Joolien met Estoril (aka Bobo) 3 mnd onder de vrouw!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:15

Je filmpje ook ff gekeken. Hij lijkt daar minder slap dan op de foto's en ook minder strak van voren.

Vreemd inderdaad dat het zo'n verschil kan maken tussen foto's en een filmpje.

Trek mijn 'opmerking' over evt nog ff wegzetten dan ook in, aan het filmpje te zien kan je best door en lekker op een rustig tempo hem de kneepjes bijbrengen.
Keep up the good work.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:17

MarliesV schreef:
Je filmpje ook ff gekeken. Hij lijkt daar minder slap dan op de foto's en ook minder strak van voren.

Trek mijn 'opmerking' over evt nog ff wegzetten dan ook in, aan het filmpje te zien kan je best door en lekker op een rustig tempo hem de kneepjes bijbrengen.
Keep up the good work.

Hij is er idd wel klaar voor, hij is redelijk compleet voor een 3-jarige. Het filmpje is van een paar weken terug, inmiddels vraag ik af en toe iets meer van hem en dat vind ie soms moeilijk. Dat zie je aan de foto's terug.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:19

Joolien schreef:
MarliesV schreef:

Keep up the good work.

Hij is er idd wel klaar voor, hij is redelijk compleet voor een 3-jarige. Het filmpje is van een paar weken terug, inmiddels vraag ik af en toe iets meer van hem en dat vind ie soms moeilijk. Dat zie je aan de foto's terug.

Precies, daarom was het misschien niet handig om eerst de foto's te bekijken, te reageren en daarna pas het filmpje te kijken.
Vandaar ook dat ik mijn opmerking 'terug trok'. Hij is er idd wel klaar voor.

Vind het een erg vriendelijk ogend paard, lekker cool voor z'n leeftijd. Hij mag dan geen dressuurwonder worden maar wel een erg leuk dier om mee te werken. Geniet er van!

Anoniem

Re: Joolien met Estoril (aka Bobo) 3 mnd onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:21

Hij is idd superbraaf, heeft tijdens het zadelmak maken geen stap verkeerd gezet en vind het zowaar leuk om aan het werk te gaan en een beetje aandacht te krijgen. Buiten vind ie t ook al leuk, als t morgen een beetje weer is nemen we hem een rondje mee naar buiten :)
Zijn volle jongere broertje staat nog in de wei, die lijken als 2 druppels water op elkaar en is ook al erg compleet. Heeft meer beweging dan deze. Volgend jaar is die de sjaak :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:38

Leuk paard! Vraag me alleen even wat af, staan de foto's op volgorde? Zo ja de foto's na de galop zien er al een stuk gedragener uit. Daarnaast ziet het er uit of hij veel meer kracht heeft in de galop dan de draf foto's doen vermoeden.
als tip, ik zou de teugels iets korter pakken zodat je je handen mooi voor het zadel hebt en met je armen wat meer kan schakelen in lengte (als je snapt wat ik bedoel ben niet zo goed in omschrijven) Hierdoor ben je zelf wat sneller in je hulpen en is het wat makkelijker om niet voorover te gaan hangen ( heb zelf het probleem ook haha en werk er hard aan)

Verder echt super super vriendelijk gereden! Voor een 3 jarige die net onder het zadel is, loopt ie al mooi in de ontspanning

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:43

Marjan, het klopt idd dat ie vaak na de galop wat losser is. De galop is ook goed :j
Meestal doe ik mn handen wat breder als ik schakel, zodat als ie zakt ik alleen maar mn hand hoef te geven. Maar daarin ben ik soms ook nog wat zoekende.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:49

Wordt vast een heel fijn paard als ie in draf zijn weg ook vind. Staat ie op ijders voor? Misschien kan een ijzertje met wat meer toon wat helpen met het afrollen waardoor ie zn benen ook wat makkelijker kwijt kan.

Ik ken het ga ook voorover zitten als ik mn hand breed zet of naar me toe haal. Was eerder nooit zo n probleem toen ik vooral springpaarden reed die al lekker door de bak liepen. Maar die ik nu heb maakt er heel fijn misbruik van haha en moet heel erg opletten dat ik er niet naast lig omdat ik weer eens naar voren hang. Nu ik de teugels korter heb en mn hand moet dragen kan ik veel beter blijven zitten en is mevrouw me niet meer te snel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:50

Hij heeft idd een ijzertje voor. :j

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:20

Hele fijne plaatjes! Hij is volgens mij super relax en van daaruit kan je wel naar de aanspanning werken. Voor 3 maanden doet hij het super netjes. En die vrijheid in beweging komt wel als hij is uitgegroeid en meer spierkracht heeft. Ik vind hem in ieder geval los over de bovenlijn. Ik vind dat je netjes bezig bent zo.

