Hoe een leuke wandeling een compleet drama wordt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:28

Veel sterkte ermee!!!

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:35

Wauw dat is schrikken zeg! Wat betreft water, je kan ook even met een nat sponsje deppen als het wel echt gaat zwellen. Zou er nu zelf ook geen tuinslang op zetten. Succes!
Laatst bijgewerkt door Ababe op 16-06-13 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LOLLYYwood

Re: Hoe een leuke wandeling een compleet drama wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:36

Ah oke, sorry ts, dacht dat het gebeurde voor ze verschoot!
veel succes nog en een spoedig herstel aan je merrie

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:39

Oef.. naar verhaal. Veel beterschap hoor.

x_Friesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:39

Brr, zal wel schrikken geweest zijn. Gelukkig is ze terug naar je andere pony gelopen en valt het al bij al nog mee. De wondjes op de knieën zou ik wel een paar dagen met een ontsmettende oplossing uitspoelen en dan sprayen (of inderdaad met een watje). Beterschap er mee!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:50

love_western schreef:
Cowgirl schreef:
Ik zou eerder die hond een ketting omdoen..... zo'n hekel aan die onopgevoede *piep*.

Gelukkig nog goed afgelopen.

Hond was toch gewoon op eigen terrein? Dus waarom zit de hond fout? Omdat hij aansloeg? Komop zeg! Onze honden willen ook wel eens aanslaan. Helemaal als een dier vlak voor het terrein langs loopt

Een hond die opgevoed is doet dat niet. Ik maak het ook regelmatig mee dat ze om elk wissewasje naar het hek vliegen.
Wat zou ik die beesten graag een schop onder de kont geven }>

Alsof loslopen op eigen terrein betekend dat je je hond maar niet op hoeft te voeden en hij alles mag.

Nogmaals opvoeden die beesten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:55

Ik weet niet of je een box hebt maar ik wen ze altijd aan water door een halstertouw door de spijlen te halen en dan begin ik heel zachtjes de benen af te spoelen, natuurlijk vinden ze het eng maar ze staan met de kont en zijkant tegen de boxwand aan en trillen alle kanten op. Geen druk op het halstertouw, dat is puur om te voorkomen dat ze om je heen gaan draaien, zo gauw ze stil blijven staan stop ik met spoelen, de volgende dag is het nog eventjes eng maar met dat warme weer wat er komt vinden ze het meestal heel erg fijn. Die van mij komen soms gewoon een douche halen als ik de waterbakken vul.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 20:59

Ja, we hebben wel een box, maar de tuinslang komt niet zover. Afijn, ik heb zojuist een halfuur met een coldhotpack (een grote) in de wei gezeten, vond dat wel een goede van mezelf. Geen gekloot met water en ik koel het wel goed. En dat liet ze zich allemaal prima aangebeuren (stond helemaal weg te duffen) Misschien dat ik over een uur nog een keer terug ga (ding ligt nu weer in de diepvries). En dan nog even wat wondspray erop doe.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 00:35

Heftig Maartje, hoop dat het snel weer goed komt met je puppy zeg!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 00:53

Ik zou nu ook zeker niet gaan rotzooien met water.. De kans dat ze nu een negatieve link gaat leggen met water en pijn is zeer aanwezig dus de coolpack vindt ik wel creabea,, succes met je paardje :(

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 01:35

Sterkte met je merrie! Gelukkig zijn het schaafwonden en geen diepe vleeswonden. Heb je het vuil er uit gehaald met water desnoods met een sponsje? Dan hoef je er in principe als je paard gezond is niets aan te doen en evt der knieën koelen

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:28

Hè maartje, wat vervelend! En dan merk je ook hoeveel een volwassen paard kent, koelen enz.
Ff rustig aan doen en straks lekker met Polly erlangs!
Beterschap voor Lucky!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 11:15

Ik heb vanmorgen nog even alles schoongemaakt met een washandje en water. Toen weer wondspray erop gedaan (die ik dus van de DA had gekregen), wel door het eerst op m'n hand te sprayen, want dat vindt ze ook nog eng. Ook heb ik haar knieën gekoeld nog.

Ik weet nu waar het gezegde 'zich een ongeluk schrikken' vandaan komt := Lucky heeft dat wel érg letterlijk genomen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:38

Ach gossie :(:)

En jouw hart zal ook wel een knauw gekregen hebben van de zenuwen !

Gelukkig heeft die kleine ook haar naam wel eer aangedaan, want wat heeft ze een geluk bij een ongeluk gehad :j
Met dat smerige prikkeldraad had het heeeeeel wat slechter kunnen aflopen !
Lucky girl <3

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:30

Pfff....Ze is er goed vanaf gekomen zeg! :(:)

Mocht je vrienden hebben met LIEVE honden,zou ik die even uitnodigen om het begrip 'hond' wat te relativeren en haar niet op deze ervaring te laten.

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:49

Poeeehhh flink schrikken hoor, beterschap voor Lucky!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:24

Hoe is het nu met jullie, Maartje ?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:29

coldpack uit de vriezer???kijk daarmee uit, bevriezingsverschijnselen op gewonde plekken wil je niet hebben, de randen van de wonden zijn nu dun en hebben weinig doorbloeding (om de ijskoud te weerstaan) beter is echt gewoon met water koelen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 11:11

Ik heb even gemist dat er wat nieuwe berichten waren geplaatst :')

Wij hebben zelf een hele lieve hond en daar is ze helemaal gek op! Wilt ze de hele tijd mee spelen, dus het is niet dat ze bang is voor honden, ze is bang voor grote blaffende honden :Y)

Ik had eerst met een theedoek er om gedaan dus qua bevriezingsverschijnselen zal het wel meevallen hoor en het was eigenlijk vooral haar dat eraf was geschaafd op haar knieën, viel reuze mee.

Ik woon zelf op kamers dus ben een paar dagen niet bij de paarden geweest (die staan bij m'n ouders). Gister weer teruggekomen en alles ziet er gewoon prima uit. Niks is dik, overal mooi korstjes niks dat er ontstoken uit zag. Dus fjiew... ik blij. Heb dat beeld van paard dat door prikkeldraad vliegt en dan op de straat valt nog wel goed in m'n hoofd zitten moet ik zeggen :=

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:23

Fijn! +:)+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:41

Ik heb ook zo een hekel aan zulke honden. Die als een idioot bij dat hek gaan springen, blaffen en flippen, en dan tot ze je niet meer kunnen volgen.
Ik zou dat beest echt een draai om de oren geven als het mijn hond was :(

Mijn paard schrok zich in het begin altijd een ongeluk (en ik ook!)
Wat ik altijd deed, bij dat ene huis met ook zo'n grote hond waar ik langs moest als ik op pad ging.. Paardlief stilzetten voor het hek (niet direct langs het hek.. maar ook weer niet aan de andere kant van de weg) en gewoon wachten tot ie aan kwam, duurde nooit langer dan 2 seconden. En dan zag ze hem ook liggen, opstaan en komen en kon ze het bewust volgen en zien. Als die hond er was liep ik dan weer weg. Zo vond ze het niet meer eng om er langs te gaan, en stopte ze er zelfs vanzelf. :7

Sterkte met je paardje, gelukkig valt het mee en zijn het oppervlakkige wondjes