M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:07

Yeeeeeeeyy Danique!! Wat goed van je!
Wie had dat ooit gedacht? Ik weet nog dat jij stuiterend door de stallen heen ging om me te vertellen dat jij Bonfire uit de manegelessen had 'gered'! Vind het echt super leuk om te zien hoe jullie vooruit gaan, Bonfire gaat echt steeds beter lopen, wauw!
Heel veel succes in de M!!

en als je een datum weet voor je wedstrijd, ik wil heel graag een keer komen kijken! :o

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:17

*\o/* Wauw, wat gaaf! Gefelciteerd, echt een prestatie. Petje af hoor!

Jaime_

Re: M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:23

Ik zag jullie al eens eerder langskomen, ontzettend nette prestatie van jullie beiden, chapeau :)
Zo zie je maar weer dat je niet met een duur dressuurpaard hoeft te starten om echt mee te kunnen doen.

Ennehhh.. als jij veel te groot bent, dan was meneer Edward Gal dat ook voor Totilas: http://www.dressage-news.com/wp-content ... 5u8410.jpg :D

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 10:40

Woowh, super bedankt voor alle onwijs gave reacties!!!
Echt heel leuk!! :D

Eliine schreef:
Petje af hoor! Het valt me ook op dat in de loop der maanden/afgelopen jaar jullie steeds meer echt een combinatie worden zo vanaf de foto's gezien. Vind vooral jouw houding/zit echt verbeterd waardoor je pony denk ik nog beter uit de verf komt :j Heel veel succes in het M1!

En ik kan me niet voorstellen dat wanneer TS veel te groot/zwaar zou zijn de jury's het met zulke punten waarderen. Als het ECHT niet zou gaan red je het niet tot het M1 :n

Dankjewel!! Ik keek inderdaad laatst terug, het gaat vergeleken 2 jaar terug stukken beter! Inderdaad is mijn houding ook verbeterd, en daardoor is de combi ook een stuk beter. Bedankt voor je compliment!! :D

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:41

Ik vind jullie wel zo'n gave combinatie! Echt onwijs stoer dat je met je shet tussen de paarden start en dan straks ook nog in het M1! Ik doe het je niet eens met een paard na, dus petje af. _/-\o_ Waar kan ik me inschrijven bij de fanclub?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:45

Superstoer dit, en wat ziet het er goed uit op de foto's! Je zit er echt super op en dat M1 moet gemakkelijk lukken, gewoon doen!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:47

Petje af hoor!
Ziet er erg netjes uit, heel veel succes in de M1!

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:33

ukkiepuk schreef:
Snadrem schreef:
Is het bij jou bekend hoeveel shetlanders er in het M1 uitkomen? :D

Technisch gezien is Bonfire een A-pony (met shet kenmerken :D) en geen shetlandpony (geen papier) :) Tot nu toe is mijn shet de eerste in de M1* tussen de paarden. Bonfire gaat daar zeker overheen en hoe kick is dat!!

Gefeliciteerd! Dat M1 gaat zeker lukken. Ik denk dat de 'problemen' pas in de M2 aan de orde komen, maar who cares! Je start straks gewoon M1 tussen de paarden *\o/*

De Bonfire fanclub bemoeit zich er even mee hihi *\o/*
Bonfire heeft wel Shetlander papier hihi, als Daan 1 punt haalt in de m1, zal dit de eerste officiële Shetlander worden die m1 loopt in Nederland. *\o/*

Daan, wat een super gave reacties! Als je inderdaad de foto van Edward gal op totilas ziet zitten, is het net een beetje hetzelfde! Net wat je zelf zegt, bon kan geen beter baasje hebben. Voer, verzorging, en alles wat ze maar nodig heeft krijgt ze bij jou. (nu zelfs een eigen vrachtwagentje :j *\o/* hihi)
Jullie zijn toppers, die met groooote sprongen elke maand vooruit gaan!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:35

Geweldig om te zien! Heel veel succes in de M1 en vooral topics blijven plaatsen hoor!! :D
Ik kom trouwens een stuk verder onder de buik van mijn paard uit dan jij en bij mij heeft nog nooit iemand gezegd dat ik te lang ben :+

