paard op hol. Angst momenten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Re: paard op hol. Angst momenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:09

daar heb je dat he..
laandjes met vrachtwagens die bloemen/planten/groenten komen ophalen

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:10

Al is een paard nog bomproef het blijft een dier en die kunnen schrikken...vooral nu het wat frisser word gebeurd dat toch wat sneller, kan zijn om een klein ding. Wrs is de situatie zo snel gegaam dat je niet aan de vrouw hebt gedacht...dat kan. Alleen hoe je nu in dit topic schrijft vind ik niet kunnen....(dan kun je reacties gaan verwachten!)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:11

Duuk2011 schreef:
Wow ik ben het niet eens met hoe TS spreekt maar sommige uitspraken hier vind ik echt heel bizar hoor?

"Al rende ze/hij de snelweg op dan had je nog eerst bij die mevrouw moeten gaan kijken"

Een vrouw die van de fiets valt, waar al mensen bij zijn? Dit vind ik echt een bizare denkwijze om dan eerst daar heen te gaan ipv je paard die nog veel meer schade kan aanrichten.

Anders ik wel! Het was toch niet haar schuld dat die vrouw van haar fiets viel? Ik zou ook direct achter mijn paard aangaan, zéker als er genoeg mensen zouden zijn die naar de vrouw toe konden gaan.....

Ik snap ook wel waarom TS zo bijdehand reageert. Ze vertelt haar verhaal en er moet direct weer op zo'n moraalriddermanier met het vervelende vingertje gewezen worden. Nee ze drukt het allemaal niet aardig uit maar ik kan me ook goed voorstellen dat je geirriteerd raakt als mensen je voor gek verklaren dat je niet eerst bij de vrouw bent gaan kijken terwijl je paard in vliegende galop veel schade kan maken/krijgen....

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:12

Het gaat men er eigenlijk niet eens om dat je niet bent gaan kijken, als er zoveel mensen omheen staan zou vrijwel iedereen in principe achter z'n paard aan gaan. Het gaat om de manier waarop je over deze vrouw praat. Bedenk je nu even dat het jouw moeder of oma was die daar viel, zou je dan ook zo over haar praten?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:12

michelle933 schreef:
chanel1985 schreef:
Ts: wil jij eventjes iets verduidelijken, ben je echt 19 jaar?

Ja hoezo?
omdat ik zo reageer?
Ja logisch he.. al die wijfe hier lopen altijd altijd altijd te zeiken..
:') altijd maar denken dat zij het beter zouden doen in zo'n situatie. ach rot toch op.. :')

Als je goed leest dan heeft niemand hier echt commentaar op je handelen in die situatie, maar op je commentaar achteraf...

Niemand hier denkt dat zij het beter zouden doen dat jij op dat moment, dat is een achterlijke aanname (om jouw woorden te gebruiken 'ga niet doen alsof je het beter weet :')' want het staat hier zwart op blauw :D ) van jouw kant. Alleen dat ze achteraf niet zulk commentaar zouden hebben.
Citaat:
alsof ik daar aan denk op dat moment.. en ik zie dat die vrouw alweer half opstaat en er staan mensen bij haar.. :') ga ik er toch niet ff vrolijk heen lopen, terwijl mijn knol op hol slaat in een laan waar allemaal vrachtwagens rijden.. :') en zoals ik al 100 keer heb gezegd.. toen ik terug was.. was ze al weg. dus viel allemaal wel mee hoor pff 8)7

Nogmaals het gaat niet zozeer over jouw handelen in die situatie, maar over je commentaar achteraf.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:14

Citaat:
Nogmaals het gaat niet zozeer over jouw handelen in die situatie, maar over je commentaar achteraf.

ohnee?
dan denk ik dat jij maar even naar het begin van de topic moet gaan.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:15

Nou nou TS, voor 19 jaar te zijn is je spelling best wel aan wat opfrissing toe en je kennis van grammatica ook. LaanTjes bijvoorbeeld.

En je respect naar je medemens zit ook diep onder 0. Niemand laat zich expres vallen, erg onbeschoft om zo over die dame te praten. Was het nou een stel jongeren op scooters of fietsen geweest die je met opzet gingen hinderen, ok. Maar dit? Bah bah bah. Walgelijk. Je weet niet waardoor die vrouw gevallen is. Kan door een bult in de weg zijn, omdat ze onwel werd, ketting plots eraf of stuk...

