KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Re: KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:30

Ah jammer dat je niet door mag, maar wel fijn dat je ook een goede proef tussen de selecties hebt gehad!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:55

En ook altijd fijn als je er nog iets van leert! :j

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:38

Pff baal, voel me doodziek, maar heb morgen rabo talententraining. Als ik niet ga ben ik die training kwijt dus zou zonde zijn. Denk dat ik maar wel ga en dan maar stap training ervan maken. Hoe vaak hebben jullie eigenlijk les met dit slechte weer? Bij ons op de manege vallen ook bijna alle clublessen uit.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:13

Beterschap!!
Misschien voel je je morgenavond al wel weer een stuk beter, ik hoop het voor je!

Ik heb nu helemaal geen les :=
Maar, ik rijd ook heel weinig nu.
Eind van de maand als het goed is wel een weekend lang training en daarna wil ik het eigenlijk wel weer oppakken, alleen als de bak dan nog wel slecht is moet ik maar bakhuur betalen voor een binnenbak..

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:40

Mijn moeder heeft eens een ongeluk gehad met de trailer door sneeuw, dus als er sneeuw ligt gaan wij zo wienig mogelijk weg. Thuis kan ik nu ook niet rijden (is hard en er ligt een halve ijsbaan in :P ).

Ik hoop het, ben al vanaf vrijdag ziek en ben normaal echt nooit ziek.

Hopelijk is er aan het eind vande maand weer wat minder sneeuw. En kun je het weer oppakken. Ik rij met deze kou soms ook een hele week neit en dan komen ze wel buiten maar zijn ze altijd weer gek XD

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:43

ooh das echt balen dat je niet kan rijden...
ik kan thuis wel rijden ookal vriest het. ons bak ligt hoog dus als het regent hebben we ook geen last en voor dat het gaat vriezen slepen we de bak dus ik ga straks weer lekker trainen :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:54

hebben jullie dan thuis echt een rijbaan? bij ons is het meer een paddock (tractor komt er niet doorheen en water blijft gewoon staan).

ben wel nog naar mijn raboles geweest, veel gestapt (mijn keertwendingen om de achterhand zijn echt bagger, dus mooi kunnen oefenen). heb wel de rest van de avond in bed gelegen :( maarja alles over voor de paardjes hè! :P

kreeg vandaag weer ineens zooo veel zin in kamp! geen idee wrm. maar wordt echt leuk hoop ik!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:54

oeps dubbel gepost :P

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:56

uhm nee we hebben gewoon een rijbak.
jaaaaaaaa heb ook echt zin in kamp! :D
heb me weer opgegeven voor wedstrijdje, 22 feb, groningerkampioenschappen springen

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:40

ohja, zoiets bedoelde ik ook eigenlijk, sorry was niet helemaal duidelijk :o
succes daar! ik heb de kampioenschappen springen maar niet ingeschreven, veel te veel zenuwen voor niks (ben zo'n zenuwpees dan!). Amber wat heb jij eigenlijk een leuke fries in je profiel! rij je die ook nog naast je pony?

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:43

Wij hebben trouwens ook meer een soort paddock als bak, van 30x50.
Maar een alternatief om te rijden is er niet echt dus dat is vaak wel balen..

En ik heb er ook echt zin in *\o/*

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:58

Haha bij ons 17 bij 35 ofzo. Maar we kunnen tenminste nog iets rijden.

Ben echt nu al helemaal aan het bedenken wat ik mee ga nemen enzo. :P ben ergens wel bang ik Ollie niet meer heb, heb af en toe meer zin om verder te gaan op paard of jonge pony (liefst jonge pony, maar paard hebben we en jonge pony niet). Ik moet eveen rabotrainingen afwachten en kampioenschappen. Gaat het na de trainingen weer vooruit voor mijn gevoel dan ga ik wrss wel nog verder met hem en dan misschien mn zakgeld maar opofferen voor lessen bij die van rabo.
Hebben jullie dat nooit, zo vreselijk twijfelen over wat je eigenlijk wil.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:01

Ja, soms wel.
Helemaal nu het winter is..
Dan twijfel ik, ja, want ik kan niet in de bak rijden, alleen buiten en dan is ie alleen maar afgeleid door alles en dan gaat het allemaal zo slecht en dan wil ik het liefst elke dag in de week in de binnenbak op de manege rijden maar dat is belachelijk duur en dan uiteindelijk ook weer saai..

