Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:13

geerke schreef:
als Gert zo goed denkt aan het welzijn van het paard waarom draait hij hem steeds zo kort?

Gert zegt (in het filmpje te horen): paard onttrekt zich aan het been. Paard wil niet linksom. Dus wordt paard aan het werk gezet. Linksom. Het commentaar erbij is ook wel relevant (dat wat Gert er van zegt).
Paard was Z dressuur (of in ieder geval heel ver). En toen is paard gaan staken. Je kon er sowieso al niet makkelijk op blijven zitten.
Voordat Gert er opstapte heeft Gert het paard helemaal nagevoeld met zijn hand. Heeft de atlas van het paard aangewezen. Dat staat niet op het filmpje, maar ik was er bij, zodoende weet ik dat.
Edit: wat nanno123 ook al zegt in de post hier boven.
Laatst bijgewerkt door zoutenootjes op 02-04-13 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:14

essie23 schreef:
Hoegaat het nu met het paardje ? kunnen jullie dr nu redelijk normaal op rijden of moet Gert er nog wat vaker op?

Misschien moet je eerst even lezen voordat je onnodige vragen gaat stellen.

Gelukkig zijn er hier ook nog mensen die deze twee filmpjes wel begrijpen. https://www.youtube.com/watch?v=4b8oB757DKc misschien moeten sommige mensen dit filmpje eens kijken. Dit gaat over mensen, maar is eigenlijk precies hetzelfde wat bij dit paard gebeurd. Het brein geen signalen af als dit paard linksom moet of bijv moet buigen. Het brein linkt dit nog aan de pijn tijdens de ontsteking in de hals en zegt dus eigenlijk: nee! niet linksom want dat doet pijn! Wij als mensen kunnen zelf relativeren dat we dat signaal moeten negeren als we al genezen zijn verklaard, een paard kan dit natuurlijk niet. Vond het twee interessante filmpjes en mooi om te zien hoe Gert dit paard duidelijk maakt dat het paard geen pijn meer heeft en daarin vertrouwen wint. Overigens een heel fijn paard TS!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:15

oensan schreef:
Goed dat er professionele hulp is gezocht en of dat nu handig is publiekelijk te doen of niet......in ieder geval geen amateuristisch geruk, trek of getrap...

Nee, nu professioneel geruk, getrek en getrap *\o/*

oensan

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:16

Waar dan?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:21

Paard is toch drie maanden in jullie bezit? Wat erg voor de oude eigenaar om hem zo verkloot dan al terug te zien. Dat is echt het enige wat ik denk bij het zien van zo'n filmpje met een happy eigenaar er bij. Hij laat hem zelfs springen... Jeej, lekker met slof, dat is goed voor het paard! We rukken hem eerst ff goed in de krul en dan doet hij het het weer.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:22

2005 schreef:
Paard is toch drie maanden in jullie bezit? Wat erg voor de oude eigenaar om hem zo verkloot dan al terug te zien. Dat is echt het enige wat ik denk bij het zien van zo'n filmpje met een happy eigenaar er bij. Hij laat hem zelfs springen... Jeej, lekker met slof, dat is goed voor het paard! We rukken hem eerst ff goed in de krul en dan doet hij het het weer.

Oi ben jij werkelijk 25 jaar oud?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:22

oensan schreef:
Waar dan?

hahaha inderdaad.
misschien bedoelt ze dat hij zn handen zo hoog heeft..
agh zielig hoor..
nee zijn rijden verdient niet de schoonheidsprijs, maar anky gaat er niet opzitten hoor!
Kijk de eerste vijf minuten van het eerste filmpje en de laatste vijf minuten van het laatste filmpje, dat zegt niets?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:23

Meisjes uit Apeldoorn e.o. Jullie wonen dichtbij genoeg om eens een keertje in Ermelo te kijken als Gert meedoet met het rondje instructie. Dan kunnen jullie meteen je kritische vragen stellen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:24

Ik ga niet vrijwillig naar dingen kijken waar mijn buik pijn van gaat doen.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:24

Jammer dat sommige mensen niet openstaan voor dingen en alleen maar hun eigen manier heilig vinden...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:25

Nachtlampje schreef:
oensan schreef:
Goed dat er professionele hulp is gezocht en of dat nu handig is publiekelijk te doen of niet......in ieder geval geen amateuristisch geruk, trek of getrap...

Nee, nu professioneel geruk, getrek en getrap *\o/*

_/-\o_

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:25

2005 schreef:

Lekker, Als je een paard hebt gekocht, 3 maanden in je bezit hebt, en nu al zoveel problemen mee hebt.
Wie zegt dat de nieuwe eigenaar hem verkloot? Misschien was hij al vervelend en wilde de oude eigenaar daarom van hem af.
Hij rukt hem idd wel even goed in de krul en hij doet idd daarna helemaal niks meer.. :roll:

Ben helemaal mee een met jou reactie :j
oensan schreef:
Hoort niemand wat Gert daar zelf over zegt in het filmpje? Of je nu een voorstander bent of niet van een hulpteugel. Het paard zet zich vast in de nek/hals...hierdoor heeft hij de kans constant in het verzet te gaan door zijn rug weg te drukken, hoofd bij god op tafel... zoals Gert zelf ook zegt: dat win je niet...of zien we liever constant geruk in zijn mond.....ik zie dat niet en ook niet met de slof, ja tuurlijk vraagt hij stelling en komt daar wat druk op....je zult wel moeten om het op te kunnen zoeken, het op te kunnen lossen en dit te doorbreken. Er moet reactie komen, of dit nou op puur kuitdruk is of een stil been met spoor....is mij persoonlijk om het even..... Ik zie een man met gevoel, let constant op het paard en geeft ook mee waar daar ontspanning is. Wat voor ons langs de kant als ontspannen lijkt....hoeft helemaal niet zo te zijn of te voelen....

