sfeer impressie kortebaan draverij egmond aan de hoef

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: sfeer impressie kortebaan draverij egmond aan de hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:10

Ik bedoelde foto 5 inderdaad (foto 1 zie ik niet). Ben beneiuwd of het echt een gallopade is, heb weinig verstand van die hoge snelheid in draf :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:18

Bij nader inzien, volgens mij is dat geen galoppade, twee benen (RV, LA) gaan naar voren (te zien aan hoef), andere twee zijn niet zichtbaar (en dus naar achter), diagonaal en dus in draf.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:28

Het volgende moment zou het moment van het paard ernaast zijn dan denk ik?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:35

Jup, het is (nogmaals, als ik het goed zie) het zweefmoment, wat bij harddravers best ver dan de grond is/kan zijn. Zijn achterbeen (rechter zichtbare hoef) is standaard lager dan zijn voorbenen waardoor het mij net ook geen galoppade leek.
Dan komen De twee zichtbare hoeven op de grond, gaan op de grond naar achter terwijl de 'onzichtbare hoeven' ( :') ) weer naar voren komen...

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:25

Mooie scherpe foto's zeg. Heb je ook foto's van bricht look ?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:30

xSlvna schreef:
Jup, het is (nogmaals, als ik het goed zie) het zweefmoment, wat bij harddravers best ver dan de grond is/kan zijn. Zijn achterbeen (rechter zichtbare hoef) is standaard lager dan zijn voorbenen waardoor het mij net ook geen galoppade leek.
Dan komen De twee zichtbare hoeven op de grond, gaan op de grond naar achter terwijl de 'onzichtbare hoeven' ( :') ) weer naar voren komen...

Da's een contaminatie he? :D
Hard draven doen die dravers sowieso wel :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:40

Ja maar je kunt 'hard draven' en nahja 'harddraven' wat een draver doet, een draver die harddraaft draaft ook anders dan een draver in een arbeidsdraf, vandaar het 'harddraven'.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:54

Sok schreef:
xSlvna schreef:

Da's een contaminatie he? :D
Hard draven doen die dravers sowieso wel :D

Het is nog altijd de Nederlandse Harddraver he ;) Want harddraven is wat ze doen, en niet rendraven, want zo vaak gebruikt wordt. Ben echt allergisch voor dat woord.

tumtum96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:21

Wat hebben die paarden om hun bovenbenen?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:22

Kniebeschermers :)

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:27

Prachtige foto's.
Weet zelf niet erg veel van de drafsport maar door dit topic heb ik weer een hoop geleerd, leuk!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:31

Mooie foto's weer Nathalie!

Ik vind t altijd weer verbazend, hoe die paarden daar langs al die mensen, vlaggen, kermissen, en alles gaan, nergens bang voor, en knallen. Super

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:37

Ik vind de drafsport helemaal niks (je moet er maar net van houden), maar het zijn wel mooie fotos ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 21:55

quintolover schreef:
Mooie scherpe foto's zeg. Heb je ook foto's van bricht look ?

weet je toevallig met welk nummer die reed??

Geryon schreef:
Ik bedoelde foto 5 inderdaad (foto 1 zie ik niet). Ben beneiuwd of het echt een gallopade is, heb weinig verstand van die hoge snelheid in draf :P

foto 5 en 6 hebben beide gallopade aan de rechterkant dus t rechterpaard heeft idd gallopade (ff voor de niet kenners van de sport gallopade houd in dat het paard gallopeert op de baan wat dus niet mag en dan word het paard in de ronde waarin hij rijd gediskwalificeerd ) :j vandaar ook de rode vlag... witte vlag is diegene die wint en rood is voor gallopade

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:21

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 22:23

is t wel andersom ik dacht altijd rood voor gallopade ... maar volgens mij gallopeerd t paard wel degelijk op foto 5 en 6 :o