Ach, het moet maar snel weer droog en warm worden, en het liefst moet alles iets goedkoper worden, maarja, dat geef ik een kleine kans :P

En opzich snap ik wel, dat als je hem alles geleerd hebt, en je gaat uiteindelijk niet meer vooruit, dat het dan wat minder leuk en uitdagend is..

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:08

welshfan97 schreef:
ohja, zoiets bedoelde ik ook eigenlijk, sorry was niet helemaal duidelijk :o
succes daar! ik heb de kampioenschappen springen maar niet ingeschreven, veel te veel zenuwen voor niks (ben zo'n zenuwpees dan!). Amber wat heb jij eigenlijk een leuke fries in je profiel! rij je die ook nog naast je pony?

ooh ja ik heb ook veel zenuwen van te voren maar als ik aan het losrijden ben niet meer hihi
Dankjewel :D Ja die rijd ik ook, alleen geen wedstrijden. Ik heb wel een keer met een onderlinge gereden van mijn rijvereniging en een keer van de friese fokdag, daar moest ik tegen allemaal volwassenen rijden |( ik werd nog wel 5e van de 11 :+
Afbeelding

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:58

ik van te voren, losrijden, proef en erna! vreselijk! vorig jaar werd ik ook nog 'gevolgd' door de regionale tv zender! dus voor mij maar beter niet doen, en als ik het dan doe dan gewoon het 'normale' dressuur. :)
oh oke! nou toch goed, 5e tussen volwassenen! ik heb nu ook een keer tussen de paarden gestart (met paard van mijn moeder die momenteel niet gereden wordt), maar vind het bij de pony's toch veel gezelliger!
dus je rijdt nu 2 paarden? +middelbareschool? ik rij er 1,5. eentje rij ik (Ollie) en eentje rij ik half (raspoetin) :P

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:18

pff zenuwen zijn echt irritant he! Jaa tussen de pony's is veel leuker en gezelliger.
Ja hihi best wel druk maar teske hoeft ook niet perse elke dag ofzo gewoon om de dag dat ze goede conditie houd.

Ooh das ook leuk, ook druk zeker?
heb je ook fb of twitter ?:)

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:33

Ah, leuk dier!
Mij lijkt de pony's eigenlijk ook wel leuker want daar is iedereen een beetje dezelfde leeftijd.
Alleen je moet niet te kleine pony's/kinderen hebben, want die ouders zijn echt vervelend :o

En ik heb ook last van zenuwen. Ook al als het niet eens officieel is.
Of als het spelletjesmiddag is :o Toen was het meer vanwege al die mensen die zouden kijken, maar toch :')

Ik heb het trouwens allebei, twitter zit ik weinig/nooit op en facebook wel :P
Volgens op twitter is niet echt zinvol, op facebook mag je me wel toevoegen.
Ik vind het altijd leuk om foto's enzo te kijken :))

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:17

Oh zo, ik rij Raspoetin meer met het idee van nieuwe dingen leren, voor conditie rij ik hem veel te onregelmatig, maar mijn zusje rijdt hem ook nog dus hij heeft wel wat conditie (al wordt KNHS week heel zwaar voor hem, zeker als hij ook nog alle knappe merrie's gaat bekijken). Ollie rij ik valer maar in de winter valt dat wat tegen en heeft hij dan nu ook wat reserve spekjes :P voor hem wordt de instructieweek makkelijker vol te houden, al is het niet iets nirmaals om 2 keer per dag te lessen!

Ik heb facebook, zoek maar eens op Maud Vleeming. Twitter heb ik ook, maar dat vind ik niet zo leuk om contact te maken.

