Dag lieve Monchique.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:29

Zou je op mijn oprechte vragen willen ingaan? :)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 20:32

Jolliegirl.

Haar oude peesblessure is van dien aard dat bij belasting tijdens het rijden dat ze niet pijn vrij is en dat is ook de reden van geen dracht meer, anders had ik haar nog verder laten gaan als fok merrie.

Jolliegirl daar was ik ook mee bezig :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:33

Maseike schreef:
Jolliegirl.

Haar oude peesblessure is van dien aard dat bij belasting tijdens het rijden dat ze niet pijn vrij is en dat is ook de reden van geen dracht meer, anders had ik haar nog verder laten gaan als fok merrie.

Ik begrijp het!
Super dat je voor je paard kiest!
Nu hopen dat ze geniet van 26/7 weidegang! :D

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:38

Maseike schreef:
Jolliegirl.

Jolliegirl daar was ik ook mee bezig :)

Aha dat maakt het allemaal wat duidelijker. Fijn dat ze nu lekker met pensioen gaat. Hopelijk heb je zelf nog plezier van dr door dr te zien genieten van het vrije leven.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:40

Haha ik moet denken aan t afscheid van Salinero in Brabant.

Je verhaal lijkt wel gekopieerd, alleen is het nu het boktpubliek.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:24

Mag ik dan ook nog even de rotte appel zijn? Ik vroeg eerder al of de overgang naar 24/7 buiten een beetje was voorbereid, heb daar nog geen antwoord op gelezen.... Volgens mij is het voor het paard een heel fijn pensioen, door jou gekozen uit financiële overwegingen, als ik je berichten nalees.
Maar dan dus mijn maar: kan ze nu tegen 24/7 buiten staan, aangezien die straffe oostenwind nog even aanhoudt. Als ze de afgelopen 10 jaar als stalpaard is gehouden, zou ze het wel eens koud kunnen krijgen... Het is in elk geval niet het type paard dat ik zorgenloos aan mijn weiland zou toevoegen. ;)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 22:43

Sorry ik dacht dat ik dat wel gedaan had.

Waar ze nu heen gaat kunnen de paarden 24/7 naar buiten en waar ze nu staat dan komt ze maar 3 uur per dag buiten wei dan dus.
Dat is wat ik niet wil voor haar dus waar ze nu heen gaat daar is ook gewoon een stal bij en een buitenbak.
We bouwen het eerst op en vind ze het niks dat 24/7 dan gaat ze in de avond gewoon der stal in en s, morgens weer lekker naar buiten.
Dit heeft totaal niks met geld te maken want ik had haar ook gewoon op deze stal kunnen houden maar vond 3 uur per dag op de wei geen oplossing meer.
Buiten dat mag ze in de winter ook naar buiten op de wei mits alles toelaat natuurlijk en dat is voor haar dan beter dan alleen op stal staan of uurtje lopen en dan weer op stal.

Sientje

Re: Dag lieve Monchique.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:48

Ok, top geregeld dan, dat ze ook op stal kan, 1 april, normaal begin weideseizoen, start gewoon nogal koud nu... En mbt dat geld, lees je eigen berichten even terug... ;)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 22:51

Ja tuurlijk hou ik in de maand wel geld over maar dat gaat er ook net zo hard weer uit :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:18

Hey, of je in de maand wel of niet geld overhoudt, is mijn zaak niet, maar ben blij voor je dat dat zo is. Ik las alleen terug in je berichten dat je moest betalen om in de wei te zetten, en je dus voor het onderwerp van dit topic een ander adres ging zoeken. Helemaal je goed recht en bovendien een begrijpelijke keuze hoor!!! Juist omdat ik dat snap, vroeg ik me efkes af of voor haar de overgang naar weidepaard was voorbereid, zodoende mijn eerste post in dit topic, maar zo te lezen wel. ;) Vraagt in de zomer toch nog wel om een paar fotootjes van een blij weidepaard, als ik zo brutaal mag zijn... ;)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 23:27

De regel die ik net zei was natuurlijk met een knip oog bedoeld.
Maar geloof dat ik in dit topic niks meer goed doe :P

Ja hoor die zal ik dan zeker maken *-:)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:29

Maseike schreef:
De regel die ik net zei was natuurlijk met een knip oog bedoeld.

In dat geval koos je denk ik de verkeerde smiley... ;) :o

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:33

Ik schrok me een hoedje bij de titel! Wil je dat niet meer doen?! :D

Fijn dat ze een heerlijk pensioen krijgt, dat heeft ze verdiend! +:)+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:41

Maseike schreef:

Waarom ga je er haar dan nog een keer rijden?!? :?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 23:48

Komt door mijn grote ego weetje toch.

