Cleo en Ultra training ZZ-Zwaar/ Young Riders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:31

Jij bent de eerste waarbij ik S&T totaal niet onvriendelijk vind overkomen!
Ga vooral zo door!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:34

CleovG schreef:
Knert schreef:
prachtig paard.
Het valt me wel op dat je zadels rijdt met nagenoeg geen wrong. Is dat een bewuste keuze geweest? dacht dat wrong je vaak meer ondersteuning gaf.

Leuk dat het je opvalt! Meer wrong geeft inderdaad meer ondersteuning en dat lijkt op het eerste gezicht ook heel handig voor mij. Maar het tegendeel is waar. Omdat ik problemen heb met mijn heup geeft een diepe zit en veel wrong juist teveel beperking. Ik moet wat vrijer kunnen bewegen in mijn heup, dit merk ik vooral met pirouettes en appuyementen. Ik heb wel heel erg moeten wennen aan dit zadel, de eerste maand vroeg ik me echt af wat ik mezelf aangedaan had, maar nu wil ik niks anders meer. Ik kan veel fijner mijn hulpen geven zonder dat ik belemmerd wordt en daardoor mijn paard weer tegenwerk. Nog een voordeel van dit zadel, je hebt zo weinig steun, dat ieder ander zadel waar je op gaat zitten lekker zit haha :+

Edit: Helaas geen duidelijke foto's kunnen vinden...

ah bedankt voor de uitleg. ikzelf zit ook zo lang te worstelen met een onrustige zit. Ik ben namelijk snel uit balans te brengen. Maar zet mij in een auto, of een schommel, boot of een 'dode kamer' dan is het ook mis. gevalletje van een overgevoelig evenwichtsorgaan. Ben erg zoekende in type en ondersteuning van zadel. Rijd nu zadel met weinig wrong, maar denk toch weer over te gaan met zadel met wrong. Dit reed ik ook eerder, en dat hielp. Helaas paste het zadel niet meer, ging ik verder met deze. Had ik dus niet moeten doen.
Vandaar dat je zadel me opviel.

Wanted2003

Re: Cleo en Ultra training ZZ-Zwaar/ Young Riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 07:15

Cleo het ziet er erg goed uit! Jouw filmpje van laatst op FB zag er ook al zo prettig uit. En de roze set is ook helemaal geweldig :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:11

Ziet er netjes en vriendelijk uit!!
Oprichting zou nog iets meer mogen

Succes!!!!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:51

Wanted: Bedankt :-) Ze gaat echt steeds fijner en zeker nu ik niet meer door hoef te zitten gaat het ineens zo veel makkelijk. Echt leuk!

Tiahastrona: Bedankt :-) Oprichting mag idd meer. Maar ik train haar juist wat lager, ze druk zich van zichzelf al snel op, dus ik ben juist bezig met haar goed over haar rug te houden en vanuit daar straks weer iets meer omhoog.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:18

Allereerst wilde ik even zeggen dat ik het ontzettend knap vindt dat je al tot het ZZZ bent gekomen in de normale proeven. Wat moet het voor jou een opluchting zijn geweest om eindelijk te weten dat je aangepaste rijmogelijkheden kreeg. Heel veel succes straks weer met de wedstrijden en ik vind jullie erg leuk samen!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:43

Ik lees net je topic en wou toch even reageren, en even niet inhoudelijk over je beperking etc maar vooral even over je geweldige paard! En wat heb je haar heerlijk aan het lopen, zo heerlijk los en ontspannen mooi over de bovenlijn. Echt een genot om naar te kijken. Ik heb alleen het idee dat je hem voor het Zz-zwaar iets meer met draagkracht en schwung zou mogen laten lopen, iets minder rond en meer oprichting en verzameling. Maar dat is het beeld vanaf de foto's, ik kan het ook goed begrijpen dat je dat je daar niet in elke training de nadruk op legt. Nogmaals mijn complimenten voor de super fijne beelden.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 12:27

Tumtummie: Bedankt voor je leuke reactie! :-)

Evony: Bedankt! Voor de proefhouding mag ze inderdaad meer gedragen en verzameld. Maar ik train haar juist zoveel mogelijk over de rug en op ontspanning omdat ze van zichzelf er al graag inklimt en haar eigen houding aan wil nemen (met te weinig rug gebruik). Op wedstrijd pompt ze zichzelf sowieso al wat extra op, dus ik probeer juist de controle over haar ruggebruik en ontspanning te houden.