Ja, die ouders zijn vaak het ergst! De kleine kinderen vallen opzich nog wel mee, en ik heb een leuke club die veel op wedstrijd gaat dus altijd wel wat gezellige mensen daar. Bij de paarden ken ik niemand en is bijvoorbeeld de sfeer bij het losrijden al zo anders. Bij de pony's vraag je wel eens iemand hoe het ging enzo daar zegt niemand wat tegen elkaar en degen met meeste lef had voorrang :S

Ja ik kan ook voor de stomste dingen zenuwachtig zijn, had vanmiddag engels presentatie, super voorbereid en telde bijna niet mee, en ik? Ik sta te knikken op een knieen en weet de helft ineens niet meer uit te leggen :( soms haat ik dat echt! Maar heb ik bijv ook bij paardrijden.

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:05

okee!
ik heet op twitter : *knip
en facebook gewoon *knip hihih.
ik heb zoveel zin in khns kamp !!!
Laatst bijgewerkt door RoWi op 02-03-13 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek naam verwijderd

Claaaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:37

Hehe, ik ben dr ook weer. Ik had deze week toetsweek dus vandaar dat ik hier niet te vinden was.

Maar ik had vanmiddag dus dat oefenspringen. Pfoe.. Dat was wel even stressen. Vanmorgen zijn we naar de opendag van het Saxion in Enschede geweest (wat trouwens erg geslaagd was, ik heb een opleiding gevonden) en we moesten echt haasten om optijd te zijn. Het inladen was een ramp, zoals altijd, maar deze keer was het net wat erger. We hadden namelijk besloten om de pony van mijn zus mee te nemen, maar hij zag dat helaas niet zitten. Zodra de mijne erin stond ging hij er meteen weer uit. Dus daar begon de stress al.
Ik had trouwens deze week niet echt gereden, heb er wel even opgezeten maar meer ook niet. Ik zat nog te twijfelen of ik nog zou gaan, maar we zijn gewoon gegaan. Als het niet goed voelde zou ik ook echt niet gaan springen.
Maar we kwamen er gelukkig wel optijd. opzadelen ging goed, we hebben haar binnen gezet en daar was ze rustig. Losrijden ging nog wel, hoewel ze heel zenuwachtig werd van de pony's die steeds langs kwamen galopperen/draven. En toen mochten we de ring in en het ging zoooo goed. Ze vond het nog wel even spannend, twijfelde bij de eerste 3 hindernissen maar daarna ging het gewoon goed. Het eerste parcour(de 50 cm) hebben we grotendeels in draf gedaan, een paar lijntjes in de galop. En het tweede parcours hebben we grotendeels in galop gedaan en af en toe weer even controle zoeken in de draf. In het tweede parcours werd zo ook zo fanatiek. Ze heeft geen enkele keer geprobeerd te weigeren.
Ik ben echt enorm trots op haar en we gaan dit dan ook zeker nog veel vaker doen!
Mijn nichtje heeft gefilmd, dus als ik hem op de computer krijg op een of andere manier dan zal ik hem wel even uploaden.

Bah, de bak bij ons ik echt niet te doen. het is heel ongelijk en hard, als ik er alleen al probeer te lopen breek ik al half mijn benen en in de wei rijden vind ik ook niet echt fijn met de sneeuw. Ik wil echt weer dat het zomer/lente wordt!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:57

Goedzoo!

Ik ga morgen heel misschien weer een keer de binnenbak opzoeken.
Alleen de conditie van Zafire is nu echt 0,0 en hij is niet geschoren en heeft een berenvacht van hier tot tokio dus na 3 rondjes los galopperen zweet hij al :o

Maarja, als het warmer wordt ga ik het weer fanatiek opbouwen :j

Ik ben zelf ook elke keer zo koud en als ik er dan opstap wil ik het het liefst zo kort mogelijk houden om daarna weer naast de verwarming in de kantine te kruipen :=
Dus ik kan het mijn pony ook niet echt kwalijk nemen.

En ze voorspellen morgen weer meer sneeuw, dusja, voorlopig nog geen vooruitgang :\

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:09

Super dat het zo goed ging! En draf maakt helemaal niets uit! Beter onder controle dan meteen beginnen met racen is mijn mening daarover.

Die van ons waren geschoren maar zijn ook weer beertjes geworden :P conditie gaat nog wel redelijk (gaat na zo'n weekje toch niet heel erg achteruit). Werd me er vandaag wel ineens bewust van dat ik over 2 weken regiokampioenschappen heb en dat het sowieso al deze hele week gaat vriezen (dus niet rijden behalve doderdag, dan ga ik te voet naar mijn instructeur, maar daar is geen optie om zo vrij te rijden).

Bij ons vandaag de hele dag van die gladde ijzel en gemeente Maastricht nowel dacht van och waarom strooien als er toch nog meer valt dus vanaf 4 uur begonnen ze pas een te strooien en te schuiven dus alles maar weer afgezegd, wel balen als je dan op fb van iedereen uit noordlimburg berichtjes ziet dat de wedstrijd zo gezellig was en heerlijk was om te rijden :(

Ben vandaag met een vriendin wezen kijken naar stijldansen (zij doet dat en vandaag was diploma dansen en deed ook voor het eerst haar vriend mee), maar zag er best leuk uit (is zo oudbollig strak dansen zoals ik in me hoofd had) nu twijfel ik om dat misschien ook te doen, gewoon een keer in de week iets heel anders (heb nog nooit op iets van dansen ofzo gezeten). Hebben jullie eigenlijk nog andere hobby's naast paardrijden? Ik momenteel niets, heb eerst wel een veel gezwommen, eerst alle diplomas gehaald (6) en toen gaan reddend zwemmen daar ook de diplomas gehaald en toen was het eigenlijk een beetje gedaan daar voor mensen van mijn leeftijd toen. Maar twijfel altijd nog om er weer eens iets mee te gaan doen.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:34

Haha, ik wilde vroeger nooit op paardrijden :+
Mijn moeder zit al sinds ze een klein meisje was in de paarden dus die wilde natuurlijk erg graag dat ik ook op paardrijles ging :)) Maar ik wilde niet :')
Ik zat eerst ook op zwemles, gewoon mijn A, B en C gehaald. Toen ging ik op dansles en heb op meerdere plekken gedanst. En toen ik een jaar of 9/10 was toen ben ik toch op paardrijden gegaan aangezien 1 van mijn beste vriendinnetjes een eigen lease pony had en toen vond ik het toch wel leuk :P

En nu vind ik helemaal niks anders meer leuk dan paardrijden :P
Naar de sportschool vind ik opzich wel leuk, maar je gaat er zo van zweten enja, ik ga toch liever paardrijden :')
Ik ben er wel een poosje heen geweest, maar toen ik een eigen pony kreeg ben ik ermee gestopt!

Gym op school vind ik wel altijd erg leuk :j
De meeste dingen dan :P

En Maud, zonde dat het zo onbegaanbaar was, dat is erg jammer!
Bij ons deden ze ook niks toen het sneeuwde, maar om 2 uur was het al wel klaar met sneeuwen en toen waren de meeste wegen al goed begaanbaar gemaakt gelukkig.
Maar door de sneeuw fietsen en autorijden met een trailer is echt een ramp ;(
Paardrijden zelf door de sneeuw vind ik wel altijd erg leuk :D

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:33

die sneeuw is echt niet leuk heb er iets van een uur over gedaan om naar school te fietsen -__-

Carmen_Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 10:01

het is idd nogal stil hier! niemand heeft iets leuks gedaan ofzo bijvoorbeeld met de sneeuw??
mijn treinen hebben vertraging aan alle kanten. soms sta ik een half uur op het station te wachten in de kou.. :')
Maar ik heb vorige week wel wedstrijd gehad. voor Rolinca was dit de 3e keer officieel en in totaal de 4e wedstrijd want de eerst was onderling. ze vond de hekjes dan toch niet zo leuk en was wat gespannen maar was superbraaf. in de 2e proef viel dat wel weer mee. maar had wel 200 en 203 punten in de B! :)