Fotomeeting Met pablo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:03

Capriootje schreef:
Ziet eruit als een geslaagde dag! Leuk paardje :j

Van foto's heb ik niet veel verstand, maar ik vind wel je sporen erg storend (vooral de steigerfoto). Als je je tenen niet naar binnen kunt houden, doe dan die dingen gewoon af....

Inderdaad laat ze gewoon af.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:13

Mooie foto`s zeg en een mooi paard <3

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:41

Ik (denk) hoop dat mijn foto's blokkerig zijn omdat ze van facebook afkomen.
Op mijn mac zijn ze dat iig niet.
Of je het logo storend vind, vind ik dan weer niet belangrijk.
het is gewoon mijn logo wat ik overal gebruik ,En dus ook op de foto's zelf.
Wil je geen logo dan koop je de foto zo werkt het nou eenmaal.

Verder vraag ik idd een vergoeding voor de foto's (mijn apparatuur was namelijk ook niet gratis bij een pakje boter)
ik vind het geen wereld bedrag wat ik vraag voor foto's.
En het is ook niet verplicht de foto's te kopen natuurlijk, daarvoor heet het ook een fotomeeting.

De mensen die bij mij een shoot nemen weten van te voren wat voor kwaliteit ze krijgen
dat kunnen ze namelijk van te voren onderzoeken op mijn site en fb pagina.
vind je het niks, even goede vrienden en zoek je een andere (hobby) fotograaf.(zijn er zat)

Ik heb ook nergens verteld dat ik een prof fotograaf ben hoor,dus amateuristisch kan kloppen want het is maar een hobby gewoon iets waar ik plezier in heb.
en vraag een vergoeding voor mijn apparatuur vraag ook verder geen reiskosten etc..

Overigens vind ik dat ze van mijn kant ook niet de mooiste foto's in het topic heeft gezet maar als zij die wel mooi vind, vind ik dat prima.
Uiteindelijk moet de eigenaar van het model tevreden zijn, en moet ik weer wat geleerd hebben.
Kritiek op mijn foto's mag vind ik allemaal prima en ben ik ook blij mee, als je dan tips geeft hoe het anders kan/moet.
Ik ben hier uiteindelijk ook om te leren. :D

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:53

Wauw stuk voor stuk leuke foto's! :D
Foto 2 is toch wel mijn favoriet <3
En wat heeft Cindy een leuk logo :D

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:01

Wenny, fijn dat je mijn opmerking niet negatief opvat. Zo is het namelijk écht niet bedoeld. (Nu ik het terug lees klinkt 'onder de maat' wel negatief maar met die intentie heb ik het niet neergezet. ) Ik zal jou in ieder geval ook even een pb'tje doen. :) Overigens wil ik niet zeggen dat ik het allemaal beter weet en geweldig kan fotograferen. :D Maar tips geven lukt me wel. :+

Nu trek ik me verder terug uit het topic want ik ga veel te veel off-topic. (Sorry modjes! )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:06

SannevdM schreef:
Marjoow schreef:

Wat een gemene opmerkingen zeg. Meetings zijn toch juist bedoeld om te oefenen enzo? Typisch weer.

Vraag me af wat jij hier typisch aan vindt? Het is gewoon mijn mening en mijn inziens breng ik het netjes, dus niks gemeens aan lijkt me.

horseloverc: als ik tijd heb zal ik je even een pb'tje doen. :) Dit om niet teveel off-topic te gaan.

Typisch dat je deze mening zo naar voren moet brengen, typisch voor Bokt om negatief te reageren terwijl de TS duidelijk superblij is met haar foto's.
Bedoelde overigens ook meer op degene die ik óók quote, degene die meldde dat de fotografen in kwestie geen geld vragen voor hun foto's.

Je mag best je mening hebben, maar je mag hem ook wel wat genuanceerder brengen. TS is met haar paard naar een fotomeeting geweest. Bij de meeste fotomeetings zijn er amateur fotografen, fotografen die net beginnen en fotografen met meer ervaring. Dan kun je niet van iedereen technische hoogstandjes verwachten à la Nyckle of Navatu. [edit] - Ik zie dat je dit al hebt "rechtgezet", excuses ;)

Ben het verder volkomen met Kimmej eens. Leven en laten leven.

SannevdM schreef:
@ Kimmej: Nou, nou, nou zeg. Adem in, adem uit. Ik heb nergens gezegd dat de foto's waardeloos zijn of dat de er geen geld voor gevraagd mag worden.

Ik vind het gewoon leuke foto's waarvan ik prima snap dat de ts'er er blij mee is. (Wat uiteindelijk het belangrijkste is natuurlijk. ) Echter blijf ik wel bij mijn mening dat ik ze voor een fotografe zowel technisch als kwalitatief onder de maat vind. En als dat gemeen overkomt dan spijt dat mij oprecht, aangezien dat absoluut niet mijn bedoeling is.