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:43

linnebill schreef:
De Bonfire fanclub bemoeit zich er even mee hihi *\o/*
Bonfire heeft wel Shetlander papier hihi, als Daan 1 punt haalt in de m1, zal dit de eerste officiële Shetlander worden die m1 loopt in Nederland. *\o/*

Dan ben ik abuis, ik dacht dat Danique ooit verteld had dat Bonfire officieel geen papier heeft :o

Ben wel erg benieuwd naar haar stamboeknaam :D De beginletter zou een N moeten zijn :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:55

In haar profiel staat een niet goedgekeurde hengst als vader. En moeder met een vraagteken er achter (met een halve naam, als je op de complete naam zoek bestaat die merrie wel). Zit dus geen stamboek papier bij, hooguit register.

Maakt het niet minder gaaf om zo te presteren met je kleintje :D.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:56

Respect hoor :D Hopelijk haal je snel dat ene winstpuntje zodat Bonfire OFFICIEEL de eerste Shet is in Nederland die M1 loopt!
Anky mag wel oppassen voor deze Bonfire II ;)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:59

Gefeliciteerd en wat een schitterende foto's! :P
Als ik je zo een tijdje volg op bokt, weet ik wel zeker, dat jij heel verantwoord met Bonfire om gaat en goed op haar past.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:03

Geweldig om te zien :D
En te groot? Bij lange na niet, shetjes kunnen best wel wat hebben, mensen onderschatten die pony's :))

Ben ENORM benieuwd hoe ver jullie het schoppen!
Eerste shet in de Grand Prix? :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:16

Niekje1991 schreef:
Bedankt voor de (meeste) leuke reacties!! +:)+
Erg fijn dat er ook super positieve berichten zijn!!

De mening over onze combinatie verschilt wel vaker, al hoor ik nu steeds meer van bijvoorbeeld toeschouwers, en zelfs juryleden dat we soms als een van de betere combinatie op een wedstrijdterrein zijn! Hoe vaak je wel niet combinaties ziet waarvan iemand véél te zwaar is, het paard slecht verzorgd is, of z'n paard nog net-niet-mishandelt omdat hij een oefening niet goed genoeg doet. Ik ben mij bewust van dat ik niet de kleinste ben voor Bonfire, en rijd dan ook zeker nog geen eens 4 dagen in de week dressuurmatig! We longeren vaak genoeg, of wandelen, doen lekker duin-/ en strandritten, zijn begonnen met mennen, en omdat zij deze afwisseling zo leuk vindt, wil ze graag die enkele keren voor mij dressuurmatig hard werken! Ze komt uit de manege, en was hier alleen maar aan het stieren, rennen, en vooral HEEL VEEL aan het bokken!! Wat is er dan beter voor een ponyrug? En goed passend zadel, met iemand die onder het gewichtslimiet zit, die netjes met haar pony omgaat, OF bonkende kinderen die in haar mond trekken, die totaal geen evenwicht hebben, en met een slechtpassend zadel 6-7 dagen meerdere lesuren per dag lopen?

Ik ken Bonfire goed genoeg om te kunnen zien wanneer zij er geen plezier in heeft, of wanneer het haar teveel is. Daar houd ik meer dan heel veel rekening mee. Ze wordt goed verzorgd, staat overdag heerlijk buiten te genieten, krijgt speciaal voer, veel aandacht, en voornamelijk heel veel afwisseling.

Weetje, je kunt mij een zeikwijf vinden. Een openbaar forum geeft mij recht op een mening, ik heb hem netjes voor je onderbouwd.
Er zijn genoeg onderzoeken geweest de laatste jaren die zeggen dat gewicht van meer dan 20% schade oplevert. Er zijn zelfs onderzoeken die 15% aantonen. Natuurlijk paarden en pony's zijn braaf en ze vinden werk leuk. En ja een manege was misschien wel en slechte plek. Ook kinderen kunnen zwaar zijn en hard in hun mond rukken. Dat is bepaald geen pretje. Maar je weet wat je paard weegt minimaal (244 dat zeg je zelf). Wees eens eerlijk? Wat weeg je zelf...En vergeet dan niet dat alles wat je er extra aanhangt ook weegt.

