wat mijn paard echt van springen vind .........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:56

xxpinczowxx schreef:
mang schreef:

en hoe zou jij het dan oplossen? :)

je kunt ook even afstappen, je paard een aai geven, samen naar de hindernis lopen, paard even laten snuffelen weer opstappen en hup
er overheen;) komt geen wortel aan te pas :o

Dan bevestig je voor je paard dat het eng is en word hij alleen maar meer onzeker. Bovendien is dit paard niet bang, hij neemt haar gewoon in de zeik.

little_birdy

Re: wat mijn paard echt van springen vind .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:00

:')

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:00

mang schreef:
xxpinczowxx schreef:

je kunt ook even afstappen, je paard een aai geven, samen naar de hindernis lopen, paard even laten snuffelen weer opstappen en hup
er overheen;) komt geen wortel aan te pas :o

Dan bevestig je voor je paard dat het eng is en word hij alleen maar meer onzeker. Bovendien is dit paard niet bang, hij neemt haar gewoon in de zeik.

ik heb natuurlijk haar andere topics niet gezien maar hier ziet hij er niet helemaal blij uit.
als hij gewoon normaal kan springen vind ik inderdaad neit dat hij zich aan moet stellen;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:02

xxpinczowxx schreef:
mang schreef:

ik heb natuurlijk haar andere topics niet gezien maar hier ziet hij er niet helemaal blij uit.
als hij gewoon normaal kan springen vind ik inderdaad neit dat hij zich aan moet stellen;)

Een paard hoeft er niet blij uit te zien om blij te zijn ;) Veel mensen kijken neutraal ook boos en chagrijnig zonder dat ze dat zijn. Je kan geen oordeel vellen op hoe iets of iemand 'kijkt'... En al zeker niet bij een dier.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:04

lieve lieve lieve mensen :')

hier is de TS
ik hoop dat jullie elkaar een beetje heel houden en ondertussen geniet ik even mee van de reacties

ik zou het fijn vinden als iedereen even de kleine lettertjes leest (dat doe je toch ook in een contract )

voor iedereen die denkt da ik mijn paard mishandel enz graag even mijn recente topic bekijken
[SPR-ITP] springtraining blindfaith hoogste is (1,20)!!!

maar wel nadat jullie de kleine lettertjes hebben gelezen !

tips zijn altijd welkom in mijn nieuwe topic

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:09

little_birdy schreef:

hier is de TS
ik hoop dat jullie elkaar een beetje heel houden en ondertussen geniet ik even mee van de reacties

ik zou het fijn vinden als iedereen even de kleine lettertjes leest (dat doe je toch ook in een contract )

voor iedereen die denkt da ik mijn paard mishandel enz graag even mijn recente topic bekijken

de kleine lettertjes zijn wel heel klein. :')
als dat paard zo goed kan springen moet hij zich inderdaad niet aanstellen maar ik vind wel dat je een paard wat niet
kan springen er maar overheen moet ''schoppen''. maar zoals hier is het inderdaad dikke aanstellerij

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:10

xxpinczowxx schreef:
little_birdy schreef:

hier is de TS

als dat paard zo goed kan springen moet hij zich inderdaad niet aanstellen maar ik vind wel dat je een paard wat niet
kan springen er maar overheen moet ''schoppen''. maar zoals hier is het inderdaad dikke aanstellerij

Misschien kun je je in het vervolg even inlezen voor je iets post.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:11

Ik ken dr ook zo een hoor, die vind springen geweeeeeldig maar de eerste keer dat ze erover moet is het toch elke keer weer eng hoor :+ Maar zodra die erover is gegaan dan is er niks meer aan de hand. Ik heb dus wel kunnen lachen om de fotos!

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:13

mang schreef:
xxpinczowxx schreef:

Misschien kun je je in het vervolg even inlezen voor je iets post.

zal ik voortaan doen..
had ik even geen zin in, sorrie

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:14

mang schreef:
Spookje schreef:

jeeetje wat een gezeur allemaal. Als je paard bang is voor een halster laat je hem maar voor altijd op de wei staan?

