Bedankt voor de (meeste) leuke reacties!!
Erg fijn dat er ook super positieve berichten zijn!!
De mening over onze combinatie verschilt wel vaker, al hoor ik nu steeds meer van bijvoorbeeld toeschouwers, en zelfs juryleden dat we soms als een van de betere combinatie op een wedstrijdterrein zijn! Hoe vaak je wel niet combinaties ziet waarvan iemand véél te zwaar is, het paard slecht verzorgd is, of z'n paard nog net-niet-mishandelt omdat hij een oefening niet goed genoeg doet. Ik ben mij bewust van dat ik niet de kleinste ben voor Bonfire, en rijd dan ook zeker nog geen eens 4 dagen in de week dressuurmatig! We longeren vaak genoeg, of wandelen, doen lekker duin-/ en strandritten, zijn begonnen met mennen, en omdat zij deze afwisseling zo leuk vindt, wil ze graag die enkele keren voor mij dressuurmatig hard werken! Ze komt uit de manege, en was hier alleen maar aan het stieren, rennen, en vooral HEEL VEEL aan het bokken!! Wat is er dan beter voor een ponyrug? En goed passend zadel, met iemand die onder het gewichtslimiet zit, die netjes met haar pony omgaat, OF bonkende kinderen die in haar mond trekken, die totaal geen evenwicht hebben, en met een slechtpassend zadel 6-7 dagen meerdere lesuren per dag lopen?
Ik ken Bonfire goed genoeg om te kunnen zien wanneer zij er geen plezier in heeft, of wanneer het haar teveel is. Daar houd ik meer dan heel veel rekening mee. Ze wordt goed verzorgd, staat overdag heerlijk buiten te genieten, krijgt speciaal voer, veel aandacht, en voornamelijk heel veel afwisseling.