Daarnaast heb ik al aangeven, dat wanneer ik wat meer tijd heb, ik één van de fotografen even een pb'tje doe met wat tips. :)

Dit klinkt dus al veel vriendelijker vind ik. "De maat" is voor iedereen anders, en als jij die mening hebt mag je dat best vertellen, daar hoor je mij niet over ;)
Denk alleen dat het inderdaad verstandiger is om hiervoor óf een apart topic te openen, óf per PB tips te geven. Daar hebben de desbetreffende fotografen veel meer aan :)

En laten we wel wezen: Als de klant er blij mee is, dan is de fotograaf ook blij toch? :)

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:10

@SannevdM:
Jij zei inderdaad niet dat ze waardeloos zijn en dat er geen geld voor mag worden gevraagd. Ik heb jou ook niet als enige gequote, dus vat niet alles op alsof het alleen op jou gespitst is.

Adem in, adem uit, vind ik een rare reactie, jij spreekt jouw mening (onbehouwen) uit, dan mag ik de mijne zeker ook geven?

wenny schreef:
Kritiek op mijn foto's mag vind ik allemaal prima en ben ik ook blij mee, als je dan tips geeft hoe het anders kan/moet.
Ik ben hier uiteindelijk ook om te leren. :D

Dit ^ bedoel ik dus, opbouwende kritiek leveren. En zoals je in je laatste post aangeeft ben je het toch enigszins eens met het feit dat je eerdere reactie geen tips bevat hoe het dan anders kan. Fijn dat je bereidt bent de fotografen, die dit willen, een pb'tje met tips te sturen.

SannevdM

Re: Fotomeeting Met pablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:18

Wat ik al eerder aangaf, ik ga hier verder niet meer in dit topic op in. Ik heb enkele reacties terug gegeven omdat ik het één en ander wilde verduidelijken. Ik blijf bij mijn standpunt en sta nog steeds achter mijn eerdere reacties. Mocht iemand de behoefte voelen om daar nog op door te willen gaan, dan weten jullie de pb knop te vinden. Ik wil hier niet nog verder op in gaan binnen het topic gezien de ts'er daar ook niet echt een boodschap aan heeft.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:09

Gave foto's!! :D

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:13

Hahaha HooverHorse!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:12

SannevdM schreef:
Leuke paard heb je hoor! :j Ik zou overigens wel even kritisch kijken naar je spoorgebruik. Wellicht is het beter om deze (nog) even achterwege te laten.

Overigens vind ik dit leuke huis, tuin & keuken kiekjes. Maar voor een 'fotografe' vind ik ze ver onder de maat, op zowel technisch als kwalitatief gebied. :o

Marjoow schreef:
Nagini schreef:

Ben ik het helemaal mee eens.

Ik hoop dan ook echt oprecht dat de fotograven in kwestie nog geen geld (durven) te vragen voor haar foto's..

Helemaal mee eens, als je geld vraagt voor een shoot, of dat nu via bokt is of gewoon particulier dan moet je wel goed genoeg zijn, en ook technisch weten waar je mee bezig bent. Zeker de eerste foto's zijn kwalitatief slecht. Neemt niet weg dat het een leuk paardje is om te fotograferen. De laatste foto heeft ze haar ogen dicht, dus is niet goed. Eigenlijk de enige foto die netjes is is de 2 paardenneuzen bij elkaar.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:21

Woow die steigerfoto in het water en de sprong boven het water. Echt schitterend hoor.

Die zou ik gaan inlijsten.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 21:35

Wacht tot alles wil er 1 laten uit vergroten heb nog lang niet alle foto's
tnx voor de reactie....

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:59

Super leuk dat beginnende fotografen jouw mooie knollie op de foto mochten zetten Joyce!! Zo zijn we allemaal tenslotte eens begonnen.. Leuk dat dit ook nog gewoon kan.
Zitten leuke momenten tussen en jeetje wat toont ie toch gaaf steigerend :oo

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:08

ahh lief schaapie!! :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 22:16

Cynn_x schreef:
Super leuk dat beginnende fotografen jouw mooie knollie op de foto mochten zetten Joyce!! Zo zijn we allemaal tenslotte eens begonnen.. Leuk dat dit ook nog gewoon kan.
Zitten leuke momenten tussen en jeetje wat toont ie toch gaaf steigerend :oo

Al met zadel zit Toont die nog veel gaver.. <3 dan ken me ook beter vast houden,
Iedereen mag me knollie op de foto zetten ... ;)
Heel veel beginnende fotografen mogen oeffen op pablo. Tenslotte weet pablo vaak de bedoeling is.
keer op keer bewijs hij dingen op meetings dat ik nooit achter hem heb gezocht, en juist Daarom ben ik blij dat zulke momenten vast leggen.... :)

Cyn je mag wel x hem op de foto zetten hihi