Diaz is weer thuis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Diaz is weer thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:31

Ik hoop dat het beestje eindelijk een rustig huisje heeft waar ie zijn eigen leven ook op kan gaan bouwen :))
Helaas door gezondheid is het zo gelopen, kan gebeuren, kan je ook niks aan veranderen. Hoop dat jullie nu een fijne vaste plek hebben en hoop dat jij ook snel weer opknapt! (:

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:13

Hopelijk settled Diaz weer fijn op haar nieuwe plekje. Ene en pleegkindje is ook erg leuk voor een merrie. Kan ze het mooi manieren leren. Mijn eigen paard is ook in ene jaar 3x verhuist van oude eigenaar naar de handelaar en toen naar mij. Ze is nu zo gelukkig samen met een paard van een vriendin die twee zijn niet bij elkaar weg te slaan. Het hoeft niet per definitie slecht te zijn voor ene paard.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:20

Diaz schreef:
Ik wist al van te voren dat dit alleen voor de zomermaanden was, aangezien je een paard in de polder nou eenmaal niet in de winter in de wei kan houden. Maar het was al vanaf het begin bekent dat er op de hoek (echt 2 min lopen) een stal was voor de winter. Dus daar ging ze in november heen.

Sterre kon zo blijven verzorgen, en ik heb deze stal ook echt gedaan voor haar, en in overleg met haar, want het was een doe het zelf stal, en Sterre zou hier dan helaas de zwaardere taken samen met mijn man op zich moeten nemen.
Verder zou het gelukkig geen probleem zijn dat ik niet dagelijks kon, aangezien ze met een rooster voor voeren e.d. zouden werken, en zo zou alles dus gaan lukken.

We kregen een huisje op het oog in februari, waar Diaz aan huis kon komen, helaas is dit niet door gegaan, maar ook de situatie op de stal in moordrecht was onhoudbaar geworden, aangezien stalgenoten het toch maar niet eens waren met een voerrooster, en wilde dat ik meer deed ook buiten het rooster (dat dus helaas niet ging) dat we sowieso zouden verhuizen per nu..

Ik was het niet van plan om mij te verlagen naar een bepaald niveau maar toch moet mij dit van het hart. Karlijn is afgelopen weekend vertrokken van onze doe het zelf stal in moordrecht. Ik heb daar mijn paard ook staan. Ik ben opgelucht dat ze vertrokken is, zowel voor het paard, nu zal het dier tenminste zijn basis behoefte krijgen als voor karlijn waarmee ik slecht door een deur kon mede hoe zijn met haar paard omgaat en de verzorging niet serieus neemt naar mijn mening.

Het lijkt nu alsof wij het haar moeilijk gemaakt hebben maar dat kun je beter om draaien. Bij ons op stal is het alles zelf doen, eigen hooi inkopen, mesten , voerroosters meedraaien enz. Karlijn heeft vanaf dag 1 niet mee kunnen draaien in de roosters ze melden zelf dat het stalpad vegen al te zwaar voor haar is. Voer klaar leggen voor haar eigen paard? Is dat nodig dan? 8 van de 10 x lag dat niet kllaar, als jan met de korte achternaam konde wij het weer regelen. De stal mesten? Je wil niet weten hoevaak dat dier tot zn knieen in de strond stond omdat ermin 3 dagen niet uit gemest was.iederedagweer hebben wij als stalgenoten dat aan moeten zien.na heel vaak zeuren ging het uiteindelijk de laatste maand iets beter! Verzorgster deed gelukkig nog haar best en dr man deed ook wat hij kon.

Maar waarom ga je op een doe alles zeld stal staan als je zelf niks maar dan ook niks kan. Ik denk dat je is eerlijk naar jezelf moet kijken. Op bokt altjjd mooiweer met fotos ja bokt genoten die ene keer in de week dat ze er was ging standaard de camera mee, midden in de winter als ie los gebroken was op een 60km weg, zij staat fotos te maken ipv dier te vangen.

