Pfff noemen ze mijn PRE een draver!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:16

Sorry ,maar mijn Draver was wel wat knapper :o

Ik vind dit geen geweldig paard om te zien om eerlijk te zijn.Ik ken heel wat Dravers die knapper zijn :o
Maar als jij er maar blij mee bent toch.Er is ook niks mis met een pre.Toch?ieder zijn meug.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:25

Traber schreef:

Ik vind dit geen geweldig paard om te zien om eerlijk te zijn.Ik ken heel wat Dravers die knapper zijn :o
Maar als jij er maar blij mee bent toch.Er is ook niks mis met een pre.Toch?ieder zijn meug.

Waar is zo'n antwoord nou goed voor?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:28

Ailill schreef:
Traber schreef:

Waar is zo'n antwoord nou goed voor?

Waar is zo'n topic dan goed voor?

Ailill

Re: Pfff noemen ze mijn PRE een draver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:30

Omdat niemand hier zit te wachten op een reactie met uitspraken als: mijn draver was knapper, ik vind dit geen geweldig paard om te zien en ik ken heel wat dravers die knapper zijn.

Dat is toch van geen toegevoegde waarde binnen dit topic?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:31

ik vind het meer op een draver lijken dan een pre hoor :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:32

Ailill schreef:
Omdat niemand hier zit te wachten op een reactie met uitspraken als: mijn draver was knapper, ik vind dit geen geweldig paard om te zien en ik ken heel wat dravers die knapper zijn.

Ik zal je even herinneren aan de titel van het topic :+

Citaat:

Dat was niet omdat ze zich gevleid voelde ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:33

WendyBZ schreef:
Ailill schreef:

Citaat:

Lees dan meteen even goed:

caj2008 schreef:
switt schreef:
Hoezo "pff"? Vindt je dravers minderwaardig??

Nee helemaal niet! sterker nog had er bijna 1 gekocht :) Ik vind het alleen totaal verschillende rassen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:37

Ik zie de vergissing wel hoor, als je het mij had gevraagd had ik ook veel kunnen noemen, maar op een PRE was ik eerlijk gezegd niet gekomen... :o

Ik snap de pff wel hoor en vind het niet beledigend tov de dravers: Een PRE hangt nu eenmaal een heel ander prijskaartje aan dan aan een (recreatieve) draver (uiteraard de echte toppers niet) dus zou ook niet blij zijn met de vergelijking... :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:37

WendyBZ schreef:

Citaat:

Dat is nergens voor nodig, ik kan prima zelf lezen. Blijkbaar zijn andere mensen daar niet toe in staat.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:40

Het lijkt me logisch dat je een beetje op de teentjes getrapt bent als iemand jouw raspaard voor iets heel anders aanzit.
Denk dat menig trotse eigenaar het ook niet zo fijn vindt als je een knappe haf hebt en mensen zeggen is het fjord?
Beetje krom maar als je gek bent op een ras is die nu eenmaal geweldig en kan ik me best indenken dat je niet blij bent als iemand anders het ras er niet inziet. Is toch niet zo vreemd. Ik zou ook niet blij zijn als iemand mijn (nep)fries een KWPN zou noemen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:23

WendyBZ schreef:

Natuurlijk niet... Als je een Duitse herder hebt die een Labrador wordt genoemd reageer je toch ook zo? Ook al vind je Labradors nog zo leuk, als je zulke uitspraken hoort dan vinden andere mensen dus dat je paard niet aan de rasstandaard voldoet volgens anderen:

Cyrina schreef:
Ik zou het ook verschrikkelijk vinden als mijn PRE's voor dravers werden uitgemaakt. Waarom?? Nou niet omdat er iets mis is met een draver, maar omdat waar ze voor gefokt zijn totaal verschillend van elkaar is, en de bouw van een paard sluit aan bij waar hij voor gefokt is. Op het moment dat een PRE dus voor draver wordt uitgemaakt zou dit betekenen dat je paard zeer slecht in het ras staat.

