De plus en minpunten van Horse Event 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De plus en minpunten van Horse Event 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:34

Oh, maar volgensmij werd er ook weer omgeroepen?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:37

+ Gratis en schone wc's
+ Informatieve Clinics, waar je altijd na afloop terechtkon voor vragen
- Inderdaad veel ruiters met hun paard gewoon over de renbaan, zag er zelfs een paar in draf en galop terwijl daar mensen langs liepen. Vind ik wat gevaarlijk.
- Drinken in voorraad! Aan het eind van de dag (rond half 5 was dat) wilde ik gewoon écht wat kouds drinken, geen warm flesje :n enige wat koud stond was water en spa rood, heb maar water gepakt, maar had liever cola gehad (maar dat was allemaal op, ben 3 kraampjes afgerend)
- Showhal waren geen 2 uitgangen, vond ik erg jammer! Moest teruglopen als ik er was geweest
- Oja, standhouders, lachuh! Ik zag toch een paar chagrijnige gezichten, daar ga ik niets van kopen/informatie vragen hoor :+

En mijn broodje tonijnsalade van 5,25 was errug duur natuurlijk, maar wel heerlijk :D

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:45

+ gratis en schone toietten
+ veel drinkplaatsen voor d ehonden, zag overal drinkbakjes super!
+ la place had een enrme diversiteit
+ lekkere ijsjes en koude rdrank in ijsbakken! zalig!
- tja helaas vond ik het drinken en eten wat duur, 2.75 voor flesje water

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:49

+ veel te zien
+ gratis toilet
+ la place

- 2,50 moeten betalen voor een programmaboekje :(
- was blij dat ik vrijkaarten had want vind het de 29,50 niet waard. Wordt dan wel erg duur met parkeren, reizen en eten erbij
- slechte communicatie tussen medewerkers. Ik heb me netjes gemeld bij het secretariaat dat ik een stal gereserveerd had. Na te hebben betaald kon ik volgens het meisje met mijn paard naar de stallen. Daar aangekomen met mijn paard mocht ik er niet in want ik had geen paars bandje. Stond ik daar met mijn paard tussen het publiek. Kon ik weer terug naar het secretariaat om een bandje te gaan halen.
- Na afloop van de clinic moesten wij dwars over het terrein tussen de mensen door terug met de paarden.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:01

+ het prachtige weer
+ de vele bezoekers
+ de paarden stonden in stallen ipv de noodstallen van vorig jaar, scheelde een heleboel gezeul met emmers water
+ de NH cirkels lagen er veel netter bij als voorgaande jaren
+ het pad van de parkeerplaats naar het terrein, stukken veiliger!
+ dat er meer paarden tussen het publiek liepen/stonden. heb zelf ook een paar keer voor de stand van Remedio en Van ruiter naar trainer gestaan, mensen vinden het leuk om je paard te aaien, foto's te maken. vind dat wel gezellig op een paarden evenement.
+ de enorme hoeveelheid stro in de stallen, dat was genoeg voor het hele weekend.
+ genoeg bandjes voor alle deelnemers en grooms om de stallen binnen te komen.

- geen aparte toiletten voor de deelnemers. zou fijn zijn als er een toiletblok achter de schermen zou staan, scheelt een boel wachten net voor je demo.
- toch veel mensen zonder bandjes in de stallen
- geen hooi, alleen op bepaalde tijden: belachelijk vroeg of erg laat. Wij hebben de eerste dag zelf hooi mee genomen, s'avonds ging de loods open en hebben we voor onze 5 paarden genoeg gepakt voor het hele weekend.
- uitloop van sommige demo's, daardoor begint het publiek toch te lopen
- geen borden bij de ringen waarop te zien is welke demo er aan de gang is en hoe laat de volgende is. programmaboekje is handig, maar zoiets zou nog handiger zijn.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 18:21

DeniseBobby schreef:
Ik vond alles heel erg leuk dus om dat allemaal op te noemen :P

