De paarden van de Koning, Paleis het Loo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:44

Anoli schreef:
FlyAway schreef:
Dat klinkt wel erg sumier zo, maar er was wel meer dan dat natuurlijk, al was het alleen maar Paleis het Loo met de gigantische Paleistuinen :D . Sowieso reden ze tussen de demo`s door ook nog met wat combinaties in de rondte, er waren klassieke auto`s, de hoefsmid was er, de koetsen waar mee gereden werd stonden tentoongesteld tussendoor, er was allerlei bedrijvigheid.

Wij hebben ons toch een goede 4 uur uitstekend vermaakt! :j

Wij kwamen voor de middagronde zeg maar, en we hebben werkelijk 1 auto gezien (misschien door de regen?)
De hoefsmid heb ik samen mee staan schuilen bij zn auto maar niet aan het werk gezien :n

En misschien dat het aan mij ligt hoor dat ik het tegen vond vallen, want het paleis en de tuinen ben ik al vaker geweest :)

De auto op mijn foto`s (Minerva uit 1925) reed rond, en een Ford cabrio van Prins Bernhard reed ook rond. In de gebouwen stonden ook nog wat bijzondere auto`s (Winton Six Limousine Landaulette van Koningin Emma, Fiat Coupe Cabrio van Prins Bernhard, Mercedes Heckflosse (als ik het goed heb) en een leuke trapauto door Claus gemaakt voor de prinsen.) En dan kon je de tuigkamer ook zien natuurlijk. Onder het afdak stond de rouwkoets van Wilhelmina, erg imposant, nog wat koetsen en auto`s. De Hoefsmid is flink druk geweest, de rookpluimen kwamen er van af af en toe :D

Wij wonen net boven Apeldoorn, (5 jaar nu) maar was er nog nooit geweest, op het Loo, dus dat was sowieso leuk.

meniekske

Re: De paarden van de Koning, Paleis het Loo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:10

Jah voor mij zou het een reis van bijna 4 uur zijn met openbaar vervoer, dat vond ik toch iets te ver. Maar het leek me wel eens interessant om eens te zien. Maar goed wie weet dat ik het ooit toch een keer doe hoor, en misschien ook niet... Maar vind de foto's en het filmpje wel leuk om te zien. :j

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:54

Super mooie foto's. Ik ben er zelf niet bij geweest en dit geeft wel echt een super sfeerbeeld!
Ook gaaf om te zien hoe die ene man helemaal voren op het paard gewoon 8 paarden stuurt en de man op de bok alleen voor de show is.

Over die foto met die man met de drums op het gevlekte paard.
Is dat wel een Tinker?

Volgens mij zijn het officieel drumhorses die ervoor gebruikt worden. (lekker orginele naam maar echt waar)
Een drumhorse is een kruising tussen Irish Cob en Shire/Clydesdale/Fries.
Ze zijn dan vaak wat groter dan de gemiddelde Tinker en iets sterker aangezien ze dat grote gewicht van ruiter en trommels moeten kunnen dragen.
http://www.bokt.nl/wiki/Drum_Horse

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:08

Anoli schreef:
Wij kwamen voor de middagronde zeg maar, en we hebben werkelijk 1 auto gezien (misschien door de regen?)
De hoefsmid heb ik samen mee staan schuilen bij zn auto maar niet aan het werk gezien :n

En misschien dat het aan mij ligt hoor dat ik het tegen vond vallen, want het paleis en de tuinen ben ik al vaker geweest :)

Waarschijnlijk zondag geweest? Zaterdag was het nagenoeg de hele dag droog, 1 bui geweest maar toen was ik net binnen, maar de smid heeft de hele tijd dat wij er waren staan werken en/of praten en er was zeker meer te zien dan 1 auto. Jammer dat het zondag minder was.

Overigens staan de rijtuigen die binnen stonden (dus ook die lijkwagen) er altijd, die zijn deel van de permanente tentoonstelling in de stallen en staan de auto's die achter het wandje naast de tuigkamer stonden er ook permanent.
Alleen het spul wat nu buiten te zien was, wat normaal alleen op Prinsjesdag in Den Haag te zien is was speciaal voor dit weekend naar Apeldoorn gehaald.

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:22

ik ben toch blij dat ik ben wezen kijken *\o/*

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 15:28

_black_rose_ schreef:
Super mooie foto's. Ik ben er zelf niet bij geweest en dit geeft wel echt een super sfeerbeeld!
Ook gaaf om te zien hoe die ene man helemaal voren op het paard gewoon 8 paarden stuurt en de man op de bok alleen voor de show is.

Over die foto met die man met de drums op het gevlekte paard.
Is dat wel een Tinker?

Volgens mij zijn het officieel drumhorses die ervoor gebruikt worden. (lekker orginele naam maar echt waar)
Een drumhorse is een kruising tussen Irish Cob en Shire/Clydesdale/Fries.
Ze zijn dan vaak wat groter dan de gemiddelde Tinker en iets sterker aangezien ze dat grote gewicht van ruiter en trommels moeten kunnen dragen.
http://www.bokt.nl/wiki/Drum_Horse

Wat het voor ras ís durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat de omroepster zei dat het een tinker was, en het werd het Paukenpaard genoemd. :-)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:36

Ik ben er ook zondag geweest, leuk om te zien!
Naast mij vroeg iemand naar het merkje van het paard met de trommels, volgens de ruiter een tinker :D.
Al is drumhorse qua naam natuurlijk veel toepasselijker haha.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:58

Kaula schreef:
Ik ben er ook zondag geweest, leuk om te zien!
Naast mij vroeg iemand naar het merkje van het paard met de trommels, volgens de ruiter een tinker :D.
Al is drumhorse qua naam natuurlijk veel toepasselijker haha.

Dat paard (het zogenaamde Paukenpaard) is inderdaad een volle Tinker, en een behoorlijke tank! Ik heb mijn stage gelopen op de stal waar hij staat. Echt een geweldig lief beest, ik ben helemaal gek op hem.

tessxponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:02

ik ben er ook geweest!!!

suusje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:58

Wat een schitterende foto's heb je gemaakt!! Ik ben zondag ook geweest veel foto's gemaakt maar met mijn telefoon dus zijn helaas niet echt mooie foto's

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:15

Ik ben er zaterdag(ochtend) geweest en ik vond het erg mooi om te zien. De demonstraties waren niet zo bijzonder maar het feit dat je er met je neus bovenop mag staan hoe ze met de paarden bezig zijn vond ik erg leuk. De koetsiers en begeleiders namen ruimschoots de tijd om alle vragen te beantwoorden dus heel wat wijzer geworden over zaken waar ik nooit bij stil had gestaan.

Ik heb ook een aantal foto's gemaakt dus als jullie er nog geen genoeg van hebben hier zijn ze te vinden https://plus.google.com/photos/10638456 ... 1381245761

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:16

Ik was er zondag ook en heb net als Anoli (toevallig ook naast haar) staan schuilen onder de openstaande klep van het busje van hoefsmid Herman. :')
Erg gaaf! Die kruizing Fries-Boullonois was erg gaaf! En het vosje wat uiteindelijk in een drietal liep ook. <3

smokey2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:18

wat leuk. had ik dat maar geweten had er ook wel graag willen zijn

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:20

Prachtige foto's!!

Die tuigen-kamer <3 <3 <3 :+:

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 08:33

Leuk dat iedereen de foto`s kan waarderen :-) Wij hebben er ook echt van genoten. Als het weer een keer is, dan wil ik er wel weer hen. Maar dan met beter weer {:}