Dagtocht op de Veluwe (The Mill Ranch)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maxineeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:53

Wat jammer voor jullie dat het zo is gegaan! maar goed dat je het hier zo op bokt zet. Dan weten mensen dat ze misschien ergens anders beter een rit kunnen gaan maken!

Maxineeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:58

er zullen altijd positieve en negatieve reacties komen. De een is het er mee eens, en de ander vind het totaal belachelijk. Iedereen heeft er zijn eigen ervaring mee en zijn eigen mening erover. dat mag best op bokt gezet worden toch? Neem ook aan dat hier niet over gelogen word. want lees wel meer negatieve ervaringen over The Mill Ranch (maar ook wel positieve)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:14

wat rot voor je dat de rit zo verlopen is
ik heb zowel positieve als negatieve verhalen gehoord
iedereen moet gewoon zelf ervaren hoe het daar is

wat ik wel raar vind is dat millranch maar een paar berichten heeft gepost op bokt

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:20

Als iemand ergens een ervaring heeft positief of negatief is het toch vrij aan de bokker om dit te plaatsen. Als er alleen postieve verhalen geplaatst mogen worden... klopt er iets niet in mijn ogen.

Een aantal jaren geleden heb ik daar ook gelest. Dit was geen positieve ervaring. Als Willem kwam kijken werd ik alleen maar afgekraakt door de man. Mijn houding was niet goed, het zou een verspilling van tijd, geld en het paard zijn. De instructeur had als enige reactie dat hij z'n dag niet had. Ik had gewoon het gevoel dat ik een indringster was op dat moment dat ze helemaal geen tijd voor me hadden. Na een paar lessen ben ik daar dus ook gestopt.

Ik hoop dat de mill ranch van de negatieve berichten leert en dit ook verbeterd. Als ik echter de reactie lees... vrees ik van niet. Helaas een gemiste kans.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:47

millranch schreef:
Bent u tevreden ,vertel het een ander, heeft u klachten vertel het alstublieft aan ons.

jaaa dat zou natuurlijk hartstikke fijn zijn, echter is het aangetoond dat bij een slechte ervaring mensen gemiddeld 9 keer
hun ervaring delen en bij een positieve maar 3 keer.

Ik vind het sportief dat jullie hebben gereageerd! En het blijven natuurlijk altijd paarden, dus ook de allerbraafste en aller rustigste paarden kunnen een keer bang zijn, gek doen etc. Het zijn geen fietsen dus 100% garantie kan je als stal nooit geven.

en voor de TS, ik heb zelf ontzettend goede ervaringen met sanders dalenk in laag soeren :j
misschien daar eens kijken, heb daar heel vaak gereden en alle paarden zijn in mijn beleving altijd nog braaf geweest, wel erg vlot!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:33

rainbow8 schreef:
Ik hoop dat de mill ranch van de negatieve berichten leert en dit ook verbeterd. Als ik echter de reactie lees... vrees ik van niet. Helaas een gemiste kans.

Dat kun je zo niet zeggen. ;)
Doen ze namelijk wel, weet ik. ;)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:43

Duke schreef:
rainbow8 schreef:

Dat kun je zo niet zeggen. ;)
Doen ze namelijk wel, weet ik. ;)

Bij jou misschien wel, bij mij niet.... En mijn ervaring is anders dan die van jou. Dat ik ook de reden dat ik het niemand zal aanraden om daar te gaan lessen/rijden.

Bon_ita

Re: Dagtocht op de Veluwe (The Mill Ranch)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:44

Wat een nare gebeurtenis. Als ik dit allemaal zo lees ligt het gewoon puur aan de communicatie tussen klant en bedrijf, erg jammer. Doordat er ook zoveel positieve verhalen zijn zal dit niet dagelijks voorkomen, maar ik kan mij goed voorstellen dat jullie je niet begrepen voelen.

Mocht je nou in de toekomst toch weer een buitenrit willen maken kan ik je poelenburgh in schoorl aanraden. Ik ben hier nu al een aantal keer geweest, laatst zelfs met mijn eigen paard en had een aantal onzekere ruiters mee. Iedereen kan vertellen wat voor soort paard hij of zij wil en op basis daarvan word een geschikte paard of pony uitgezocht. We hebben wederom een heerlijke rit gehad, veel gelachen, genoten van de natuur, lekker galopje over het strand, kan er nog elke avond over dromen(vooral omdat ik voor het eerst met mijn eigen paarden beest op het strand was haha). Begeleiding weet uitstekend de weg, kletst lekker mee en stelt iedereen gerust. Ik denk dat dit de perfecte manege is voor jou op lekker relaxt een ritje te maken. Ik woon helaas niet in de buurt, anders had ik jullie meegenomen ;)

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 13:08

@Bon_ita Bedankt voor de tip! :) Ga zeker wat meer informatie zoeken over deze manege!

IndianDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:14

Mijn ervaring is dat er juist heel goed te communiceren _/-\o_ _/-\o_ is met de mensen van TMR. Als er vragen of opmerkingen zijn worden deze altijd heel goed opgepakt. Chantal is altijd correct en reageert zeer vriendelijk aan de telefoon. Zij handelt de reserveringen altijd netjes en direct af. Willem heb ik altijd ervaren als iemand die tijdens de rit zeer attent is en moeite doet om met iedereen even een praatje te maken tijdens de rit. Ookal rijdt hij vaak vooraan, hij hoort en ziet alles van de hele groep, houdt alles goed in de gaten en zorgt heel goed voor het plezier van deelnemers en paarden. Echt TOP hoe deze mensen deze geweldige Ranch runnen.
Vandaag alweer een (zoveelste) prachtige rit gemaakt met een groep die na afloop eigenlijk stuk voor stuk direct weer zo snel mogelijk mee willen. En terecht! [VVDD] Dagtocht op de Veluwe (The Mill Ranch)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:21

Ik ben in oktober voor het eerst met een groep van Bokt geweest en we gaan komende zaterdag (8 maart) weer. :D Heiderit van 2.5 uur.

Chantal is idd top en erg vriendelijk via de mail.

Er is zoveel animo dat ik in juni weer een rit organiseer en deze zit ook al vol. :+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:24

Jeetje dat klinkt echt als een nare ervaring..
Ik denk dat je je als bedrijf toch even achter de oren moet krabben hoe je overkomt op de
klanten. De manege heeft duidelijk een ander beeld van deze situatie als de klant.

IndianDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:37

Babli,

wil je ff reageren? Ik had gehoopt wat positief tegengas te geven maar een ontevreden klant blijft maar oude koeien uit de sloot halen, lijkt het. Ik wilde aangeven dat de recente ervaringen zeeeer goed zijn.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 16:23

@IndianDS ik zie nu pas dat er weer op dit topic gereageerd is. Dit topic is namelijk al van september vorig jaar.
Wel een beetje vreemd is dat je een account hebt met 2 berichten en deze 2 berichten zijn precies allebei in dit topic.. :( Je wilt wel erg benadrukken dat het 'ZO' geweldig is dat ik haast ga denken dat dit iemand anders is?

Ik weet niet goed waar je wilt dat ik op reageer? Ik vind het heel fijn dat jullie er positieve ervaringen hebben! Dit omdat ik ook zeker niet zou willen dat mensen dezelfde dag als ons zouden krijgen.

Hopelijk betekend dit dat ze er toch van hebben geleerd. Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik, en mijn vriendin deze dag al uit ons geheugen hebben gewist dus ik heb er ook niet veel behoefte aan dit topic weer opnieuw aan te halen.

MJS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:22

Nou, dit verhaal klinkt niet al te best.

Wij hebben afgelopen maand tijdens onze vakantie in de VS voor het eerst paardgereden via http://www.yosemitetrails.com/. Dit was ook Western stijl rijden door bergachtig gebied.

De vrouw die ons daar ontving vroeg of wij ervaring hadden en wij zeiden dat het onze eerste keer was. Ze maakte wat grapjes daarover en kwam niet echt heel vriendelijk over. Hierdoor kregen we zelf een wat onrustig gevoel.

In totaal waren er 5 mensen in ons groepje en zou er één begeleidster meegaan, maar omdat één van ons nogal nerveus was, ging er een extra begeleider mee, in geval één van ons eerder terug zou willen.
Gelukkig waren de twee begeleiders erg vriendelijk en zij wisten ons erg op ons gemak te stellen. Omdat één van ons wat onzeker was deden ze ook een extra rondje oefenen. En zo hoort het ook. Al met al hadden we een positieve ervaring en een geweldige rit van 2 uur door bossen, bergen en riviertjes.

Nu leek het ons ook wel aardig om zo iets hier eens in Nederland te doen en na wat googlen kwam ik bij de Mill Ranch uit, maar nu ik dit verhaal zo lees, weet ik niet of we er verstandig aan doen om dit via hun te doen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:34

MJS73 schreef:
Nou, dit verhaal klinkt niet al te best.

Wij hebben afgelopen maand tijdens onze vakantie in de VS voor het eerst paardgereden via http://www.yosemitetrails.com/. Dit was ook Western stijl rijden door bergachtig gebied.

De vrouw die ons daar ontving vroeg of wij ervaring hadden en wij zeiden dat het onze eerste keer was. Ze maakte wat grapjes daarover en kwam niet echt heel vriendelijk over. Hierdoor kregen we zelf een wat onrustig gevoel.

