Ons officiele concours debuut!! Koudbloedwedstrijd in Heeze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:33

Heel jammer is dit

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:53

Wat een gaaf dier! Ben normaal niet zo van de tinkers, maar deze vind ik wel erg leuk!
Nette punten!

ponyyysss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:54

Gefeliciteerd! Prachtig! Jullie passen ook goed bij elkaar, en je paardje is mooi wit :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:27

Leuk paardje zeg! :D

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:18

Whis_Serada schreef:
Dat mensen de moeite nemen om naar een uitslagen lijst gaan zitten kijken zegt al heel wat over die mensen.
Plus dan nog het afzeiken hier terwijl deze dame gewoon trots is en wat foto's met ons wil delen.

Ik heb op de uitslagenlijst gekeken omdat ik weinig kennis heb van dergelijke wedstrijden en benieuwd was naar het aantal deelnemers en de jurering. Dat zegt niets negatiefs over mij. Daarnaast heb ik de ts absoluut niet afgezeken. Ik maak wel een discussietopic aan, kan eenieder daar z'n reacties kwijt.

Excuus aan de ts, het was niet mijn bedoeling om van je topic zo'n 'ding' te maken.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:23

TS je hebt een leuk paard om te zien, maar ik ben niet zo fan van je rijfoto's.

FriesWytske schreef:
Vind jullie een leuke combinatie. Maar dit aantal punten vind ik niet kloppen. En dat is niet omdat het een koudbloed is.
Maar ik zie het volgende op de foto's. Je ben zeer streng met je handen. Ook loopt hij achter de loodlijn. Mag veel meer lengte in de hals hebben. En dit kan ook bij een koudbloed. Verder zie ik op één foto dat hij kanteld. Maar dit komt hoogstwaarschijnlijk door jou strenge hand. Vind het wel winstpuntwaardig. Maar zeker geen 200 punten.

Hier ben ik het mee eens! Wat deed je met je handen op de laatste foto? Je handen horen netjes naast elkaar, op dezelfde hoogte en niet in piano modus zoals op sommige foto's te zien is ;)

Ik zie een combinatie die, als die de tijd neemt om door te trainen, over een aantal maanden ook bij 'normale' wedstrijden een wp kan meepakken.

Had je jury nog commentaar bij je protocol gezet? Ik ben nieuwschierig naar hun punten van kritiek/ positiviteit :)

IriLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:33

Wauw <3 wat mooi wit :) En die Sokken <3

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:36

Poeh ik vind jullie wel erg streng zeg....
Die laatste foto is denk ik teugels op maat maken na het halsstrekken op de volte daar..
Ik vind het er keurig uit zien. :D

Elise95

Re: Ons officiele concours debuut!! Koudbloedwedstrijd in Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:39

Ziet er toch keurig uit. En hoe kun je nou oordelen over een paar foto's. Koudbloed of geen koudbloed je krijgt niet zomaar zulke punten.

Gefeliciteerd met je punten hoor!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:50

Probeer maar eens een tinker zoveel ruimte in de hals te geven als een warmbloed. Succes.

Laag en lang is leuke gymnastiek, maar gezien de baksteenbouw en de korte halzen van tinkers moet je er (net als bij een warmbloed) helemaal goed voor zorgen dat hij er achter enorm bij is en draagt. Hij moet met zijn binnenachterbeen zover ondertreden dat hij zich vanuit zijn schoft opduwt en op de eerste nekwervel buigt in het hoofd.

De ellende met die korte halzen is dat ze vaak achter de LL kruipen en dat gemakkelijk doen, de enige oplossing daarvoor is het naar voren steken van je hand en hem van achter bijrijden. Je kunt dat toepassen om lengte te creeeren in de hals, maar een voorwaarde daarvoor is wederom dat hij er achter goed bij is. Anders knallen ze direct enorm op de voorhand en lopen ze de grond in.