En ik zeg echt niet dat ik het niet knap vind of niet leuk vind. En het is heus niet percee omdat jij het bent en je op een shetlander rijd. Ik ken zat voorbeelden waarbij ik ook me twijfels heb en het ook gezegd heb.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:19

Wat leuk, gefeliciteerd hoor !! :D
Ik ben echt een zeurpiet wat betreft gewicht/lengte maar ik denk oprecht dat jij
hem niet in de weg zit. Nee je moet niet langer/zwaarder worden maar vergeet niet
dat deze pony ook goed gespierd is en de amazone netjes rijdt. Dat scheelt een hoop.
Laatst bijgewerkt door xApple op 27-05-13 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:20

Ik ben en blijf fan van jullie ! Succes in de M1 !
Er zijn maar weinig combinaties zoals jullie ! Heerlijk lm te zien hoe je met Bonnie omgaat !

@veulen ik zie nergens staan dat Bonfire zoveel weegt. Dat is zijn gewicht toen hij net bij TS kwam. Nu weegt hij al meer.

marilouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:25

Citaat:
Weetje, je kunt mij een zeikwijf vinden. Een openbaar forum geeft mij recht op een mening, ik heb hem netjes voor je onderbouwd.
Er zijn genoeg onderzoeken geweest de laatste jaren die zeggen dat gewicht van meer dan 20% schade oplevert. Er zijn zelfs onderzoeken die 15% aantonen. Natuurlijk paarden en pony's zijn braaf en ze vinden werk leuk. En ja een manege was misschien wel en slechte plek. Ook kinderen kunnen zwaar zijn en hard in hun mond rukken. Dat is bepaald geen pretje. Maar je weet wat je paard weegt minimaal (244 dat zeg je zelf). Wees eens eerlijk? Wat weeg je zelf...En vergeet dan niet dat alles wat je er extra aanhangt ook weegt.

En ik zeg echt niet dat ik het niet knap vind of niet leuk vind. En het is heus niet percee omdat jij het bent en je op een shetlander rijd. Ik ken zat voorbeelden waarbij ik ook me twijfels heb en het ook gezegd heb.

Gevalletje jaloers of weinig werk?

Misschien kan je als gedragstherapeut eens een bezoekje brengen, beestje ziet er doodongelukkig uit :P

Stel de pony weegt nu 265 kilo wat aannemelijk is, misschien nog wel wat meer, dan moet je eens goed naar ts kijken die haalt de 15% misschien maar net. Super combi

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:27

Veulen84 schreef:

Natuurlijk is het een openbaar forum waarin iedereen een mening mag geven.
Bonfire is afgelopen winter onderzocht in de kliniek. De artsen waren hier verbaasd over wat zij zagen. Een sportpaard in klein formaat, menig sportpaard mocht jaloers zijn op de bespiering en de conditie van dit dier. Ik geloof niet dat we Bonfire met deze bespiering en conditie kunnen plaatsen bij de 'normale' Shetlanders. Als daan echt te groot was, en echt te zwaar en haar echt had belemmerd in beweging dan hadden de punten uitgeschreven door de KNHS juryleden geloof ik niet zo binnengestroomd, en reed ze niet op dit niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:30

Gefeliciteerd TS! En veel succes in het M1 :D !

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:40

Mag ik vragen hoe lang je bent, kan het niet inschatten zo op de foto. Vind het trouwens top wto je doet, zie onze shet al zo gaan......in my dreams :P

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:43

marilouise schreef:

Misschien kan je als gedragstherapeut eens een bezoekje brengen, beestje ziet er doodongelukkig uit :P

Stel de pony weegt nu 265 kilo wat aannemelijk is, misschien nog wel wat meer, dan moet je eens goed naar ts kijken die haalt de 15% misschien maar net. Super combi

Ik heb genoeg werk, dankje :) (En denk je er om dat persoonlijke aanvallen niet mogen?)
Ik zeg niks over of het paard er doodongelukkig uit ziet. Dat ziet ie op de foto's en filmpje niet. Ik zie een ruiter die dolgelukkig is met z'n paard. Dat is tof echt wel. Ik vind het ook super leuk om zo'n paardje aan het werk te zien, en hij doet het ook leuk. Ik heb ook niet anders gezegd dan dat ze kwa gewicht eng op het randje schommelt en dat ik haar iets te lang vind voor hem. Dat is een observatie die ik maak.

