Mijn ervaring met "basis paardentraining"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:27

Ik ga met Corrie mee...
Er staan ook negatieve verhalen op internet over jou ;)

Daarbij word er ergens ook gezegd (niet hier) dat ze je eerst een goede referentie gegeven hebben die je op je site geplaatst hebt (natuurlijk dat zou iedereen doen) en dat de mensen daarna op veel gebreken kwamen bij het paard die jij wist wat in de advertentie stond waar jij het paard van gekocht hebt
En daarna het niet aan de nieuwe eigenaren vertelt... dat heet oplichting dacht ik toch
Mensen sturen een referentie erachter aan (negatief natuurlijk) en die verschijnt niet op de site....

Maak een open gastenboek en verwijder geen reacties zo weten mensen wat ze aan jou hebben (of niet) wel zo netjes toch?

Wat betreft dat het paard pijn heeft na jou zeggen (wat zou kunnen) en jou dierenarts dat bevestigd (die met jou onder een hoedje werkt gezien de vervalste keuring rapporten wat je niet kunt ontkennen)
Ik denk dat de oude eigenaar wat dit paard al jaren kent dit dan ook wel opgemerkt zou hebben niet waar?
Het paard kan ook niet lekker eraan zijn door alle indrukken en stres en daardoor lusteloos en ''mat'' zijn

En je zegt dat er een perfect passend zadel op lag toen jij erop zat
Hoe weet je dat nu ben je een zadelmaker? een zadel past nooit 100% als hij niet aangepast is
En ga me niet vertellen dat als je een paard koopt voor eventuele verkoop dat je gelijk de eerste dag een zadel laat aanmeten voor 1000+ euro ;)

Verder laat ik me er niet over uit en ben ik blij dat dit paardje uit jou handen gered is en ik hoop dat dit nog vaker gebeurt

Over de kosten jij maakt die keuze zonder overleg met de vorige eigenaren om dit te doen zonder verdere navraag (wat ik opmaak uit deze teksten)
Als ik een dier koop zonder te keuren weet ik dat er verdere kosten kunnen komen dat is een risico van het vak
Hebben ze jou verboden om het paard een kuurtje zand weg te geven toen ze kwam? nee. had dit gedaan want je weet nooit wat er in een paarden lichaam zit als je een paard koopt dit hoeven de oude eigenaren ook niet te weten
Of is dit ook door ''jou'' dierenarts ondervonden?

Ik denk niet dat dit paard echt wat mankeert (jou dierenarts vind bij meerdere paarden losse stukjes kraakbeen) maar dat jou wat mankeert sorry dat ik het zeg

Eind goed al goed paard is terug bij de oude eigenaar en is bij haar wel gelukkig

Ik ben van mening dat jij met die dierenarts onder een hoedje speelt over de rug van jou ex klanten om hun een poot uit te trekken. good job maar bij deze eigenaren is het mislukt :)
Had je vondsten aan de eigenaar overhandigd en hun laten kiezen om het paard terug te halen

Bij mij staan mijn paarden (en klanten) op nummer 1
Ook al koop ik een paard en ze zouden iets onder de leden hebben overleg ik dit met de oude eigenaar zij kennen het paard langer dan ik en weten misschien waar het vandaan komt
Maar jij komt eerst met positieve dingen en laterna hoor je alleen maar gezeik ook voor jou geld dan moet je het dier laten keuren en foto's laten maken van top tot teen

Ik vraag me wel af hoe die dieren arts het stukje schoft verhaal heeft geconstateerd zijn hier foto's van? dan kun je die misschien aan de eigenaar overhandigen al denk ik niet dat ze er zijn weet het wel bijna zeker

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:41

Tja, Schriel.... Helaas ook een erg slechte ervaring mee en voor zover ik weet heeft hij geeneens een röntgenapparaat. Die man heeft blijkbaar röntgenogen hahaha....
ik hoop dat al mensen googlen op de naam [naam verwijderd], dat ze dan dit topic tegenkomen en zo gewaarschuwd worden...

