Friese hengst Wilke ZZ-Zwaar/Future test (GP voor de jeugd)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird

Re: Friese hengst Wilke ZZ-Zwaar/Future test (GP voor de jeugd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:32

Wauw wat eeen super gave combnatie zijn jullie!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:28

Leuk weer een topic van jou te zien, eigenlijk altijd een genot om naar jou en je zwarte parels te kijken.
Wilke is echt huge, je bent maar een muggie op zijn rug.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:32

Wauw, wat een gaaf dier! <3
Jullie gaan zeker nog ver komen :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:44

Dat ziet er weer goed uit zeg.
Nee sokken nog dieper zou ik ook niet doen omdat hij wat je zegt best groot/grof is.

Je had het over Friezen in de GP, van deze weet ik het zeker:
Anders internationaal met Peter Spahn
Adel internationaal (nu met pensioen, vader van Anders & Hedser) met Peter Spahn
Hedser met Kristel van Duren
Wolter met Jenny Veenstra
Rintje met Hans Meganck
Tietse met Trea Mulder startgerechtigd
Ielke met Esther Liano startgerechtigd
Wieger met Ykje Baron startgerechtigd (volgens mij)
Goffert (overleden) in Amerika
Abe in Australië

Dan zijn er nog wat waar ik het niet zeker van weet of ze het gehaald hebben of hard onderweg zijn.
Volgens mij had Saskia Meinema ook 1 of meer hoger dan zz-z lopen.
Ingeborg Klooster heeft Jorn, Loadewyk en Hoppe ook aardig op weg naar de GP of misschien al 1 of meer startgerechtigd.

Er zullen er vast nog een aantal zijn die ik zo niet weet.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 10:49

@ Hilda: volgens mij zijn ze dit wel. Er zijn er in ieder geval steeds minder die het in Nederland starten. Meeste worden verkocht naar het buitenland of starten in bijv België ofzo. Wel jammer :( zijn pas weer een paar hele goede Friezen op dit niveau verkocht. Blijft weinig over hier!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:18

Leuk hoor Melanie, dat je op zo'n niveau rijd met je Friesche man!

Het ziet er lekker uit, vind dat hij in de zwaardere oefeningen al goed ritme kan houden. Hij mag er in z'n geheel nog iets meer aan blijven (wat vlugger) zodat jij ook iets relaxter kan zitten. Ook zou ik hem er soms iets meer doorheen en op lengte willen zien, als het hem erg moeilijk wordt klimt hij naar mijn inzien wat te veel, heb ik het goed? Pirouette is ook mooi!

Verder heel gaaf hoor, mocht willen dat ik op dat niveau mee kon komen :D , succes!

Deborah_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:36

Echt een hele mooie fries!! En t zijn echt prachtige plaatjes zeg!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 11:56

@KG_images: nee klopt helemaal! ;) Het eerste wat hij doet als hij het moeilijk vindt of geen zin heeft is zich opdrukken aan de voorkant. Dit is ook een puntje waar we in de training aan zullen moeten blijven werken omdat zijn bouw van z'n hals er ook voor zorgt dat hij die neiging sneller heeft.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:00

Ziet er zeer netjes, vriendelijk en makkelijk uit! Het filmje ook, hij zou inderdaad nog wel een beetje vlugger mogen worden, maar je bent echt super op weg!

Jij maakt hier echt korte metten met alle vooroordelen over dressuur rijden met een koudbloed en ruiters met een maatje meer! respect...

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:19

knappe combi hoor!! Je hebt er vast heel hard voor gewerkt, maar toch gefeliciteerd met zo'n knappe man!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:31

Vat het niet verkeerd op, maar ik het fantastisch om ook eindelijk eens een gevulde vrouw op hoog niveau te zien rijden, normaal zijn het toch dennen van dames en heren en hier zie ik een mooi gevuld couple!!

Chapeau *\o/*

luckyswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:53

Kwijl kwijl kwijl. Prachtige foto's!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:03

Oeh ik moest nog steeds een keer bij jou langs gaan. Adres was al doorgegeven maar we hadden nog geen datum uitgekozen.. Zal je binnenkort even een bericht sturen. De knappert!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:20

Wat een prachtpaard heb jij onder je kont zeg :~
En jij rijdt ook zo netjes (daar kan ik alleen maar van dromen)

Ik vind jullie echt een prachtige combi :j
Laatst bijgewerkt door xLIESSSx op 11-02-13 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:29

Gezien er alleen maar positieve reacties zijn, wil ik toch even reageren..

Blijkbaar zie ik wat anders dan alle anderen die hebben gereageerd. Ik zie een paard dat zich erg sterk maakt aan de voorkant en een amazone die dat opvangt door zelf ook sterk te worden. Het lijkt alsof hij continu heel zwaar in de hand is. Verder zwiept het paard best vaak met zijn staart. Dat valt vooral bij de galop erg op. Dit is in mijn ogen een teken van protest.

Alles bij elkaar vind ik het er op het fimpje uitzien alsof het veel kracht van de amazone kost om het paard te laten doen wat zij wil.

Op de foto van het losrijden, lekker wat lager en ronder, zie ik een paard met zn kin bijna op zn borst.. Bij wat lager en ronder heb ik altijd het idee dat de neus van het paard tot zn knie zakt vanuit de schoft, zodat de bovenlijn ontspant en je hem daarna weer fijner op kan pakken. Dit zie ik niet op deze foto..