Ik ben heel blij voor diaz dat ze verhuisd is naar een stal waar ze de basis verzorging zal krijgen dit verdient diaz!ik hoop voor karlijn dat ze de rust terug vind en hoe vervelend je ziekte ook is zeker op jonge leeftijd, soms moet je keizes maken die voor jezelf niet eerlijk zijn maar voor je dier wel. Ik hoop van harte het veranderd ik heb een standaard hoe een paard te verzorgen en jij hebt een standaard en dat is geen probleem maar ik weet wel dat ik mijn dier recht in zijn ogen kan kijken.

Tinkertje diaz het gaat je goed!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:50

Moderatoropmerking:
De discussie over de impact die verhuizen op een paard kan hebben is eentje die prima op Bokt gevoerd kan hebben, maar niet hier. Daarvoor kan een apart topic elders op Bokt geopend worden.
Daarnaast wil ik verzoeken om persoonlijke ervaringen en aanvaringen buiten dit topic te houden. Op Bokt is het bespreken van persoonlijke zaken en conflicten niet toegestaan. Dit dient buiten Bokt uitgesproken te worden.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:01

Zo dan, op internet kan alles ineens wel gezegd worden.. :r

Wat een mooi beestje is dat TS! Mag je trots op zijn +:)+

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 21:02

ifever schreef:
Ik was het niet van plan om mij te verlagen naar een bepaald niveau maar toch moet mij dit van het hart. Karlijn is afgelopen weekend vertrokken van onze doe het zelf stal in moordrecht. Ik heb daar mijn paard ook staan. Ik ben opgelucht dat ze vertrokken is, zowel voor het paard, nu zal het dier tenminste zijn basis behoefte krijgen als voor karlijn waarmee ik slecht door een deur kon mede hoe zijn met haar paard omgaat en de verzorging niet serieus neemt naar mijn mening.

Het lijkt nu alsof wij het haar moeilijk gemaakt hebben maar dat kun je beter om draaien. Bij ons op stal is het alles zelf doen, eigen hooi inkopen, mesten , voerroosters meedraaien enz. Karlijn heeft vanaf dag 1 niet mee kunnen draaien in de roosters ze melden zelf dat het stalpad vegen al te zwaar voor haar is. Voer klaar leggen voor haar eigen paard? Is dat nodig dan? 8 van de 10 x lag dat niet kllaar, als jan met de korte achternaam konde wij het weer regelen. De stal mesten? Je wil niet weten hoevaak dat dier tot zn knieen in de strond stond omdat ermin 3 dagen niet uit gemest was.iederedagweer hebben wij als stalgenoten dat aan moeten zien.na heel vaak zeuren ging het uiteindelijk de laatste maand iets beter! Verzorgster deed gelukkig nog haar best en dr man deed ook wat hij kon.

Maar waarom ga je op een doe alles zeld stal staan als je zelf niks maar dan ook niks kan. Ik denk dat je is eerlijk naar jezelf moet kijken. Op bokt altjjd mooiweer met fotos ja bokt genoten die ene keer in de week dat ze er was ging standaard de camera mee, midden in de winter als ie los gebroken was op een 60km weg, zij staat fotos te maken ipv dier te vangen.

Ik ben heel blij voor diaz dat ze verhuisd is naar een stal waar ze de basis verzorging zal krijgen dit verdient diaz!ik hoop voor karlijn dat ze de rust terug vind en hoe vervelend je ziekte ook is zeker op jonge leeftijd, soms moet je keizes maken die voor jezelf niet eerlijk zijn maar voor je dier wel. Ik hoop van harte het veranderd ik heb een standaard hoe een paard te verzorgen en jij hebt een standaard en dat is geen probleem maar ik weet wel dat ik mijn dier recht in zijn ogen kan kijken.

Tinkertje diaz het gaat je goed!

