lengte van de ruiters, maar ik heb daar geloof ik over het algemeen minder moeite mee.. Het ziet er wel apart uit.
Apollo94 schreef:misschien een hele stomme vraag, maar lopen ijslanders altijd met hun hoofd omhoog? I s dat da niet slecht voor de rug?
gewoon puur uit interesse hoor, niet aanvallend bedoeld
Kaatje_S schreef:Mooi verslag Robin, maar we zijn niet anders van je gewend![]()
Wat betreft de houding, ook de IJslandse paarden horen netjes over de rug gereden te worden, alleen is de tölt en opgerichte gang, waarbij het hoofd hoger gedragen wordt dan je misschien gewend bent. Op dit niveau mag je er van uit gaan dat de paarden op die manier gereden worden.
Zoals je op de foto met Tyrson (paard met neckrope) ziet is het een natuurlijke houding.
Om de hoeven dragen de meeste paarden ballenboots, deze hebben gewicht aan de achterkant waardoor je nog net wat meer knieactie en ruimte krijgt in de gangen.
Suusie22 schreef:Tijdens mijn stage in IJsland ben ik bij Siggi op het bedrijf geweest