Gentlegiant

Re: Mijn ervaring met "basis paardentraining"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:44

Knap dan dat hij dat vast kan stellen of misschien heeft hij een röntgen app ipv ogen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 22:55

Fijn dat Ria ook haar verhaal kan doen.
Ik heb mijn verhaal al uitvoerig gedaan. Mij ging het erom mensen te waarschuwen. Niet om ergens mijn gelijk of ongelijk te halen. Wij hebben Colenda opgehaald en klaar.
Inmiddels is ze na een poos aansterken verhuisd naar haar nieuwe eigenaar waar ze het super goed heeft! ( uiteraard helemaal goed gekeurd door de dierenarts van de koper ;) )

Iedereen die mij kent weet hoe wij voor onze dieren zorgen, ik voel dan ook absoluut niet de nood mij te verdedigen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:28

riavdveeken schreef:
Verslag Colenda bij [naam verwijderd]

Toen Colenda werd gebracht constateerde ik een zeer strakke vastzittende rug met op diverse plekken felle pijnklachten. Ik heb toen mijn verontrusting daaromtrent uitgesproken. Tevens heb ik toen ook duidelijk gemeld dat ik haar voor onderzoek en behandeling zou aanbieden aan dhr. Schriel uit Ruinerwold. Daarmee is akkoord gegaan. Ook in het nagesprek bij mij in huis heb ik nogmaals mijn verontrusting over de rug uitgesproken, het traject dat ik zou doorlopen en zijn ontbindende voorwaarde besproken en is daarvoor expliciet getekend. Ik heb toegezegd te doen wat mogelijk was om Colenda te helpen.

1e dag heb ik Colenda even gereden, beter gezegd: ik heb er 5 minuten op gezeten. Ik constateerde ook met rijden meteen diverse felle pijnklachten. Ik was in de veronderstelling een goed rijdbaar en goedlopend paard te hebben gekocht. Dat was me voorgehouden maar daar was helaas geen sprake van.

2 dagen later werd Colenda erg mat en lusteloos.

Donderdag (4e dag) ben ik naar mijn behandelaar dhr. Schriel geweest met mijn bevindingen. Hij constateerde een los stukje kraakbeen bij de schoft (net onder zadel) en een kneuzing door een veel te krap zadel. Dat losse stukje geeft stekende pijnklachten maar is gelukkig zeer goed behandelbaar. Het kan worden verweekt en dan neemt het lichaam het zelf weer op en is de pijn volledige weg. Er zat ook een duidelijke zwelling die de kneuzing aangaf. Verder was ze nog erg mat.

Eveneens donderdag kwam de tandarts die haar vinger openhaalde aan de vlijmscherpe haken van het gebit. Dat is netjes voor elkaar gemaakt.

Die donderdagavond kreeg Colenda een koliek wat al snel een fikse zandkoliek bleek te zijn. 4 dierenartsbezoeken en behandelingen hebben haar erdoorheen getrokken. Ze heeft dagen "mest tussen het zand" gemest. Ik heb haar hier dus vol zand binnen gekregen. Ik voer zeer royaal en bovendien stond ze de grootste deel van de dag op het land. Het kan hier nooit in deze ernst binnen 4 dagen zijn ontstaan.

Na enkele dagen ben ik weer voorzichtig en heel even gaan rijden, na 4 dagen is het stukje kraakbeen week en de pijnklachten daardoor al stukken minder. Zeer voorzichtig en kort heb ik haar even gereden enkele malen. De behandeling heeft heel iets verbetering gegeven maar ik voel absoluut nog steeds ernstige pijnklachten. Uiteraard reed ik met een zeer goed en passend zadel en een extra gelverzachting voor. De zwelling van de kneuzing was inmiddels nagenoeg wegen kan niet de oorzaak zijn, de mond ook niet meer want de tanden zijn immers bij mij weer perfect verzorgd..