Overigens, als jullie het allemaal zo goed weten en de TS af willen zeiken (ja, dat gebeurt er hier weer...) doe dat dan in een discussie topic en niet op ITP. Als de TS commentaar had gewild had ze wel op HAW geplaatst. De beste stuurlui staan weer aan wal :n

Ts: zet 'm op, blijf lekker doortrainen en succes! Laat ze maar praten, de helft weet niet dat de functie van een tinker van oorsprong anders is (trekken, draverijen, lastdier) dan van een sportpaard wat als atleet gefokt wordt.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:23

Sachet schreef:
Poeh ik vind jullie wel erg streng zeg....
Die laatste foto is denk ik teugels op maat maken na het halsstrekken op de volte daar..
Ik vind het er keurig uit zien. :D

Daar had ik nog niet aan gedacht, maar wel lastig om dat te bedenken zonder commentaar bij de foto's :+

De foto's zijn moment opnamen, als je wil kan je daar je verbeter punten uithalen. Sommige bokkers benoemen ze ipv lyrisch te zijn over de combi ;)

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:31

Wat een prachtig dier en een prachtige combinatie, ik denk dat als jullie zo op een andere wedstrijd hadden gereden jullie misschien hetzelfde gehaald hadden! Dressuur blijft een jurysport en er valt over te twisten, maar misschien kan bokt dat op een andere plek doen (een topic aanmaken bij wedstrijden bijvoorbeeld over dit onderwerp) i.p.v. dit op jou te gooien. Jij hebt fijn gereden, en dat lijkt me belangrijker! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:40

Sachet schreef:
Heel herkenbaar.... Ik rij met een Fries en ik moet zo ongelofelijk goed rijden voor een prijs dat het bijna niet leuk meer is....
Mijn andere paard kwpn win ik heel erg veel zelfs als ze niet goed loopt..
Jammer dat je met een Fries niet mee mag doen aan koudbloed wedstrijden.

_O-

Ga toch weg!!! Ik heb vorig jaar ook een fries gestart, regelmatig prijzen gehad en altijd goede punten!
Start nu een warmbloed, waarmee het nog niet elke keer even lekker gaat, maar dat ligt zéker niet aan de jury.
Ik zou ook niet deze twee paarden met elkaar durven vergelijken.

Maargoed, het is altijd makkelijker om te zeggen dat je punten aan de jury liggen, dan je eigen rijstijl en hoever het paard voor elkaar is te bekijken. Je zal toch eens iets negatiefs over je eigen rijden moeten benoemen.

evana16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:41

wauw! ziet er erg netjes uit :D..
prachtige tinker heb je!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:47

Wauw, wat heeft Briesje toch een knappe papa!! <3 jullie zijn een mooi stel zo!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:52

Dioxide schreef:
Probeer maar eens een tinker zoveel ruimte in de hals te geven als een warmbloed. Succes.

Laag en lang is leuke gymnastiek, maar gezien de baksteenbouw en de korte halzen van tinkers moet je er (net als bij een warmbloed) helemaal goed voor zorgen dat hij er achter enorm bij is en draagt. Hij moet met zijn binnenachterbeen zover ondertreden dat hij zich vanuit zijn schoft opduwt en op de eerste nekwervel buigt in het hoofd.

De ellende met die korte halzen is dat ze vaak achter de LL kruipen en dat gemakkelijk doen, de enige oplossing daarvoor is het naar voren steken van je hand en hem van achter bijrijden. Je kunt dat toepassen om lengte te creeeren in de hals, maar een voorwaarde daarvoor is wederom dat hij er achter goed bij is. Anders knallen ze direct enorm op de voorhand en lopen ze de grond in.

Overigens, als jullie het allemaal zo goed weten en de TS af willen zeiken (ja, dat gebeurt er hier weer...) doe dat dan in een discussie topic en niet op ITP. Als de TS commentaar had gewild had ze wel op HAW geplaatst. De beste stuurlui staan weer aan wal :n

Ts: zet 'm op, blijf lekker doortrainen en succes! Laat ze maar praten, de helft weet niet dat de functie van een tinker van oorsprong anders is (trekken, draverijen, lastdier) dan van een sportpaard wat als atleet gefokt wordt.

Ook met een tinker kun je lang en laag rijden. Dat is niet rasgebonden. Tja, en jou commentaar over dat ze met een korte hal snel achter de loodlijn gaan lopen, vind ik ook nergens op slaan. Dat ligt bijna altijd aan degene die er op rijd. Je kunt wel allerlei smoesjes gaan bedenken. Maar daar kom je er echt niet mee.
En zoals je bij mij hebt gelezen, ben ik ts helemaal niet aan het afzeiken.

