Impressie oefenwedstrijd Working Equitation Laag Soeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:05

Het zijn erg mooie foto's geworden, maar mag je die wel zonder toestemming op internet zetten? Ik kan me er namelijk in vinden als iemand zegt dat die er raar op zit of een raar hoofd trekt en niet wil dat die foto op internet belandt. :+

Nynke_Mandy

Re: Impressie oefenwedstrijd Working Equitation Laag Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:36

Gave foto's! 15 vind ik heel erg mooi! :j
Op sommige foto's zie ik dat paarden hun staart kort hebben ingevlecht, weet je of dit een reden heeft? Ben ik wel benieuwd naar :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:51

Westerntrail schreef:
Mooi om te zien al die barokke paarden :)

Er waren een aantal barokke paarden, dat klopt, maar ook Quarters, Paints, Nrps, Connemara, Fries, Tenessee Walker etc. etc. ofwel een veelzijdige sport geschikt voor heel veel paardenrassen dan dat bleek ook wel duidelijk op deze dag.

Het invlechten/ opknopen van de staart zie je wel hoofdzakelijk bij de barokke paarden en werd eigenlijk gedaan om te voorkomen dat bij het springen van de schoolsprongen ( courbette, ballotade, etc.) de ruiter geen zwiep van de staart in zijn gezicht kreeg http://s1.hubimg.com/u/1943380_f248.jpg

Maar het staat ook mooi en beschermt de staart, zeker als die lang en vol is, tegen haarverlies tijdens een wedstrijd, als een paard bijv. op zijn eigen staart gaat staan.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:00

Wat ontzettend leuk om te zien!
Krijg er helemaal zin in, nog even doortrainen en meer doorgereden zijn en dan ben ik zeker een keer van de partij met Galan :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 17:42

Roos_Herco schreef:
Het zijn erg mooie foto's geworden, maar mag je die wel zonder toestemming op internet zetten? Ik kan me er namelijk in vinden als iemand zegt dat die er raar op zit of een raar hoofd trekt en niet wil dat die foto op internet belandt. :+

Ik zorg er wel voor dat niemand er heel debiel uitziet op de foto, die plaats ik natuurlijk niet. :+ Maar in principe mag ik het gewoon posten. Het was een openbaar evenement en mag ik dus gewoon foto's maken.

WE_Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:11

Het opknopen van de staart komt naast wat ElCid schreef ook voort uit het werken met de paarden op het land tussen de (vecht) stieren.
In Spanje en Portugal werden de stieren en koeien in het grote veld gehouden.
Om te voorkomen dat je met de staart van je paard in de struiken bleef hangen, OF dat er een stier dacht: HÉ dat beweegt, daar stier ik eens achteraan, werden de staarten opgeknoopt.

http://www.workingequitationholland.nl/ ... -knot.html
Om eens een idee te krijgen.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:56

Ziet er leuk uit, mooie foto's!
ik had er nog nooit van gehoord, maar lijkt een beetje op het ptv gedeelte van de trec. die hindernissen etc.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:56

Wat leuk, een stalgenootje op foto's 9, 10, 13 en 18!
Leuke impressie, lijkt me erg leuk om eens te doen!

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:17

Super gaaaf zeg!
Dat plaatje bij foto 6 ook hahah

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:01

jolmer20 schreef:
Wat leuk, een stalgenootje op foto's 9, 10, 13 en 18!
Leuke impressie, lijkt me erg leuk om eens te doen!

Jaaaaaaa mijn knappe meisje met Esther (mijn bijrijdster) <3
Volgende keer rij ik zelf mee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 19:03

Ze is zeker knap!!! :j

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:15

Dan ben ik benieuwd naar de volgende keer, dan wil ik ook graag mee Debby! Kan ik mijn nieuwe lens uitproberen haha

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:44

Als er plek is in de auto mag je mee hoor :P

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:46

Over 4 wedstrijden ofzo kan je een bus huren debby......dan gaat je hele stal mee denk ik...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:16

Hahahaha, ja gezellig toch.
Toch maar eens bij ons in de buurt iets organiseren!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:22

Ik wil me ook graag nog even melden.

Na een periode met behoorlijke blessureleed ben ik met mijn prachtige Querido weer hard aan het trainen geslagen en niet voor niets..

Voor mij was deze oefenwedstrijd er een met een voor mij onverwachte 1e plaats in de klasse WE2.
Ik ben ontzettend trots op dit kleine stoere paardje wat een hart van goud heeft en moed voor 2.

We hebben veel mee gemaakt, maar dit is uiteindelijk waar we voor trainen, de Working Equitation...

Lazarillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:22

Wauw, verdient gewonnen, heb je helaas niet zien rijden. Wel in de inrij-ring, maar niet in de wedstrijd. Vond het een erg leuke wedstrijd om te zien, eens wat anders. Zou het leuk vinden om het in de toekomst ook eens te proberen, wie weet, eerst wat meer oefenen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:28

Ziet er netjes uit Nathaly, je paardje was ook stukken rustiger dan het drukke propje wat ik de ring door zag stuiteren afgelopen horse event! Ik was erg blij met mijn overwinning in de WE1 maar volgende keer ga ik ook starten in de WE2.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:34

Dank jullie wel! Alou, Querido kan wel af en toe eens opgewonden reageren, maar in die (show)hal op HE was iets waardoor hij compleet overstuur raakte. En dat werd alleen maar erger, de derde dag in een andere hal was ie veel meer zichzelf, nog wel ietwat opgewonden bij het hek, maar verder gewoon normaal te rijden en goed aan de hulpen. Ik heb nog steeds geen verklaring waarom hij zo overstuur werd. Tijdens het losrijden en bij het lopen buiten in het publiek was hij ok, relaxt, niets aan de hand tot hij de showring in moest.. Geen idee waarom...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:37

Ik was er de eerste dag. Vond het wel vies ruiken daar in die hal, en die honden daar...
Start je volgende keer ook in de WE 2?

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:48

Voorlopig nog wel.. het niveau in Duitsland is veel hoger, er zijn nog genoeg dingen voor mij om aan te werken, en de wissel doet ie wel maar nog niet honderd procent bevestigd, laat staan dat ie stuk of vijf voor zijn kiezen krijgt. Men zegt wel begin niveau van de WE maar tis al behoorlijk pittig en Q net even iets meer sterker, meer verzameld te krijgen, de wissels moeten we dromend kunnen doen. Dat kost tijd en wil ik niet overhaasten. Door het blessureleed dat ik heb gehad met Querido besef ik dat je goed moet nadenken en je training ook grondig en in rust moet opbouwen.
Daarnaast ben ik met gewone dressuurwedstrijden begonnen om Querido ook in het wedstrijd element voor te bereiden en uiteraard ook mezelf. Een keer per maand naar koeientraining en elke week dressuurles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:51

Oke begrijpelijk, ik vond de WE1 wel leuk, maar in de stijltrail moet je zoizo al eenvoudige wissels en voltes van -10 meter maken, dus dan kun je dat in je dressuur proef ook wel doen. En bij de WE2 zitten wat meer hindernissen. Maar [***] vind alles prima dus ga ik dat doen. Heb ik net wat meer om voor te trainen. Maar het zal wel moeilijk worden om in de prijzen te vallen dan! haha

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:03

Ohh heb ik blijkbaar niet opgelet, want ik wist niet dat in de WE1 er dan al wissels gemaakt moesten worden (eenvoudige dan he) maar de tonnen in WE2 zijn voltes van max zes meter ... (ik had ze ook te groot hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:11

Ja, in de slalom moet je wisselen. En kleinere voltes kunnen we wel op oefenen. Vind het gewoon leuker om een niveautje hoger te starten. Was wel blij met mijn winst, maar naast meer trail onderdelen zijn er geen nieuwe dingen die er bij komen. (bij we2 naar 3 heb je vliegende wissels en speedtrail, dus die overgang is wel wat groter)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:52

Het is heel fijn dat de WE nu op meer naamsbekendheid en belangstelling mag rekenen, iets waar al heel veel mensen jarenlang mee bezig zijn, maar nu schijnt het toch echt te gaan lukken. Als de volgende , officiële, wedstrijd op 8/9 juni weer op zoveel belangstelling kan rekenen denk ik dat we een aardig barrière doorbroken hebben.
Als het dit jaar allemaal goed loopt hopen we volgend jaar een volledige wedstrijd met koeien te kunnen uitschrijven, want dat hoort er eigenlijk wel bij.
Maar eerst dit jaar maar eens afwachten, druk zat met nog 3 wedstrijden in Nederland en Duitsland te gaan; 8/9 juni Nederland , begin juli Ratingen ( Dld) en augustus in Borken ( Dld). Wij willen alle drie deelnemen en tussen door ook nog "even" naar Italië om daar te gaan kijken en leren bij de EK van DE WAWE ( http://www.wawe-official.com/ ).
Tussendoor nog proberen om een paar western shows mee te pakken met de Paint en misschien wat barokke dressuur met wedstrijden met de Lusitano; dan wordt het een druk jaartje ;) :o

In België wordt dit jaar ook veel gedaan aan het op poten zetten van de WE ( RE) en daar is begin juni een Come and Try day: http://www.recreationequitation.be/events.htm

Maar ook de WEH gaat dit jaar nog oefendagen organiseren, dus we hoeven ons niet te vervelen.