De laatste dag van mijn ontbindende voorwaarden heb ik met alle zorg en aandacht weer met haar gewerkt om goed conclusies te kunnen trekken en op het laatst mogelijke moment. Ik wil mijn paarden een eerlijke en goede kans geven en daarin al het mogelijke investeren wat ik dus heb gedaan.

Mijn conclusie is dat de pijnklachten niet dermate zijn verminderd dat het tot blijvend herstel zal leiden. Er zit duidelijk nog meer dwars in haar lijf waarvoor verder onderzoek nodig is. In de longeerbak is ze een rustig en werkbaar dier, onder de man is er zeer duidelijk een sterke vlucht voor pijn en is er geen moment ontspanning. Pijn die dus ergens aanwezig is op een plek die nog niet door mijn behandelaar is ontdekt en waarvoor verder diepgaand onderzoek nodig is.

Lieve mensen, ik wil een paard helpen en daar alles voor doen. Zo ook voor Colenda. Ik kom zelden op de negativiteitsite Bokt. Vandaar ook deze sterk verlate reactie. Ik heb bovenstaande niet eens helemaal gelezen maar wel voldoende gezien om het exacte verhaal hier toch even onder te schrijven.

Ik kan me absoluut niet voorstellen dat dit om een paard gaat wat bij Maartje vandaan komt.
Ik ken Maartje en haar familie als mensen waar ieder dier graag zou willen zijn en waar wbt zorg menig mens een voorbeeld aan zou moeten nemen, wat een liefde gaat er van die mensen uit.
Je reactie hier is naar mijn idee verschrikkelijk overdreven, ik kan me voorstellen dat al zou ze even niet gereden zijn dat ze haar rug wat vast zou kunnen houden, dat een vreemde op haar rug haar rug doet laten vast houden (hier heb ik ook zo'n paard) en misschien ben je wel een ruiter die duidelijk aanwezig is op een paard zijn rug dat maakt het er ook niet bepaald prettig op voor een paard.
Sommige paarden hebben even nodig om te wennen en kan me dan best voorstellen dat ze daar op reageerde.
Colenda stond daar altijd op zand nooit last gehad en dan zou ze nu ineens bij jou wel last hebben, nou dat gaat er bij mij niet in.
Misschien had je het paard gewoon even met rust moeten laten en moeten laten wennen ipv er gelijk mee aan de gang te gaan.

Maartje ik weet dat jij beter weet, ik heb zoveel respect voor hoe jullie met de paarden omgaan het helaas steeds weer moeten treffen dat er iets niet goed gaat, maar misschien is het wel iets dat juist voor jullie bestemd is omdat god weet dat jullie er mee om kunnen gaan en weten hoe jullie juist moeten handelen.
Heel fijn dat Colenda nu een ander thuis gevonden heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:19

riavdveeken schreef:
Verslag Colenda bij [naam verwijderd]

Toen Colenda werd gebracht constateerde ik een zeer strakke vastzittende rug met op diverse plekken felle pijnklachten. Ik heb toen mijn verontrusting daaromtrent uitgesproken. Tevens heb ik toen ook duidelijk gemeld dat ik haar voor onderzoek en behandeling zou aanbieden aan dhr. Schriel uit Ruinerwold. Daarmee is akkoord gegaan. Ook in het nagesprek bij mij in huis heb ik nogmaals mijn verontrusting over de rug uitgesproken, het traject dat ik zou doorlopen en zijn ontbindende voorwaarde besproken en is daarvoor expliciet getekend. Ik heb toegezegd te doen wat mogelijk was om Colenda te helpen.

1e dag heb ik Colenda even gereden, beter gezegd: ik heb er 5 minuten op gezeten. Ik constateerde ook met rijden meteen diverse felle pijnklachten. Ik was in de veronderstelling een goed rijdbaar en goedlopend paard te hebben gekocht. Dat was me voorgehouden maar daar was helaas geen sprake van.

