Help, waar zijn mijn bakkabouters ineens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:28

Jeetje wat ontzettend vervelend dat je ze zo mist!!!, al zou ik ze missen als kiespijn, ik vind ze namelijk vreselijk irritant:(...Ze springen zelfs van de balken boven in de binnenbak en voor ik ze dan uberhaud kan zien of aanspreken is mijn paard er al vandoor en zijn ze weg op het moment ik via de andere kant terug ga naar de plek waar ze gesprongen zijn..Dan denk ik mooi ze zijn dus weg maar als ik dan weer dezelfde oefening op de zelfde plek doe zijn ze er weer en begint het weer van voor af aan :( . Ze houden mij en me paard ook nog eens vreselijk voor de gek want ze kunnen dan ineens ook weer via een andere kant komen en dan gaat mijn paard er weer vandoor voor ik ze ff flink toe kan spreken...Wil je ze alsjeblieft komen halen????? :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:29

xJitskee schreef:
die van mij zijn ook al een week weg :oo

Zouden bakkabouters ook een soort van "vastenperiode/Ramadan" houden en daarin snachts leven.
Maar dan maken ze het straks goed met het suikerfeest hoor! dan zitten ze ineens OVERAL!!!!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:30

@HTM ik wil je die van mij wel geven ik doe mijn hek altijd dicht maar toch gaan ze er met zijn alle zitten moet je wel waarschuwen ze schuiven naar een minuut of 15 naar de hoeken het dichts bij het hek

kinel

Re: Help, waar zijn mijn bakkabouters ineens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:36

dacht ze ook even bij ons op de hei te zien, maar dat waren er toch geen.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:40

Ik heb het aan mn paard gevraagd, hij heeft er een heel goede neus voor maar kon ze vanmorgen niet direct vinden. We zoeken verder voor je. :D

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:44

Volgens mij is de trektocht der bakkabouter recht door het gebied gegaan waar ik woon. Gisteren zag ons paard er een op een stroom kastje( misschien was daar de picknick plaats?) later liepen er een aantal net over dat ene stukje weg dat wat donkerder was. Een aantal moet per kano of boot op reis zijn, zodoende zaten er ook enkele onder het brugje waar paard lief met hoog optrekkende benen overheen liep( je wilt natuurlijk geen kabouter bloedbad). Op terugweg naar huis hebben we geen kabouters meer kunnen ontdekken, dus moeten ze volgens mij inmiddels minimaal in Belgie aangekomen zijn. Jammer TS, had ik gisteren al geweten dat jij jouw bakkabouters kwijt was, had ik ze misschien kunnen vangen, en in een doosje retour kunnen sturen.....SORRY

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:51

Renza schreef:
Ik ben bang van wel.. of je moet een bakpinguin vinden, die zijn wat beter bestand tegen koude temperaturen

Zien die er zo uit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Want dan wil ik ze wel <3

@ ansje1985 wil die van jou ook wel, maar krijg ik de binnenbak er dan ook bij O:)

Cavaletto schreef:
Ik heb het aan mn paard gevraagd, hij heeft er een heel goede neus voor maar kon ze vanmorgen niet direct vinden. We zoeken verder voor je. :D

Fijn, maar wil het niet lukken gaan we voor deze winter maar over op de bakpinguin's

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:51

Hier zijn er zeker een paar, om precies te zijn bij het springmateriaal en dat hebben ze ook nog eens anders neergezet.... Stoute kabouters! Met een paar dagen komen ze vast weer terug. Tenzij ze natuurlijk besluiten om te blijven en hun kamp opslaan tussen het springmateriaal dan zijn we er, vrees ik, nog lang niet vanaf!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:53

Ze zitten hier bij mij. Ze hebben hun intrek genomen in het hoge gras langs de slootkant.
Ik hoop ze snel weer terug te kunnen sturen. Ze hebben geen verblijfsvergunning hier. :n

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:40

Ja gisteren nog gezien door een stalgenootje, of was het toch die koe die onder het stroomdraad was gekropen en zich verstopt had tussen de struiken en bomen?

Later wel 2 hele grote in de bak, of toch niet? Nee dat waren 2 andere stalenootjes die uit de struiken vandaan kwamen nadat ze de koe weggejaagd hadden....

Voor het paardje maakte het niet uit, de reactie was hetzelfde haha

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:45

Hahah arme jij, daar gaan je kabouters. Nu zul je zelf de ingang moeten bewaken.
Misschien zijn ze gevlucht door het grote paard?

