5 keer gestorven ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:34

Haha nou leuk hoor, alle dieren lekker hun beweging gehad zo!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:36

Misschien kun je uit respect voor het overlijden van bokker Bietjuh je openingstitel aanpassen?
De filmpjes mogen dan grappig zijn maar dit heeft voor het paard niets met ontspanning te maken, hij dramt vreselijk en
drukt zijn rug helemaal weg, kan me niet voorstellen dat dat lekker rijdt.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:41

Maar sinds wanneer valt "lekker los gaan" niet meer onder ontspanning? Zal het paard op dat moment een worst wezen of ie over zn rug loopt of niet :+

*\o/* gaaf! Ik krijg spontaan zin om te vragen als je, mocht je het nog eens willen gaan doen, nog plek hebt op de kar voor een fotograafje :D :+ T'is alleen zo ver weg -O-
Heb je een bokriempje? Beetje te enthousiaste vreugdesprongen maakt 'ie :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:44

_Ashii_ schreef:
Maar trekt hij zich gewoon omlaag dan? (eerste filmpje)

Goede vraag }:0
Hij gooit z'n hoofd naar rechts en springt tegelijk die kant op, gaat met z'n hoofd tussen z'n benen en springt dan 3x met gestrekte voorbenen (geen idee hoe hij het kan) en dan besluit hij op te stijgen en op die manier nog eens van grotere hoogte te landen met gestrekte voorbenen. En toen had ik het wel gehad :+ Toen ging hij vooruit :Y)

Het gestrekte voorbenen-ding kan je hierop goed zien:
Afbeelding

Was tijdens een fotoshoot, ze wilde graag zonder zadel draven, arm kind :(:)
Misschien dat deze foto een beter beeld geeft, hij komt niet echt hoog omhoog van achteruit, maar toch zit het best moeilijk :')

@ lisa_pluisje : ik kan niks meer aanpassen een dag later, en verder zie ik er zelf ook niks verkeerds in, er sterven elke dag mensen .. het gaat om de uitdrukking, ik link er verder niks aan (neemt niet weg dat het vreselijk is wat er gebeurd is, maar er gebeuren veel vreselijke dingen in de wereld, als je je om alles zo druk moet maken als om hier 1 woordje :(:) )... En momenteel staat mijn mishandelde, getraumatiseerde pony in de weide te bekomen ... Arm ding, wat heb ik hem toch aangedaan .. helemaal geen ontspanning voor hem ... Volgende keer toch maar die slof er rond, dan is dat kopje tenminste naar beneden, is beter voor de rug en dan gaat hij het veel leuker vinden :j

@ _l_amanda_l_ : haha, altijd welkom :Y) Maar het is wel een eindje ja :+
Geen bokriempje .. misschien wel een idee voor de volgende keer :')

Gini

Re: 5 keer gestorven ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:07

Ik ben blij dat ik nooit boscross foto's geplaatst heb hier op bokt. :') Naar de ontspanning toe werken, komaan, dit is even voluit gaan voor die paarden. Vinden ze wel leuk hoor, na al dat krulletjeswerk in de zandbak.

Ik heb genoten van de filmpjes TS. Gewoon lekker achter de kar aancrossen. En ik zie dat het nog redelijk dicht bij mij is. Daar moet ik in de toekomst dus ook eens naartoe gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:39

Thanks! Dit is inderdaad zoiets dat we 1x om de zoveel tijd eens doen en waarbij "alles" mag en niks moet .. Ik doe dit niet standaard elke week of elke keer we het bos in gaan ofzo :+ De volgende keren in het bos is weer gewoon alleen en dan werken we aan de ontspanning en aan het krulletje :P (komt ook wel vanzelf hoor, alleen reageert hij heel anders dan achter de koets aan, lijkt me ook niet meer dan normaal, beestje weet wel hoe het werkt hoor ;) ).