2 dagen later werd Colenda erg mat en lusteloos.

Donderdag (4e dag) ben ik naar mijn behandelaar dhr. Schriel geweest met mijn bevindingen. Hij constateerde een los stukje kraakbeen bij de schoft (net onder zadel) en een kneuzing door een veel te krap zadel. Dat losse stukje geeft stekende pijnklachten maar is gelukkig zeer goed behandelbaar. Het kan worden verweekt en dan neemt het lichaam het zelf weer op en is de pijn volledige weg. Er zat ook een duidelijke zwelling die de kneuzing aangaf. Verder was ze nog erg mat.

Eveneens donderdag kwam de tandarts die haar vinger openhaalde aan de vlijmscherpe haken van het gebit. Dat is netjes voor elkaar gemaakt.

Die donderdagavond kreeg Colenda een koliek wat al snel een fikse zandkoliek bleek te zijn. 4 dierenartsbezoeken en behandelingen hebben haar erdoorheen getrokken. Ze heeft dagen "mest tussen het zand" gemest. Ik heb haar hier dus vol zand binnen gekregen. Ik voer zeer royaal en bovendien stond ze de grootste deel van de dag op het land. Het kan hier nooit in deze ernst binnen 4 dagen zijn ontstaan.

Na enkele dagen ben ik weer voorzichtig en heel even gaan rijden, na 4 dagen is het stukje kraakbeen week en de pijnklachten daardoor al stukken minder. Zeer voorzichtig en kort heb ik haar even gereden enkele malen. De behandeling heeft heel iets verbetering gegeven maar ik voel absoluut nog steeds ernstige pijnklachten. Uiteraard reed ik met een zeer goed en passend zadel en een extra gelverzachting voor. De zwelling van de kneuzing was inmiddels nagenoeg wegen kan niet de oorzaak zijn, de mond ook niet meer want de tanden zijn immers bij mij weer perfect verzorgd..

De laatste dag van mijn ontbindende voorwaarden heb ik met alle zorg en aandacht weer met haar gewerkt om goed conclusies te kunnen trekken en op het laatst mogelijke moment. Ik wil mijn paarden een eerlijke en goede kans geven en daarin al het mogelijke investeren wat ik dus heb gedaan.

Mijn conclusie is dat de pijnklachten niet dermate zijn verminderd dat het tot blijvend herstel zal leiden. Er zit duidelijk nog meer dwars in haar lijf waarvoor verder onderzoek nodig is. In de longeerbak is ze een rustig en werkbaar dier, onder de man is er zeer duidelijk een sterke vlucht voor pijn en is er geen moment ontspanning. Pijn die dus ergens aanwezig is op een plek die nog niet door mijn behandelaar is ontdekt en waarvoor verder diepgaand onderzoek nodig is.

Lieve mensen, ik wil een paard helpen en daar alles voor doen. Zo ook voor Colenda. Ik kom zelden op de negativiteitsite Bokt. Vandaar ook deze sterk verlate reactie. Ik heb bovenstaande niet eens helemaal gelezen maar wel voldoende gezien om het exacte verhaal hier toch even onder te schrijven.

Hoe heeft hij dat stuk kraakbeen "week" gemaakt? Daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord. Afgebroken stukken kraakbeen (het zelfde als een OC of OCD) Kunnen zo ver ik weet enkel operatief verwijderd worden.

Het lichaam kan het inkapselen, maar dat gebeurt niet in 4 dagen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-14 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:12

Ik ben geen orthopeed maar heb wel al langere tijd knieklachten en normaal gezien is verweking van het kraakbeen juist een slechte zaak.

