Mijn grootste nachtmerrie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:50

Ik denk dat je de KLpD moet gaan bellen, die hebben een afdeling beredenen en dus verstand van paarden, overleg met hun hoe de situatie veilig gemaakt kan worden en hoe jouw pony te vangen....

Daarna zou ik maatje voor hem regelen, ze blijven blijven altijd bij elkaar, zet een ouder gezapige shet erbij die niet gaat avonturen..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:50

hanny_jelke schreef:
ja ze zullen er een hoge, maar niet dodelijke dosis verdoving in moeten schieten.

Zolang men buffels,nijlpaarden en neushorens kan verdoven zou ik me zeker niet druk maken.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:50

tita schreef:
Vind wel typisch verhaal dat ie nu weer ineens wild is,
Maar heb je de da ingeschakeld, heb je de politie geïnformeerd.

Als ze een wilde stier kunnen plat spuiten van ruim honderden kilo's dan lukt een pony van 300 kilo ook wel

DA is geinformeerd, na overleg is besloten verdoven niet te doen.
het waait erg hard en hij is niet dicht genoeg te benaderen om hem te kunnen raken, als het mis gaat dan kan je het wel vergeten dat je ooit nog tot op die afstand in de buurt komt (dat zijn zijn eigen woorden)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:51

Ja ik kan me voorstellen dat zo,n beesje in dit geval echt wild wordt.Hopen maar dat het goed afloopt?

Sjolvir

tita schreef:
hanny_jelke schreef:
ja ze zullen er een hoge, maar niet dodelijke dosis verdoving in moeten schieten.

Zolang men buffels,nijlpaarden en neushorens kan verdoven zou ik me zeker niet druk maken.

En zebra's.. dus exmoor zal ze ook wel lukken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Krijgen de koeien wel aanvullend te eten?
Zo ja, misschien de koeien daarmee naar de omheinde wei lokken en op die manier hopen dat de pony mee gaat?

Heeft hij geen maatje waar hij weleens mee op de wei staat en zich aan kan vastklampen of staat hij altijd alleen?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-10-12 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:52

Ho gut als dit maar goed gaat.... Ben benieuwd hoe je het uiteindelijk oplost.....

Feria

Sinds wanneer is dat raar?
Als mijn pony ontsnapt is ze ook echt niet de rust zelve hoor![/quote]

Paard staat gewoon rustig te grazen tussen de koeien voor zover ik begrijp.
Echt ik heb ook een panische paard gehad en die kon ik ook ten allen tijden benaderen, paniek of niet.
Ik begrijp dat ze wild waren en dat dat moeilijk is, maar met geduld moet je hem toch kunnen pakken?
Hij kan toch niet plots alles vergeten zijn wat hij in die tijd geleerd heeft?
Is het geen oplossing hem van de kant van die 80km weg een verdoving te schieten, zodat hij in de richting van zijn weide loopt?

Rennie89

helemaal wild kan ik me niet voorstellen. Maar begrijp best dat hij nu wel even voorkeur heeft voor de groene weide waar die op staat :) Ik heb ook in Amerika een ontsnapt paard (naast een 100km snelweg, zoals allemaal onverlicht) weten te vangen. Zou ook niet halstermak zijn dus ik heb letterlijk gewacht tot die zelf de stap nam om naar mij toe te komen. Geen halster meegenomen niks en godzijdank achtervolgde hij mij langs de hengst en liep die de paddock in. Maar geloof me, toen die weer van mij af rende NAAST de snelweg (ja, echt naast, 1 meter opzij en hij lag voor een auto) scheet ik hem wel hoor. Maar met geduld en klein maken kwam die uiteindelijk toch naar mij toe. Dit paard staat in een kudde van nu 3 paarden, worden afentoe geaaid maar zeker 2 jaar al niks mee gedaan. Vorig jaar is een ander paard uit die kudde ontsnapt en dus helaas wel voor een auto terecht gekomen.

Ik duim dat het een happy end heeft

Escada

Och jeetje, inderdaad een nachtmerrie! Hoop dat het goedkomt :(:)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:53

Ik weet niet of het al is gezegd, maar waar is hij bang voor? Zet/hang dit bij de weg neer en dan durft hij daar niet meer naartoe?

acera1991

ik zou misschien in de wei gaan staan en hem dan steeds voorzichtig naderen. Ik neem aan dat jij jou wel herkent. Misschien als je een appeltje of iets anders lekkers bij je hebt dat die misschien over de drempel heen gaat en misschien jou kant opkomt. Daar heb je alleen wel heel erg veel geduld voor nodig.

Annenas

kun je niet een grote groep mensen regelen?
familie en vrienden allemaal opbellen of ze willen helpen.
het wordt voor 8 uur donker en lijkt me handiger om hem te vangen als het nog licht is..

hanny_jelke

Rider01 schreef:
tita schreef:
Vind wel typisch verhaal dat ie nu weer ineens wild is,
Maar heb je de da ingeschakeld, heb je de politie geïnformeerd.

Als ze een wilde stier kunnen plat spuiten van ruim honderden kilo's dan lukt een pony van 300 kilo ook wel

DA is geinformeerd, na overleg is besloten verdoven niet te doen.
het waait erg hard en hij is niet dicht genoeg te benaderen om hem te kunnen raken, als het mis gaat dan kan je het wel vergeten dat je ooit nog tot op die afstand in de buurt komt (dat zijn zijn eigen woorden)

ik trek niet graag de conclusie van een DA in twijfel,
maar echte wilde dieren die verdooft moeten worden zoals, nijlpaarden leeuwen buffelows, zebera's en noem maar op, die kunnen ze zelfs van uit de lucht verdoven, met een verdovings pistool kunnen ze vanaf een behoorlijke afstand schieten.
dus denk dat het eerder een kwestie is van een goede schutter vinden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:54

Kijk met niks doen schiet je ook niet op.

Ik zou toch contact zoeken met politie voor de weg en een da die bekend is met wilde dieren.
Poeh niks voor mij wilde ponies want nu weet ie hoe ie moet ontsnappen

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:54

myxlea schreef:
Feria schreef:
Hoe kan hij dan plots terug helemaal wild zijn? Ik begrijp het echt niet.
Misschien moet je maar in de weide gaan zitten, misschien komt hij na verloop van tijd terug of kan je hem terug benaderen?

Omdat ze nog maar 9 maanden in handen van mensen zijn. Ik kan alles met mijnes doen, zolang ik hem in de stal benaderd heb en aan een touw heb, zodra hij los in de bak is kan ik hem ook niet meer vangen. Ik hoop dat je zo een beetje snapt wat ik bedoel? Dat angstige is gewoon nog een proces wat er langzaamaan uit moet slijten.

precies, Mas is/was daar al wel wat verder in.
In 'zijn' wei liep hij gewoon los en was er niks aan de hand als je kwam, hij leek niks anders dan een normaal jong dier

eclair98

Re: Mijn grootste nachtmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:56

oja, vraag een cowboy met een lasso :')
sorry, even wat luchtigs tussen door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:56

Die koeienwei is van iemand, dus vraag de politie die persoon te bellen, dan kunnen jullie desnoods de afrastering veranderen, heb jij nog draad liggen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:57

Hij heeft de vrijheid weer geproeft kan in een mum van tijd weer ''wild'' zijn wat zijn 9 maanden nu? volgens mij helemaal niets vooral niet voor zn dier

Ik zou proberen om die weg af te zetten met (prik)paaltjes en lint vraag plaatselijke maneges en stallen of weet ik het die je kunnen helpen

Zorg dat hij in elk geval veilig is
Als hij nu al zo ''close'' met de kudde koeien is en jullie gaan er verder niet achteraan acht ik de kans klein dat hij die weg op zal rennen

en idd wat eerder gezegt word
Als ze een olifant kunnen verdoven met een verdovings geweer moet een ponytje van 300 max 400 kilo ook wel lukken lijkt me?

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:57

Dan mag je die cowboy ook wel bij mijn pony langs sturen :P.

Nee maar even serieus, probeer een jager ? Die jagen ook op wilde dieren? Wel met een verdovingsgeweer dan natuurlijk he..

eclair98

Re: Mijn grootste nachtmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:58

DIE ENE DUITSER _O-

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:58

eclair98 schreef:
Ik weet niet of het al is gezegd, maar waar is hij bang voor? Zet/hang dit bij de weg neer en dan durft hij daar niet meer naartoe?

Dat is ook een idee
Misschien glinsterende herriemakende kerst belletjes ofzo?
op schrikttraining vond hij niks eng maar ik denk wel dat dit kan werken, in ieder geval tot de nacht?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:59

ja die moet via een schiet/jacht vereneging te vinden zijn, een goed schutter kan bereken hoe hij moiet schieten om goed te kunnen raken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:00

Als afzetten geen optie is zou ik toch de dierentuin gaan bellen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:00

eclair98 schreef:
oja, vraag een cowboy met een lasso :')
sorry, even wat luchtigs tussen door.

koeien drijven heb ik gedaan :') maar eerlijk, een geschikt paard vinden daarvoor is een tweede := paard waar ik op koeien dreef was al niet echt ervaren hierin en wou alleen maar weg van die gemene koe :') (die koe viel aan omdat ze haar kalf wou beschermen, een Harvard koe)