Eindelijk pijnloos weide mesten dankzij paps!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 23:01

_l_amanda_l_ schreef:
handige pa heb jij! *\o/* Goed idee, verkopen die handel :+
Ik mest hier uit met een plastic schep en een zandbakharkje, gaat ook prima maar voor mn moeder is dat wat zwaar...

Maar, je zei iets van wieltjes, zitten die op de achterrand ofzo?

Afbeelding

Dit ziet er ernstig uit zeg, sorry :')

Maar je ziet de schep schuin van achter. En waar die wieltjes dus zouden komen.
Dus als hij staat zijn de wieltjes net van de grond. Als je hem dan kantelt komt hij op zijn wieltjes te staan en kan je hem achter je aan rollen.

We vinden trouwens jullie reacties hartstikke leuk! :D

Anoniem

Re: Eindelijk pijnloos weide mesten dankzij paps!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:06

En als je het op zand gebruikt neem je dan niet veel zand mee?

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:11

Ik zeg; Eurotekens!!!

Patent aanvragen (voordat iemand nu je idee pikt), adverteren, op FB zetten en laten delen en ik denk dat je hier een leuk handeltje uit kan halen en wie weet wat nog meer in de toekomst. Toppie bedacht van je vader!! +:)+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 23:11

Wel iets, maar het is een harkje, dus dat is echt minimaal :j
Meeste glipt erdoorheen.

Patent aanvragen kost heel veel geld en tijd zegt mijn vader.. :=
Weet daar helemaal niks van eigenlijk.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:15

Zoo zeg! Wat een ontzettend handige uitvinding! Kan ik wel gebruiken voor deze zomer :)

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:12

Super handig!!! Nou als ze in de verkoop gaan dan kunnen wij op de manege er wel 1 of 2 gebruiken hoor. In de zomer (als het ooit nog zomer gaat worden) moet het land ook leeggeschept worden en dit kost erg veel tijd..met dit ding zeker niet meer!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:18

Jammer genoeg zou dat hier bij mij ook niet werken :n stukje waar ze in de winter opstaan bestaat in de zomer uit gras, nu uiteraard modder, daar galopperen ze dan nog eens vrolijk op dus hobbel hier bobbel daar, krijg ik alsnog kramp in mijn polsen met dit systeem gok ik :+
Moest je nou korterbij wonen kwam ik hem wel eens lenen om te checken :D want met zo'n mestboy is het amper te doen

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 18:25

Titsia schreef:
Jammer genoeg zou dat hier bij mij ook niet werken :n stukje waar ze in de winter opstaan bestaat in de zomer uit gras, nu uiteraard modder, daar galopperen ze dan nog eens vrolijk op dus hobbel hier bobbel daar, krijg ik alsnog kramp in mijn polsen met dit systeem gok ik :+
Moest je nou korterbij wonen kwam ik hem wel eens lenen om te checken :D want met zo'n mestboy is het amper te doen

Hier ook in een bepaalde hoek modder. Dat is inderdaad minder. Het kan wel maar het wordt dan erg zwaar in die bak omdat je alle drap mee neemt.

In lang gras werkt het volgens mij prima :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:35

Oee waar kan ik deze bestellen met wieltjes eronder zodat je hem als een boodschappen karretje/mandje kan voorttrekken als je naar de kruiwagen loopt? Ik ben voor de aanschaf dan. Hier ook met megadrollen het probleem dat er anderhalf op past. Dan moet je de mestboy achterover kiepen om te voorkomen dat de keutels eraf vallen voor je bij de kruiwagen bent. Eventueel met kleine gaatjes voor water en zand.

Dit zou me een hoop klachten voorkomen. Vooral omdat voor mij meer keutels per keer is minder lopen het een hoop (hihi) gemakkelijker zou maken.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 21:16

Als er een bepaald aantal mensen zijn die er eentje willen kan mijn vader een grote plaat van dat materiaal kopen. Daar kunnen er geloof ik 6 uit.. Of was het 12.. Ik weet het niet meer, moet even met hem overleggen!!

Het is duur materiaal maar hij kan er dan goedkoop meerdere maken. Ook zei hij dat hij geen zetbank nodig heeft voor het buigen van het materiaal. Dat scheelt dan weer machine kosten.

Als er daadwerkelijke interesse is hoor ik het graag! Dan kan hij de kostprijs gaan berekenen.
(Materiaal en machine kosten)
Het materiaal is duurder dan het materiaal van de riek en mestboy, maar hij zou niet veel duurder worden, puur omdat hij er op deze manier aan kan komen.