Als je met een paard op straat gaat moet je ALTIJD op je hoede zijn, al zijn ze zogenaamd bomproof. Stel je voor dat jouw pony iemand omver had gelopen en die reageerde net zoals jij, dan was jij maar zo achterlijk /dom geweest om je pony los te laten want goh, wie bedenkt nou dat het wel eens per ongeluk kan gaan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:17

michelle933 schreef:
funnyhorses schreef:
Nou ze schreef toch zelf al dat ie in een doodlopend weggetje was gelopen,dus lijkt me dan niet meer als beleeft om even na te gaan of die vrouw nog kon lopen of fietsen?Het gebeurde immers een paar meter achter haar.
En zeg nou zelf,kan jij een op hol geslagen paard inhalen dan?

Wat kan mij die vrouw nou schelen.. Zij is zo dom om te vallen waardoor mijn pony ervandoor schoot. Waren genoeg andere mensen bij.. En anders had ze pech. :)

Vreemde reactie dit.De vrouw valt toch niet voor haar lol?
Ik noem dit niet echt op hol slaan trouwens.Hij schrok gewoon en als jij misschien iets beter had kunnen rijden had je het waarschijnlijk gewoon op kunnen lossen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:17

Miracle_ schreef:
Wat ben jij onbeschoft bezig zeg..

WAAROM je even moet vragen of alles oké is? Voor hetzelfde geval valt ze een gat in haar hoofd..

En wij "wijfe" of ook wel "wijven" in correct Nederlands, zeiken niet, wij zeggen waar het op slaat.

Het is onbeskoft 'konjo'.. ach ik neem jullie toch niet serieus sorry.. :')
sorry.. _O- ik zeg toch dat ze al weg was toen ik aan kwam.. 8)7

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:18

michelle933 schreef:
Hallo :)
Na een leuk wandelingetje te hebben gemaakt met mijn vzpony, waren we op weg weer terug naar stal. Tot dat er 1 of andere vrouw paar meter achter mij van der fiets viel. Nou mats schrok zich helemaal dood!! Begon te trappelen en te trekken. Hij trok mij meeee over de weg naar de andere kant waar je een laandje heb, waar onze bak ook staat. Ik hield hem echt nieeeeet meer en ja hoooooorr daar ging die in volle galop, over de stenen met een slingerend touw achter hem aan.. K kon het nieeeeet aan zien! Ik wist dat het een doodlopend laandje was dus dat gaf mij wel wat vertrouwen. Ik zag hem niet meer en maakte me tog wel grote zorgen.. Dus ik die laan afgelopen.. En ja hoor meneer stond met zn dikke kont gewoon gras te eten alsof er niks aan de hand was.. Pffoee wat was ik blij zeg toen ik hem zag. Hem rustig gemaakt en weer terug gelopen. Heb hem zkr niet op zn kop gegeven want het blijfen vluchtdieren.. Eenmaal vlak bij stal was er een fries die moest draven op het erf omdat hij niet goed liep. NOU je had zijn hoofd moeten zien.. Grote neusgaten.. 1 en al hysterisch! En woep daar ging die weer er van door met mij erachter aan. Nu was ik het toch wel erg zat met hem, en heb hem mee gesleurd naar stal. Pffff ben egt erg geschrokken! Helaas hebben ze geen hengsten ketting..maar die ga ik denk toch wel zelf even aanschaffen.

Ja laten we naar het begin gaan...
want je geeft namelijk in OP direct al aan dat er 1 of andere vrouw blijkbaar zo dom is om van haar fiets te vallen.