:r
Ik heb vanaf dag 1 WEL meegedraaid.. namelijk Sterre en mijn man.. en zo hebben wij alles gewoon netjes voldaan..
ALTIJD is er door ons netjes het pad geveegd, altijd voer klaar gezet. In het begin liep er iets mis met de hooizakken, dat is toen na melding opgelost..
Er is nog NOOIT 3 dagen niet uitgemest. Ja ik neem mijn camera graag mee naar stal *-:) Als dat al een misdaad is?

Blij dat ik van jullie gezeik af ben zeg :wave:

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:17

Diaz schreef:
Blij dat ik van jullie gezeik af ben zeg :wave:

Wel grappig hoe roos kleurig jou beeld vorming is, vind ik knap! Mocht willen dat ik dat zelfde rooskleurige beeld had zoals jij de situatie de afgelopen 6 maanden gezien hebt.

Maar gelukkig delen we bovenstaand standpunt :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:20

Moderatoropmerking:
Ik heb mijn opmerking niet voor niets gemaakt. Dit soort zaken horen níet op Bokt thuis. Deze discussie dus in dit topic en op Bokt staken. Het (blijven) negeren van dit soort moderatoropmerkingen kan consequenties hebben.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:24

Berdien schreef:
Ik heb mijn opmerking niet voor niets gemaakt. Dit soort zaken horen níet op Bokt thuis. Deze discussie dus in dit topic en op Bokt staken. Het (blijven) negeren van dit soort moderatoropmerkingen kan consequenties hebben.

Geen probleem hoor heb mijn woord gedaan omdat ik vind dat mensen ook de andere kant mogen weten. Ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken want dat is het toch niet waard :)
Maar als ik/wij verkeerd weg worden gezet mag ik mijzelf en de stal in dit land verdedigen en mijn kant van het verhaal doen, dit heb ik dus ook gedaan.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:32

Wat een gezeur allemaal weer zeg. Ja, het zal vast even wennen zijn in het begin maar aan de foto's kun je zien dat het een happy paard is en daar draait het volgensmij om :).
Ik blijf het een prachtig paard vinden, veel plezier op jullie 'nieuwe' plekje!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:45

wat een gedoe zeg! ik vind diaz echt een prachtig paardje! en vind het vervelend voor je dat je deze keuzes hebt moeten maken(door je ziekte) daar heb je niet voor gekozen. Maar uit al je topics kan ik opmaken dat je altijd voor je paardje het beste hebt gekozen ookal was het vast allemaal niet even makkelijk, hoop dat jullie nu een fijne tijd tegemoet gaan en top dat je zo'n fijne verzorgster hebt! :)

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:54

Hi Karlijn,

Leuk om Diaz zo te zien genieten van de nieuwe paddocks. Grappig dat je weer terug bij Anja bent. Is die enter waar Diaz zo leuk mee speelt soms Spindleberry van Jenna?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 23:01

ja klopt! dat is spin!

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:06

Wow! Die is gegroeid! Ik kom snel ook weer eens langs, misschien wel met Miro om eens lekker in die grote bak te kunnen galopperen.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:35

Soms moet je een rondje maken om te zien waar je echt op je plekje bent :-)
Ze ziet er in ieder geval blij uit hoor Karlijn.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 10:41

thanks ;)

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:53

yeaaah wil het nog wel ff zeggen welkom terug ! *D
ben blij dat mijn paard tenminste een heel leuk maatje bij heeft haha inderdaad net een 2e mama voor me enter :P \
ook fijn voor diaz dat spindle ook nog is dr buurvrouw is (en andersom) haha :+

JetTennekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:28

Ik hoop voor Diaz en voor jou, Karlijn dat er weer rust komt, waardoor jij weer beter van Diaz kan genieten en Diaz weer beter van jou kan genieten.

Ik moet wel even zeggen dat ik Diaz echt een ontzettend mooi paardje vindt, ze is echt heel erg opgeknapt. En ben haar in Moordrecht tegengekomen op haar winterplekje. en toen kon ik het niet laten om even te stoppen. Maar wat een schatje. Ze is echt heel erg goed opgedroogd en een ontzettend mooie paardje geworden.

Heel veel plezier met Diaz op deze "nieuwe" stal.