- volgensmij werd er omgeroepen dat er een eigenaar van een auto moest komen en als die niet kwam het raam werd ingetikt (ivm een hond die er in zat). En een uur!!!! later werd er geloof ik omgeroepen dat het pas werd ingetikt. Dat je het raam niet zelf mag intikken dat snap ik, maar bel dan met de politie en vraag om toestemming! Het gaat hier om een dier kom op zeg! (Heel erg jammer van de eigenaar van de hond, dat je je hond met dit warme weer in de auto laat zitten ; diep triest :n ) (of het was weer een andere auto, maar volgensmij was het dezelfde)

Op zondag is er twee keer omgeroepen om een hond uit de auto te halen. De eerste keer ging het om een witte Mercedes, de tweede keer om een busje. Ik mag hopen dat beide honden levend uit de auto zijn gekomen. In ieder geval een pluspunt voor de organisatie dat zij er iets mee gedaan hebben :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:26

x_spekkie_x schreef:
DeniseBobby schreef:
Ik vond alles heel erg leuk dus om dat allemaal op te noemen :P

- volgensmij werd er omgeroepen dat er een eigenaar van een auto moest komen en als die niet kwam het raam werd ingetikt (ivm een hond die er in zat). En een uur!!!! later werd er geloof ik omgeroepen dat het pas werd ingetikt. Dat je het raam niet zelf mag intikken dat snap ik, maar bel dan met de politie en vraag om toestemming! Het gaat hier om een dier kom op zeg! (Heel erg jammer van de eigenaar van de hond, dat je je hond met dit warme weer in de auto laat zitten ; diep triest :n ) (of het was weer een andere auto, maar volgensmij was het dezelfde)

Op zondag is er twee keer omgeroepen om een hond uit de auto te halen. De eerste keer ging het om een witte Mercedes, de tweede keer om een busje. Ik mag hopen dat beide honden levend uit de auto zijn gekomen. In ieder geval een pluspunt voor de organisatie dat zij er iets mee gedaan hebben :)

Van die witte vito heb ik meegekregen idd, auto hadden ze meteen open moeten breken.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:37

Beide keren ging het om hetzelfde voertuig: een Mercedes Vito (dat is een busje ;) )
Had persoonlijk ook graag niet gehoord "wil de eigenaar naar het voertuig omdat we anders in gaan tikken" maar "wil de eigenaar naar het voertuig om de ANWB te bellen want we hebben het raam ingetikt".
Bovenal vind ik het een geruststelling dat ze het tenminste hebben gezien en opgepakt en dat de eigenaar een proces verbaal heeft gekregen. Top :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:10

+ veel verschilkende soorten clinics
+ looproute
+ gratis en schone toiletten
+ parkeerkosten, terrein en looproute naar HE

- weinig diversiteit (alleen droge patat, poffertjes of brood) en hoge kosten catering
- weinig aanbiedingen, maar 2 kraampjes gezien met koopjes maar in bijv BR stand werden zelfde prijzen als in de winkel

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:38

er zijn zoveel pluspunten,
maar wat mij inderdaad echt opviel qua negativiteit was dat er niet duidelijk ston aangegeven datje bij de meeste catering niet kon pinnen (allen bij La Place bij 2 kassa`s)
en het eten en drinken was zeer duur, wij zijn op zondag geweest, bloedheet en we hadden al drinken meegenomen maar omdat het zo warm was moesten we wel wat halen, 2,85!!! voor een flesje cola
en 3,25 voor een patatje zonder saus.. iets schappelijker had gemogen denk ik zo.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:53

Voor mij was het ook de eerste keer en ik vond het ietwat tegenvallen.
Het wordt zo groots aangekondigd maar het was een grote show.
Ik vond het ook jammer dat sommige demo's meer een uurtje les waren voor de ruiter zelf.
Ik was er zondag.
Wat ik positief vond was dat de veiligheid erg goed geregeld was.
Helemaal bij het onderdeel eventing is dat erg belangrijk.
Ik vond wel dat er veel diversiteit was aan disciplines.
Wat ik wel mis is iets van hoefproblemen oid
Ik vond de show aan de lange teugel in de fnrs ring ook erg mooi.
Jammer dat de apparatuur het een beetje laat afweten.
Ik vond het jammer bij de piaffe beginselen dat er niks werd verteld pver hoe je een piaffe daadwerkelijk aanleert. Maar alleen wat je ervoor moet kunnen.
Ik vond het opzich een goed geregelde dag maar iets meer diversiteit buiten het rijden en werken om zou fijn zijn!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:56