Tja 3 jaar, wat moet er eigenlijk over zeggen :+ Hij hoeft echt niks meer dan dit, eerst kracht kweken. Dan pas kan kan je verder werken. Tijd tijd tijd :D

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:43

fijn beeld zo, het filmpje geeft een beter beeld dan de foto's, maar daarop zie je alleen een paard dat zijn hals wat hard maakt uit de schouder in de hoop wat meer en gemakkelijker te kunnen lopen, niks mis mee met een puppy zo, alleen mag ie af en toe iets losser voor, dat zal wel beteren door de tijd heen :) je zit nog best netjes op zo'n zadeltje, en je kijkt iig niet of zijn hoofd er nog aan hangt :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:47

Vanuit de ontspanning gaan aanspannen.
Wat ik zie op de foto's is een ontspannen paard die vriendelijk in de hand wordt gereden en waar de kuiten goed bij worden gehouden. Ze zit ontspannen op het paard gaat naar mijn idee fijn mee met zijn beweging. Het geeft mij een fijne indruk, volgens mij geeft jolien het paard genoeg ruimte om zijn balans te vinden.
Dat hij zakt van voren is alleen maar mooi meegenomen in mijn ogen. Hij accepteerd de hand, kruipt niet achter de teugel, gaat ook niet tegen de hand. Je kan niet enkel de motor aan de achterkant aanzetten en dat vervolgens niet opvangen aan de voorkant. Je hebt toch altijd enigzins contact met de paardenmond? En als hij zich, doordat je met je been de achterhand motiveerd, zijn rug wat meer opbolt dan gaat zijn hals toch automatisch zakken? Lijkt mij alleen maar heel fijn als hij zo fijn in de hand komt. Fijn voor zijn rug en vanuit daar kan je een goede basis ontwikkelen. complimenten dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:38

Dank jullie. Haha Freeride zo zat ik vroegah wel :')

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:51

Leuk paard!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:21

Ik vind de gangen van dit paard helemaal niet zo simpel, zoals ik eerder voorbij zag komen in het topic. Ik vind hem heel correct lopen.

Het principe van zakken met zijn hoofd snapt hij al aardig. Hij zou hierin alleen wat ronder mogen worden in zijn hele lijf en wat meer ruggebruik mogen krijgen. Nu lijkt het alsof hij soms de verbinding wat verbreekt. Als hij ronder in zijn lijf wordt zal hij ook makkelijker voor het been worden.

Het valt me op dat je hem vrijwel iedere pas been geeft. Lijkt me zeker bij een paard wat al niet zoveel drang naar voren heeft niet zo slim. Die kun je beter een keer een goede por geven dan steeds een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:22

CleovG schreef:
Ik vind de gangen van dit paard helemaal niet zo simpel, zoals ik eerder voorbij zag komen in het topic. Ik vind hem heel correct lopen.

Het principe van zakken met zijn hoofd snapt hij al aardig. Hij zou hierin alleen wat ronder mogen worden in zijn hele lijf en wat meer ruggebruik mogen krijgen. Nu lijkt het alsof hij soms de verbinding wat verbreekt. Als hij ronder in zijn lijf wordt zal hij ook makkelijker voor het been worden.

Het valt me op dat je hem vrijwel iedere pas been geeft. Lijkt me zeker bij een paard wat al niet zoveel drang naar voren heeft niet zo slim. Die kun je beter een keer een goede por geven dan steeds een beetje.

Klopt van het been geven, dat heb ik zelf ook gezien nav het filmpje en ben ik mee aan de gang gegaan, nu blijft hij al veel beter lopen met het been eraf. :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:00

Bij het de foto's dacht ik ook een paard wat erg hing in de teugels en impulsverlies had, oogde een beetje sloompies.

Integenstelling tot het filmpje totaal ander beeld!
Lekker ontspannen en in z'n waarde, ga zo door.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:15

Ziet er relaxt uit! Jammer dat je zelf voorover duikelt en je hakken op trekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:16

Astor schreef:
Ziet er relaxt uit! Jammer dat je zelf voorover duikelt en je hakken op trekt?

Dat klopt, ik ben geneigd met mn hak te drijven :j ook weer op gewezen door Liselot :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 05:57

Ik ben toch wel zo streng :P hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:41

Nou idd :P

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:22

Het is echt een slungeltje nog. Dat voorbeen komt wel. Eerst sterker maken in zijn rug en achterhand. Als hij later meer op de achterhand komt, krijgt hij vanzelf meer schoudervrijheid om van voren ruimer te worden. Als hij zichzelf aantikt, dus met zijn achterbenen tegen de voorbenen, betekent niet meer dan dat hij over zijn tempo heen komt. Leuk beestje!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:07

Yamcha ik vind dat je soms wel erg vreemde 'adviezen' of 'commentaar' hoe je het ook noemen wilt geeft aan de combinatie. Je lijkt het allemaal wel erg goed te weten, en dat vind ik best knap van zo'n groen paard en wat je eruit op kunt maken van een paar foto's :\ sorry hoor maar ik erger me eraan. Na het zien van het filmpje piep je plots anders. Inderdaad wat een verschil kan zo''n filmpje maken 8)7 ... Het is ook rijden in the picture en niet HAW.

TS: Je rijd zo'n jong paard keurig!! Lekker over de rug en fijn op zijn eigen benen, en vind ook op de foto's het een prettig beeld geven. Werden alle jonge springpaarden maar zo lekker gereden als 3 jarige, helaas is dat vaak wel anders :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:14

Dank je wel Claudia :)

jeanine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:46

het is maar een tipje hoor, maar je beugels een gaatje langer ? want het lijkt net alsof je nu in de stoelzit zit , maar voorderest super mooie foto's ! en een pracht paard onder je kont !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:21

Jeanine, ik had ze al wat langer gedaan maar als ik ze nog langer maak heb ik helemaal geen steun meer. T is niet een ideaal zadel, maar dat komt nog wel.