Volgens mij is er ook geen goedje wat kraakbeen verweekt en, als het er al is, zou het beter niet gebruikt worden omdat bij verweekt kraakbeen stukjes los kunnen laten die ernstige pijnklachten kunnen geven. Mensen worden daarvoor geopereerd.
Verder is zoiets alleen waar te nemen op röntgenfoto's en ben ik het helemaal eens met Nini_roosje.

Mijn haren zouden recht overeind gaan staan als iemand zo'n behandeling voor zou stellen. Heb zelf behoorlijk pijn ervaren dankzij verweekt kraakbeen.

Nog_een

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:02

Ik heb me uiteindelijk maar aangemeld omdat ook ik een zo te zeggen aparte ervaring heb met
[naam verwijderd]. Ben normaal alleen maar een lezer van deze site.
De beslissing mijn paard te verkopen was een hele moeilijke.
Natuurlijk gegoogled van tevoren, maar helaas dit topic net gemist, dus alleen wat oudere info gelezen.
Ik wil mijn verhaal niet zomaar hier op bokt kwijt, maar als iemand interesse heeft dan wil ik het wel pb-en.
Veel woorden en opmerkingen in dit topic zijn zeer herkenbaar. Ik voelde niet echt een klik met haar, maar het ging om mijn paard en geloofde toch in haar goede intenties.
Herkenbaar zijn: meteen bij aankomst van het paard opmerken dat iets toch tegenvalt aan het paard (terwijl ik alles zeer uitgebreid had gemaild en besproken met haar).
Na de eerste hosanna berichten (ook op haar site) gaat ze met het paard aan het werk. Paard is fantastisch, ze heeft er weer een echte vriend bij, en ga zo maar door.
Maar dan komt plots die mail dat er iets aan de hand is met het paard (ja de mijne werd ook mat!).
Om een lang verhaal kort te maken, heb ik mijn paard ook twee weken later weer opgehaald!
Ik was dolgelukkig dat hij er weer was, en van matheid niets gemerkt. Thuis was hij meteen weer zijn vrolijke zelf! En nog steeds...
Wat me opvalt op haar site is, dat ze nooit vermeld of een paard verkocht is of niet, ze verdwijnen gewoon van haar site, verkocht of weer opgehaald....
En inderdaad, zelf een pagina maken met positieve reacties kan iedereen met een beetje knip- en plakwerk.
Ik moet eerlijk bekennen dat ze het doet voorkomen alleen maar het allerbeste voor te hebben met haar paarden en ook naar mij toe bleef ze uiterst vriendelijk. Ze is enorm overtuigd van haar gelijk.
Maar haar manier van werken roept bij mij toch echt heel veel vraagtekens op... En die dr. Schriel nog meer...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 18:10

Echt onvoorstelbaar dat dit soort mensen door kan gaan met hun praktijken...

In het verleden schijnen er inderdaad meer verhalen geweest te zijn, maar deze zijn toen van bokt gehaald...
Gelukkig mogen verhalen uit eerste hand wel, en ik probeer dan ook elke keer zo rechtlijnig mogelijk mijn verhaal te doen, zonder te veel gevoel erbij te halen.

Ik hoop echt dat deze ellende iedere eigenaar en paard bespaard blijven..

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:00

oef fijn dat ik tegen dit topic 'aanloop'
was bijna met haar in zee gegaan, in dit geval om een paard van haar te kopen. Ben nu toch eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar de vorige eigenaar van desbetreffende paard...

