Eitje, 4 maanden ohz.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mokummertje

Re: Eitje, 4 maanden ohz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:23

Laten we eerlijk zijn; ik zou ook in protest komen als ze me eitje noemden. Is dat zijn echte naam? Wel een heel leuk paard. En dat verzet, ach ik heb wel jonge paarden gezien die nog veel meer uit hun dak gingen en daar mankeerde ook echt niets aan. Heel veel succes en plezier net deze knapperd.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:23

gaaf paard zeg! leuke kleur :D

volgens mij ben ik dan de enige die het een stomme naam vind haha

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 17:32

Haha thanx allemaal. Staart zwaaien is gewoon omdat hij het moeilijk vindt. Mist immers nog balans dus niet gek. Na de steiger stap ik rustig weg. Je ziet gelijk aan de manier van wegstappen dat hij relaxed is. Hij heeft zn spanning (dat is namelijk de enige rede dat ie zo reageert) gelijk kwijt. Dan kan ik wel gelijk huphup voorwaarts dan rij ik de spanning er weer terug in. Rustig wegstappen en een nette overgang naar draf maken want daar leert hij gelijk van. Gewoon braaf verder ik reageer er eigenlijk nauwelijks op. Ook weer bewust. Met straffen en boos doen maak je hem snel onzeker en het gaat juist zo fijn.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:37

Nee onzeker maken moet zeker niet gebeuren :)
Het is trouwens hartstikke logisch dat hij het nog wel eens wat moeilijk vind hoor.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:02

Okee. Ik hoop maar dat ik niet heel Bokt over mee heen krijg nu. Ik weet dat mijn been wat onrustig is, dit is al sterk verbeterd. Ik bleef er te veel aan doen omdat ik dan het gevoel had dat ik hem de kans ontnam gek te doen. Onzin natuurlijk, en zolang ik gewoon op rust en vertrouwen weer is er weinig meer aan de hand.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:06

Is het misschien niet wat voor je om zitlessen te gaan nemen? Je zit is op je filmpjes niet onafhankelijk en dat stoort zowel jou als je paard, waardoor hij ook niet fijn in balans kan komen en de hoofdhouding ook moeilijk en onrustig blijft.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:11

Nuuh. Ik zit goed genoeg. Op hem soms wat minder ontspannen door spanning, al vind ik het zo vreselijk helemaal niet. ;) Maar die spanning kan ik nu goed laten afvloeien bij mezelf en ik zit juist vrij makkelijk op paarden.

Ik open het topic ook niet voor tips, ik ben gewoon lekker bezig, heb er begeleiding bij en dat vind ik voldoende. Als hij straks steeds meer bevestigd wordt wordt het beeld natuurlijk ook rustiger en beter. Komt allemaal wel....

Maar toch bedankt!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:12

ik vind je benen niet zo erg eigenlijk.. hij moet ook gewoon voorwaarts zijn, misschien is hij nog niet goed genoeg aan je been?
t enige wat ik vind is dat je handen echt stiller en lager moeten maar dat weet je zelf al.
denk dat als hij zo loopt je wel hem ook het vertrouwen kunt geven en kan ontspannen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 18:28

Ja precies. Klopt helemaal wat je zegt hoor. Het moet ook allemaal beter, maar goed daar werken we aan, haha!

Heb hem vandaag laten vrijspringen tot 1.10m. Niet hoger gegaan omdat hij eerst maar went aan kleine sprongen omdat ik er straks ook nog op wil blijven zitten als we gaan springen, haha. Hij moet niet gelijk leren grote wappers te maken. Maar hij deed het super. Snapte het spelletje goed. Echt leuk!

Hij groeit ook ineens een stuk en nu hij zeer ernstig verhaard komt hij er een stuk lichter onder weg.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:40

leuk paard, Eitje!
Ik vind dat je hem netjes rijdt, ga zo door, veel succes!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:42

Je rijdt wel netjes hoor :)
Maar idd je benen. Maar dat heb je al verbeterd. Wel vind ik dat je met hele onrustige handen rijdt. Of ligt dat aan mij? :=

edit; dat was al gezegd ^^

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:26

leuk dattie dat springen zo goed oppakt en idd rustig beginnen voordattie ineens als een gek afgaat als jij erop zit hahaha!
ook fijn voor zijn afwisseling, niet altijd maar rijden of longeren.. ik doe het met mijn dressuur knol ook wel eens ookal heeft ze totaal geen talent, ze vind het wel leuk!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 22:37

Heee.

Vandaag voor het eerst huppeltjes onder het zadel gemaakt. Ik ben geen fantastische springer, of zeg maar gerust geen springer. Dus we beginnen klein en relaxed maar hij deed het boven verwachting goed. Ook vanuit galop gesprongen en hij vond het echt leuk. Ben helemaal blij!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yi-Haa!! :+
Afbeelding

Ik ben me ervan bewust dat ik veel meer moet meegeven. Bij het aanrijden van de sprong gaan mijn gedachten als volgt:

"Handen naar Oren" Handen naar Oren" aaaah hindernis, zitten blijven *springt* "oliebol, handen weer niet naar voren. Tips daarvoor zijn welkom. :P

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:55

leuk zeg!! hij lijkt er wel plezier in te hebben!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:28

Mooi paardje!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:33

Hartstikke leuke schimmel en vind dat jij het ook erg goed doet hoor.

Dromer01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:57

Wat een leuk beestje!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 16:11

Aaaaah lief van jullie! :D