Ga gewoon zonder zadel erop en een rondje dat is alles.
Ow ja en dat zoon erbij is dat komt omdat die wel aan het werk mag daarna. :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:08

Gulpje schreef:
Gelukkig ben ik niet de enige rotte appel :)

Beschuldig jij me nu? -O-

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 00:13

Gaat dit een rel topic worden of ?? :)

Vraag daarom maar een slotje aan en was de laatste keer dat ik iets plaats op Bokt.
Kan mijn grote ego niet aan, val ik van mijn troon af en geen behoefte aan.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:14

Maseike schreef:
Komt door mijn grote ego weetje toch.

Ga gewoon zonder zadel erop en een rondje dat is alles.
Ow ja en dat zoon erbij is dat komt omdat die wel aan het werk mag daarna. :)

Houd toch alsjeblieft op met dat gemiep.....je doet dramatisch dat mensen als-je-blieft geen pb's meer moeten sturen en om foto's moeten vragen.....
Wat heb je op stal staan? Een kruising tussen Bonfire en Poetin?
Of heel misschien toch een huis tuin en keuken paard wat bij gods gratie Z1 heef gelopen en een paar veulens heef gebracht.
Laten we alsjeblieft een klein beetje realiteit in ogenschouw houden zeg.....halleluja

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:14

Sientje schreef:
Mag ik dan ook nog even de rotte appel zijn? Ik vroeg eerder al of de overgang naar 24/7 buiten een beetje was voorbereid, heb daar nog geen antwoord op gelezen.... Volgens mij is het voor het paard een heel fijn pensioen, door jou gekozen uit financiële overwegingen, als ik je berichten nalees.
Maar dan dus mijn maar: kan ze nu tegen 24/7 buiten staan, aangezien die straffe oostenwind nog even aanhoudt. Als ze de afgelopen 10 jaar als stalpaard is gehouden, zou ze het wel eens koud kunnen krijgen... Het is in elk geval niet het type paard dat ik zorgenloos aan mijn weiland zou toevoegen. ;)

Binnen twee dagen zijn ze daar aan gewend hoor! Wij als mens kunnen daar niet tegen, maar een paard prima.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 00:16

Kriel :) Amen en wind je niet zo op he :)
Dit topic is niet zo bedoeld als dat het bij jou doet overkomen ;)
Laatst bijgewerkt door Maseike op 29-03-13 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:17

Kriel schreef:
[
Houd toch alsjeblieft op met dat gemiep.....je doet dramatisch dat mensen als-je-blieft geen pb's meer moeten sturen en om foto's moeten vragen.....
Wat heb je op stal staan? Een kruising tussen Bonfire en Poetin?
Of heel misschien toch een huis tuin en keuken paard wat bij gods gratie Z1 heef gelopen en een paar veulens heef gebracht.
Laten we alsjeblieft een klein beetje realiteit in ogenschouw houden zeg.....halleluja

Ik vind het afscheid ook too much, de wijze waar het op gebracht wordt, maar jou bericht is ook too much. Vind je het nodig om iemand zo de grond in te trappen? Om het paard zo af te zeiken. Ieder heeft zijn eigen bonfire staan................niet nodig om een paar trappen na te geven.

Bah wat zuur zeg.....

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 00:18

Ik vind dit ook niet op zijn plaats en erg hard wat Kriel zegt.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:21

Maseike schreef:
Ik vind dit ook niet op zijn plaats en erg hard wat Kriel zegt.

Maseike, zoals ik al eerder schreef, het lijkt alsof je Salinero zijn afscheid hebt gekopieerd. Als het voor jou zo voelt, prima! Iets minder dramatisch zou prettiger zijn om te lezen. Je merrie heeft geen afscheid, die gaat gewoon lekker pensioneren met der kont in t land, heerlijk, maar ze ligt er heus niet van wakker dat ze niet meer op de foto op bokt wordt gezet :D

Alleen Kriel zeikt blijkbaar graag, want die gaat veel te ver!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:28

Ben ik inderdaad dol op! :D
Heel zuur mens benik :=

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 00:29

Ik deed dit alleen puur uit gevoel wat ik graag wilde doen net zo goed als men foto,s plaats als men wedstrijd heeft of wat dan ook op Bokt.
Zolang iedereen maar blij is met zijn ding ervan.
En over die pbtjes die men aan stuurde waren mensen die de merrie kennen en wilde graag weten hoe en wat. Ik deed dit alleen juist zodat men wist ze gaat lekker de wei op en klaar ermee.
En dan vertel je idd zoals het voelt en hoe je erover denkt op dat moment.

Maar wat hier nu gezegt word vind ik wel erg triest en belachelijk voor woorden ( Kriel ) Wees er maar trots op dat jezelf nu zo zuur vind dan stel je heel wat voor.