Wat mij wel heel erg opvalt aan alle paarden die zij aanbied is dat ze allemaal een probleempje in de rug hebben wat vervolgens door schriel wordt behandeld....Een 'arts' waarbij alleen bij zijn naam mijn nekharen rechtovereind gaan staan

Nog_een

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:52

Ik vind het zeer opmerkelijk dat Ria felle pijnklachten kan voelen bij een paard dat tot die tijd normaal onder het zadel heeft gewerkt. Lijkt me dat de oude eigenaar dit toch ook gemerkt zou moeten hebben?
Verder krijg ik de indruk dat ze bij aankomst van het paard altijd een beetje extra moeilijk gaat doen, zodat er nog meer van de toch al zeer lage verkoopprijs af kan.
Daarna gaat ze met het dier aan het werk en als ze op de een of andere manier het idee krijgt dat het haar teveel geld gaat kosten, dan duiken er nog meer vreemde pijntjes en klachten op bij het dier en klopt ze aan bij de oude eigenaar.
Dit is natuurlijk belachelijk. Als je als handelaar een paard koopt zonder het te laten keuren, dan is het risico toch echt voor jezelf...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 01:30

Moderatoropmerking:
Ik heb een flink aantal offtopic-berichten verwijderd. Het beschrijven van (eerstehands!), goed onderbouwde ervaringen is toegestaan, maar het is niet de bedoeling van dit topic om te speculeren of opjuttende reacties te plaatsen. De TS heeft dit topic geopend om haar verhaal te delen, niet om de desbetreffende handels-/trainingsstal zwart te maken.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:10

Ria heeft een nieuwe advertentie gezet op Marktplaats, gezocht paarden en het bekende verhaal. Maar ook waarin ze aangeeft dat er op Bokt kwaad wordt gesproken over haar...

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:45

Niet per se een slechte ervaring, maar wel een beetje rare ervaring met deze paardenhandelaar.
Er verscheen een paardje op marktplaats dat wel interessant leek en bij haar stond, maar ik vond hem wat te duur. Twee weken later stond hij er weer op, 500/1000 goedkoper. Dit kwam al vreemd op mij over, maar toch gaan kijken (het paard was nog steeds vrij duur).
Daar aangekomen zag het er verzorgd uit, ze vertelde vriendelijk over het dier en leek erg begaan met zijn toekomst en welzijn. Ze zei dat ze met hem de sport in had gewild, maar om een klein gedragsdingetje van het paard had ze hier vanaf gezien. Wij vonden het geen probleem en dus zadelde ze hem op.
Tijdens het rijden viel ons meteen iets op. Hij liep in de stap veel te kort voor zo'n groot paard en kreupelde gewoon in draf. Ze vertelde ons dat dit kwam omdat hij zijn rug wat vast hield en je dit er met ontspanning zo uit zou rijden, ook vertelde ze ons hij dit moest. Nu was mijn eigen paard op dat moment een beetje moeilijk in de aanleuning en vroeg ik haar om advies, haar antwoord deed mijn oren er bijna afvallen. Alles wat ik deed was slecht, hoe zij reed was absoluut de enige allerbeste manier, gegarandeerde ontspanning en aanleuning. Terwijl ze op een paard zat dat met zijn neus in de lucht kreupel draafde.

Erg vreemd allemaal, het paard dus ook niet gekocht. Over de 'super' passende zadels, als je op haar site naar de foto's kijkt kun je zien dat ze voor bijna alle paarden hetzelfde zadel gebruikt. Ik kan met niet voorstellen dat dat voor elk paard het beste zadel is, just saying.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:22

vosje2010 schreef:
Ria heeft een nieuwe advertentie gezet op Marktplaats, gezocht paarden en het bekende verhaal. Maar ook waarin ze aangeeft dat er op Bokt kwaad wordt gesproken over haar...

Gelukkig is er slechts een enkele keer sprake van miscommunicatie.
Ik ben blij dat het aan de koper is om een eigen mening te vormen en dat heb ik dan ook gedaan. Ik ben blij dat ik [naam paard] nooit terug naar Ria gedaan heb, zeker na de verhalen over verdwenen paarden ( uit de eerste hand per pb ontvangen ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:08

Als bokt dat niet de eerlijke slechte verhalen censureert, dan zullen er toch en paar hun leed bespaart worden...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 14:18

Vind het eigenlijk jammer dat andere mensen niet hun verhaal in een eigen topic maken. Ik snap dat speculeren niet mag, en dat is neem ik aan ook niemands bedoeling. Maar er stonden hier meerdere verhalen uit eerste hand van mensen die zelf een ervaring hadden. Deze zijn helaas door bokt verwijderd omdat het misschien door de opsomming in 1 topic op zwartmaken lijkt.
Ik ben blij dat ik mijn verhaal heb kunnen doen. En ik hoop dat ,door mijn persoonlijke ervaring te delen, andere mensen een passend beeld krijgen.