Voor betere uitleg vraag maar, dan legt hij het eventjes uit. (Wat er precies voor zorgt dat het goedkoper kan enz)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:26

Zoals ik al zei: ik ben de eerste klant. Ik hoop wel dat het ding per post verzonden kan worden, of ik moet hem eind april op kunnen halen, dan kom ik langs Amersfoort.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 21:30

Oeh ik weet het niet. Wat zou het kosten zo'n ding op de post?
Hij kan niet in stukken want mijn vader monteert alles heel goed. Ik woon bij station amersfoort dus kan daar in ieder geval wel heen komen.

Waar ik wel mee in mijn achterhoofd zit. Dat hij voor andere net zo fijn werkt als voor ons hier.
(Ik en mams die regelmatig mesten en de eigenaar van zijn Blade weidemaatje, en haar dochtertje. En mijn vader natuurlijk die is ervan overtuigt.)

Dus nogmaals, er iets niet echt officieel getest. (Ik weet niet hoe dat normaal met producten gaat :') )
Maar jullie kunnen precies zien hoe hij werkt in het filmpje dus what you see is what you get.
Maar ga geen beloften doen dat mensen met serieuze lichamelijke klachten nu pijnloos kunnen gaan mesten.
(Al zou het me niets verbazen :)) )

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:02

Ik ben ook zeer zeker geïnteresseerd, maar de vraag is dan wel hoe ik m hier krijg, want als het niet met de post kan... Is de bak aan het handvat vastgeklonken of zo? Dus kan niet los? Anders evt. met moeren/bouten? Als je iets meer weet over de prijs hoor ik het graag.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 22:06

Het moeten minimaal 12 mensen zijn.

We zijn er al achteraan! Vergeet ons niet haha.

Alles wordt vastgeklonken, post is heel moeilijk. De steel zouden we wat op kunnen verzinnen, maar die blijft groot. Gaan we ook wat op bedenken!

Zandkorrel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:03

Dit ziet er superhandig uit! Ik heb alleen geen wei met paarden :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:15

Leuk gedaan hoor +:)+

De originele mestboy is een waardeloos ding, deze is al veel fijner:
http://www.heunetz.de/mistboy-bollensam ... -1066.html

Veel grotere schep waar je dus inderdaad 3 hopen prima in kwijt kunt, maar dan wordt hij wel wat zwaarder natuurlijk :P

En het harkje kun je stevig aan de bak vasthaken, en is een soort bladerharkje dat veel nauwkeuriger werkt op alle ondergronden, dan dat irritante harkje van de mestboy dat altijd zit te wringen op al je spieren en gewrichten :=

Je hoort best veel dat mensen het mestboy-harkje vervangen door een kinderharkje of door een bladharkje :j

Maar dit ontwerp van je paps ziet er zeker goed uit +:)+

Wieltjes zouden heel leuk zijn maar dat is denk ik lastiger dan het lijkt, gezien ze toch vrij snel vast kunnen gaan lopen in zand, gras, hooi en stro en vooral ook modder. Kun je steeds die wieltjes vrij gaan maken omdat ze niet meer draaien :P

Ik zou als ik jou was gewoon eens uitrekenen wat een partijtje van 10-15 stuks per stuk zou moeten kosten, nog wat filmpjes maken van gebruik op verschillende plekken, en dan is er vast wel vraag naar, best leuk toch als je vader daarmee wat bij kan verdienen +:)+

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:26

Wow wat een super handig ding lijkt me dat.
Sjouw me een breuk met die mestboy en heel handig in de bak vind ik die dingen niet.
Als de prijs leuk is dan wil ik er ook wel 1 :D

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:33

wow super handig ! Mocht ie met de post kunnen , wil ik er ook een bestellen !

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:45

Oh dat ziet er ideaal uit!!
Geen zere polsen meer en mn rug niet naar de filistijnen.

Ik ben ook geïnteresseerd.

(weide, zandpaddock en vlas zijn onze uimestondergronden)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:52

Meteen patent aanvragen! *\o/*
En gelijk daarna de grote verkopers benaderen, Agradi, welkoop enz.

Ik ook interesse :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:56

NeverGiveUp schreef:
Als er mensen serieuze interesse hebben gaan we daar natuurlijk werk van maken! :D

+1

Ik zou wel interesse hebben in zo'n ding, mits ie onder de 50 euro blijft. :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 11:05

Hij blijft zeker onder de 50 euro. :j

Als ik iiiets meer weet kan ik een lijstje maken?

Ik heb eens wat opgezocht over patent aanvragen, dat is echt niet te doen zo duur :=

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:12

ik wacht wel tot hij in de winkel ligt ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 11:20

Haha dat zou gaaf zijn.. :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:20

Patent moet je lekker vergeten denk ik inderdaad, is erg duur en als iemand een klein dingetje verandert dan is het weer te omzeilen.

Als je vader er tijd in en zin voor heeft om een hoop van deze dingen te maken, dan is het gewoon zaak om stevig van start te gaan en je naam te vestigen, voordat eventueel een grote winkel er lucht van krijgt en zelf iets dergelijks gaat proberen te maken :)