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:02

mooie foto's!
ik heb alleen een vraag. ik heb niet alles gelezen dus misschien dat mijn vraag al een keer gestelt is.
het paard op de laatste foto heeft oogkappen, super groot neusbontje en watjes in zijn oren.
zo ziet en hoort hij niks. waarom is dat. vanwege de drukte langs de kant??
ik kan best wat situaties bedenken waar een paarden ook in de drukte zijn maar al die dingen niet hebben
of stel ik nou een domme vraag :?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:11

NathalietjeB schreef:
is t wel andersom ik dacht altijd rood voor gallopade ... maar volgens mij gallopeerd t paard wel degelijk op foto 5 en 6 :o

1000% : Wit is uitschakelen, rood is winnaar aangeven. Of het paard op de foto draaft of niet kan ik niet zien maar de regelementen weet ik wel :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:18

Noetje14 schreef:
mooie foto's!
ik heb alleen een vraag. ik heb niet alles gelezen dus misschien dat mijn vraag al een keer gestelt is.
het paard op de laatste foto heeft oogkappen, super groot neusbontje en watjes in zijn oren.
ik kan best wat situaties bedenken waar een paarden ook in de drukte zijn maar al die dingen niet hebben

Niet ieder paard is schrikkerig, en daarbij moet het paard zich toch wel concentreren op zijn passen, op zijn snelheid.
Mijn pony (trouwens ook een draver) schrikt nergens (behalve voor enge zakken die rustig staan :+) van, maar kan toch wel afgeleid zijn en naast zich kijken od.
Daarbij, mocht het paard schrikken op die 60 km/h en naar de zijkant springen op dat smalle paadje... Oef, arm paard, arme ruiter en arme kijkers :(:) #)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:18

Noetje14 schreef:
mooie foto's!

Is geen domme vraag maar is wel al eerder gesteld, even het topic doorlezen dus ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:26

Super gaaf! Hoelang is de korte baan? :+

Ik krijg ze zelf nooit zo goed op de foto, voordat ik alles klaar heb zijn ze al voorbij :')

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:41

Vuurneon; de basisafstand voor een kortebaan is 275 of 300 meter. Aan de hand van handicap of ontheffing kan een paard een andere afstand lopen.

Maartje1990; je stampt ons wrl degelijk de grond in met je negatieve woorden over de sport. Je brengt het alsof iedereen die het mooi vindt een of andere mishandelaar is die paarden in hun monden trekt. Dat zeg ik, voor je oordeelt, eerst lekker zelf naar een koers gaan. En een paard kan wel degelijk steun zoeken op het bit, er zijn maar weinig paarden die dat niet doen of nog nooit gedaan hebben. Kijk maar naar jonge paarden die met ingereden worden, negen van de tien zoekt eerst steun op het bit voor ze op eigen benen gaan lopen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:45

m'n negatieve woorden over de sport? Ik zeg alleen 'ik vind het er niet zo vriendelijk uit zien', nou het zíet er ook niet zo vriendelijk uit op de foto's. Jemig de pemig mens, je trekt het je wel erg aan. Als je dát al vindt dat ik 'jullie de grond in stamp'. Tjonge jonge.

En verder geen enkel paard zoekt steun aan het bit, dat vind ik klink klare onzin, als een paard een bit nodig had om er steun aan te hebben als ze dus bijv. hard moeten rennen, was die er wel met eentje in z'n mond geboren.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:47

Dat mag je vinden, maar dat is het niet. :Y) Gelukkig heb jij de wijsheid niet in pacht en schijnbaar ook geen ervaring met racepaarden (dravers, volbloeden of arabieren), anders had je wel geweten dat het net even anders zit dan jij vindt. :+

xIirtJj; Volgens mij trek je het je wat persoonlijk aan.. := Volgens mij bedoeld Maartje het niet zo.. Zij vindt het er niet prettig uitzien, dat mag toch?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:50

Citaat:
als een paard een bit nodig had om er steun aan te hebben als ze dus bijv. hard moeten rennen, was die er wel met eentje in z'n mond geboren.

Ja ze worden ook echt geboren om aan de teugel te lopen in een arbeidsdraf, arbeidsgalop, om te wijken en te springen, om tempowisselingen te maken en snelheid te maken en aan te houden :j