Fotoshoot Andor onder het zadel door PS-Fotografie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Fotoshoot Andor onder het zadel door PS-Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:35

Ik begrijp TS wel, als je feedback had gewild, dan had je dit geplaatst in HAW. Ik zou persoonlijk alleen niet in de verdediging schieten of uitleg gaan geven maar bokkers bedanken voor het meedenken en klaar..

Ik vind dat je een grappig paard hebt en heb de indruk dat je op een goede manier bezig bent (eerst de achterkant, dan de voorkant). Ik vind wel dat je je paard niet heel erg traint (als in spieren), doordat hij nu nog op de voorhand loopt en niet bij elkaar. Daarom zou ik de oefeningen die je noemt op dit moment nog wat minder zinvol vinden in de training.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:06

ik ga mee met bovenstaande commentaren.
Jullie zijn een erg leuk team, maar als je je paard goed van achter naar voor gereden hebt, dan komt de nagevelijkheid ook wel, echter, op geen enkele foto loopt jou paard heerlijk ontspannen in die aanleuning.
hij hangt eigenlijk net tegen het nagevelijkheid aan..
dat is jammer, je hebt echt een leuk paard en ik snap dat je volledig de tips van je instructrice volgt, maar je kunt ook open staan voor een ieders tips.
ik weet hoe moeilijk dit is, maar als je goed nadenkt, van iedereen kun je wat leren.
en waar je jezelf goed bij voelt moet je vooral doen, als mensen dingen zeggen waar jij al achterstevoren van gaat zitten, moet je het vooral niet doen ;)
zo heb ik ook een tijd een instructrice gehad, die lesgaf waarbij ik dacht; ehh... dit gaat niet werken bij mijn paard.. Toch geprobeerd, gevolg; paard over de zeik een paar dagen lang.
Ik hoop dat je toch wat uit de tips kunt halen, en niet gelijk van je afveegt.
iedereen wil je helpen in positieve zin, alleen het is aan jou om er wat mee te doen :)

Tonidressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:32

Ik heb dezelfde instructrice als Yontheke, ik kan enkel zeggen dat ze heel erg goed weet waar ze mee bezig is, maar vooral dat ze zich steeds in vraag stelt en altijd wil bijleren. Foto's zijn momentopnames en idd op deze foto's lijkt het of het paard op de voorhand valt, dat er met de nageeflijkheid nog werk is en ook met de scheefheid. Maar ik kan jullie ook foto's laten zien van de 'grote namen' die exact hetzelfde kunnen weergeven! Ik ken Yontheke en haar paard niet persoonlijk, ik ken wel de filosofie van de lesgeefster en de wijze waarop ze lesgeeft en alle tips die hier zijn gegeven zijn exact de dingen die worden gezegd tijdens haar lessen. Saskia bouwt altijd heel langzaam op, veel langzamer dan de meeste instructeurs, en als zij idd zegt dat het paard klaar is voor bepaalde oefeningen, dan geloof ik dat dit ook zo is. Nu is het ook zo dat Saskia nooit zomaar plots met bepaalde oefeningen zal beginnen, maar paarden zal voorbereiden en voorbereidende oefeningen zal starten tot het paard er wel klaar voor is. Mijn paard is in ieder geval niet meer scheef sinds ik met Saskia train en ik heb nog nooit zo fijn kunnen rijden en nog nooit een paard gehad dat zoveel plezier had en zo gemakkelijk op de achterhand liep en alle oefeningen deed!

