Ik vind het er heel erg gaaf uit zien, van mij mag je vaker topics openen!
Hoe ben je zelf in deze sport terecht gekomen?
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Ascot, ook weleens geweest

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sevke schreef:Angela schreef:Nu ben ik totaal niet thuis in de renpaarden...
Dus vandaar de vraag: is dit paard op de ribben niet iets aan de dunne kant? Ik zie echt super spieren op de achterhand en het front, maar mis wat vet op de ribben? Of is dit een bewuste keuze ivm iedere kilo is er 1 om mee te nemen? Neem echt aan dat jullie absoluut super voor dit paard zorgen, en neem daarbij dus ook aan dat er een reden is voor dit gewicht, dat voor een "gewoon" paard te weinig zou zijn?
Lijkt me wel gaaf hoor, om zo hard, maar met controle rond te mogen crossen! Train je het paard zelf ook?
Wel grappig deze opmerking. Ik heb zelf ook nog renpaarden gehad (staat nog eentje in mijn profiel, denk ik), en ik bedacht mij net bij het zien van de foto's : " ik vind het paard aan de zware kant voor een renpaard in form."
Nee, hoor, hij is zeker niet te dun. Eerder nog te dik, te buikig. Een renpaard hoort geen vet op de ribben te hebben. Heb je al eens een atletiekatleet gezien ? Die hebben toch ook geen vet ?
Particulieren hebben altijd de neiging om hun paarden veel te vet te laten worden. Wij mensen willen zo dun mogelijk zijn, en onze dieren moeten vet zijn. Dat is voor een dier even ongezond als voor een mens !