Achteraf hoorde ik dat er meerdere topics over deze stal op bokt hebben gestaan, maar deze zijn op aandringen van verwijderd. Als dit niet het geval was geweest hadden wij een andere keuze gemaakt...

blondysally1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 01:15

ik heb zelf 3 jaar geleden een merrie bij haar gekocht rosaminka er was mij verteld dat ze niet alleen kon staan zelf ben ik zeker geen bange ruiter dus zag dat niet als probleem rosaminka was op dat moment niet bij haar thuis maar bij iemand anders die haar op proef had maar zij had geen klik met rosa ik heb har gekocht zonder haar in het echt te zien en zou haar ook op proef krijgen ik heb er zeker geen spijt van idd kon rosaminka in het begin niet alleen staan opzadelen afzadelen flipte helemaal maar naar een maand had ik deze 12 jaar lange gewoonte er haast helemaal uit alleen op buitenrit zou ook onmogelijk zijn op haar ze zou meteen rechsomkeer gaan ik ga nu dagelijks met haar on tour en heb er een super fijn paard aan ik heb ook niet veel voor haar betaald 500 maar ik zou haar voor geen goud meer willen missen en zou toch zoo weer een paard van ria kopen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:33

Pfoe, probeer eens leestekens te gebruiken, blondysally1! Ik ben na twee regels afgehaakt. Je bericht is echt niet te lezen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 08:40

Wat fijn dat Rosaminka bij jou zo op haar gemak is blondysally1, super!

gekescholten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:02

Ik zou graag meer positieve verhalen over deze dame lezen. Ik had in overweging mijn paardje aan haar te geven in ruil voor een 100% garantie voor de beste plek/ Na het lezen hier twijvel ik een beetje.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:04

blondysally1 schreef:
ik heb zelf 3 jaar geleden een merrie bij haar gekocht rosaminka er was mij verteld dat ze niet alleen kon staan zelf ben ik zeker geen bange ruiter dus zag dat niet als probleem rosaminka was op dat moment niet bij haar thuis maar bij iemand anders die haar op proef had maar zij had geen klik met rosa ik heb har gekocht zonder haar in het echt te zien en zou haar ook op proef krijgen ik heb er zeker geen spijt van idd kon rosaminka in het begin niet alleen staan opzadelen afzadelen flipte helemaal maar naar een maand had ik deze 12 jaar lange gewoonte er haast helemaal uit alleen op buitenrit zou ook onmogelijk zijn op haar ze zou meteen rechsomkeer gaan ik ga nu dagelijks met haar on tour en heb er een super fijn paard aan ik heb ook niet veel voor haar betaald 500 maar ik zou haar voor geen goud meer willen missen en zou toch zoo weer een paard van ria kopen

fantastisch alleen jammer dat al die positieve berichten komen van net geregistreerde leden met nagenoeg geen berichten.. wie weet ben jij jij wel niet...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 11:49

Misschien kun je zelf een fijn plekje voor hem/haar vinden gekescholten, maak bijvoorbeeld een advertentie hier op de bokt-markt?

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:39

Zojuist gezien dat er op Marktplaats weer een advertentie staat, doch nu onder een andere naam. "Mindful Paard". Graag eerst even goed oriënteren voor je met dit bedrijf in zee gaat.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:59

heb een melding gedaan van verdachte adverteerder, dit soort mensen moeten niet de kans krijgen om dit te blijven doen, schandalig :n