En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Re: En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:51

Van die chip gebeurt nu nog steeds!

Er zijn chiplezers die goedkoper zijn, en alleen maar een bepaalde landcode (belgie, nederland of duitsland etc.) kan lezen.

Misschien kijken of er iemand kan komen met een "internationale chiplezer" ?

Jeetje wat een rot situatie! Hoop dat het snel opgelost wordt!

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:52

Jaaaaaren geleden heeft de politie (in prov. groningen, nederland) een gevonden hackney hengst bij een kudde shetlandpony´s van kennissen van mij in het weiland gedaan.
De hackney liep in de buurt van de shetten en de politie dacht schijnbaar van och laten we die daar maar bij doen dan.
Helaas was er een jaarlingmerrietje hengstig en deze bleek na een scan op de 18e dag drachtig van de hackney hengst :x
Mn kennissen zijn naar de dierenarts gegaan om de dracht af te laten breken omdat het niet echt een goed plan is om een 2 jarige merrie van een veulen van een veel grotere hengst te laten bevallen.
Ze hebben die onkosten zelf moeten betalen want de eigenaar van de hengst zei dat hij de hengst er niet bij in gedaan had en de politie zei dat het hun paard niet was dus niet hun verantwoordelijkheid >;)

Ik hoop voor je dat de eigenaren van deze ponies zich snel melden :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:52

Herkenbaar, dat gedoe met de politie
Enkele jaren geleden werd ik ook gebeld met de vraag of ik soms 2 nieuwe shethengsten gekocht had.
nee, blijkbaar uitgebroken en zelf in mijn weiland terecht gekomen, maar de politie deed niks. Ik mocht ze ook niet verplaatsen want het was nu mijn verantwoording terwijl ik moest openen in de winkel en uiteindelijk een halve dag te laat was en mijn paarden over de zeik waren aangezien die 2 een aantal uren erachteraan gerend hebben en schade aan de draad ed.

uiteindelijk is de eigenaar gelukkig wel gevonden en met een hoop gedoe heb ik de schade aan de wei via hun verzekering vergoed gekregen, maar excuses, nee hoor, niks

Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden voor jouw probleem

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 20:54

Eigenaren zijn bekend waarschijnlijk. Via via staat de haflinger te koop voor een laag bedrag op een Belgische soort van marktplaats. Er werd niet veel goeds verteld over deze eigenaar voorlopig. Ik heb de advertentielink doorgestuurd gekregen en het is inderdaad dezelfde haflinger. Hij is ook pas 4, wij hadden hem ook jong ingeschat.

Ik ga dit morgenochtend om 8u meteen bespreken op het politiebureau met de verantwoordelijke, ga nu even op dit uur niet meer het heft in eigen handen nemen.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 06-06-13 20:56, in het totaal 2 keer bewerkt

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:55

Wat een verhaal ben ook benieuwt hoe het afloopt en ik zal ook een oproepje op onze face book doen! Arme paardjes en ik kan me ook voorstellen dat jij er echt niet blij mee bent wat een gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:57

Ook voor je studies is dit nu niet goed. Heel je dag om zeep. Heb je intussen een slot op de poort gehangen? Anders loop je risico dat de eigenaar hem alsnog van je weide komt plukken, wie weet met welke schade.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 20:58

Nee maar de eigenaar weet niet dat ze daar staan normaal gezien. En aangezien we nu weten wie de eigenaar is voel ik me wat zekerder, alleen durf ik ze zelf niet te contacteren op dit uur als ik dat zo hoor...

Edit: De vermoedelijke eigenaar komt uit dezelfde gemeente als mijn paarden, dus mocht ze de politie hebben gecontacteerd had ik normaal gezien iets gehoord aangezien ik daar al contact mee heb gehad.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:04

ik volg , zou je je link willen door sturen via pb

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:06

Zo raar! Ben benieuwd wat de verklaring is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:08

Daarom niet speciaal. Als ze elkaar daar niet over briefen of tegen die persoon zeggen "de betreffende ploeg is er niet, bel morgen terug" weet die ook niks.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:09

De politie is er heel makkelijk in... En stonden mij dan ook raar aan te kijken dat ik het paard niet zo maar in de dichtstbijzijnde wij bij een ander paard had gezet :S

Maar even lief uitgelegd dat dat dus niet kan, stel dat ze elkaar niet kennen, het gaat mis.... En toen snapten ze het :') Ondertussen stond ik 3 uur met een vreemd paard in de regen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:15

wat ik ronduit schofterig vind van de politie, is dat ze dus blijkbaar paarden hebben opgeladen op trailer en dus een stuk verder zomaar ergens "gelost" hebben?! (bandensporen tot aan de bak) zonder enige vorm van in kennis stellen, te bizar eigenlijk, als je er over gaat nadenken...

Heb de foto van beide ook maar even gedeeld op fb, omdat ik sinds kort aan belgische grens woon en las dat het NL gechipte paardjes zijn, maar lees ondertussen dat eigenaren gevonden zijn, hoop echt dat dit geen vervelend staartje voor je gaat krijgen en ik zou voor de zekerheid een klacht indien bij de politie, dit kan toch niet zomaar!
Sterkte!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:18

Bedankt allemaal :)

Morgenochtend gaan we met de info over de mogelijke eigenaren naar de politie en lossen we het op. Hoop ik.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:21

stipje..

OMG wat een soap serie weer.
je hoeft tegenwoordig nieteens de tv aan te zetten.
er gebeuren tegenwoordig zulke rare dingen

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:24

Jeetje wat een raar gedoe! Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, het zijn wel leuke pony's!

x_Friesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:31

Wat een verhaal seg! Ik ben benieuw naar wat de eigenaar van de pony's te vertellen heeft. Vervelend dat jij er nu mee 'opgescheept' zit.
Bij ons heeft de politie 's nachts ook eens een pony die op straat wandelde afgeleverd. Ze hebben wel aangebeld. De volgende dag hebben we zelf uitgezocht van wie hij was...

Sannee10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:34

Ik volg ben toch wel benieuwt gedropt kunnen ze wel zijn mijn vriendinn heeft het ook gehad

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:44

Bizar!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:44

Jeetje wat een bizar verhaal :oo Hopelijk word het morgen opgelost! Heb je toevallig ook niet gehoord of ze drachtig was?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:47

Nee, enkel info over de haflingerruin, van de merrie heb ik geen informatie jammer genoeg. Morgenochtend wordt het hopelijk opgelost, ik weet niet hoe goed ik ga slapen vannacht, wordt er toch wat ongerust van dat er misschien mensen komen op mijn wei. Die sloten regel ik morgen direct.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:54

succes ermee
hopelijk is morgen alles opgelost

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:54

Pfff wat een raar verhaal toch weer!
Iig succes ermee en met je examens ;)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:55

Jammer! Ik zou idd ook niet fijn slapen.. Er zijn wel buren in de buurt toch? Hun horen dan snel genoeg als er wat is denk ik.. Echt een ingelooflijk bizar verhaal %)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:58

jeetje wat een verhaal, ben ook heel benieuwd of er morgen door de spanning niet 3 paardjes lopen in je bak :+
hoop dat ze naar een fijne eigenaar gaan als de huidige eigenaar geen fijn persoon is.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:00

Dit is iets wat precies enkel in België kan gebeuren ;-) Hopelijk is het morgen opgelost! Ben benieuwd...