Wát doe jij met je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:05

echt super stoer
ziet er leuk uit

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:11

In een woord: respect!!

b0ukjee

Re: Wát doe jij met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:29

Gaaf hoor!!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 16:58

Wauw, bedankt voor de reactie's allemaal. :o
Een voorbeeld, ik ben blij dat ik mensen motiveer. Geloof a.u.b. in jullie zelf en in jullie paard! Ik ben begonnen met een bang en onzeker paard waarbij ik in het begin geen eens een halster aan kon doen, laat staan ermee wandelen... En dat paardje was toch echt deze Tapi uit het filmpje. :)

Neonlight schreef:
Wauw Vie, dat ziet er echt fantastisch uit. Wat doet ze dat makkelijk en met veel plezier!
Lang geleden dat ik iets van jullie heb gezien, laatste keer was Tapi nog een puppypaard. :)
Thx! We hebben het een beetje druk met al onze bezigheden en ondernemingen hihi, maar ik zal nu wat vaker updaten. Tapi is idd geen Tapi-puppy meer. :))

[***] schreef:
Super filmpje!
Denk dat ik een nieuw voorbeeld heb gevonden :Y) Ooit ... ;)
Hebben jullie eigenlijk nog uitdagingen? Zijn er nog dingen waar jullie mee bezig zijn of wat je nog wil kunnen? Het lijkt alsof jullie alles al kunnen :+
Uitdagingen zat. :D Er is nog oneindig veel dat ik kan en wil bereiken. Zeker met die online competitie's, er zit toch altijd wel een oefening bij waarvan ik denk: damn, hoe moet ik dat gaan doen? En er zijn ook zoveel leuke en mooie dingen die we gewoon (nog) niet kunnen, Tapi kan bijvoorbeeld niet liggen op commando. Ik wil haar ook graag leren apporteren. En ik wil graag nog subtieler worden in mijn cue's voor bijvoorbeeld achteruitgaan, wegsturen rond tonnen, tussen de kegels, ...

Purkii schreef:
complimenten..super leuk om te zien(en te doen ook volgens mij ;-))
Hoe lang ben je al bezg om zover te komen..en hoe vaak per week train je?
Ik heb Tapi een vijftal jaar en zolang ik haar heb ben ik bezig met grondwerk en clickertraining. Sinds een jaar zijn we bezig met horse agility en het werken in vrijheid. Daarvoor deed ik dat ook wel eens, maar was het niet echt mijn doel alles in vrijheid te doen. Ik werkte even lief aan de lijn. De ene week train ik elke dag, maar ik geef Tapi ook gerust eens een weekje vrij. We rijden ook geregeld gewoon rond, bitloos of met bit, dressuur of buiten. Springen al eens een keertje. Afwisseling is belangrijk i.m.o.

ukelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:06

Geweldig !! Hoe leer ik dit ?

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:38

Echt geweldig!!!
Super gaaf dat je dat kunt met je paard!
Sommige dingen lijken enorm op behendigheid zoals ze dat met honden doen haha!

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:53

Wat een super leuk filmpje zeg !!Ziet er erg cool uit. Zelf doe ik ook wat jij doet en ik vind het ook erg leuk <3

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:30

wauw, super!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:39

Prachtig filmpje. Erg leuk om te kijken! heb hem helemaal bekeken. ( normaal skip ik een beetje in filmpjes ed :o ) Het respect en plezier straalt er bij jullie vanaf, heel knap hoe je met je paard werkt!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:40

Heel mooi filmpje en meteen ook een mooi beeld van agility, gezien daar nog veel misverstanden over bestaan. Top. Ik lig er met agility even uit, maar mocht ik ooit terugkomen, dan heb ik aan jou wel een zeer zware concurrent..... Maar ik gun je de beste prijzen. Je doet het toppie. :)

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:42

Super mooi! Ik merk dat ik eigenlijk niet zo n behoefte heb aan in mn uppie rondjes door de bak rijden.. Ga nu toch wat boeken aanschaffen en verdiepen in VD/agility! Dan ga ik dat lekker oefenen, ook voor straks in de winter als ik vastloop.. :) Dank voor dit filmpje als motivatie!

ps. Als iemand nog een goed boek heeft liggen voor een mooi prijsje? Ben beetje blut :')

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:55

Wauw wat zijn jullie een mooi team!
Heb genoten van het filmpje :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:03

super leuk echt inspirerend!

daaannnxxx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:05

Echt super mooi!

KatjavKooy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:24

wow

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:28

Heel mooi, ik vind het helemaal niet gek of raar... ik doe en probeer ook de mafste dingen met mijn Tinker x Fries B.J.in de wei, als ik zeker weet dat niemand kijkt, anders word je inderdaad al gauw voor een mafketel uitgemaakt.