Yontheke, persoonlijk zou ik de commentaar me niet zo aantrekken, want jij weet net zo goed als ik dat Saskia toe werkt naar alles wat er hier gezegd wordt. Neem mee dat ze vinden dat je paard er happy uitziet! Alles ziet er heel vriendelijk uit!! En ik geloof dat als je je paard even tijd geeft om terug zijn spieren op te bouwen, dat hij dan heel snel heel ver zal kunnen gaan! Er is 1 ding dat je moet hebben als je traint met Saskia: GEDULD! Zij wil nu eenmaal dat paarden worden opgebouwd in hun spieren en dat ze er fysiek en mentaal klaar voor zijn VOOR ze al de rest doen en dat heeft nu eenmaal tijd nodig! Je doet het gewoon heel erg goed naar mijn idee!! Werk zo door en probeer ervoor te zorgen dat je door kan trainen en binnen enkele maanden zijn Andor zijn spieren sterk genoeg om door te werken!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 13:49

Tonidressuur schreef:
Ik heb dezelfde instructrice als Yontheke, ik kan enkel zeggen dat ze heel erg goed weet waar ze mee bezig is, maar vooral dat ze zich steeds in vraag stelt en altijd wil bijleren. Foto's zijn momentopnames en idd op deze foto's lijkt het of het paard op de voorhand valt, dat er met de nageeflijkheid nog werk is en ook met de scheefheid. Maar ik kan jullie ook foto's laten zien van de 'grote namen' die exact hetzelfde kunnen weergeven! Ik ken Yontheke en haar paard niet persoonlijk, ik ken wel de filosofie van de lesgeefster en de wijze waarop ze lesgeeft en alle tips die hier zijn gegeven zijn exact de dingen die worden gezegd tijdens haar lessen. Saskia bouwt altijd heel langzaam op, veel langzamer dan de meeste instructeurs, en als zij idd zegt dat het paard klaar is voor bepaalde oefeningen, dan geloof ik dat dit ook zo is. Nu is het ook zo dat Saskia nooit zomaar plots met bepaalde oefeningen zal beginnen, maar paarden zal voorbereiden en voorbereidende oefeningen zal starten tot het paard er wel klaar voor is. Mijn paard is in ieder geval niet meer scheef sinds ik met Saskia train en ik heb nog nooit zo fijn kunnen rijden en nog nooit een paard gehad dat zoveel plezier had en zo gemakkelijk op de achterhand liep en alle oefeningen deed!

Yontheke, persoonlijk zou ik de commentaar me niet zo aantrekken, want jij weet net zo goed als ik dat Saskia toe werkt naar alles wat er hier gezegd wordt. Neem mee dat ze vinden dat je paard er happy uitziet! Alles ziet er heel vriendelijk uit!! En ik geloof dat als je je paard even tijd geeft om terug zijn spieren op te bouwen, dat hij dan heel snel heel ver zal kunnen gaan! Er is 1 ding dat je moet hebben als je traint met Saskia: GEDULD! Zij wil nu eenmaal dat paarden worden opgebouwd in hun spieren en dat ze er fysiek en mentaal klaar voor zijn VOOR ze al de rest doen en dat heeft nu eenmaal tijd nodig! Je doet het gewoon heel erg goed naar mijn idee!! Werk zo door en probeer ervoor te zorgen dat je door kan trainen en binnen enkele maanden zijn Andor zijn spieren sterk genoeg om door te werken!

Ik probeer de mensen hier inderdaad duidelijk te maken dat ik op die manier te werk ga, maar ze nemen dat blijkbaar niet aan en zeggen dan dat ik tips niet aanvaard :)*
En alvast bedankt om hier ook opheldering te brengen over de trainingmethodes. Nu gaan andere mensen hun ogen misschien ook open :)
Ik weet trouwens wel wie je bent geloof ik, Sas heeft het wel eens over jou :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:51

@Tonidressuur: Als de TS het zo verwoord had, was het wellicht wat anders gelopen met dit topic. Alleen de TS zegt dat ook op de foto's het paard niet scheef is, wel nageeflijk en op de achterhand. Dit is simpelweg op de foto's niet zo. Overigens betwijfel ik dat je zulke foto's van de "grote namen" kan vinden, maar dat is een tweede.