Angsten zijn er om te overwinnen, en zoals ik dit paard van andere topics ken springt hij heel makkelijk en word hij heel fanatiek. Waarschijnlijk was er een klein kleurtje, sliertje of kaboutertje dat het ineens heeeeel eng maakte, moet je je paard dan maar gaan aaien en met wortels naar de hindernis lokken? Wat een onzin zeg! Het zijn paarden, geen hamsters of kittens. Ze kunnen best wat hebben en worden er alleen maar bang en onzeker van als je er zo ultravoorzichtig mee om gaat.

Eens angsten zijn om te overwinnen, maar dat kan op veel verschillende manieren. En tussen wat ik zie op de foto's en een paard naar een hindernis lokken met een wortel en maar aaien, zit heel veel in. Het kan ook vriendelijk zonder te hangen in de mond en vooruit te schoppen en dan hoef je niet meteen het uiterste te denken aan aan wat jij hierboven noemt.

Laat ik het hier op houden: Deze foto's sieren TS absoluut niet. Het laat meer onkunde dan kunde zien en dat vind ik jammer, en om te doen alsof de foto's "grappig" zijn, dat begrijp ik helaas niet.

En hoe maak jij uit foto's (momentopnames) die van voren zijn gemaakt op dat TS schopt en hangt? Mijn paard doet ook met een lange teugel zonder contact wel eens zijn hoofd omhoog en zijn mond open, zeker als ze angstig is of aan het uitproberen. Ik zie op de foto's een redelijk terugwerkende hand, maar gelijke druk op 2 teugels, rustige benen en geen gehang.. Zoals ik al zei, bekijk eens andere topics van TS. Paard is erg fanatiek en daardoor zal TS in zo'n situatie als reactie misschien iets te hard zijn op de hand, maar om daar nou zó'n drama van te maken? Ik zie veeeel ergere rijkunsten op bokt waar veel minder commentaar op komt.

Even voor de duidelijkheid, ik ken de TS niet. Zie alleen haar topics wel eens voorbij komen omdat ik haar paard gaaf vind.

dankjewel :D ik vind hem ook gaaf

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:16

Geryon schreef:
kasiderambo schreef:
Er zijn ook ' vriendelijke manieren ' om paardjelief over de hindernis te krijgen ..
GEDULD hebben en op de manier proberen denken hoe het paard denkt. een team zijn..

Om bij dit soort dingen even door te zetten en dus op te treden als leider, heeft het paard veel meer aan. Vooral bij het springen heeft een paard iemand nodig die gewoon zeker staat, optreedt als leider. Natuurlijk moet je niet als een kip zonder kop dat paard eroverheen jagen. Maar denken hoe het paard denkt? Doe dat maar niet, daar geef je hem niet echt het zelfvertrouwen mee :D

De berichten van de mensen die het zielig vinden getuigen ook niet echt van (goede) springervaring. Zelfs een kleine hindernis kan moeilijk zijn, ligt eraan hoe je die neemt.

en blijkbaar heeft het geholpen :))

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:17

Jolliegirl schreef:
Ik denk... Maar dat is mijn bescheiden mening...

Dat het niet aan het paard ligt...
Ook niet aan de ruiter...
Ook niet aan het zand..
Ook niet aan de hindernis..
Ook niet aan de balk die er nog ligt..

