Het pest-kind is terug!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:20

Ik wil je wel even waarschuwen dat je toch op moet letten wat je schrijft en doet. Heel knullig dat je daar rekening mee moet houden. Maar sommige mensen kunnen het hoog gaan spelen en dan kan je afgestraft worden om wat je nu typt. Net als mootje ook schrijft: niet aan raken dat kind. Kan zo vreselijk verkeerd tegen je gebruikt worden.

Persoonlijk had ik mijn spullen gepakt. Dan mag het voor de buiten wereld misschien lijken dat je op geeft: dan hebben ze die indruk maar. Zo hou je de eer aan jezelf en hoef je geen stress op stal te blijven ervaren. Weet je tenminste ook zeker dat de pony veilig blijft. Je hebt de stalhouder een optie gegeven. Meisje mag blijkbaar blijven komen. Dan is het pech en pak je je spullen. Ik had het wel gedaan. :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:20

rosalyvdb schreef:
Ik zal het even veranderen in mijn reactie, bedoelde niet dat ik haar echt ga slaan :) was een beetje verkeerd verwoord zegmaar.
[url]De wraakactie was dat ze 's ochtends een stuk van 10 cm van de pony's manen had geknipt[/url].

:oo Zo dat is niet niks! Kun je haar niet aangeven? En weet de staleigenaar al dat ze dit gedaan heeft?

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 17:22

Ik ben normaal gesproken ook niet zo van het kinderen bij hun arm pakken en aanspreken etc, maar was er nu toch echt wel klaar mee..
Bovendien heb ik haar niet hard gepakt, alleen losjes bij haar arm, daarna liet ik gewoon los.
@Splash :') _O-
@Telpeva, ik heb hier ook niet zoveel verstand van, ik ga maar even informeren denk ik zo.

@XiiaaooNaa ja echt abnormaal.

@Judith, we gaan ook nu van stalling veranderen.
Al is het maar omdat ik de staleigenaar niet zo meer vertrouw.

@Hannah tja..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:23

Ik zou per direct opzeggen.. jee wat een ramp. En dat door zo een snotneus brrr. Weet niet of er bij jullie in de buurt veel pensionstallingen zijn anders een oproepje plaatsen voor een plekje ergens. ;)

inpakken en wegwezen.. en ik denk dat er ook anderen je voorbeeld gaan volgen aangezien jullie dadelijk weg zijn en ze dus een nieuw lustobject nodig heeft. Sterkte in ieder geval

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:24

Ik had ook mijn spullen gepakt. Meteen al.... (Snap dat je niet 1, 2, 3, een andere stal hebt gevonden.. )

Belachelijk dit.... A. Doe aangifte bij de politie hierover! Soort vandalisme is dit? (en het groeit uiteindelijk wel weer aan, maar laat merken dat je dit niet pikt!
B. Slot om de stal zolang je er nog staat. Geef de staleigenaar een sleutel en zelf een sleutel...
C. Als je het kind ziet, negeer der dan... Laat het lekker afhandelen door de politie.... leert der moeder er misschien ook nog iets van!

En zo snel mogelijk weg nu...

En oppassen met hoe je iets schrijft ja.... Maar je hebt het al aangepast... Meisje mag blij zijn dat het niet mijn pony was... Dan was haar haar er ook afgegaan :')

Esmeralda

Denk niet meer dat dit een oplossing is, omdat je nu gewoon pislink ben. Zou ik overings ook zijn hoor.
Met zijn 5 rond de tafel, pestkind+mama, stalhouder en jij met je dochter. EN een bemiddelend persoon ( wijkagent ofzo) die het gesprek in goede banen lijdt.

Al zou is het bovenstaande misschien ver gezocht allemaal, maar het lijkt me een betere oplossing dan je spullen pakken en vertrekken ( al zou ik misschien hetzelfde gedaan hebben) Want wanneer jij weg gaat met je paard, dan gaat "pestkind" echt wel opzoek naar een ander slachtoffer.

Heel veel succes, kalmte en wijsheid

O ja, zowiezo aangifte doen van de verknipte manen

XiiaaooNaa

Wauw, dat kind is echt gestoord, gewoon 10cm eraf knippen!!

Ik heb dat andere topic niet gevolgd, maar waardoor komt dit hele gebeure als ik vragen mag?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:25

Ook al pak jij haar niet hard vast, als het kind zegt van wel, trek jij hoe dan ook aan het kortste eind :(
Is het niet omdat ze er mee naar de politie stappen, is het misschien wel door haar moeder.