De filosofie van de instructrice kan ik mij goed in vinden; het sluit aardig aan op de wijze waarop ik les krijg. Ook de spierenkwestie kan ik alleen maar beamen. Wanneer het kwartje dan valt en het paard is er fysiek klaar voor kan het heel snel gaan. Waar mensen hier over vallen is dat op basis van de foto's deze combinatie nog niet zo ver lijkt te zijn.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:55

Dat is een raar antwoord TS. Het zal best dat je heel goed bezig bent en ik geloof absoluut dat je daar ook wel komt, alleen je bent er nog niet. Dat is zichtbaar op je foto's en dat is ook helemaal niet erg. Ik vind jou reactie dan raar, dat mensen wel met je meedenken en je advies geven. Het is toch juist fijn dat er mensen met je meedenken? Je foto's geven i.c.m. je verhaal gewoon een ander beeld. Misschien dan de volgende keer geen topic meer openen als je alleen positieve dingen wil horen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:11

Jammer dat je zo reageert TS. Ik plaats idd vaak tips en commentaar maar doe dat altijd ten positieve aan de combinatie. Waarom dat niet aannemen of anders zeggen bedankt maar ik heb het niet nodig. Probeer niet je kont in de wind te gooien maar ontvang het, ook al is het misschien niet altijd even leuk.(wat ik hier trouwens niet terug zie, vind dat er netjes commentaar wordt gegeven)

Wat ik nog wel wil zeggen, let echt op die stelling, met je binnenhand terugwerken is niet juist. En zoals aangegeven wordt, je bent zo op de foto's te zien nog niet klaar om M oefeningen te gaan doen, en waarom? Nou simpel omdat er met oefeningen uit het M verzameling, impuls, hogere hoofdhalshouding en gedragenheid wordt gevraagd. Een paard kan bijv alleen maar een correcte appuyement uitvoeren als hij goed verzameld van achter en kan gaan zitten, dan kan hij achter beter scharen en beter in balans blijven. Als dit niet het geval is, heeft de oefening niet het gewenste effect :)

Dat probeer ik je duidelijk te maken, ik vind namelijk dat je heel vriendelijk en netjes rijdt, niks mis mee! (behalve die stelling dan :P ) Maar ik geef je tips hoe je verder zou kunnen gaan. Zelf ben ik ook erg van het rustig aan en niets forceren dus dat vind ik heel goed! +:)+

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 14:25

Joolien schreef:
Jammer dat je zo reageert TS. Ik plaats idd vaak tips en commentaar maar doe dat altijd ten positieve aan de combinatie. Waarom dat niet aannemen of anders zeggen bedankt maar ik heb het niet nodig. Probeer niet je kont in de wind te gooien maar ontvang het, ook al is het misschien niet altijd even leuk.(wat ik hier trouwens niet terug zie, vind dat er netjes commentaar wordt gegeven)

Wat ik nog wel wil zeggen, let echt op die stelling, met je binnenhand terugwerken is niet juist. En zoals aangegeven wordt, je bent zo op de foto's te zien nog niet klaar om M oefeningen te gaan doen, en waarom? Nou simpel omdat er met oefeningen uit het M verzameling, impuls, hogere hoofdhalshouding en gedragenheid wordt gevraagd. Een paard kan bijv alleen maar een correcte appuyement uitvoeren als hij goed verzameld van achter en kan gaan zitten, dan kan hij achter beter scharen en beter in balans blijven. Als dit niet het geval is, heeft de oefening niet het gewenste effect :)

Dat probeer ik je duidelijk te maken, ik vind namelijk dat je heel vriendelijk en netjes rijdt, niks mis mee! (behalve die stelling dan :P ) Maar ik geef je tips hoe je verder zou kunnen gaan. Zelf ben ik ook erg van het rustig aan en niets forceren dus dat vind ik heel goed! +:)+