Vind het leuk om eens andere dingen met hem uit te proberen weer eens heel anders dan opzadelen en een een stukkie dressuuroefeningen te gaan rijden, nee, lekker vrij in zijn weiland, ik grijp dan een stuk plastic van de kuilbaal langszij, en daar ga ik hem overheen dirigeren, zwaaien, over z'n hoofd leggen, over z'n rug, gekke dingen uithalen met een weideparcoursje inprikken met de langzij liggende witte prikpaaltjes, en dan los slalommen.. twee emmers omgekeerd in de wei leggen en bij gebrek aan balkjes een stuk opgerold kuilplastic er tussen, alles gebruik ik om een makeshift circuit te maken, en dan maar zien hoe hij reageert, en doet. Alles lukt mij en Japie nog, alleen een PARAPLU is nog een wel een probleem (indien uitgeklapt).

Daar staat mijn jonge merrie in diezelfde wei:die natuurlijk met grote ogen toe staat te kijken naar mij en Jaopie "die twee gekken", zie je haar denken: waar is dit voor... dat ga ik NOOIT doen... kan ze nog meteen wat van meenemen, whahaha!!

Maar met Japie heb ik jaren overhoop gelegen, ernstig ook, serieus door aangevallen... te koop gezet... hou maar op, we zijn "een bokje en blokje rond geweest".

Gelukkig op de een of andere manier eens ernstig geworden: gestopt met dromen en ipv met mijzelf bezig eens met Japie bezig gegaan: niet van wat ik me had voorgehouden wie en wat hij was maar: wie ben JIJ nu eigenlijk, paard? En wie en wat was hij: zichzelf. Terwijl ik steeds bezig was met wat ik zelf dacht te moeten zijn, ook t.o.v. dit paard.
Japie zijn houding is vrijwel op slag veranderd, het was alsof ik een handreiking kreeg.
Dat "gebaar" begreep ik maar al te goed.
Het is al weer enige jaren geleden, Japie is nog steeds niet het makkelijkste paard, maar wel de leukste!

In een notedop: ik had niet alleen hem niet, maar ook mij zelf de kans en de ruimte niet gegeven om op een ECHTE EERLIJKE manier met elkaar een verstandhouding op te bouwen.

Grondwerk met Japie? Wilde je dood?!?
En ja, het was de kortzichtigheid van mijn kant, verstikt door mijn projecties en verwachtingspatronen, die al het mogelijke toendertijd heeft geblokkeerd.

Toen ik "los liet" (niet te verwarren met "opgeven") kwam hij pas iets aanbieden.
De over iedereen heen denderende tank, die alles doorbrak, op niets reageerde, gaf aan wat hij daadwerkelijk nodig had: iemand die hem zag en in zijn waarde liet.

Okee Japie. jij bent wie je bent, maar ik ben ook wie ik ben.
Dat laatste wist hij beter dan ik.

Waarom was ik zo blind?

Blind voor hem ook?

Terwijl hij mij wel degelijk zag voor wat ik was, en ook steeds doorhad wat en hoe ik me wilde voordoen. Aan hem.

Ik heb er vaak om gelachen:: paard, de spiegel van je ziel.
Ja hoor.
Maar het is wel waar....

Nou ik ben er van teruggekomen, van mijn sceptische houding, NU kan ik pas samen met Japie met rechte lachen, omdat we elkaar begrijpen en ongelofelijk veel plezier samen hebben, in wat... ja, in eigenlijk alles, wat we doen, gekke dingen ook, gewoon lol met je knol.
Maar ook is hij er helemaal als je serieus dressuur wil in de bak... oeff.. het is een wereldpaard, ik heb veel van hem geleerd.

Elke dag nog verbaas ik me: op een oogwenk, een schouderbeweging een vingerwijzing, vrij in de wei, wie had dat een paar jaar geleden gedacht?

Maar het kan dus wel, als het vertrouwen OOK al is het eerder misgegaan, weer hersteld is.

Kost wat (tijd, energie) maar dan heb je ook wat!

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:52

1 woord: Wauw!
Echt super die band en wat een vertrouwen! Ik zou ook wel willen weten waar jullie nu mee bezig zijn!

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:48

hey echt Keileuk!!

Jij kan zo meedoen aan de TREC en horse agility. Mijn dochter wil dit ook wel eens gaan proberen met onze haf. Heb je alles zelf gemaakt ! Nogmaals heeel leuk filmpje hoor.
grtjs janine

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:55

echt super hoe jij 1 bent met jou paard. Mooi filmpje

celine_xx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:12

Super! Erg leuk en knap! Vooral de foto's zijn erg mooi, de goede band is ook zeker zichtbaar! Idd een groot voorbeeld, super dat dat nog bestaat

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:41

Wat prachtig om dit te zien!
Dit is echt het goede voorbeeld.
Ooit, als ik later groot ben.. :D

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:04

Wauw! Super mooi om te zien zeg <3 , heb dr kippenvel van

kinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:11

Wauw wat knap!

Wel heel grappig ik doe dog dance met mijn labrador en ik zie onderdelen weer terug komen :j
Echt super knap dat jou dat lukt met een paard!

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:18

Prachtig , prachtig, ik snap wel wat jij samen met je paard doet.

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:48

wauw <3