Je zou je moeten schamen voor je uitspraken hier.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:18

Citaat:
Vreemde reactie dit.De vrouw valt toch niet voor haar lol?
Ik noem dit niet echt op hol slaan trouwens.Hij schrok gewoon en als jij misschien iets beter had kunnen rijden had je het waarschijnlijk gewoon op kunnen lossen.

kunnen rijden?
AHAHAHAHA uhh sorry.. ik was aan het WANDELEN.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:21

michelle933 schreef:
Wat kan mij die vrouw nou schelen.. Zij is zo dom om te vallen waardoor mijn pony ervandoor schoot. Waren genoeg andere mensen bij.. En anders had ze pech. :)

Nu ik dit even zie en kan quoten als aanvulling op mijn vorige reactie: je beseft hoop ik toch dat als iemand gewond is en je gaat niet op zijn minst hulp bieden, dat je dat wettelijk gezien strafbaar maakt wegens het weigeren van hulp/zorg aan een persoon in nood? Natuurlijk is het stress omdat je paard nog meer schade kan aanrichten maar dan had JIJ ook maar niet zo dom moeten zijn om je paard niet onder controle te hebben (al kan je 600kg die tilt gaat nooit stoppen).

En je pony ging volgens je OP ook alweer over de rooie omdat iemand een fries op het erf liet draven voor kreupelheidsonderzoek. Nou met alle respect, maar zo bomproof is ie dan toch ook weer niet.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:23

).

En je pony ging volgens je OP ook alweer over de rooie omdat iemand een fries op het erf liet draven voor kreupelheidsonderzoek. Nou met alle respect, maar zo bomproof is ie dan toch ook weer niet.[/quote]
er waren toch mensen bij.. :')

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:23

Tja, als je een paard niet kan houden in welke omstandigheid dan ook zonder de benodigde voorzorgsmaatregelen te nemen zou ik er niet mee over de weg gaan wandelen.
Dan breng je andere onnodig in gevaar.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:23

het is niet MIJN schuld dat ze op der plaat ging..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:26

michelle933 schreef:

jee....heb jij een draad los?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:26

chanel1985 schreef:
Meen je dit nu? Of ben je met ons voeten aan het spelen?

Ik ben er bang voor dat ze dit alles voor de volle 100% meent.

Ik moet me echter aansluiten bij de hoofdgedachte van de meesten in dit topic.
Het is schandalig dat jij als 19-jarige op deze manier reageert, je gedraagt en tegen de wereld aanschopt. Niet overal even wijs in zijn, schrikken ik snap het allemaal.
Maar dit? Je taalgebruik en reacties getuigen van een meid van een jaar of 12...

Heel erg jammer dat het zo gelopen is. Sneu voor die vrouw, en waarschijnlijk voelt ze zich nog wel schuldig ook nu er een paard op hol geslagen is omdat zij om wat voor reden dan ook gevallen is. Voor het zelfde geld is ze gruwelijk onwel geworden.

Enige conclusie die ik kan trekken = Jammer!

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:27

michelle933 schreef:

Nee, maar het is wel JOUW schuld dat je paard los op straat loopt.
En als je paard al schikt van een vallende fietser 10 meter van je vandaan, dan houd ik mijn hart vast wat er wel niet zo zijn gebeurd als b.v. een ambulance met gillende sirenes langs zou komen. Of wil jij diegene die in de ambulance ook de schuld gaan geven dat hij/zij b.v. een hartaanval heeft?

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:28

michelle933 schreef:
Miracle_ schreef:
Wat ben jij onbeschoft bezig zeg..

WAAROM je even moet vragen of alles oké is? Voor hetzelfde geval valt ze een gat in haar hoofd..

En wij "wijfe" of ook wel "wijven" in correct Nederlands, zeiken niet, wij zeggen waar het op slaat.

Het is onbeskoft 'konjo'.. ach ik neem jullie toch niet serieus sorry.. :')
sorry.. _O- ik zeg toch dat ze al weg was toen ik aan kwam.. 8)7

Het gaat lekker hier zeg! Zeuren over hoe onbeschoft ts is maar zelf is niemand hier een steek beter! Ook ik was eerst achter mijn paard aangegaan waarschijnlijk zou ik door schrik die vrouw vergeten. Denk iedereen wel. Iedereen doet zo schijnheilig! En wat ts betreft kun je niet normaal praten? Gangstertje zeker?

Konjo bo mama zullen we maar zeggen dan ...

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:31

Echt werkelijk waar, dat jij je niet je ogen uit je kop schaamt! Wat een reacties en dat voor iemand van 19 jaar. Diep triest!!
Als je zelf tegen de grond was gegaan had je toch ook graag hulp gehad?