Maar ik gaf toch geen commentaar, ik nam je tips aan en vermeldde dat ik zo in de les altijd al reed.
Ik bewonder jouw commentaren in een ander topic altijd omdat je vaak de nagel op de kop slaat en ik me in jouw commentaren kan vinden.
Ook gaf ik aan dat dit zeker niet de beste les was en hij niet zo lossig was. Ook gaf ik daarna nog 2 foto's van een beter les.
Ik zeg ook niet van mezelf dat ik letterlijk op M niveau rijdt en alle oefeningen daarvan rijd. Het enige waar we tot nu toe een keer aan zijn begonnen zijn wat appuyementen.
Dit wordt ook enkel gedaan in de les, onder begeleiding en wanneer mijn lesgeefster aangeeft dat dit kan.

Ik word heel defensief omdat ik mij ondanks dat de commentaren positief bedoeld zijn, (al neem ik de commentaar dat het lijkt alsof ik nog maar een paar maanden in het zadel zit wel persoonlijk op :) ) omdat hij onder het zadel vaak wel heel goed voelt.
Ik ben met dit paard al 3,5 jaar bezig, van zadelmak maken tot nu. Waartussen een pauze heeft gezeten door de hoefkatrol.

Maar mensen moeten eerlijk zijn, als ik hem echt scheef en gigantisch op de voorhand zou rijden, zou hij met zijn beide voorbenen een gradatie 4 zonder ijzers en inspuitingen, al lang kapot gereden hebben :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:40

Leuk aansprekend koppie heeft je paard! Wat sneu dat ie op 7-jarige leeftijd al zo'n HKO heeft.
Wat ik alleen niet snap is dat je een fotoshoot laat doen op een moment dat je weet dat je paard niet lekker los is vanwege een recente blessure. Als je foto's plaatst van een moment dat het niet zo goed gaat kun je verwachten dat je dat op bokt te horen krijgt. Ik vind wel dat je heel vriendelijk rijdt, maar om je paard echt te laten sjouwen zal je er zelf meer aan moeten gaan werken. Je paard is nl absoluut niet recht en laat niet los in de kaak op deze foto's. Op alle foto's heb je wel stelling, maar geen enkele buiging in het lijf. Een rechtgericht paard is niet recht in zijn lijf maar buigt linksom en rechtsom fijn rond je binnenbeen. Een paar tips. Probeer minder stelling te vragen maar in plaats daarvan meer de buitenkant begrenzen waardoor je de buitenschouder recht voor je paard kan plaatsen. Als je voelt dat je paard daarop naar binnen wil "vallen", dan kun je gaan inkomen met je binnenbeen, zodat ie mooi daaromheen buigt. Tevens zou je je binnenbeen iets minder ver naar achteren moeten leggen om het paard rond dit been te kunnen laten buigen. Nu zal hij snel geneigd zijn met de achterhand naar buiten te zwaaien. Hoop dat je er wat aan hebt en dat je nog lang van dit leuke dier kunt genieten! Succes.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:54

Tonidressuur schreef:
Foto's zijn momentopnames en idd op deze foto's lijkt het of het paard op de voorhand valt, dat er met de nageeflijkheid nog werk is en ook met de scheefheid. Maar ik kan jullie ook foto's laten zien van de 'grote namen' die exact hetzelfde kunnen weergeven!

Ehh nee, dat lijkt me niet.... Het lijkt nl. niet alleen zo, het is gewoon zo en bij grote namen kom je dat toch écht niet tegen :D

Tonidressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:01

@ Netje, misschien heb ik me niet juist verwoord. Een foto is een momentopname. Mijn paard heeft ook wel eens momenten dat hij het moeilijk heeft met die achterhand, of probeert over die schouder weg te lopen, of wat minder los is... Dat wil niet zeggen dat dit steeds het geval is, dat wil ook niet zeggen dat de instructie fout is. Dat wil alleen maar zeggen dat er nog werk aan de winkel is en ik denk dat Yontheke dat ook weet, aangezien ze in het begin van het topic dit al aangaf.