TS, had jij misschien gewoon een heeeullee enge fotograaf bij je? =D
Een worteljatter ofzo? Of had hij/zij toevallig een bak-kabouter-muts op?
Want ja.. Dan word je paard bang he :+

hmm misschien was dat het wel ja :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:21

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:22

Papegara schreef:
Hee sas,
Heb je nu een van die twee paarden gekocht die je mocht bijrijden van de stal eigenaar?
Ik wist trouwens niet dat hij zo jong was haha.

ja hij is al een tijdje van mij

Sjors

Re: wat mijn paard echt van springen vind .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:50

Jeetje mina, wat een topic weer :')

Geniale foto's TS! Gelukkig heb jij ook lol met je paard maar ook serieus springen.
Ik lig echt dubbel om sommige reacties _O-

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:35

Ik blijf mij verbazen dat mensen het zulke geweldige foto's vinden.

In de kleine letters staat dat foto's uit de oude doos zijn. Dus het paard springt nu makkelijk 1.20, wie zegt dat wanneer deze foto's genomen zijn dat het paard dat het toen ook al kon? Of uberhaupt ooit heeft gedaan?
Ook lees ik in een post dat het paard nu nog maar 6 jaar is. Hoe oud was het paard dan toen de foto's werden genomen?
Wellicht is het niet in de zeik nemen, maar gewoon een heel onzeker paard toen?

Ik vind het echt zorgwekkend dat mensen op bokt dit soort foto's normaal vinden. Ik denk vaak dat mensen wellicht vergeten (of niet weten/begrijpen) welk effect een bit heeft als die zo wordt gebruikt, of wellicht denkt men er gewoon niet aan?

En er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden, ik zou toch echt voor een ander hebben gekozen. En nee ik bedoel niet afstappen, aaien en wortels geven. Gewoon rustig, af en toe beetje been, gewoon in stap en vooral handen naar voren. Want als paard zo reageert weet je vaak dat de sprong erg onverwachts kan komen, zorg ervoor dat je voorbereid bent en dus niet in de mond zit, je wil immers niet dat je paard het associeert met wellicht de 'pijn'prikkel van het bit die hij in een keer als ruk krijgt omdat jij je evenwicht niet hebt/niet op de sprong voorbereid was.

TS super fijn dat het nu wel goed gaat. Toch lees ik in andere topics dat je ook andere paarden rijdt. Ik hoop dat je volgende keer (zeker met jonge, onervaren paarden) overweegt om het anders te doen.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:08

Pff kom op zeg.
Misschien is hij wel bang voor de hindernis, ja.
Moet je er dan begeleiding en de hele reutemeteut bij halen?
Doorzetten is ook een vak...
Als je bij elke miscommuniatie begeleiding erbij moet halen ben je lang bezig.
TS, grappige foto's uit de oude doos! :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:19

Miracle_ schreef:
Hmm, sorry, ik weet niet zo zeker wat ik van deze foto's moet vinden. Je paard vind het echt duidelijk niet leuk, ik vind hem zelfs angstig kijken. Ik kan er de humor niet zo van in zien, maar dat kan aan mij liggen :+
Had je op dat moment begeleiding?

Je hebt wel een mooi beest onder je kont :)

Och hemel. Daar komen alle Bokkers weer om de hoek die zich het zogenaamde paardenleed aantrekken.

Sorry hoor. Maar nooit een springer gereden die kijkt op een hindernis? Bijna elk paard kijkt wel eens op een hindernis... Of is eens onzeker. Of snapt het even niet.

IIG, ik vind het een grappige serie zo met het commentaar erbij!
Laatst bijgewerkt door Chaos op 23-10-12 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:21

Ik kan me echt zo druk maken om reacties waarbij het minste rukje in de mond of streng benen geven meteen mishandeling is, of dat een paard dat weigert meteen ondraaglijke pijnen doorstaat hé 8)7 ! Dan denk ik automatisch aan de springlessen met mijn pony, hij kon prima springen, maar als hij toevallig een dag geen zin had galoppeerde hij braaf tot aan de hindernis, om dan nét op het moment dat hij ging afzetten opzij te vallen en langs de hindernis te denderen. Zo eens helpster bijna van haar sokken gereden en met mijn knie achter de staander blijven hangen. Ik kan je zeggen dat je dan voor eigen veiligheid toch écht wel even streng bent en niet rustig gaat afstappen om het dan zowel van er naast als van onder het zadel te moeten oplossen. En dat is dus net wat ik op deze foto zie, op de hindernis af gaan en dan net ervoor ertussenuit knijpen. Hoeft niks te maken hebben met pijn/slecht rijden etc te maken te hebben, maar gewoon met een paard dat even het nut niet inziet van over die balk springen als er omheen zo veel makkelijker is.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:22

