2005 schreef:Paard is toch drie maanden in jullie bezit? Wat erg voor de oude eigenaar om hem zo verkloot dan al terug te zien. Dat is echt het enige wat ik denk bij het zien van zo'n filmpje met een happy eigenaar er bij. Hij laat hem zelfs springen... Jeej, lekker met slof, dat is goed voor het paard! We rukken hem eerst ff goed in de krul en dan doet hij het het weer.
Lekker, Als je een paard hebt gekocht, 3 maanden in je bezit hebt, en nu al zoveel problemen mee hebt.
Wie zegt dat de nieuwe eigenaar hem verkloot? Misschien was hij al vervelend en wilde de oude eigenaar daarom van hem af.
Hij rukt hem idd wel even goed in de krul en hij doet idd daarna helemaal niks meer..
Ben helemaal mee een met jou reactie 
oensan schreef:Hoort niemand wat Gert daar zelf over zegt in het filmpje? Of je nu een voorstander bent of niet van een hulpteugel. Het paard zet zich vast in de nek/hals...hierdoor heeft hij de kans constant in het verzet te gaan door zijn rug weg te drukken, hoofd bij god op tafel... zoals Gert zelf ook zegt: dat win je niet...of zien we liever constant geruk in zijn mond.....ik zie dat niet en ook niet met de slof, ja tuurlijk vraagt hij stelling en komt daar wat druk op....je zult wel moeten om het op te kunnen zoeken, het op te kunnen lossen en dit te doorbreken. Er moet reactie komen, of dit nou op puur kuitdruk is of een stil been met spoor....is mij persoonlijk om het even..... Ik zie een man met gevoel, let constant op het paard en geeft ook mee waar daar ontspanning is. Wat voor ons langs de kant als ontspannen lijkt....hoeft helemaal niet zo te zijn of te voelen....
Goed dat er professionele hulp is gezocht en of dat nu handig is publiekelijk te doen of niet......in ieder geval geen amateuristisch geruk, trek of getrap...