MacRider Cup 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:22

Pletje123 schreef:
Ik keek gewoon op de front-page volgens mij, maar inderdaad; op 23 maart kan ik mee doen hier in Friesland! Ik denk er nog even over na... het lijkt me wel heel leuk!

Wie heeft er al eens aan mee gedaan? Hoe ziet zo'n dag er uit?

Wij hebben mee gedaan... vond niet zo leuk eigenlijk had overigens goede score en mijn paard loopt nu toch zeker 75% beter.
Je rijdt wat rond, krijg aanwijzingen de de paarden van bekende stoeterij gaan door 8-)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:24

tita schreef:
Pletje123 schreef:
Ik keek gewoon op de front-page volgens mij, maar inderdaad; op 23 maart kan ik mee doen hier in Friesland! Ik denk er nog even over na... het lijkt me wel heel leuk!

Wie heeft er al eens aan mee gedaan? Hoe ziet zo'n dag er uit?

Wij hebben mee gedaan... vond niet zo leuk eigenlijk had overigens goede score en mijn paard loopt nu toch zeker 75% beter.
Je rijdt wat rond, krijg aanwijzingen de de paarden van bekende stoeterij gaan door 8-)

Iemand die ik ken zit ook in het talententeam... die heeft toch geen bekende stoeterij hoor :P

tita

Re: MacRider Cup 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:27

Ik ken er meer die door zijn en geen stoeterij hebben maar wel paarden rijdt.
Over het algemeen kijken ze niet naar het talent.

Is je paard een voorbeen-zwaaier komt ie door.
Zij is nog apart naar ons toe gekomen en waren niet door omdat mijn paard erg groen was.. ik zat er toen 2 maanden op. Ik was reserve..maar dat deed er niet aan toe.

Goed dit jaar doe ik niet meer mee, want ik deed mee om te kijken hoe mijn paard het deed op ander terrein en aangezien ik in een maand 6 pt rij... kan ik tot de conclusie komen dat vreemd terrein eitje is :)

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:54

ik heb geen voorbeen-zwaaier maar wel een goed en degelijk gebouwd paard met 3 goede gangen en een mooie zelfhouding en balans. Als ik zorg dat ik netjes rondstuur en knap zit zou ik toch in ieder geval een kans moeten hebben om de eerste ronde door te komen lijkt me. Of bekijk ik het nu te positief??

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:22

ilsevg schreef:
ik heb geen voorbeen-zwaaier maar wel een goed en degelijk gebouwd paard met 3 goede gangen en een mooie zelfhouding en balans. Als ik zorg dat ik netjes rondstuur en knap zit zou ik toch in ieder geval een kans moeten hebben om de eerste ronde door te komen lijkt me. Of bekijk ik het nu te positief??

jawel te positief... er gaat maar een iemand door per klasse.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:27

Ok, da's waar... Dan ga ik ervoor niet voor paal te staan, dat lukt me vast ;)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:37

Ik ben wel eens benieuwd welke Belgische locaties er gaan komen, misschien doe ik ook mee als het qua afstand te doen is :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:38

Suelza schreef:
Ik wilde vorig jaar mee rijden met een arabische volbloedhengst (met de punten voor het ZZ licht) maar heb mezelf maar teruggetrokken ivm zijn maat (1.51m), ik meende dat pony's niet mee mochten doen?

Dit jaar pak ik het beter aan, ik neem mijn dan 5-jarige merrie mee van 1.76 (geen twijfels over maat meer :') ) maar die was vorig jaar nog niet zadelmak en loopt nu sinds nog niet al te lange tijd lekker onder het zadel en ik neem een oud-correctie paard mee voor het springen. Beiden in de L-klasse.

Zoals je dus wel zult begrijpen, wij rijden mee voor de fun :') :j

Hee wat leuk weer MacRider! Ik ga even kijken of ik dit jaar ook weer mee doe.

Ik heb vorig jaar met mijn arabische merrie van (geschat) 1,57m mee gedaan, om het een arabisch volboed paard is was dat geen probleem. Ik had contact opgenomen en heb via de mail toen een toezegging gehad dat ik kon inschrijven. Op de dag zelf ook geen opmerking gekregen. Nu is 1.57m natuurlijk op de grens maar omdat ze niet officieel is gemeten even nagevraagd.

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:56

Ik wil waarschijnlijk ook mee gaan doen aan de macrider cup, bij de pony's dan. Weet iemand toevallig ook of je mee mag doen aan meerdere selecties of dat je maar aan eentje mag deelnemen? O:)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:58

Je mag maar aan één selectie meedoen. Dit had je ook op de site kunnen lezen bij de reglementen.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:29

Weet iemand hoe ze het doen met de selecties?
Vorig jaar verviel de selectie in Limburg ivm Rhino daarna zijn er geen vervolgselecties in Limburg niet meer gekomen en konden we dus niet meedoen. Hebben ze alle selectiedagen al vast staan want tijdje terug kon ik niks in regio Limburg vinden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:55

SaskiaKur: je moet even de agenda nalopen op de website. Ik kon eerst ook niks vinden, maar bij inschrijven Deelnemers staat een agenda en daarop staan wel de selectiedagen. Ik zag ook 't Zandeind voorbij komen en dat is in Noord Brabant. Dus er staan meerdere selectielocaties bij. Limburg staat er vast ook bij :)

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:49

FriesWytske schreef:
Je mag maar aan één selectie meedoen. Dit had je ook op de site kunnen lezen bij de reglementen.