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:26

Nachtlampje schreef:

Dat heb je dan zonet toch echt al gedaan.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:27

Renske1987 schreef:
Jammer dat sommige mensen niet openstaan voor dingen en alleen maar hun eigen manier heilig vinden...

_/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:28

Renske1987 schreef:

nee hoor....er zijn vele wegen die naar Rome leiden en dit is er een van.
Ik zie juist meer reacies hier die deze Gert heilig vinden.
Het is niet mijn ding,ook niet met al die mensen erbij...maar hij bereikt wel wat hij wil.
En daar gaat het uiteindelijk om.
Maar ik vind dat ik vrij ben om het niet een prettige methode te vinden ;)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:29

Nynke1 schreef:
Nachtlampje schreef:

Dat heb je dan zonet toch echt al gedaan.

hahahaha jij maakt me echt aan het lachen!(niet dat het iets toevoegd, maar toch!)

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:29

wauw wat een paard! moeilijkerd :p

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:30

Wat is er zo grappig aan mijn reactie op Nachtlampje? :?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:30

Uhmmm dames... dit paard had een medische toestand bij zijn nieuwe eigenaren, en is daarna gek gaan doen. Daar kunnen de nieuwe eigenaren niets aan doen, en daar kan de oude eigenaar geen toestand om maken. Die dingen gebeuren nou eenmaal.

Liever dat er nu doorgepakt wordt dan dat het dier als onhandelbaar de verkoop in gaat. Ja, want daar is hij mee geholpen.

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:31

wat een commentaar allemaal. Als je goed kijkt en het hele filmpje bekijkt zie je dat het paard op het eind veel meer ontspanning laat zien (zonder gebruik van de slot). En verder het verhaal leest van dit paard, waarbij de instructeur adviseert er niet meer op te gaan vanwege het gevaar, zal er toch iemand op moeten gaan zitten. En ik vraag mij af of een van de bokkers die nu zoveel commentaar leveren, zich vrijwillig zouden aanbieden om op dit paard te gaan zitten. (en dan ook nog tijdens een clinic) Ik vermoed dat iedereen met zijn commentaar hier dan afhaakt. Dus.. misschien is het niet jouw manier van werken, maar als je goed en objectief kijkt is het niet zielig en toch wel fijn dat er dit soort mensen zijn waar je dit paard kan brengen.. want ik vraag mij af wat er anders van terecht gekomen was... (het lot van paarden die zich achterover laten vallen is meestal niet heel gunstig)

En nee.. niet ieder paard is met een brokje en veel geduld opnieuw in te rijden/te helpen.. helaas..

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:32

oensan schreef:
Waar dan?

1.55-2.00
2.20-2.24
3.49
4.42 (EN gemeen OOK!)

Dan gaat de slof om en zie ik overigens alleen een opgekropt paard van voren wat helemaal vastgehouden wordt.

8.55-8.57
Dan gaat
10.00 (imo zonder reden met de rechterhand opeens een ophouding waardoor het paard weer flipt)
10.38 (hij hangt met zijn hele gewicht in de teugels. Normaal heel bokt over zo iemand heen " ga eens op je eigen kont zitten, niet hangen!")

Alstublieft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:34

ben het nachtlampje@ eens...

Nynke1

Hoe zou jij het aanpakken dan Nachtlampje?
Net wat Crealief zegt.. De paarden die bij Gert komen zijn niet met een suikerklontje om te kopen.

SuzanH

Nachtlampje schreef:
oensan schreef:
Waar dan?

1.55-2.00
2.20-2.24
3.49
4.42 (EN gemeen OOK!)

Dan gaat de slof om en zie ik overigens alleen een opgekropt paard van voren wat helemaal vastgehouden wordt.

8.55-8.57
Dan gaat
10.00 (imo zonder reden met de rechterhand opeens een ophouding waardoor het paard weer flipt)
10.38 (hij hangt met zijn hele gewicht in de teugels. Normaal heel bokt over zo iemand heen " ga eens op je eigen kont zitten, niet hangen!")

Alstublieft.

Hoe zie jij het dan liever?
Ja hij maakt soms foutjes, maar hij bereikt meer dan menige ruiters. Hij weet wat die doet, ondanks dat hij soms ook een steek laat vallen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:36

Prachtig dier om te zien! Wat rot dat hij door die ontsteking in deze mindset is gekomen zeg :(:)
Ik ben geen voorstander van Gert als eerste optie, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er uiteindelijk toch voor kiest. Want wat een paar rotstreken heeft 'ie klaarstaan zeg := Ik begrijp wel dat hij kiest voor een slof en een spoortje. Als dit paard zo overtuigd is dat 'ie pijn gaat ervaren zal 'ie maar 1 ding willen en dat is stoppen met rijden...
Ik ben benieuwd hoe jullie 'm over anderhalve week terug krijgen :) Of gaat 'ie (toch) langer?