Ik rijd zelf op een fries wedstrijden. En doe dit al heel lang. Er zullen altijd enkele zijn die alleen maar denken dat WPN'ers sportpaarden zijn. Maar de meeste juryleden jureren wat ze voor hun ogen zien gebeuren.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:55

Ik vindt dat je een heel mooi paard hebt. En dat je een tinker zo kan laten lopen heel erg knap! Dat het goed ging is heel mooi en bied mogelijkheden voor de toekomst.

P.s. De jury is wel degelijk bevooroordeeld, als men het paard niet aanstaat scheelt dat zo 10 punten. Ik schrijf bij de Brabantse kampioenschappen. Een bont paard rijd een prima proef maar krijgt minder punten dan een bruine kwpn'er die fouten maakt. Dit gebeurd misschien niet bewust maar het gebeurd wel! En als ze geen papieren hebben, scheelt het helemaal. En dat TS zulke mooie scores heeft gehaald is helemaal door haar eigen kunnen en haar bloedmooi paardje! Gefeliciteerd!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:57

jst_lyske schreef:
Ik vindt dat je een heel mooi paard hebt. En dat je een tinker zo kan laten lopen heel erg knap! Dat het goed ging is heel mooi en bied mogelijkheden voor de toekomst.

P.s. De jury is wel degelijk bevooroordeeld, als men het paard niet aanstaat scheelt dat zo 10 punten. Ik schrijf bij de Brabantse kampioenschappen. Een bont paard rijd een prima proef maar krijgt minder punten dan een bruine kwpn'er die fouten maakt. Dit gebeurd misschien niet bewust maar het gebeurd wel! En als ze geen papieren hebben, scheelt het helemaal. En dat TS zulke mooie scores heeft gehaald is helemaal door haar eigen kunnen en haar bloedmooi paardje! Gefeliciteerd!

Er al eens aan gedacht dat een paard met meer kwaliteit zich ook meer foutjes kan veroorloven??

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:57

Inderdaad Nynke.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:59

Ow dus als een kwpn'er weinig impuls heeft de hele proef tegen de hand is en eerder uit de galop valt dan bedoeld verdient deze meer punten als iemand op een bont paard die een prima proef rijdt?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:01

jst_lyske schreef:
Ow dus als een kwpn'er weinig impuls heeft de hele proef tegen de hand is en eerder uit de galop valt dan bedoeld verdient deze meer punten als iemand op een bont paard die een prima proef rijdt?

En de jury dacht daar dus blijkbaar anders over. Als je het er niet mee eens ben zou ik zeggen, meld je aan voor de jurycursus.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:05

Nynke1 schreef:
jst_lyske schreef:

En de jury dacht daar dus blijkbaar anders over. Als je het er niet mee eens ben zou ik zeggen, meld je aan voor de jurycursus.

Dit waren de opmerkingen van de jury. Ik zie het al je hebt zelf alleen maar warmbloedjes en waarschijnlijk betaald pappa alles. Ik heb zelf ook een kwpn'er, maar tinkers en friezen zijn de mooiste paarden die hier op de aardbol rondlopen. En als jij kan beoordelen via een paar foto's wat voor score zij zou moeten krijgen? Meld je aan als analiticus bij de OS zou ik zeggen! Ik ga off, nutteloze discussie die je toch niet wint.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:07

Ik heb nergens commentaar geleverd op de foto's van TS en een vader die alles betaald gaat nogal moeilijk als je die niet hebt ;). Dus houd je commentaar alsjeblieft voor je.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:08

@ jst_lyske Als je het hele topic hebt gelezen. Dan zie je ook dat er een aantal wel hebben aan gegeven, waarom zij deze hoge punten niet vinden kloppen. En daar ook tips voor hebben gegeven.
Maar als er dan mensen zijn die zeggen dat een tinker dat niet kan. Denk ik dat die eerst eens verder moeten gaan kijken. Want ik heb tinkers gezien die wel netjes gereden werden, zoals het hoort.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:09

Ik ook