Hier een foto van hoe ze van zichzelf al snel wil lopen
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2153_n.jpg

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:41

Zo'n vermoeden had ik inderdaad al! Klinkt bekend, heeft die van mij ook erg veel last van haha. Is ook niet uit te zitten als ze de rug niet gebruiken :n Heb bij die foto het idee dat ik naar mijn eigen merrie kijk haha.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 14:12

Evony schreef:
Zo'n vermoeden had ik inderdaad al! Klinkt bekend, heeft die van mij ook erg veel last van haha. Is ook niet uit te zitten als ze de rug niet gebruiken :n Heb bij die foto het idee dat ik naar mijn eigen merrie kijk haha.

Ik heb Ul nu een jaartje en krijg haar nu redelijk goed voor elkaar wat betreft halslengte en ruggebruik. Zodra iemand anders erop stapt, ongeacht het niveau, kruipt ze meteen weer in haar eigen houding. Ik denk dat het ook een stukje met vertrouwen te maken heeft.

Uitzitten is niet zo'n probleem, ze gaat dan vaak in een zweefdraf hangen dus dat zit opzich prima haha

Wuppie-power

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:39

Wauw ik ken Ultra nog wel van de vorige eigenaresse. Ze toont (ook door de foto's op je profiel) veel losser en bespierder ik vind haar positief veranderd! Ik vond haar houding altijd een beetje onnatuurlijk. Het lijkt nu een heel mooi ontspannen beeld!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:55

Vudress schreef:
Wat houdt die beperking precies in dan?

Het komt over alsof je bent goedgekeurd (of afgekeurd, net hoe je het bekijkt) vanwege een minder goed getraind lichaam.

Een minder ontwikkelde spier is in dokterstermen niet dat je hem niet getraind hebt, maar dat de spier zelf simpelweg niet of maar heel beperkt trainbaar is. Dat hoef je van buitenaf niet te zien en ook in het lopen kunnen mensen met die problemen het vaak goed verbergen, maar een paard voelt alles, ook die beperking dus wat je niet zichtbaar beperkt in het lopen, kan je wel zichtbaar of meer voelbaar beperken in het rijden.

Ik vind haar er veel fijner uit zien dan de vorige topics cleo en mag ik zo vrij zijn om te zeggen dat jij zelf er ook "lichter" uit ziet? :)
voorheen keek ik nooit graag naar jouw foto's omdat je het rijden niet leuk leek te vinden/het je te veel moeite kostte allemaal en kon er nooit de vinger op leggen.. Nu zie je er zoveel lichter en fijner uit op het paard. :) En dat werkt duidelijk ook door op het paard zelf.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:58

jullie zijn een prachtige combinatie, veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:26

Wauw wat heb ik een respect voor jou & je paard!
Voornamelijk voor jou, knap zeg!

Ga lekker zo door kan niet wachten tot een volgend topic =)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 11:39

Ayasha schreef:
Vudress schreef:
Wat houdt die beperking precies in dan?

Het komt over alsof je bent goedgekeurd (of afgekeurd, net hoe je het bekijkt) vanwege een minder goed getraind lichaam.

Een minder ontwikkelde spier is in dokterstermen niet dat je hem niet getraind hebt, maar dat de spier zelf simpelweg niet of maar heel beperkt trainbaar is. Dat hoef je van buitenaf niet te zien en ook in het lopen kunnen mensen met die problemen het vaak goed verbergen, maar een paard voelt alles, ook die beperking dus wat je niet zichtbaar beperkt in het lopen, kan je wel zichtbaar of meer voelbaar beperken in het rijden.

Ik vind haar er veel fijner uit zien dan de vorige topics cleo en mag ik zo vrij zijn om te zeggen dat jij zelf er ook "lichter" uit ziet? :)
voorheen keek ik nooit graag naar jouw foto's omdat je het rijden niet leuk leek te vinden/het je te veel moeite kostte allemaal en kon er nooit de vinger op leggen.. Nu zie je er zoveel lichter en fijner uit op het paard. :) En dat werkt duidelijk ook door op het paard zelf.

Sorry voor mijn late reactie, ik heb een tijdje alleen maar op mijn telefoon gekeken en dat reageert zo moeilijk. Je legt het inderdaad goed uit en een stuk duidelijke dan ik zelf. Je ziet mijn beperking nauwelijks als je het niet weet, ik krijg hooguit een keer de vraag of ik pijn aan m'n been heb omdat ik niet helemaal regelmatig loop.