Weet niet of je zelf vervoer hebt, maar als je eens hier wil rijden ben je altijd welkom ;) Mensen zetten regelmatig de trailer bij de stal om een leuke rit te maken enzo :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:12

[***] schreef:
@ MirandaFuego : tss .. naja, geen bokken dan .. Is het eigenlijk ook niet, voelt wel zo, maar blijkbaar is het meer springen :Y) Maar zoals Repelsteel omschrijft is dat dus echt moeilijk zitten, ookal lijkt dat misschien makkelijk. Ik ken zo een ex-manègepaard die zowat iedereen eraf kreeg en die bokte helemaal niet (Cobe gooit nog iets) .. Die stak gewoon haar hoofd tussen haar benen, maakte haar rug bol, sprong eens met 4 benen tegelijk en de mensen lagen op de grond :') En dan niet de beginners ofzo, echt mensen waarvan ik dacht: jee .... Dus het kan wel, zonder bokken :P :))

Dat is wél bokken :j
Dat is de traditionele cowboybok, die gaat heel hoog en is moeilijk uit te zitten, mijn vorige paard deed die ook zo af en toe :D
En ik viel er nooit af, haha. 8-)
Afbeelding
Ik heb wel veel ervaring met bokken, mijn vorige paard kon heel veel verschillende. :))
Mijn huidige paard kan één soort, die hele gemene katapult! :Y)
Maar dat is wel heftiger van wat Cobe hier laat zien hoor!
Tuurlijk zit het lastig, maar het is eerder spannend van wat komt er nog, maar dat was niks, gelukkig voor jou :D

En volgens mij heb jij het zwaarder gehad dan Cobe, haha, zielig hoor, zo'n bosrit! :+ :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:27

Gaan we nu echt een discussie houden of [***] nu echt bokt of niet? :P
Hij gedraagt zich niet normaal, zullen we het daarop houden :Y)

En ja, eigenlijk .. het is zielig voor [***] dat hij aan een los teugeltje achter een kar moet aanraggen .. En ik dan? -O- Maarja, ik heb er natuurlijk zelf voor gekozen ^) :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:48

Ja, daar wil ik wel even een discussie over hebben! :Y)
En ook over normaal gedragen, dat is toch normaal, zo af en toe even jezelf uiten, Cobe is gewoon blij! :P
Cobe heeft geen keus, anders had hij zéker voor dressuur in de bak gekozen. :(:)

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:15

[***] schreef:
_Ashii_ schreef:
Maar trekt hij zich gewoon omlaag dan? (eerste filmpje)

Goede vraag }:0
Hij gooit z'n hoofd naar rechts en springt tegelijk die kant op, gaat met z'n hoofd tussen z'n benen en springt dan 3x met gestrekte voorbenen (geen idee hoe hij het kan) en dan besluit hij op te stijgen en op die manier nog eens van grotere hoogte te landen met gestrekte voorbenen. En toen had ik het wel gehad :+ Toen ging hij vooruit :Y)

Het gestrekte voorbenen-ding kan je hierop goed zien:
[ Afbeelding ]

Was tijdens een fotoshoot, ze wilde graag zonder zadel draven, arm kind :(:)
Misschien dat deze foto een beter beeld geeft, hij komt niet echt hoog omhoog van achteruit, maar toch zit het best moeilijk :')

oh haha ok nou ja bij ons op stal wordt hun dat afgeleerd door links rechts eventjes een trekje aan de teugels te geven maar volgens mij heeft dat bij hem weinig zin haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:45

@ MirandaFuego : oh, is die blij? Ik dacht dat paarden alleen bokken uit verzet? Omdat ze pijn hebben enzo? :Y)

@ _Ashii_ : haha, zo eventjes lukt mij dat niet neen, maar ik werk er wel aan :j Ik bedoel: ik probeer het te voorkomen en als dat niet lukt probeer ik hem zo snel mogelijk uit die zone zeg maar te halen, door z'n hoofd weer omhoog te krijgen (dat is vereiste 1 :+ ) en hem dan vooruit te laten gaan. Het gaat op zich best goed hoor, hij kan dit ook 10-15 keer als hij wil, dan sta jij daar ter plaatse te springen terwijl de rest van de groep al 500m verder is .. snap het nut ook nooit zo, moet hij daarna weer harder rennen om ze bij te kunnen houden :')

En voordat ik de bokt-politie over mijn dak krijg: neen, hij doet dit níet constant ... Vaak is dit bij de eerste galop en dan alleen nog maar als we met een groep zijn en als er veel ruimte is op de plaats waar we aangalopperen .. Hij doet het dus niet standaard dus hij hoeft nog niet door -paten en -peuten en -logen behandeld te worden :P Alhoewel .. misschien is een psycholoog wel wat voor hem .. :(:) Of voor mij :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:51

Owhja, hij heeft natúúrlijk last van zijn rug!!
Misschien moeten jullie samen in therapie..

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:53

heb ik het goed gehoord of kwam er iets van limburgs dialect voorbij? Het bos komt me ook bekend voor waar is dit? haha dat bokken zo gemeen! ik ken het maar al te goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:04

Samen in therapie :j Dat gaat de oplossing zijn :j Nu alleen nog even zoeken bij wie of wat :+

@ Jolienfortun : Dat heb je heel goed gehoord! Zowel Nederlands als Belgisch Limburg is vertegenwoordigd trouwens (al denk ik dat er bij mij weinig dialect te horen is, voor zover je mij al hoort :)) ). De mensen komen allemaal van regio Maastricht dacht ik, en het bos is zeg maar rond Zutendaal. Weet niet waar we precies gezeten hebben, maar ergens in die buurt toch :Y) :+

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:47

[***] schreef:
@ _Ashii_ : haha, zo eventjes lukt mij dat niet neen, maar ik werk er wel aan :j Ik bedoel: ik probeer het te voorkomen en als dat niet lukt probeer ik hem zo snel mogelijk uit die zone zeg maar te halen, door z'n hoofd weer omhoog te krijgen (dat is vereiste 1 :+ ) en hem dan vooruit te laten gaan. Het gaat op zich best goed hoor, hij kan dit ook 10-15 keer als hij wil, dan sta jij daar ter plaatse te springen terwijl de rest van de groep al 500m verder is .. snap het nut ook nooit zo, moet hij daarna weer harder rennen om ze bij te kunnen houden :')

ja zag het al inderdaad hij maakt echt rare bewegingen haha lijkt meer uit vreugde van jeej ik mag galopperen maar zoals je al zegt wat hij doet heeft geen nut haha hij moet dan de groep weer inhalen! :P Succes met je pony! Hopelijk gaat het er ooit een keertje uit! *\o/*

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:59

*\o/* hahaha om te GIEREN en te BRULLEN! eerlijk waar ik lag onder me stoel van het lachen....heerlijk en herkenbaar! :D

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:42

super fimpjes!!

En wat trekt die koets hard op seg :p
toevallig geen fototje van die combo trekpaard en volbloed? Ben ik wel benieuwd naar.

Zie dat je van belgie bent, toevallig uit mijn buurt? Het kriebeld hier enorm! :D

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:11

OMG! _O-

het moment dat de schimmel de bosjes induikt en er weer uitkomt... het commentaar er ook bij..
Ik kan de rest van de filmpjes eigenlijk niet meer kijken, dan kom ik vanavond niet meer onder het bureau vandaan. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:29

Thanks voor de leuke reacties nog! :D :D

@ Killed: foto heb ik wel, maar staat op een externe harde schijf, zodra ik wat tijd over heb zal ik deze eens tevoorschijn halen ;) Weet verder niet of ik in de buurt zit, als het plaatje in je profiel klopt niet meteen maar op zich ligt niks in België echt ver uit elkaar natuurlijk :+

@ rixtb : haha, ik vind het commentaar misschien nog wel leuker dan het filmpje op zich, is echt live-commentaar, mensen leven echt mee, heerlijk :') De rest kan je gerust kijken hoor, je hebt het ergste wel gehad :Y) :))