Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Whis_Serada schreef:Dat mensen de moeite nemen om naar een uitslagen lijst gaan zitten kijken zegt al heel wat over die mensen.
Plus dan nog het afzeiken hier terwijl deze dame gewoon trots is en wat foto's met ons wil delen.
FriesWytske schreef:Vind jullie een leuke combinatie. Maar dit aantal punten vind ik niet kloppen. En dat is niet omdat het een koudbloed is.
Maar ik zie het volgende op de foto's. Je ben zeer streng met je handen. Ook loopt hij achter de loodlijn. Mag veel meer lengte in de hals hebben. En dit kan ook bij een koudbloed. Verder zie ik op één foto dat hij kanteld. Maar dit komt hoogstwaarschijnlijk door jou strenge hand. Vind het wel winstpuntwaardig. Maar zeker geen 200 punten.
Sachet schreef:Poeh ik vind jullie wel erg streng zeg....
Die laatste foto is denk ik teugels op maat maken na het halsstrekken op de volte daar..
Ik vind het er keurig uit zien.
Sachet schreef:Heel herkenbaar.... Ik rij met een Fries en ik moet zo ongelofelijk goed rijden voor een prijs dat het bijna niet leuk meer is....
Mijn andere paard kwpn win ik heel erg veel zelfs als ze niet goed loopt..
Jammer dat je met een Fries niet mee mag doen aan koudbloed wedstrijden.
Dioxide schreef:Probeer maar eens een tinker zoveel ruimte in de hals te geven als een warmbloed. Succes.
Laag en lang is leuke gymnastiek, maar gezien de baksteenbouw en de korte halzen van tinkers moet je er (net als bij een warmbloed) helemaal goed voor zorgen dat hij er achter enorm bij is en draagt. Hij moet met zijn binnenachterbeen zover ondertreden dat hij zich vanuit zijn schoft opduwt en op de eerste nekwervel buigt in het hoofd.
De ellende met die korte halzen is dat ze vaak achter de LL kruipen en dat gemakkelijk doen, de enige oplossing daarvoor is het naar voren steken van je hand en hem van achter bijrijden. Je kunt dat toepassen om lengte te creeeren in de hals, maar een voorwaarde daarvoor is wederom dat hij er achter goed bij is. Anders knallen ze direct enorm op de voorhand en lopen ze de grond in.
Overigens, als jullie het allemaal zo goed weten en de TS af willen zeiken (ja, dat gebeurt er hier weer...) doe dat dan in een discussie topic en niet op ITP. Als de TS commentaar had gewild had ze wel op HAW geplaatst. De beste stuurlui staan weer aan wal
Ts: zet 'm op, blijf lekker doortrainen en succes! Laat ze maar praten, de helft weet niet dat de functie van een tinker van oorsprong anders is (trekken, draverijen, lastdier) dan van een sportpaard wat als atleet gefokt wordt.
jst_lyske schreef:Ik vindt dat je een heel mooi paard hebt. En dat je een tinker zo kan laten lopen heel erg knap! Dat het goed ging is heel mooi en bied mogelijkheden voor de toekomst.
P.s. De jury is wel degelijk bevooroordeeld, als men het paard niet aanstaat scheelt dat zo 10 punten. Ik schrijf bij de Brabantse kampioenschappen. Een bont paard rijd een prima proef maar krijgt minder punten dan een bruine kwpn'er die fouten maakt. Dit gebeurd misschien niet bewust maar het gebeurd wel! En als ze geen papieren hebben, scheelt het helemaal. En dat TS zulke mooie scores heeft gehaald is helemaal door haar eigen kunnen en haar bloedmooi paardje! Gefeliciteerd!
jst_lyske schreef:Ow dus als een kwpn'er weinig impuls heeft de hele proef tegen de hand is en eerder uit de galop valt dan bedoeld verdient deze meer punten als iemand op een bont paard die een prima proef rijdt?
Nynke1 schreef:jst_lyske schreef:Ow dus als een kwpn'er weinig impuls heeft de hele proef tegen de hand is en eerder uit de galop valt dan bedoeld verdient deze meer punten als iemand op een bont paard die een prima proef rijdt?
En de jury dacht daar dus blijkbaar anders over. Als je het er niet mee eens ben zou ik zeggen, meld je aan voor de jurycursus.