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:33

_O-
Veeg me op. :')
Ik heb ze trouwens nog in de aanbieding, maar ze zitten voornamelijk in de hoeken.
Weer eens wat anders dan ingangbewakers?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:35

De bakkabouter meldt zich... :P

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:38

Hier heb ik ze in het bos gesignaleerd, ze zeggen altijd dat de mensen ze niet kunnen zien.
maar ik heb ze in levende lijve gezien en ook nog eens kunnen vastleggen *-:)
Afbeelding

Afbeelding

Let vooral op het mistige/heiige detail, ze doen hun best om niet gezien te worden door de mens ^)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:05

Ik had ze vandaag in belgië. Overal, in de stalgang, bij de staluitgang en in de bosjes langs de bak :').
Ik denk dat we er wel eentje hebben vertrapt :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:21

Vakantie na het hoogseizoen is juist handig!
Lekker goedkoop :+

Ik hoop dat ze snel terug zijn :(:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:29

jouw bakkakbouters zijn misschien op vakantie, maar de boskabouters en de tuin kabouters in de woonwijk zijn er nog volop..........
heb ook al een enkele bakpinguin gesignaleerd, beetje zoals jouw eerste, die zaten een ijsje te eten bij de rand van het zwembad. Nog niet echt erg actief, maar wie weet?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:40

Evelyne79 schreef:
Hier heb ik ze in het bos gesignaleerd, ze zeggen altijd dat de mensen ze niet kunnen zien.
maar ik heb ze in levende lijve gezien en ook nog eens kunnen vastleggen *-:)
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Let vooral op het mistige/heiige detail, ze doen hun best om niet gezien te worden door de mens ^)

:')
The Blair Gnome Project...

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:44

.....bij mij zijn er vooral vuilcontainerkaboutersen heel veel kabouters bij de buren....

SUPERGRAPPIG topic..... _O- _O- _O- _O- _O-

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:57

Mmm, vandaag leken ze er toch weer te zijn en mee te willen met een buitenrit. maar nadat ze door hadden dat het enke saai stappen was, zijn ze nog voor de weg afgehaakt.....ze zaten overigesn verstopt achter de vuilniszakken en berg met puinsteen...de bekendere plekken.

@Evelyne, heb je een speciale camera waarmee je zo goed kan fotograferen? Superfoto's!

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:06

hadden ze niet een verjaardag met z'n allen.
Volgens mij werd de hoofd bakkabouter 100 jaar en werd er een speciaal feest georganiseerd.
Tenminste dat hoorde ik van mijn bakkabouters, die vertelde dat aan mij. Ik mocht het niet door vertellen, het was een verrassing. Maar ja als ik jouw zo bezorgd hoor, denk dat vertel ik het toch maar.
Er werd flink gedronken dus waarschijnlijk liggen ze ook nog even met een kater op hun bedje.

Hoop dat ik je uit de brand hebt geholpen :))

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:33

Haha geweldig leuk geschreven! :D :D

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:42

Kijk.. Die bakkabouters vinden het wel fijn om goed verzorgd te worden. Ook zij verwachten af en toe een bedankje in de vorm van wat lekkers. Je bent zeker vergeten af en toe bakkabouter-snoepjes neer te leggen voor ze? Als ik de bakkabouters was, zou ik dan ook eens bij de buren gaan kijken of het gras daar goener is!!
Wellicht als je alsnog wat lekkers voor ze neerlegt, dat ze binnenkort weer zin hebben om terug te komen. Niet geschoten is altijd mis.
Succes! :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 11:30

amsterdam_30 schreef:
Kijk.. Die bakkabouters vinden het wel fijn om goed verzorgd te worden. Ook zij verwachten af en toe een bedankje in de vorm van wat lekkers. Je bent zeker vergeten af en toe bakkabouter-snoepjes neer te leggen voor ze? Als ik de bakkabouters was, zou ik dan ook eens bij de buren gaan kijken of het gras daar goener is!!
Wellicht als je alsnog wat lekkers voor ze neerlegt, dat ze binnenkort weer zin hebben om terug te komen. Niet geschoten is altijd mis.
Succes! :')

bakkabouter-snoepjes?
Kun je die kopen bij de bakabouterwinkel?
Wat die zit niet echt in de buurt bij ons.
Kan het niet gewoon met wat broodkruimels en konijnenvoer?
Of worden ze daar heel ongelukkig van?

Lizaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:38

Hahahah geniaal!