Als jij geen reacties wilt die jou niet aanstaan moet je ook geen topic openen, en een lesje Nederlands zou ik jou geval ook geen overbodige luxe zijn!

Wat had je dan gewild, dat we allemaal medelijden met je hadden gehad, nou medelijden heb ik, niet omdat je paard er vandoor ging... maar meer omdat jij zó kortzichtig bent!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:32

Dat TS die vrouw niet het interessantste van de wereld vond omdat er al een aantal mensen omheen stonden, kan ik me nog iéts bij voorstellen.
Als er voor iemand gezorgd wordt, is het goed, al wie dat doet.

Maar haar reakties in dit topic, mijn hemel... daar lusten de honden geen brood van.

Jolienfortuun, vind jij het werkelijk normaal hoe TS hier tegen alles en iedereen zit aan te schoppen. Woowie, dat zegt wel iets over jouw normen en waarden voor zover aanwezig.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:32

Jolienfortun schreef:
Het gaat lekker hier zeg! Zeuren over hoe onbeschoft ts is maar zelf is niemand hier een steek beter! Ook ik was eerst achter mijn paard aangegaan waarschijnlijk zou ik door schrik die vrouw vergeten. Denk iedereen wel. Iedereen doet zo schijnheilig! En wat ts betreft kun je niet normaal praten? Gangstertje zeker?

Konjo bo mama zullen we maar zeggen dan ...

Eh, sorry? Vergeten, ja.. dat kan. Maar dan ook zo achteraf praten? Want TS is die vrouw echt niet vergeten hoor..
Misschien kreeg die vrouw wel een beroerte oid... Dan kan je op zijn minst toch even roepen of alles oké is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:39

michelle933 schreef:
).

En je pony ging volgens je OP ook alweer over de rooie omdat iemand een fries op het erf liet draven voor kreupelheidsonderzoek. Nou met alle respect, maar zo bomproof is ie dan toch ook weer niet.

er waren toch mensen bij.. :')[/quote]

Oh er waren mensen bij? Jij kan je pony niet houden omdat hij een ander ziet draven, goh... enig besef dat JIJ op dat moment door onkunde anderen in gevaar hebt gebracht?

Kan altijd dat er wat gebeurt en dat je dan moet loslaten maar je zou je in dat geval beter flink schuldig voelen en je 1000x excuseren voor de risico's die daarmee gepaard gingen en het gevaar dat je anderen toebracht dan er gewoon de spot mee drijven. Als je je pony in zo'n gevallen niet de baas kan moet je ofwel een hoofdstel aandoen ipv een halster, hengstenketting erbij eventueel, iemand meenemen of gewoon lekker op je eigen stukje land blijven. Ja die dame viel en hij ging over de rooie maar JIJ hebt hem wel losgelaten en Jij hebt 'm weer erna over de rooie laten gaan met die fries.
Ik heb een jonge hengst waarvan ik gerust kan zeggen dat hij bomproof is buiten, maar ik haal het nooit in mijn hoofd om die enkel aan een halster en touwtje mee te nemen. Is er iemand met een paard aan het draven waar ik langs moet dan vraag ik even of ze kunnen stoppen tot ik voorbij ben. Simpel ding, maar zo gedaan en dat had jij ook kunnen doen. Je merkt het toch gelijk als je pony daarvan overstuur raakt? Is voor jezelf ook veel makkelijker en voor de anderen vast een kleine moeite.

ladypaard

Re: paard op hol. Angst momenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:48

raar topic.

Als je direct gewoon vanaf het begin had gezegd dat je zo was geschrokken en dus die hele vrouw was vergeten was het al heel anders overgekomen (Want twijfel er niet aan dat zoiets is gebeurd)
Maar juist door die reactie die je nu geeft krijg ik toch echt een negatief gevoel.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:54

saskiakefie schreef:
Ik heb toevallig op JOUW getemd Skygirl, maar wil dit ook nog even kwijt in de hoop dat mensen zich nou iets meer in gaan houden, want niet alle mods zijn 24/7 online en kunnen elk moment ingrijpen. :)
En ik kan wel begrijpen dat ts zich steeds meer gaat opwinden.

Ik toevallig ook op JOU (zonder w :) )

Voor offtopic :)

Maar kan nu ook op mezelf gaan temmen daarvoor ;(
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 01-11-12 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt