Rij mee op onze vijfdaagse trektocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:33

wat ontzettend leuk, jullie hebben een mooie tocht gemaakt zo te zien
Jammer van de regen die jullie onderweg hadden, maar er zijn toch
wel mooie en bijzondere foto's uitgekomen :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:09

Ziet er echt super gaaf uit !

Zijn jullie ook gewoon overnachtingen langs gegaan of van te voren geplant?

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:15

Lijkt me geweldig om ook een keer te doen! Maar waar slapen jullie en waar laat je al je spullen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 22:03

@francaa: bedankt, was het ook :D

@shaddy82: thanks! We hadden gelukkig maar één dag regen, dat valt al bij al nog mee! De volgende keer gaan we het wel meer in juli-augustus plannen, iets meer kans op beter weer!

@Cchanny en Laura_xxx: omdat alles nogal last minute geregeld was (ik zat met herexamens dus kon niet veel voorbereiden) hebben we beslist voor de eerste keer om niet in een tentje te overnachten maar altijd terug naar huis te gaan (eigenaresse van de ijslander had een auto, handig!) en daar te slapen :) Voor de volgende keer willen we het wel met overnachtingen en tentje plannen :)

Bedankt voor de leuke reacties!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:06

Van waar naar waar hebben jullie gereden?

Ik ben ooit van Baarle Nassau naar Maaseik gereden in 10 dagen :-) te paard. Wij hadden wel alles mee op het paard; tentje etc

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:35

Oh, zo leuk!!! Vind jullie een superstoer groepje hoor! :j
Ik woon ook in de buurt (paardjes staan in Pellenberg), en als jullie nog eens passeren zal ik aan de kant staan supporteren (en met vlagjes staan zwaaien :Y) ;) ).
Helaas ben ik echt niet zo stoer dat ik zoiets aandurf, maar het lijkt mij in ieder geval super om te doen! Was ook altijd één van mijn grote paardendromen...

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:51

Wat ontzettend leuk! Dat lijkt me nou echt tof om ook eens te doen, gewoon lekker op pad met een klein groepje ruiters en paarden :j

Cassia

Re: Rij mee op onze vijfdaagse trektocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 23:30

Leuk zeg! Heb in juli zelf geprobeerd om vanuit omgeving Leuven naar Luxemburg te trekken met mijn Hafje, is helaas niet gelukt.
Ken het kasteel van Horst enzo wel, vanwaar zijn jullie vertrokken en door welk stadje zijn jullie gegaan als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 07:50

@Arabesk: we zijn in de omgeving van rond Leuven gebleven (Holsbeek-Nieuwrode-Aarschot-Rillaar). Dat vonden we voor ons eerste probeersel ver genoeg :D Voor tien dagen trekken moeten we ons beter voorbereiden vrees ik, en de paarden wat intensiever trainen :) en onszelf :P

@Primula: Pellenberg is idd in de buurt! Ook een mooie omgeving om te wandelen he? (ik kom daar wel eens met mijn honden). Je mag altijd aansluiten volgend jaar hoor! De meeste paarden volgen wel een 'stoer' paard, zeker als je met een groepje gaat dan is er altijd wel één paard dat dapper genoeg is om de rest op sleeptouw te nemen :)

@Girassol: thanks, het was ook super leuk! :D

@Cassia: ik heb je topic toen gevolgd, vond het echt een tof idee! Voor het kasteel van Horst zijn we vertrokken in Rotselaar, via Wezemaal, Nieuwrode, en dan naar het kasteel van Horst :)

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:15

Vet stoer!
Een aantal jaar geleden zijn eens 2/3 dames aangekomen op onze manege hun maakte toen voor een goed doel de pelgrimstocht te paard... Ze zijn toen twee dagen bij ons gebleven :-) weet het nog zo goed haha
Vanaf dat moment wil ik eigenlijk ook altijd al een tocht maken... Ik en zuslief met z'n twee... Ik zal dan het paard van mijn moeder meenemen omdat mijn eigen paard gewoon niet leuk is op buitenrit (dominante trut) altijd het paard van mijn zus aanvallen en achterop komend verkeer aanvallen... Dit oefen ik thuis wel (paard van zuslief staat ergens anders) maar op zo'n tocht wil je ook een beetje genieten...

Wij willen onze tocht zo plannen dat we voornamelijk maneges of boerderijen aandoen zodat we verzekerd zijn van een overnachtingsplaats...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 09:09

@lelijke_heks: bedankt :D Wij hebben gekeken via ruiterroutenetwerk Vlaams-Brabant, daar stonden ook stopplaatsen bij, en plaatsen (restaurant, café) waar paarden welkom waren. Al zijn we gewoon voor kebab enzo gegaan :P In Belgisch Limburg is er een heel netwerk met overnachtingen bij, echt super handig! Misschien is er ook zoiets van jullie streek?

Het is wel heerlijk om met eigen paard te doen, mijn eigen paard is ook niet de simpelste (ADHD gevalletje :P ) maar door veel te doen worden ze veel gewoon!

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:25

Ja het liefste zou ik het ook met mijn eigen paardje doen maar dingen als een kaart bekijken op haar rug kunnen echt niet... Verder zou ik haar ook echt niet samen met het paard van mijn zus in een wei kunnen zetten voor bijvoorbeeld een overnachting... Ze mag haar eigen vriendjes uitzoeken maar daar hoeft het verlegen paardje van mijn zus de klappen niet voor op te vangen... Daarbij mag ik de bulles van mijn moeder lenen... En aangezien hij altijd alles leuk vind (behalve kleine ruimtes, engtevrees)
Maak je dan wel een veel ontspannende rit...
Gelukkig wordt mijn eigen knollie ook steeds braver en valt ze nu nog maar 5 van de 10 langskomende fietsers aan... Dus wie weet mag ze toch mee... :-)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 09:32

Ja, een gps is wel aan te raden, we zijn best vaak verkeerd gereden met ons kapotgeregend kaartje :D Oei, fietsers aanvallen is niet alles nee ^^ onze paarden konden gelukkig goed samen in de wei, Pico en Noah staan altijd samen, maar Prudur kenden ze nog niet, maar ging erg goed! Maak jij tegen dan ook maar een topic he :D

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:53

Als je ooit besluit naar Limburg te komen, dan wil ik wel mee :D Ik woon zelf in Limburg en het netwerk is niet helemaal op en top (of het ligt gewoon aan de plek waar ik woon) maar er zijn zeker mooie stukken, zeker als je meer richting Lommel-Overpelt gaat!

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:57

Zeker zal ik dan een topic aanmaken :-)
Enne mijn tocht zal door zuid Limburg gaan :-) of daar iig beginnen

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:21

Ziet er superleuk uit :)

jan_ineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:24

heel erg leuk dat jullie zoiets doen! heel gaaf!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 18:28

@LauEef: deal! Een plaatselijke gids zou wel handig zijn, haha. Maar dat zou wel pas volgend jaar zijn :P

@lelijke_heks: succes!

@Clocloken en jan_inee: bedankt :D Het was ook heel leuk!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:19

Wat een superleuk fotoverslag van jullie trektocht, heerlijk lijkt me dat.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 21:24

Bedankt voor je leuke reactie :D

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:52

Hahah dat terraske komt mij bekend voor :D
Waar staan jullie in Wezemaal? :Y)
(niet dat terrasje, das boeres, maar ik bedoel met de paardjes)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 21:58

Haha, klopt, dat is inderdaad bij Boeres :D De paarden staan in Rotselaar, ben je van daar in de buurt? :)

_Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:28

Ziet er super uit, wel respect dat jullie met die regen hebben doorgereden!
ik wil dit ook zo graag eens doen met mijn paardje,
hebben jullie je paarden nog getraind van te voren?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 10:09

@Marjoo: bedankt :D We hadden ook niet zoveel keus, als we hadden opgegeven moesten we alsnog drie uur terug door de regen, maar die schuur was op dat moment echt een godsgeschenk :D

We hebben de paarden er wel op getraind, sowieso rij ik met mijn paard al veel buiten, de maand op voorhand zijn we bijna elke dag een buitenrit gaan maken met een bepaald aantal km's, met de nodige rustdagen tussendoor natuurlijk :) We deden ook niet zulke lange ritten, ik denk als je graag meer km's op een dag doet, dat je je paard best endurance-gewijs traint :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:31

wat superr leuk :D
en wat een leuke ijslander <3