Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KarinvdM schreef:Remember schreef:Maar met dat soort opmerkingen kun je mijns inziens met zo veel kwaliteit niet terug naar de 6. Want de 6 geef je ook aan dat andere paard dat 'net wel/net niet' zijn oefening loopt maar het te zwaar is om naar een 5 te gaan. Daarmee doe je de combinatie hierboven écht te kort mee en zul je als je een klassement op moet maken echt in de problemen komen omdat je te weinig speelruimte hebt
Ik denk dat dit soort combinaties eigenlijk altijd te weinig punten krijgt, zeker in vergelijking met de echte 6jes proeven. Je gaat te makkelijk naar foutjes kijken en daarmee punt je al snel te laag. Alsof we te bang zijn om een 8 of een 9 te geven.
Ik zit nu op m'n iPad, morgen ga ik de proef nogmaals kijken en het formulier invullen.met plezier, want zulke combinaties kijk je met veel plezier.
Jurroen schreef:De enige 6-en die ik heb gegeven:
- middengalop, zowel links als rechts. Welliswaar bergop, maar te weinig verruiming van de paslengte.
Remember schreef:Jurroen schreef:De enige 6-en die ik heb gegeven:
- middengalop, zowel links als rechts. Welliswaar bergop, maar te weinig verruiming van de paslengte.
Wat heb je de andere 2 combinaties voor de middengalop gegeven en ben je dan nog tevreden met de 6 die je hier gepunt hebt? Het verruimen had expressiever mogen zijn, maar er gebeurde wel wat, zéker in het terugnemen, paard bleef recht (!), keurig in de aanleuning. Dus ook hier gewoon 2x een 7 van mij hoor!
xNK schreef:Nageteld kom ik op 199, als ik het goed zag was de tweede volte 15 m iets te groot, maar als dat niet zo was, shame on me en anders kwam ik op 200
jury schreef:Wat leuk dat Tineke ook even kwam kijken.
jury schreef:Grappig om te zien dat veel van jullie in de "valkuil" trappen om een foutje bij een betere combi te zwaar af te straffen.
Heel menselijk hoor want dat gebeurt in real life dus ook.
Bij een gemiddeld bewegend paard ben je al gauw geneigd van "ach geef maar een 5 anders blijft er helemaal niets meer van over" en als je dan een beter bewegend paard bij dezelfde fout ook een 5 geeft (of vaak zie je dan dat men naar die eigenlijke 4 gaat) dus zeker in verhouding te zwaar afstraft.