+ de looproute
+ het mooie weer!
+ gratis toiletten
+ verschillende clinics
+ caps op in de ring

- weinig eet en drink tentjes
- minder stands
- rond de bitpiste te weinig zit plaatsen
- de rommel rond de bitpiste
- de uitloop van sommige clinics
- en er waren sommige clinics die ik enorm vond tegen vallen

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:04

Dit was voor mij het eerste jaar, maar toch:
+ gratis / schone wc.
+ veel stands
+ mooi weer.. :D

- weinig zit plaatsen
- weinig eetgelegen heden.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:11

Groot minpunt:
Zaterdag was er 1 ding wat ik super graag wilde zien:
Trainen van het jonge paard!

We zijn op tijd naar de NHBpiste gegaan, hadden een heerlijk plekje bemachtigd in de zon.
Vervolgens komen 2 totaal andere mannen de ring in met een paar wedstrijdpaarden. Volgens mij 2 dressuur en 2 springen.
Hier had ik een heel ander idee van.. -O-

Wat ik wel écht top vond, waren Lammert Haanstra en Adelinde Cornelissen:
Fitheid van de ruiter.
Geweldig ook hoe ze alles uitlegden en het publiek erbij betrokken.
Dikke plus :D Ik heb veeeel van hun geleerd!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:41

Ik kan zo heel veel pluspunten op noemen, maar dan komt er een mega lang bericht. :D Lammert Haanstra sprong er bij mij bovenuit, erg vrolijke man! :j
Het enige waar ik me aan stoorde is dat er geen snel pad was vanaf de la place naar de tribune bij de bit-piste. Je moest steeds omlopen om daar te komen.
Verder had ik bij "het werken met het jonge paard" in de NHB piste iets jonger spul gehad en iets meer info waar het echt draait om het jonge spul. Deze paarden waren helaas allemaal al goed bevestigd.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:31

gratis en schone wc's, hebben ook niet lang hoeven wachten.
goed parkeer terrein, en vind 5 euro precies goed. we rijden met zijn alle toch het halve grasveld kapot.
la place aanbod best wel veel keuze.
de looproute naar de ingang vanaf de parkeerplaats.
caps verplicht.

min:
frisdrank keuze
eten en drinken duur maar had ik al verwacht op evenement. betaald je bij de efteling enzo ook.
tribune onder stoeltjes open. moest iedere keer opstaan en toen is een tas onder de tribune geval en dus kwijt.
clinic buiten trainen viel de info tegen.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:32

misschien een idee om bij swirl of slushpuppie met dit hete weer te doen.

treeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:42

Er zijn heel veel plus punten!!

- te dure catering
-dure entree en dan ook nog eens parkeerkaart (niet interessant voor de paarden liefhebbers met een kleine portemonai)
-Het jammer vond ik dat er tijdens de rassendefilé er toch medewerkers met karretjes en andere voertuigen door moesten voor ruiters en paarden die het toch al erg spannend vinden erg vervelend.
- de demo's om 9:00 erg vroeg dan beginnen pas net de mensen naar binnen te druppelen zodat de ruiters die toch trots zijn op hun ras en er alles aan doen om er op en top uit te zien maar een 10-tal kijkers heeft, compliment aan de meneer die er toch een heel mooi praatje van maakte.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:51

+ alle kraampjes!
+ gevarieerd progamma
+ redelijk onbekende rassen tussen de paarden, er zaten in rassen tussen die ik nooit (bewust) heb gezien (sterker nog ik zou graag nog beter kennis willen maken met de akhal teke, de paarden die er van dat ras stonden hebben mijn interesse opgewekt. Geen idee waarom maar wel rede genoeg om te ontdekken waarom :D )
+ de cross met de bekende ruiters erg gaaf om te zien hoe dat nou echt gaat
+ genoeg zitplaatsen om te eten ondanks de drukte

- zeer slecht communicatie tussen crew leden (ik zat dan eindelijk op de duo sulky hadden ze midden op het pad al hindernissen neer gezet zodat we om moesten keren en af moest stappen, terwijl ik me er op had verheugd als een klein kind :o )
- de prijs van de tickets/parkeerkaarten!

