Ik ga de paardenverkoop in: Berlin voor het eerst OHZ.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 20:51

Sinds vandaag staat Berlin te koop. ( http://www.bokt.nl/markt/ad/182040/allr ... en-bereden ) Heb nog twee filmpjes van Silvana aan elkaar geplakt, ik bedacht mij namelijk dat ik toevallig alles alleen nog maar linksom op internet had staan :+ . Ik ga daar automatisch staan vanwege het zonlicht.

Ik zou zeggen, let vooral op het werk naast de bak :') . Silvana zat voor de eerste keer op Berlin en ze heeft zelf een pony van 1.30. Vandaar dat ze soms wat steun zoekt aan de teugels of wat uit balans schiet, maar ik vind dat ze beiden erg hun best doen :)

Kwaliteit van deze video is iets slechter, mijn eigen telefoon weigerde dienst namelijk, dus heb die van een stalgenoot gebruikt :)

troi

Re: Ik ga de paardenverkoop in: Berlin voor het eerst OHZ.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:23

Gaaf! Je bent hem vast zo kwijt. Meisje rijdt trouwens echt keurig, stille beenligging vooral!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:00

Leuk paardje zou hij geschikt zijn voor wat minder ervaren ruiter?
En is hij buiten ook makkelijk te rijden?

Vind hem erg knap +:)+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 22:33

Ik ben tot nu toe aan de hand en voor de kar naar buiten geweest, er kwam toen een troep wielrenners van achter op, hij ging 3 passen harder stappen, maar als ik een rukje aan het touw geef en met hem praat ontspant hij direct weer. Groot verkeer is hij zoals je op het filmpje ziet helemaal niet van onder de indruk :) . Denk dat dit zijn eerste wielrenners/ervaring was :+ . Hij geeft een safe gevoel, maar reageert bij iets engs wel door dus 3 stappen harder te zetten of 1 cm op de plaats omhoog te schrikken :'). Ik vind dat prettig, dat dat zijn schrikreactie's zijn :) . We zullen deze week meer de dijk opgaan om te oefenen, maar gezien zijn reactie op gravende hijskranen naast de bak denk ik niet dat we rare dingen gaan mee maken :) .

Ik vind 'minder ervaren' een lastig begrip, wat kan de ruiter al, maar belangrijker, staat de ruiter open om te leren en is er begeleiding. Als het iemand is die het leuk vind om samen te groeien lijkt het mij een optie :) . Sophie kon ook maar net aan licht rijden en dan deed Berlin ook zijn best, maar hij begreep haar niet altijd en als er dan niemand is die dat voor ze kan oplossen, lijkt dat mij zeer frustrerend voor de ruiter (en belangrijker: voor Berlin ;) ) . Het zou mij bijvoorbeeld een optie lijken voor een jonge meid met een moeder die wel kan rijden, dat die ze van de grond af kan begeleiden of hem soms zelf kan rijden. Er rijden bij mij meisjes op van 10, maar niet zonder begeleiding en het is niet zijn enige ruiter :) .

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:55

Hij is in het bos ook geweldig hoor! Ik ben veel met hem in het bos geweest en hij schrikt nergens van....hij kijkt hoogstens ergens van op door zijn hoofd wat hoger te houden. Hij is heel betrouwbaar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:58

Leuk om te volgen dit :j
En een heel leuk paard, die verdient echt een leuk baasje!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:27

Hij trekt met de dag meer en meer mijn interesse! <3
Wat een geweldig karakter heeft ie en loopt steeds beter!
Volg hem al van begin maar blijf hem geweldig!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:46

Er komt vanavond al een kijker, staat nog geen 24 uur te koop :D

Man klonk aan de telefoon super leuk en hij zou dan bij een stal die ik ken hier in de buurt komen, hij zou het daar in ieder geval heel goed hebben!

Kijker woont hier nog geen 5 minuten vandaan, dus ik zei al: ' Joh, als je 'm niet leuk vind is het een leuk avondje uit' ! Hou jullie op de hoogte!

marinaC62

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:46

Heb je ook een filmpje van het paard voor de kar? Ben nl op zoek naar een leuk betrouwbaar paard voor de kar om dressuur en vaardigheid wedstrijden te gaan rijden..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 16:12

Heb ik niet, maar kan zeker gemaakt worden :)

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:31

Ik ben echt verliefd op hem volgens mij. Wat heeft hij een leuk koppie op die eerste foto voor de kar. Als ik een plaatsje had (en tijd en geld), dan was ik ook wel even komen kijken :p

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 22:10

Ik ben blij, waren hele leuke mensen, die hier trouwens ook meelezen( en de lieve stalgenoten die 'm getipt hebben ook, nog bedankt daarvoor haha :D )

Ik vond dat er een leuke klik was met Berlin, ook klinkt wat ze willen doen met 'm erg leuk!

