Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marlis schreef:Heeft met de stand/graad te maken. Staat in een andere soort graden/hoek zeg naar. Kanteling is erger, kan neer kwaad dan een verzakking en het is minimaal bij Peeps hebben de foto's uit gewezen. Diagnose was en is gewoon heel goed. En heb een erkende dierenarts die ik volledig vertrouw
geerke schreef:Marlis schreef:Heeft met de stand/graad te maken. Staat in een andere soort graden/hoek zeg naar. Kanteling is erger, kan neer kwaad dan een verzakking en het is minimaal bij Peeps hebben de foto's uit gewezen. Diagnose was en is gewoon heel goed. En heb een erkende dierenarts die ik volledig vertrouw
oh....nou gelukkig maar.Gaan met die banaan
Marlis schreef:Jullie kunnen alles zeggen maar zeggen dat ik kinderachtig reageer terwijl jullie dat zelf nog veel harder doen vind ik een beetje kansloos. Succes met commentaar geven mij zie je hier niet meer. Als jullie alles zo goed weten moet je zelf maar dierenarts worden.
horsii schreef:Peeps heeft inderdaad verzakte hoefbenen, alles is in overleg gegaan met een team van 5 dierenartsen sterk, hoefsmeden en osteopaat.
Alles is gegaan volgens opbouwschema's, controles, fotos etc.
En dus ook van alle disciplines groen licht om gewoon alles te doen, ook springen etc mag weer, maar dit laten we voorlopig achterwegen, dit omdat wij dit een te grote klap vinden nog. We doen nu dus enkelt dressuur werk, lekker buitenrijden , longe en we werken aan de lange lijnen.
Peeps loopt op de filmpjes iets over der eigen tempo ja, geef ik gelijk in, echter is het voor peeps erg belangrijk om heeeeeel veel tempowisselingen te rijden, dus onder der eigen tempo, eigen tempo, verruimen en iets over der eigen tempo, alles continue afwisselen.
Peeps reageert namelijk of niet of heel erg op been.
Lichtrijden , ja daar komt marlis ver der zadel uit, hier is ze zich ook van bewust na het zien van de filmpjes, beugels gaan nu een gat langer, kijken hoe dat dan gaat, dat staat ook in verbinding met onrustige handen.
Al met al zijn wij erg tevreden met onze instructrice en doen we absoluut nog geen dingen die peeps niet aan kan, ik kan er best stil zetten of enkelt buitenritjes maken maar doe ik der daar een plezier mee? nee absoluut niet , dan wordt ze erg vervelend en lichtelijk onhandelbaar , peeps is een paard wat echt wil werken, en wij vertrouwen op de dierenartsen, ook is elke kanteling en verzakking anders.
Dit is geen verdediging maar enkelt bedoeld als uitleg.
Galop is nog een zeer groot werkpunt, hier zijn wij ons van bewust, een maand geleden ging ze nog veeeeeeeeeel en veeeeeeeeel harder, langzaam maar zeker komt het op een normaal tempo, hier wordt hard aan gewerkt en peeps wordt nu gereden op dit moment heerlijk lang en laag, want ze hoeft niet elke dag hard aan het dressuur werk, en lang en laag is erg goed, zo wordt ze ook altijd los gereden.
Zal van de week weer een paar filmpjes maken en plaatsen, kunnen jullie de vorderingen zien.
Mallow schreef:Ik ben van mening en offline ik weet WEL hoe pepe liep hier voor en hoe gigantisch ze gegroeid is met de tweeling.
Ook weet ik dat de beide meiden er altijd ALLES aan doen om hun paard zo gezond mogelijk te laten vertoeven.![]()
Maar ik ben wel van mening dat ik Pepe bij de lessen van Dianne een stuk lekkerder vond lopenHet is heel goed om je paard wat naar te voren te vragen, al vind ik dat Pepe haar basistempo juist heel strak en actief is, maar ik zie op de filmpjes een paard wat compleet BOVEN EIGEN tempo loopt, waardoor ze de verzameling verliest waar ik vaak met open mond naar heb staan kijken, want man wat kan die knol lopen!
Ontzettend mooi verzameld en heel constant in tempo.
Daarnaast vind ik je veel te ver uit je zadel komen, waardoor je Pepe ook wat uit balans brengt.
Bedoel er niets gemeens mee, maar juist omdat ik jullie ken kan ik zeggen dat ik vele malen beter heb gezien
farahtjuh schreef:eigenlijk is dit best wel zielig hoe mensen reageren
de instuctie vinden jullie allemaal geweldig wanneer jullie weer een topic van haar en haar zwarte topper vinden en vol lof praten jullie daar over