En ze zal er maar net al een blauwe vlek hebben gehad, jeetje, dat kunnen ze verschrikkelijk tegen je gebruiken!

Ik denk dat het jammer is dat je daar weg "moet", maar als de stalhouder dingen blijft beloven maar niks doet, sja...

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:26

jezus.... wat een rot kind. even een vraagje is ze ziek ofzo mankeert ze niet wat? want dit is echt geen normaal gedrag voor zon jonge meid.
groot gelijk TS spullen pakken en wegwezen!!!

kan me wel voorstellen zon rot kind. als die toch aan me paardje zou komen... was die ook niet jarig,

Serendip90

Re: Het pest-kind is terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:27

Daarom, ook zo snel mogelijk aangifte doen, jouw verhaal vertellen (ook van het vastpakken) want voor je het weet heb jij een kind mishandelt...

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:28

Vreselijk zeg!

Ik zou naar de politie stappen en inderdaad maar een andere stal zoeken. Probeer ook te voorkomen dat dat kind er achter komt naar welke stal je gaat, want anders zal ze waarschijnlijk ook naar je nieuwe stal komen.

Absoluut geen slot op de stal zetten zoals Serendip90 zegt. Stel dat er brand uitbreekt, dan kunnen ze je paard niet op tijd bevrijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:28

rosalyvdb schreef:
@Judith, we gaan ook nu van stalling veranderen.
Al is het maar omdat ik de staleigenaar niet zo meer vertrouw.

Groot gelijk, de staleigenaar moet er voor zorgen dat het paard veilig staat. Ongelukje kan gebeuren. Maar als hij er voor kiest om een onbetrouwbaar persoon weer toe te laten vind ik niet echt dat hij voor de veiligheid van de paarden (waar hij voor betaald krijgt) kiest.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:30

StableDoor schreef:
Vreselijk zeg!

Ik zou naar de politie stappen en inderdaad maar een andere stal zoeken. Probeer ook te voorkomen dat dat kind er achter komt naar welke stal je gaat, want anders zal ze waarschijnlijk ook naar je nieuwe stal komen.

Absoluut geen slot op de stal zetten zoals Serendip90 zegt. Stel dat er brand uitbreekt, dan kunnen ze je paard niet op tijd bevrijden...

Ja, dat is dus ook het enige probleem... dat heb ik hier eerder in het topic ook al gezet ;)

Maar je zou toch iets moeten verzinnen dat ze niet meer in de stal van je paard komen? Wie weet wat ze nog meer uithaalt? (En je kan er zelf niet 24/7 bij zitten :S

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 17:31

Ik begrijp je punt, Sammyy. Klopt inderdaad wat je zegt.
Lovelucydan; volgens mij is ze gewoon oke, als je hoort hoe ze met anderen praat (vriendinnetjes van haar) lijkt alles gewoon oke. Is gewoon een normaal manegemeisje als je zo kijkt.

Over het van stal veranderen.
Ik ben het ermee eens dat ik nu het meisje en haar moeder laat winnen, maargoed, je kunt wel tegen zulke mensen blijven vechten en volhouden, maar het zijn gewoon zwaar asociale mensen, daar win je uiteindelijk toch niet van.
Komen alleen maar vervelende situaties uit, en wraakacties.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:34

rosalyvdb schreef:
Ik ben het ermee eens dat ik nu het meisje en haar moeder laat winnen, maargoed, je kunt wel tegen zulke mensen blijven vechten en volhouden, maar het zijn gewoon zwaar asociale mensen, daar win je uiteindelijk toch niet van.

Het zal alleen maar rust geven want dat heb je nu niet meer.Je zit niet lekker en als de telefoon gaat denk je vast dat er iets is met je pony. (zo zou het bij mij wel zijn) Nee hoor, laat maar winnen als dat winnen heet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:37

Mijn god, dat meisje...
Er zullen er wel zijn die zoiets hebben van 'het is nog maar een kind'-blabla, maar hoeveel respect gaat zo'n kind later voor andermans eigendommen hebben? Ik vind het volkomen terecht dat je dat kind aan hebt gepakt, geduld is een schone zaak maar op een gegeven moment is het gewoon klaar natuurlijk.
Fijn ook dat haar vriendinnetjes het hebben gezien, dan heeft ze weer een reden minder om 'haar sielugghhe verzorgpony' lastig te vallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:37

rosalyvdb schreef:
Ik begrijp je punt, Sammyy. Klopt inderdaad wat je zegt.
Lovelucydan; volgens mij is ze gewoon oke, als je hoort hoe ze met anderen praat (vriendinnetjes van haar) lijkt alles gewoon oke. Is gewoon een normaal manegemeisje als je zo kijkt.