In totaal waren er 5 mensen in ons groepje en zou er één begeleidster meegaan, maar omdat één van ons nogal nerveus was, ging er een extra begeleider mee, in geval één van ons eerder terug zou willen.
Gelukkig waren de twee begeleiders erg vriendelijk en zij wisten ons erg op ons gemak te stellen. Omdat één van ons wat onzeker was deden ze ook een extra rondje oefenen. En zo hoort het ook. Al met al hadden we een positieve ervaring en een geweldige rit van 2 uur door bossen, bergen en riviertjes.

Nu leek het ons ook wel aardig om zo iets hier eens in Nederland te doen en na wat googlen kwam ik bij de Mill Ranch uit, maar nu ik dit verhaal zo lees, weet ik niet of we er verstandig aan doen om dit via hun te doen.

Er zijn door Bellatrix hier op bokt al en aantal meetings daar geweest allemaal ging het suoer en was het gezellig.
Dit is gewoon een uitzondering het kan bij alle stallen eens iets fout gaan,

[BM] We gaan door! Buitenrit juni Mill Ranch, Ede!

vvdd kon ik van hun zo niet vinden maar als je het aan bellatrix vraagt dan zal ze je alles vertellen denk ik haha

IndianDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:29

Ik heb me maar een beetje op de oppervlakte gehouden omdat ik me realiseerde dat mijn kruistocht ook weer aandacht op de enkele negatieve referenties genereerde. Ben zelf 6-10 x per jaar met een rit van themillranch mee. Altijd helemaal top. Willem houdt alles en iedereen zeer goed in de gaten en let op alles, hoort en ziet alles, maar laat dit niet merken zodat iedereen zich in zijn waarde gelaten voelt. Hij maakt altijd tijdens de rit met iedereen een praatje en als je er om vraagt krijg je tips. Gebruik je verstand en neem de al te emotionele reacties in dit topic met een flinke korrel zout en neem de moeite om een kennis te maken met de mensen bij deze gezellige ranch. En vooral; geniet!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:58

IndianDS schreef:
Ik heb me maar een beetje op de oppervlakte gehouden omdat ik me realiseerde dat mijn kruistocht ook weer aandacht op de enkele negatieve referenties genereerde. Ben zelf 6-10 x per jaar met een rit van themillranch mee. Altijd helemaal top. Willem houdt alles en iedereen zeer goed in de gaten en let op alles, hoort en ziet alles, maar laat dit niet merken zodat iedereen zich in zijn waarde gelaten voelt. Hij maakt altijd tijdens de rit met iedereen een praatje en als je er om vraagt krijg je tips. Gebruik je verstand en neem de al te emotionele reacties in dit topic met een flinke korrel zout en neem de moeite om een kennis te maken met de mensen bij deze gezellige ranch. En vooral; geniet!

Met dit topic heb ik ook nooit The mill ranch in een kwaad daglicht willen zetten. Op dat moment wilde ik graag mijn verhaal delen met jullie. Dat mensen hierdoor geen rit meer bij hun zouden willen boeken is niet mijn bedoeling geweest. Ik wil alleen (zeker de wat onzekere ruiters) waarschuwen dat dit toch een rit voor de meer ervaren en minder angstige ruiters is.

Ook al rijd ik al meer dan 10 jaar paard, ik ben niet de ruiter die zich fijn voelt op elk paard. Hier is naar mijn idee weinig rekening mee gehouden. Er werd duidelijk aangegeven dat de paarden in overleg met de ruiter gekozen zouden worden en dat er gevraagd zou worden naar de wensen en verwachtingen van de ruiter. Dit gebeurd niet en mede daardoor is het bij ons fout gelopen. Ik hoop dat ze hiervan hebben geleerd en vind het alleen maar fijn om positieve reacties van andere bokkers te lezen.

IndianDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:47

Beste Babli, Dank voor je nuancering. Dit moet idd een lange tijd geleden zijn, want mijn ervaring is dat altijd wordt gevraagd naar ervaring en paarden worden daarop ingedeeld. De eigenaar gaat namelijk altijd zelf mee op rit en heeft er helemaal niets aan als blijkt dat een paard niet past bij de ruiter. Zo'n situatie is moeilijk voor de begeleider en ook niet leuk voor de groep. Uiteraard moet de begeleider af gaan op de woorden van de ruiter. De ervaring leert ook dat een voorzichtige bescheiden ruiter meer plezier van de uiteindelijke 'match' heeft dan de overmoedige (…) Uiteraard is niet gezegd dat het in jouw geval overmoed was. Maar dit blijft wel een factor van 'relativiteit'.