Leuk dat het je opvalt! :-) Ik had altijd wel plezier in het rijden hoor, zeker na mijn pauze van 2 jaar geniet ik van ieder ritje. Maar het kostte me altijd heel veel moeite en kracht. Toen ik nog niet gekeurd was, moest ik natuurlijk gewoon doorzitten en dat kost mij iedere pas moeite. Nu ik kan lichtrijden gaat het veel fijner, ik kan nu tenminste normaal schakelen, pasjes doorsluiten en weer weg enzo Met doorzitten ben ik alleen maar bezig met klemmen en enigzins mee te zitten, wat door mijn beperking dus eigenlijk gewoon onmogelijk is. Lichtrijden geeft mij zoveel meer ruimte, dat merkt het paard natuurlijk ook, ik zit niet meer in de weg en kan nu de juiste hulpen geven :)

Bedankt voor je leuke reactie!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 11:40

macholoverr schreef:
Wauw wat heb ik een respect voor jou & je paard!
Voornamelijk voor jou, knap zeg!

Ga lekker zo door kan niet wachten tot een volgend topic =)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:43

Niet kunnen rijden? Meid je rijdt ZZ-Zwaar... hoeveel bokt combinatie's rijden dat niveau? Juist ;)

Fijn dat je een super uit weg heb gevonden. Heel veel succes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:50

CleovG schreef:
Sorry voor mijn late reactie, ik heb een tijdje alleen maar op mijn telefoon gekeken en dat reageert zo moeilijk. Je legt het inderdaad goed uit en een stuk duidelijke dan ik zelf. Je ziet mijn beperking nauwelijks als je het niet weet, ik krijg hooguit een keer de vraag of ik pijn aan m'n been heb omdat ik niet helemaal regelmatig loop.

Leuk dat het je opvalt! :-) Ik had altijd wel plezier in het rijden hoor, zeker na mijn pauze van 2 jaar geniet ik van ieder ritje. Maar het kostte me altijd heel veel moeite en kracht. Toen ik nog niet gekeurd was, moest ik natuurlijk gewoon doorzitten en dat kost mij iedere pas moeite. Nu ik kan lichtrijden gaat het veel fijner, ik kan nu tenminste normaal schakelen, pasjes doorsluiten en weer weg enzo Met doorzitten ben ik alleen maar bezig met klemmen en enigzins mee te zitten, wat door mijn beperking dus eigenlijk gewoon onmogelijk is. Lichtrijden geeft mij zoveel meer ruimte, dat merkt het paard natuurlijk ook, ik zit niet meer in de weg en kan nu de juiste hulpen geven :)

Je zag dus inderdaad die moeite. :) En nu is het allemaal losser, vrijer, fijner. :)
Gewoon lekker zo doorrijden!
Er zullen altijd mensen zijn die geen begrip hebben voor je handicap omdat ze het niet zien (behalve het lichte "manken" als je over je grens gegaan bent) en eigenlijk kan je alleen maar blij zijn voor die mensen. In dit geval geldt "ignorance is bliss" des te meer omdat je het pas écht begrijpt als je het zelf meemaakt, bijgevolg kan je dit beter gewoon niet begrijpen. ;)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 22:46

Annekeee schreef:
Niet kunnen rijden? Meid je rijdt ZZ-Zwaar... hoeveel bokt combinatie's rijden dat niveau? Juist ;)

Fijn dat je een super uit weg heb gevonden. Heel veel succes!

Bedankt voor je reactie! En als ik het moet geloven rijdt toch zeker de helft op bokt Grand Prix, of was dat in de achtertuin? :+

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 22:48

Ayasha schreef:
CleovG schreef:

Je zag dus inderdaad die moeite. :) En nu is het allemaal losser, vrijer, fijner. :)
Gewoon lekker zo doorrijden!
Er zullen altijd mensen zijn die geen begrip hebben voor je handicap omdat ze het niet zien (behalve het lichte "manken" als je over je grens gegaan bent) en eigenlijk kan je alleen maar blij zijn voor die mensen. In dit geval geldt "ignorance is bliss" des te meer omdat je het pas écht begrijpt als je het zelf meemaakt, bijgevolg kan je dit beter gewoon niet begrijpen. ;)

Ignorance is bliss vind ik wel een mooie uitspraak ja :-) Ik vind het helemaal niet erg om vragen te beantwoorden over wat ik heb. Het is nou eenmaal niet in 1 oogopslag te zien, als bij iemand die een been mist.

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:24

Wat zijn jullie een leuke combinatie, en wat super dat je jezelf tot het zzz hebt gekregen met al dat negatieve commentaar!
Fijn dat je nu aanpassingen hebt gekregen, Succes de komene sportperiode!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 09:06

Elvi_Elisa schreef:
Wat zijn jullie een leuke combinatie, en wat super dat je jezelf tot het zzz hebt gekregen met al dat negatieve commentaar!
Fijn dat je nu aanpassingen hebt gekregen, Succes de komene sportperiode!

Bedankt!