Ik vond dat er grootte vooruitgang was vergeleken met 2 jaar geleden, het was erg geslaagd +:)+

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:04

Oscar schreef:
Patricia6, ik heb jouw suggestie over het rijden met handicap er even uitgepikt. Ik kan niks beloven, maar in de Boktlounge en in de pistes hebben we natuurlijk een speciaal programma, en wie weet kunnen we er volgend jaar iets mee :)

Wij hebben Twee jaar geleden een groepje van meiden laten rijden, die handen allemaal den handicap en gaven een demo. Erg interessant :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:13

delerium schreef:
Beide keren ging het om hetzelfde voertuig: een Mercedes Vito (dat is een busje ;) )
Had persoonlijk ook graag niet gehoord "wil de eigenaar naar het voertuig omdat we anders in gaan tikken" maar "wil de eigenaar naar het voertuig om de ANWB te bellen want we hebben het raam ingetikt".
Bovenal vind ik het een geruststelling dat ze het tenminste hebben gezien en opgepakt en dat de eigenaar een proces verbaal heeft gekregen. Top :j

O dat is super dat die een boete heeft gekregen, we zullen hem eens in zo'n bloedhete auto zetten :Y)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:20

+ De Riddershow, enorm gaaf en had het nog nooit gezien!
+ De Working Equitation, ook erg leuk om te zien, en wist niet wat dit was!
+ De vele stands met gratis informatie en dergelijke, I luv free stuff!
+ Aanleg looproute zodat we niet meer over de weg hoeven te lopen
+ Het uitdelen van de boete aan de persoon die zijn/haar hond in de auto liet zitten!

- LaPlace. Ik zie liever een ander bedrijf hier, ik vind LaPlace duur en ze hadden niet eens appelsap!
- NHB promotie. Jammer dat er tegenwoordig les gegeven word met in de krul trekken...
- De omroepster bij de Bit Piste. Na 5x HE word je haar gewoon erg zat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 02:30

+ parking steeds beter geregeld (alleen jammer dat ik mijn 4 jaar oude kaartje nu toch heb moeten afgeven :') )
+ steeds betere afstemming qua variëteit in clinics
+ gratis wc's en veel wc's, nooit lang gewacht
+ veel grote namen
+ rassendefilé eindelijk met meer rust en veiligheid aangepakt
+ algemeen zeer leuke dag gehad, als je jezelf een beetje goed organiseert, kun je de hele dag door clinics kijken (hebben wij ook gedaan)

- broodjes bij la place lagen niet gekoeld!
- looproute van la place naar achter de bitpiste echt super omweg
- veel clincs van dezelfde mensen op 1 dag dit jaar (bvb lammert vind ik echt altijd hetzelfde verhaaltje vertellen, dat hoef ik dan al zéker geen 2 keer op een dag te horen)
- graag eens clincs van grote namen (anky, adelinde, etc) met eerder ruiters uit het M of Z niveau. Herkenbaarder en meer toepasbaar. Uiteraard zie ik graag toppers rijden, maar het is net zo leuk om iemand met super veel inzicht zoals anky net iemand zien helpen die nog niet zo ver staat.
- het hondengebeuren voegde voor mij niks toe
- programma op de site: als je op een naam klikte, kreeg je algemene info, maar sommige mensen gaven verschillende clinics, het was mij niet altijd duidelijk waar de clinic op gericht was

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:03

Dat hondengedeelte vind ik normaal best leuk om te zien, maar met die opnames dat schoot echt niet op.
Zondagmorgen kwam je binnen in die hal en keek je gewoon even langs de kant wat er te doen was.
Werd je aangesproken dat je vooraan op de tribune moest gaan zitten en mee moest doen met aplaus enzo.
Ziet er natuurlijk leuker uit op tv, ik vond het erg opdringerig.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:23

jesito schreef:
Dat hondengedeelte vind ik normaal best leuk om te zien, maar met die opnames dat schoot echt niet op.
Zondagmorgen kwam je binnen in die hal en keek je gewoon even langs de kant wat er te doen was.
Werd je aangesproken dat je vooraan op de tribune moest gaan zitten en mee moest doen met aplaus enzo.
Ziet er natuurlijk leuker uit op tv, ik vond het erg opdringerig.

Ben ik met je eens! Voelde ons net vee wat opgejaagd werd..