Rondje Reichswald in herfstkleuren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:37

fury58 schreef:
Hoi is dit Reichswald bij Aken, dacht dat ik aan het zadel de reiplakkette zag hangen.
Zo ja waar ben je dan vertrokken.

Ik heb inderdaad een Reiterplakette aan het zadel hangen. We zijn vertrokken vanuit Grafwegen, gehucht onder Kranenburg. Dit valt onder Kreis Kleve.

Delphi2 schreef:
Mooie foto's! Ik vind dat we niks te klagen hebben in het reichswald, als je aan de westkant van de B504, dus bij Kranenburg en Grafwegen, bent zijn er geen ruiterpaden en mag je overal rijden, er zijn wel wat paden met stenen maar dat zijn er niet veel en die zijn makkelijk te mijden.

Mijn paarden lopen allemaal ijzerloos maar nooit problemen gehad gelukkig.

De kant van Reichswalde ben ik al paar maanden niet opgeweest, maar daar zijn wel ruiterpaden aangewezen en dan mogen ze die ook wel onderhouden inderdaad.

Ik ben volgens mij pas 1 keer aan die kant geweest. Ik vond 'ons' stukje hier leuker.
Onze paarden hebben zoals gezegd ook geen ijzers en ook nog nergens last van gehad. Ben ook nog steeds blij met deze achtertuin :) waar je normaal gesproken geen hond tegenkomt...

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:55

behalve ons en onze hond ;-)

Afbeelding

Maar ik vind "ons" stuk ook leuker, veel rustiger en je mag overal rijden. Maar richting Asperden en Asperderberg is ook wel mooi, helaas mag je daar niet overal rijden. Richting Kleve is ook mooi maar wel drukker.

Henkje

Re: Rondje Reichswald in herfstkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 17:00

Haha, Pol was echt overtuigd dat het een zwijn was :P

Had je onze foto's ook ontvangen?

Delphi2

Re: Rondje Reichswald in herfstkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:01

ja nog bedankt!

Rooszazou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:57

Wauw leek paardje heb je en wat een mooie omgeving !

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:45

Mooie plaatjes zo! :D

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:45

Delphi2 schreef:
Mooie foto's! Ik vind dat we niks te klagen hebben in het reichswald, als je aan de westkant van de B504, dus bij Kranenburg en Grafwegen, bent zijn er geen ruiterpaden en mag je overal rijden, er zijn wel wat paden met stenen maar dat zijn er niet veel en die zijn makkelijk te mijden.

Mijn paarden lopen allemaal ijzerloos maar nooit problemen gehad gelukkig.

De kant van Reichswalde ben ik al paar maanden niet opgeweest, maar daar zijn wel ruiterpaden aangewezen en dan mogen ze die ook wel onderhouden inderdaad.

Ik heb jarenlang zonder ijzers door het Reichswalde gereden, zonder problemen. Toen ging het nog wel. Het laatste jaar is het erg slecht geworden. Er wordt wel zand gestort op de ruiterpaden, maar dit spoelt weg door de regen en dan komen alle stenen naar boven die ze onder het zand storten. Ik rijd veel in de buurt van Asperden, daar staan nl. onze pony's en paard. Zelfs de galopstrecke in Asperden ligt nu vol met stenen. Binnen een paar maanden heeft mijn pony 2x een hoefkneuzing gekregen door het rijden in het bos. Het kan zijn dat aan jullie kant de paden er beter bij liggen. Dan hebben jullie geluk. Frasselt wordt niet voor niets het Reiterdorf genoemd. Ik vind het heel jammer, ik rij graag in het bos, als ik de stal uit stap moet ik een brug over en dan ben ik in het bos.

Het is en blijft een mooi bos, waarbij je ook nog eens mooi heuveltraining kan doen.