Ik reageer ook niet enthousiast wanneer ze vragen of mijn Quarter een Arabier is.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:36

ze hebben mijn kwpn ook een x draver genoemd, aangezien mijn opa stuk of 10 dravers heeft was ik hier ook niet heel blij mee. dus ik snap je wel

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:40

Authentic schreef:
Natuurlijk niet... Als je een Duitse herder hebt die een Labrador wordt genoemd reageer je toch ook zo? Ook al vind je Labradors nog zo leuk, als je zulke uitspraken hoort dan vinden andere mensen dus dat je paard niet aan de rasstandaard voldoet volgens anderen:

Nou nee. Het zou mij eerlijk gezegd echt geen moer kunnen schelen wat een ander denkt dat mijn paard/hond/vogel/vis voor ras is. Ik snap niet dat mensen zo gepikeerd kunnen reageren als iemand er iets anders in ziet. Jij weet wat het is en dan is het toch goed? Waarom er een drama van maken?
En als mensen alleen de extreem rastypische dieren herkennen, dan is het toch voor jou een kans om te vertellen dat er meerdere smaakjes binnen het ras bestaan? Leren ze ook weer van. :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:45

Ik snap wel dat TS wat gepikeerd was over die opmerking hoor. Dravers zijn nou ook niet de meeste mooie paarden in mijn ogen, PRE's juist weer wel. Om over het prijsverschil nog maar te zwijgen..

Op de foto's zie ik ook geen typische Andalusiër, waarschijnlijk door de chique bouw van je paardje :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:08

;)
Tigra_ schreef:
Het lijkt me logisch dat je een beetje op de teentjes getrapt bent als iemand jouw raspaard voor iets heel anders aanzit.
Denk dat menig trotse eigenaar het ook niet zo fijn vindt als je een knappe haf hebt en mensen zeggen is het fjord?
Beetje krom maar als je gek bent op een ras is die nu eenmaal geweldig en kan ik me best indenken dat je niet blij bent als iemand anders het ras er niet inziet. Is toch niet zo vreemd. Ik zou ook niet blij zijn als iemand mijn (nep)fries een KWPN zou noemen.

nou wij hebben een valk wildkleurige lusitano merrie,van nu bijna 2jr.er zijn vaak mensen geweest die dachten dat het een fjord was.mij maakt dat echt niks uit ik leg ze dan uit wat het wel is.en al zegt iemand tegen mij jou paard lijkt wel op een kameel,ja dan vind die gene dat.voor mij is het paard geweldig.zelf zeg ik ook vaak dat ik kamelen in de wei heb

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:36

Ik zou er ook niet echt wakker van kunnen liggen :+

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:43

Vind het ook meer draver dan PRE (wat in mijn opzicht positief is trouwens :') Vind dit paard 100 x mooier als de rastipische PRE's :o is gewoon mijn smaak trouwens hoor. )

Vind het wel jammer dat je de draver gelijk zo negatief weg zet. Vooral de titel maar ook in je OP komen dingen voorbij dat ik denk hmmmm moet dat nou?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:45

lisetteexx schreef:
mijn nrpser word ook vaak een draver genoemd :(

...... En dan vind je :( omdat?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:47

Lekker boeiend waar ie voor aangezien wordt.
Neem aan dat je zelf de papieren in huis hebt, dus het zelf wel weet. Wat maakt het dan uit wat anderen van je paard vinden? :Y)

De Arabier die ik voorheen reed werd regelmatig aangezien voor een Haflinger.. :') Kon er wel om lachen, grapjassen! :))

_xxanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:48

ik had een draver en toen vroegen ze aan mij of het een muildier was :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:49

Of je (bonte) ezel voor een koe (was dan wel van een redelijke afstand, maar dat ging mij ook wel een beetje ver hoor :') )

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:50

_xxanouk schreef:

:') _O-

Mijne werd op stal Harige Mammoet genoemd.. :')
Gelukkig is ie nu geschoren en is het een keurig sportpaardje!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:51

_xxanouk schreef:

Kijk dat zou ik nou een minder leuke vergelijking vinden _O-

Mijn draver werd trouwens door dierenarts, tandarts EN osteopaath NRPS'er genoemd. Ze schrokken er zelfs van toen ik zei dat het een draver is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:16

Traber schreef:

Zo hé ga je lekker? Even lekker je frustratie weg schrijven? Gaat blijkbaar ook niet over met de jaren.. Jeetjemina wat onvolwassen zulke steken onder water.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:20

ja die opmerking vond ik ook echt niet kunnen,maar ja ;)