Ja had het gelezen, maar vond het niet heel duidelijk. Dus vandaar dat ik het nog even wou navragen ;)

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:43

Vorig jaar meegedaan en was ook gelijk de laatste keer. Wat een flutzooi!!
Met z'n 4en een kwartiertje rijden en dan Z1 combinatie vragen of ze ZZL oefeningen kunnen laten zien, en dan raar zeggen dat het paard het beter moet doen.
Nee voor mij geen complimenten voor deze Cup. Geloof niet dat het beter zal gaan als vorig jaar, heb daar een rondje gereden maar totaal niks van geleerd, zinnig commentaar geven deed ze niet. Er zouden 2 mensen in de baan staan, bij ons stond er maar 1tje.
Viel me ook op dat er mensen door gingen die zij kende, heel toevallig allemaal een zadel van hun.
Ik heb een goed paard, waar veel potentie in zit en vind het niet belangrijk dat iemand die zadels verkoopt om mij daar commentaar op te geven, dat doet mijn instructeur wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:05

ilsevg schreef:

Veel te positief, als niet spectaculair is kan je het eigenlijk wel vergeten. Wedstrijdscores zeggen ook niets, de ruiters die normaal goed rjden omdat technische ged voor elkaar hebben werden nu voorbij gereden door de ruiters die mef spectacel en veelal zonder techniek reden.

En qua aanwijzingen zou ik die 12,50 niet gokken, meerdere gesproken waar nog geen woord tegen is gezegd.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:10

Ik denk dat ik me inschrijf met een paard wat ik tijdelijk rijd vanwege zwangerschap van de eigenaresse. Ik zie het niet zitten om een startkaart aan te vragen voor 6 tot 8 maanden maar hieraan kan je meedoen zonder startkaart toch? Behalve dan de finale maar dat is toch een ver-van-mijn-bed-show.

Ik denk dat ik hem in het Z1 inschrijf, mooi even ervaring opdoen.
En misschien m'n (dan) 5-jarige in het M, maar die moet al Subli en Pavo lopen ook dus is misschien iets teveel van het goede..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:38

Ik neem aan dat de organisatie ook wel begrepen heeft dat er toch vrij veel negatieve geluiden zijn over deze competitie. Wat ik mij af vraag is of er ook wat mee gedaan wordt. Als je zoiets nieuws op zet lijkt het mij handig om kritiek toch even te bestuderen ;)

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:49

Vorig jaar deed mijn vriendin met haar paard mee (is mijn bijrijdpaard) en die waren door helaas door een ongelukje op stal kon ze niets starten.
Dit jaar gaan we met de beiden paarden, zij maakt zoiezo kans ik ga voor de fun.
Mooie ervaring:)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:56

Ik ga ook voor de fun :) Mijn paard is ook geen voorbeenzwaaier.. hij kan wel erg goed stappen en galopperen, al zit er in de galop nog wel wat werk. Maar over 3 maanden is dat vast al verbeterd :)

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:39

Gelukkig, ben ik niet de enige :) Ik kijk gewoon wat het wordt. Ik heb nog 8 maanden de tijd voor het zover is, dus tijd zat om er aan te werken. Mijn merrie heeft een erg fijne stap en draf, ook bij haar zit nog wat werk aan de galop maar dat ga ik vast wel goed krijgen voor die tijd :)

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:47

Ik heb me ook ingeschreven!
Klasse L, DE pony's (6 april in koudum, friesland, meer mensen die daar toevallig heen gaan?)
Voorbeen gezwaai, nee, maar sowieso weer een ervaring op ander terrein (ponylief is 4 jaar)
Ik ga er vooral voor de lol heen, ik weet dat mijn pony mooi kan lopen maar erg vaste prestaties zijn er nog niet vooral gezien haar leeftijd.
Ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel al steeds beter wordt.
Gewoon lekker kilometers maken en ervaring op doen, door gaan naar de volgende ronde zou altijd leuk zijn maar houd er geen rekening mee.
We zijn dan sowieso een ervaring rijker en dat kan nooit kwaad toch? :)

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:03

Wat leuk! Ik doe ook mee in Koudum in de L maar dan bij de paarden. Ik verwacht er niet veel van. Ik heb vorig jaar gekeken bij 2 selectiedagen en ik moet zeggen dat degenen die door waren ook terecht door waren naar mijn mening. Ik deed toen niet mee omdat ik met mn drachtig merrie het risico op Rhino niet wilde riskeren

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:07

Donna93
Dan zullen wij elkaar denk ik wel tegen komen daar!

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:30

Zit ook een beetje te twijfelen wel of niet meedoen. Mag nu starten in het L1. heb leuk paardje maar het is niet zo dat ze een geweldige beenactie heeft ofzo, dan denk ik van kom ik dan met me bonte die nog maar L1 rijd.. twijfel twijfel

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:41

Ik zat al op dit topic te wachten :)
Ik heb me dit jaar voor het eerst ingeschreven, met mijn paard in het M.
We gaan gewoon voor de lol, en de ervaring :D