Stel dat ie 265 weegt. Dan is de rekensom nog steeds bij 15% 40 kg en bij 20 is dat 53 kg.
Het is simpel op te zoeken dat iemand met ts d'r lengte onder de 45 kg ondergewicht heeft. Het normaal gewicht ligt tussen de 45 en 65 kg.

Het is gewoon zo dat we het allemaal zo leuk vinden dat ie het kan dat het lastig is om dan eerlijk te zeggen dat het allemaal wel erg op de grens zit. Blijkbaar mag dit soort dingen op bokt ook niet gezegd worden. Dan zijn we te overdadig kritisch en moeten we heel hard roepen dat het onzin is. Ik vond de opmerking van floor niet zo slecht en vond dat ook een reactie waard. Verder laat ik jullie genieten van een mooi paard. Want dat is ie wel gewoon.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:46

Hoe gaaf is dat zeg!!!!!!! _/-\o_

Ziet er echt leuk uit!!
Heel erg knap, veel succes in de M1!

Enneuh, vrachtwagentje? Neem je m niet mee op de achterbank???? ;)

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 12:50

Veulen84 schreef:
marilouise schreef:

Ik heb genoeg werk, dankje :) (En denk je er om dat persoonlijke aanvallen niet mogen?)
Ik zeg niks over of het paard er doodongelukkig uit ziet. Dat ziet ie op de foto's en filmpje niet. Ik zie een ruiter die dolgelukkig is met z'n paard. Dat is tof echt wel. Ik vind het ook super leuk om zo'n paardje aan het werk te zien, en hij doet het ook leuk. Ik heb ook niet anders gezegd dan dat ze kwa gewicht eng op het randje schommelt en dat ik haar iets te lang vind voor hem. Dat is een observatie die ik maak.

Stel dat ie 265 weegt. Dan is de rekensom nog steeds bij 15% 40 kg en bij 20 is dat 53 kg.
Het is simpel op te zoeken dat iemand met ts d'r lengte onder de 45 kg ondergewicht heeft. Het normaal gewicht ligt tussen de 45 en 65 kg.

Het is gewoon zo dat we het allemaal zo leuk vinden dat ie het kan dat het lastig is om dan eerlijk te zeggen dat het allemaal wel erg op de grens zit. Blijkbaar mag dit soort dingen op bokt ook niet gezegd worden. Dan zijn we te overdadig kritisch en moeten we heel hard roepen dat het onzin is. Ik vond de opmerking van floor niet zo slecht en vond dat ook een reactie waard. Verder laat ik jullie genieten van een mooi paard. Want dat is ie wel gewoon.

Natuurlijk mag iemand zijn mening geven, maar is het soms wel vervelend dat er op doorgehamerd wordt, terwijl dat beter via pb kan. Mensen verschillen nou eenmaal van meningen, en dat is maar goed ook.

Ik weeg 46 kg, en zit inderdaad met de rekensom op het randje. Daarom rijd ik bewust niet te vaak, zeker niet te lang, en zit ik bijna nooit meer dan 4 dagen op haar rug, waarvan we dressuur rijden, en veelal buiten. Ik hoop hiermee deze discussie te hebben geëindigd :)

Haha, inderdaad, linda (linnebil) en ik hebben voor onze pony's een vrachtwagentje gekocht!! Zodra deze is opgeknapt zoals wij hem willen, plaatsen we zeker een foto op bokt!!! :D

marilouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:35

Zo probleem opgelost! Ts mooi combi en hoor! Kan makkelijk, menig dikbil brnegt meer cshade toe aan d'r paard van 1.65m

Geniet ervan!