Laat ze lekker denken dat ze winnen. Wat winnen ze dan? :+ Uit eindelijk hebben jij en je dochter een rustig plekje waar jullie weer van de paarden kunnen genieten zonder zorgen en stress. Wie heeft er dan gewonnen? ;):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:38

Zo de knetter wat een troela koter {:)-: , ik zou asap verhuizen en vindt de staleigenaar wel erg lauw reageren , maar hopelijk blijft het hierbij tot de verhuizing...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:40

Mjah... maar die vriendinnetjes zien Rosaly natuurlijk als de "evil eigenaar".... Kinderen geloven vriendinnetjes snel hoor en dit is alleen maar het bewijs dat Rosaly "evil" is ;) Weet niet of het helpt dat het gezien is... Meisje zal er vast een mooi verhaal van kunnen maken...

(Sorry, ik kan alleen negatief denken over dit soort mensen... heb zoiets in een volwassenversie meegemaakt...)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:42

Ik snap heel goed dat je verhuisd, veiligheid staat boven alles!! Je stalbaas zal er nog wel achter komen. Grote kans dat als jij weg bent dat ze een nieuw slachtoffer gaat zoeken, zo zijn die meiden nu eenmaal.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:42

Ik kan me haar nog goed herinneren van je vorige topic, niet te geloven dat kind..

Ik zou echt een manier vinden om dat kind op haar plek te zetten en haar een lesje te leren zodat ze dit nooit meer zal flikken. Iets met de wijkagent erbij of de politie..

Hoe je het ook wendt of keert, het is supervervelend voor jullie. :(:)
Wat een naar kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:43

Serendip90 schreef:
Mjah... maar die vriendinnetjes zien Rosaly natuurlijk als de "evil eigenaar".... Kinderen geloven vriendinnetjes snel hoor en dit is alleen maar het bewijs dat Rosaly "evil" is ;) Weet niet of het helpt dat het gezien is... Meisje zal er vast een mooi verhaal van kunnen maken...

(Sorry, ik kan alleen negatief denken over dit soort mensen... heb zoiets in een volwassenversie meegemaakt...)

Ik heb ook de volwassenversie mee gemaakt. Heb in eerste instantie verslagen mijn spullen en paard gepakt. Maar achter af is het de beste keuze ooit geweest. De zogenaamde 'winnaar' bleek achteraf nog meer te verliezen. Nooit spijt van gehad dat ik weg ben gegaan. :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:45

Judith_ schreef:
Serendip90 schreef:

Ik heb ook de volwassenversie mee gemaakt. Heb in eerste instantie verslagen mijn spullen en paard gepakt. Maar achter af is het de beste keuze ooit geweest. De zogenaamde 'winnaar' bleek achteraf nog meer te verliezen. Nooit spijt van gehad dat ik weg ben gegaan. :)

Het is ook niet "verliezen" door weg te gaan. Je kiest op dat moment voor de veiligheid van je paard. Bij mij is het meteen de eerste x dat ze iets deed gruwelijk uit de hand gelopen. Dus dat maakt het wat "makkelijker" om te zeggen "ik ben nu weg".

Maar uiteindelijk hebben die mensen alleen zichzelf.

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 17:49

Bedankt.
Hè, een volwassenenversie.. lijkt me ook dramatisch.
Ach ja, zo is het maar net.
Ik heb liever dat mijn dochter 's middags op stal komt en denkt laat ik even lekker gaan rijden met mijn pony, inplaats van 'Hopen dat L. er niet is'.

Over de reactie van XiiaaoooNaa een aantal reacties terug over hoe het allemaal is gekomen,
het meisje vond blijkbaar dat mijn dochter niet goed reed, en vroeg aan mij of zij hem eens aan mocht pakken.
Mocht (natuurlijk!) niet en toen.. ja je begrijpt het wel.

eclair98

Re: Het pest-kind is terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:52

Mijn god hé dit lijkt wel een penny verhaal _O-
Nee hoor TS, lekker weggaan en het helemaal achter je laten en weer genieten van je paard :D