Als ik met rust, geduld, langs sprongen lopen, worteltjes, aaien alleen was gaan werken had ik denk ik nog steeds niet verder dan hindernis 1 gekomen. Kom op.... Het zijn geen cavia's!

Als jij zegt dat iets kan dan moet hij het doen... Schoppen, slaan en trekken hoeft nou weer niet maar soms hebben paarden gewoon een flinke duw de goede richting op nodig.

Ben altijd wel benieuwd hoe die cavia rijders nu in het echt zijn. Nooit hun geduld verliezen? Ik heb namelijk toch stiekem het idee dat dat de ergste en gemeenste zijn....

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:31

Paard wordt behoorlijk in z´n mond getrokken als hij eindelijk besluit over de hindernis te gaan. Dit komt mede door de martingaal waardoor je paard niet eens een behoorlijke springbeweging kan maken. Niet afhaken als je paard niet springt maar ander oplossingen zoeken en foto´s zijn zeker niet grappig. Denk als je het anders aanpakt je er een super springpaard aan hebt

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:33

ik herken dit wel! mijn pony kan goed springen en in een keer is een klein hindernisje doodeng.. dan moeten ze zich niet aanstellen hup erover en dan belonen :D snap het probleem niet echt. Mooi paard trouwens!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:35

Een martingaal die een springbeweging tegen gaat? Zou je mij dat uit kunnen leggen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:39

edith2 schreef:
Paard wordt behoorlijk in z´n mond getrokken als hij eindelijk besluit over de hindernis te gaan. Dit komt mede door de martingaal waardoor je paard niet eens een behoorlijke springbeweging kan maken. Niet afhaken als je paard niet springt maar ander oplossingen zoeken en foto´s zijn zeker niet grappig. Denk als je het anders aanpakt je er een super springpaard aan hebt

En wat is jouw ervaring mbt springen? :P

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:40

Spookje schreef:
Ik blijf mij verbazen dat mensen het zulke geweldige foto's vinden.

In de kleine letters staat dat foto's uit de oude doos zijn. Dus het paard springt nu makkelijk 1.20, wie zegt dat wanneer deze foto's genomen zijn dat het paard dat het toen ook al kon? Of uberhaupt ooit heeft gedaan?
Ook lees ik in een post dat het paard nu nog maar 6 jaar is. Hoe oud was het paard dan toen de foto's werden genomen?
Wellicht is het niet in de zeik nemen, maar gewoon een heel onzeker paard toen?

Ik vind het echt zorgwekkend dat mensen op bokt dit soort foto's normaal vinden. Ik denk vaak dat mensen wellicht vergeten (of niet weten/begrijpen) welk effect een bit heeft als die zo wordt gebruikt, of wellicht denkt men er gewoon niet aan?

En er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden, ik zou toch echt voor een ander hebben gekozen. En nee ik bedoel niet afstappen, aaien en wortels geven. Gewoon rustig, af en toe beetje been, gewoon in stap en vooral handen naar voren. Want als paard zo reageert weet je vaak dat de sprong erg onverwachts kan komen, zorg ervoor dat je voorbereid bent en dus niet in de mond zit, je wil immers niet dat je paard het associeert met wellicht de 'pijn'prikkel van het bit die hij in een keer als ruk krijgt omdat jij je evenwicht niet hebt/niet op de sprong voorbereid was.

Hahahhha jesuz!!! Heej we hebben het hier over een PAARD! Niet over een fragiel (breekbaar) porselijne paard.