Maar verder durf ik niks te zeggen, we spreken elkaar morgen weer :)

PS, als ze 'm kopen maken ze een Bokt-account aan om te vertellen hoe het met 'm gaat, dat is toch leuk voor jullie :') ! Blijft hij toch in de bokt-famillie haha

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:59

Haha is dat een voorwaarde voor de verkoop? De bokkers moeten natuurlijk wel tevreden blijven ;-)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:54

Hoop op een leuke baas voor hem en dat we hem kunnen volgen.

En dan een nieuw projectje?
Gaat wel heel snel zo :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:14

Ik kreeg net telefoon en ze nemen 'm niet. Ze vonden zijn karakter super en twijfelen enorm, maar de bedoeling is dat haar vriend er toch ook lekker op kan rijden later en ze willen daardoor opzoek naar een groter paard. Ik zei al tegen haar dat ik een hoop kan doen maar geen paarden groter maken :+ . Waren enorm leuke mensen, met echt liefde voor paarden, dus balen maar bij twijfel heb ik liever dat ze 'm niet kopen dan dat hij over 3 maanden toch te klein blijkt en dan alsnog verkocht wordt. Dus we gaan de andere twee kijkers uitnodigen. Voordeel voor jullie is dat hij langer hier te zien is :')

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:14

Ik vind 'm erg leuk! Het is dat ik er nog niet genoeg geld voor bij elkaar gespaard heb, anders was ik zeker komen kijken :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 14:22

Er komen weer wat kijkers binnenkort, had niet verwacht dat er zoveel interesse zou zijn :o , het jammere is alleen dat we op deze manier niet echt aan zijn galop toekomen, maakt voor Berlin niet heel veel uit, maar ik had de eerste kijker pas in 't weekend verwacht, dan heb je nog een week om daar aan te werken. Dat lukt nu niet :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:12

wat een leuk en braaf dier zeg, veel succes met verkoop!

finally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:40

aaaah,hij is echt leuk,jammer dat de prijs voor hem net wat te hoog is voor ons,ik wil wel maar manlief vind het net te.. zoek een karaktervolle draver voor buitenritjes en knuffelen <3

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:56

Wat een super leuk paard heb je!
Jammer dat ik mijn handen vol heb aan eentje en financieel 2 al helemaal niet red -O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:11

Knappe berlin *\o/*

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 19:55

Berlin is verkocht ( alhoewel ik dat altijd eng vind om te zeggen totdat je paard en geld omgewisseld heb :') )

Hij gaat naar een super huis, weidegang met een schuilstal, paardenvriendjes en een 14 jarige meid die helemaal gek van 'm is.

Ze gaat een keer per week les nemen( de eis van haar moeder, waar ik het helemaal mee eens was :D ) . 18 jarige zus heeft er ook op gezeten, ook die kon netjes rijden dus ik denk dat hij daar super terecht komt! Kwamen echt over als echte liefhebbers, zelfs de meegekomen opa was Berlin-fan :o .

Meisje wilde zelf graag de galop erin rijden, maar ik en moeder zijn overeen gekomen dat het beter zou zijn als wij die er in zouden rijden. Niet dat het meisje niet kon rijden, want ze reed echt super met Berlin weg, hij met zijn oren naar voren en zij met een grote glimlach, ging erg netjes. Maar meer omdat zowel moeder en ik het beiden beter voor Berlin als hij dat hier nog zou leren. Om hem een iets betere basis mee te geven voordat hij daarheen gaat.

Berlin blijft hier dus nog even, Cer gaat met hem aan de gang en als Silvana er een nette galop uit kan krijgen kan hij naar zijn nieuwe huis.

Jullie krijgen het traject dus nog een stukje mee, leuk voor de mensen die benieuwd waren hoe de galop erin zou gaan!
Hij is op dit moment even rijtechnisch wat stil komen te staan door de kijkers van de afgelopen dagen. Aan de longeerlijn springt hij beiden kanten bij het woord 'galop' aan, we gaan hem nog iets verder trainen aan de longe zodat hij daar de kracht voor wint en dan gaan we het onder het zadel verder oppakken.

Blije verkoper hier, altijd leuk om te zien dat een paard zo'n goed huisje vind!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:59

Gefeliciteerd! Goed werk!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:06

Nemen ze hem toch ! Toppie! Dat meisje zat al idd met een grote smile op der paard, dus dat komt zeker wel goed denk ik :j !

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:07

Ooooh klinkt super en een goede regeling getroffen zo, leuk dat we dus nog eventjes kunnen volgen :D
Zitten de nieuwe eigenaars ook op bokt op zal het hier na einde verhaal zijn?