Ik vind het gewoon spijtig dat een instructrice of instructeur wordt afgekraakt terwijl men hem of haar nog nooit heeft zien lesgeven, gewoon afgaande op foto's. Ik weet niet of Yontheke al effectief M niveau rijdt (al heeft yontheke dat ook niet beweerd meen ik me te herinneren), ik weet alleen dat als Saskia bepaalde trainingsoefeningen begint te starten dat vaak is om een zwakheid van een paard aan te pakken... En als ik me het goed herinner heeft dit paard al enkele keren terug van nul moeten beginnen in het opbouwen van spieren en dat vraagt nu eenmaal spijtig genoeg elke keer tijd!

Trouwens, bij de grote namen kom je ook slechte momenten tegen en ook wel andere dingen tegen, zaken die op nog veel meer protest zouden moeten stuiten, maar soit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:34

Ik geloof voor de volle 100% dat deze instructrice poogt alles zo rustig mogelijk op te bouwen. Wat me dan alleen volledig ontgaat is waarom er dan niet bij de echte basis wordt begonnen, namelijk de houding en daarmee de balans van de ruiter. Ik zie op de foto's een ruiter die naar mijn idee nog behoorlijk wat balans mist (opgetrokken hakken, hier en daar scheef zitten, rechte armen, voorover vallen). En een dergelijke ruiter kan nooit een recht paard creëren omdat het paard blijft compenseren.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:42

Tonidressuur schreef:
Ik vind het gewoon spijtig dat een instructrice of instructeur wordt afgekraakt terwijl men hem of haar nog nooit heeft zien lesgeven, gewoon afgaande op foto's.
Trouwens, bij de grote namen kom je ook slechte momenten tegen en ook wel andere dingen tegen, zaken die op nog veel meer protest zouden moeten stuiten, maar soit...

Ik vind het vooral spijtig dat reacties zo uit hun verband worden getrokken. Niemand kraakt namelijk de instructeur af

Tonidressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:05

@ Juul, ik weet niet hoe het zit met Yontheke, maar ik moet regelmatig zitles nemen en zit en balans is essentieel voor Saskia. Zij zegt altijd, als je een scheve rugzak hebt kan je niet verwachten dat de drager van de rugzak recht gaat lopen... Ik kan me dan ook niet anders dan voorstellen dat ook Yontheke regelmatig zitles krijgt. Ik denk gewoon dat Yontheke super haar best wilde doen voor de fotoshoot, daardoor ongelooflijk gespannen was en dat dit zich heeft vertaald naar haar houding en naar het paard toe. ??
@ Colway, misschien heb je wel gewoon gelijk, sorry dat was idd een beetje uit hun verband getrokken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:10

Tonidressuur schreef:
@ [naam], ik weet niet hoe het zit met Yontheke, maar ik moet regelmatig zitles nemen en zit en balans is essentieel voor Saskia. Zij zegt altijd, als je een scheve rugzak hebt kan je niet verwachten dat de drager van de rugzak recht gaat lopen... Ik kan me dan ook niet anders dan voorstellen dat ook Yontheke regelmatig zitles krijgt. Ik denk gewoon dat Yontheke super haar best wilde doen voor de fotoshoot, daardoor ongelooflijk gespannen was en dat dit zich heeft vertaald naar haar houding en naar het paard toe. ??
@ Colway, misschien heb je wel gewoon gelijk, sorry dat was idd een beetje uit hun verband getrokken!