Ik begrijp dat ik zo erg negatief overkom, maar dat is dan als tegenhanger van die 3 pagina's met alleen maar (super)positieve reacties. Het is natuurlijk ook erg knap dat je op jouw leeftijd al zo ver bent in de dressuur met een niet standaard dressuurpaard. Maar ik zie nog wel wat verbeterpuntjes. Misschien zit ik er helemaal naast en voelt het juist alsof je bijna niets in je handen hebt tijdens het rijden. En mijn reactie is ook echt niet om je de grond in te boren, maar ik vond het gewoon zo apart dat er geen enkele nietzo positieve reactie was, dat ik toch graag kwijt wil wat ik zie.

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:56

echt een heeel gaaf paard!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 14:56

@Belmera: het stuk op het filmpje is hij zeker niet sterk maar kan hij absoluut wel eens zijn. Wat ik wel al erbij had gezet was dat het filmpje van de eerste keer future test was en dat hij, met losrijden al, erg lastig was en dat ik m'n handen meer vol aan hem had dan gemiddeld. Bedenk dat het voor hem en voor mij de eerste keer was dat we ooit zo'n proef rijden plus dat er stukje spanning van mijzelf bij komt kijken en en hengst die lichtelijk hormonaal was ;) dus dat het er nog niet gemakkelijk uitziet vind ik niet gek. Ik was al blij dat hij de zware oefeningen aardig uitvoerde en hier en daar heeft hij dan wat hulp nodig. Turkije is het verre van perfect maar we moeten ergens beginnen toch :D
Over de foto van het losrijden: ook daar stond bij dat hij erf druk was en fris. In De Meern is het een vreselijk kleine losrijbaan, zeker als er meerdere combinaties passage/piaffe/ wissels om de pas etc aan het doen zijn. Met dan een hengst van ruim 1.75 onder je die erg fris is zal ik toch moeten zorgen dat hij netjes bij mij blijft en moet je keuzes maken. Ik ga hem dan niet helemaal lang en laag laten lopen met het risico dat hij dingen gaat doen die niet de bedoeling zijn :o op dat moment kies ik er voor om hem dan maar ronder te zetten maar hem in ieder geval wel even de kans kan geven z'n bovenlokaal op te rekken en op te warmen. Natuurlijk kan hij wel gewoon lang en laag (zou vreemd zijn als dat op dit niveau niet kon) maar het blijft een momentopname en je moet roeien met de riemen die je op dat moment hebt ;)
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Dingen die je ziet kloppen dus wel maar daar zijn redenen voor ;) het zijn zeker geen excuses van mij kant om het goed te praten maar gewoon dingen die op dat moment meespelen en ook een rol spelen in het rijden op dat moment. Thuis werken we aan het krijgen van meer routine in de oefeningen en dat het hem steeds makkelijker afgaat. Op dit niveau gaat dat wat minder snel dan lagere niveaus maar hij gaat nog steeds vooruit en we trainen rustig door en blijven starten om ook routine te kunnen krijgen in deze proeven want het verschil met een ZZZ proef is flink!

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:31

Fijn dat wat ik zie toch klopt :) De uitleg die je ervoor geeft vind ik erg duidelijk en begrijpelijk. En natuurlijk zie ik ook zeker positieve en oefeningen die wel super gaan, maar dat niemand in het topic begon over dingen die wat minder gingen, snapte ik niet. Dus deed ik dat maar ;)
Ik heb zelf ook helemaal geen ervaring met het rijden van een hengst, ben meer van de merries. Maar weet wel dat hengsten wat heftiger kunnen reageren op drukte in de bak. En dat je dat dan terugziet in het rijden is logisch.
Ik wil je nog veel plezier en succes wensen met je trainingen en wedstrijden!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:05

Fijn om te horen dat het duidelijk is ( toch altijd lastig om iets via pc uit te keggen :p)

Schaapje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:32

Wauw!!!

LynnxIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:34

wauuw prachtbeestje :)
jullie zijn erg leuk samen!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:42

Wat gaaf om te zien! Echt heel knap +:)+
Dit lijkt net een penny droom :o

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:44

Jeetje wat een gaaf paard! <3

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:52

Ik heb nog nooit eerder gereageerd, maar vond het nu wel eens tijd om mijn complimenten te maken. Ik bekijk niet veel op HAW of RIJ-ITP, maar als ik zie dat jij een topic geopend hebt moet ik toch altijd even spieken. Ik bewonder je paarden (zelfs je Friezen, ik ben nooit zo gecharmeerd van dat ras :o , maar zó goed gereden en getraind kan zelfs ik ze mooi vinden), je rijden en je prestaties heel erg! Ik vind het knap dat je dit allemaal kan, náást een pittige studie. Dat vergt inzet, ambitie en discipline, maar vooral liefde voor paarden en paardrijden en dat straalt altijd van jouw foto's en filmpjes af! Daarnaast vind ik het erg bewonderenswaardig dat je de tijd neemt uitgebreid op mensen te reageren, ook al leveren zij kritiek. Dat siert je en maakt voor de minder fanatieke ruiter zoals ik, het rijden op zo'n niveau wat inzichtelijker. Je topics zijn dan naast mooie plaatjes, ook erg interessant! Ik vind je een voorbeeld voor velen en wens je nog veel succes in de toekomst!

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:58

Knap zeg! Wauw petje af! :j :D
Dat je dit samen allemaal bereikt hebt.. Super!! :j _/-\o_