Ze sprak idd al over zitles ja, dus dat klopt idd en is heel goed. Maar dan nog snap ik niet waarom er al specifiek aan het paard wordt gewerkt voordat de balans van de ruiter echt goed in orde is. Ik zou het dan logischer vinden om te beginnen met elke les zitles, en dáárna pas echt aan de balans van het paard te werken. Anders is het gewoon dwijlen met de kraan open. Maarja, ik ben ook maar gewoon een mens met een bepaalde denkwijze...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:15

jeetje wat een reacties TS! Ik zie een paard wat vriendelijk gereden wordt, maar geen paard dat M waardig is, sterker nog ik vind het vanaf de foto echt B niveau. En dat maakt niets uit, vooral niet als je gericht bezig bent met je paard. Maar daarvoor hoef je niet zo onbeschoft te reageren en andere ruiters naar beneden te halen..!
Citaat:
Zoals in de OP vermeld staat, rijd ik geen wedstrijden omdat daar mijn ambities niet liggen en ik daar geen tijd voor heb.
Omdat jij het er niet aan ziet, wil niet zeggen dat het niet zo is.
Ik krijg veel commentaar over mijn paard hier, terwijl ik andere ruiters hier op L niveau toch erger vind in houding (of nog erger waar het hoofd naar beneden gesnokt wordt). Dus ja ik mag best zeggen dat ik op L niveau train

Je mag dus best zeggen dat je L niveau rijdt alleen niet veel mensen zullen dat op deze manier geloven..En erger qua houding van het paard of van jezelf? Beetje flauw dat vingertje wijzen naar een ander..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:14

Helaas moet ik meegaan met de vorige posts: je hebt een leuk en vriendelijk ogend dier, maar rijtechnisch nog niet eens B-waardig.
Je kan Anky als instructrice hebben, maar als je de basis niet beheerst, kun je ook geen fatsoenlijke oefeningen rijden.
Ik mis in deze foto's structureel een nette aanleuning en nageeflijkheid en zelf zit je niet recht op je paard, waardoor je paard ook niet recht kan lopen (op bijna alle foto's zit je met je schouders naar voren bijvoorbeeld).
Het werken aan oefeningen zoals wijken, SB en travers, laat staan het oefenen van appuyementen kún je niet eens goed uitvoeren als je paard niet voldoende bergop, over de rug en nageeflijk loopt.
Dan loopt je paard geen appuyement, maar loopt hij gewoon met stelling naar buiten over de buitenschouder weg.
Dat is dan geen oefening, maar een (grove) fout.

Dat je geen wedstrijden rijdt omdat je daar geen ambities voor hebt, daar heb ik symphatie voor, daar ben je erg oprecht in. Maar ik mis in alles nageeflijkheid.
Ik zie wel een blij paard dat heerlijk mag lopen waar hij wil, je hindert hem niet direct in de mond en ik ben zeker van mening dat je vast heel vriendelijk rijdt. Alleen die oefeningen, daar zou ik écht mee wachten, daar maak je hem écht niet beter van zo.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 20:30

Waar haalt toch iedereen dat ik lig te verkondigen dat ik op M-niveau rijdt? Dit doe ik namelijk niet en ben me daar bewust van. Ik zeg enkel dat ik richting de M oefeningen bezig ben en enkel nog maar een keer de appuyementen mee door heb gepakt.
Ik heb dus regelmatig zitles maar zoals ik al verklaard heb, heeft mijn instructrice een dubbele hernia waardoor ze niet mag longeren en aangezien ik op een huurweide sta niet altijd iemand bij de hand die dat wel kan doen.
Ik ben echt bewust met mijn paard bezig en mijn houding is er sinds mijn val vorig jaar niet op vooruit is gegaan, dat ontken ik toch ook nergens niet?

Ik heb gewoon een leuke fotoshoot gehad en wilde dit tonen aan bokt, ik wilde niet heel bokt over mij heen krijgen dat ik niet eens B-niveau ben, terwijl ik in het verleden toen ik nog wel wedstrijden reed al hoger ben gestart..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:36

Je zegt dat je op L niveau traint, de oefeningen van het M af en toe meepakt en dat je wat appuyementen rijdt. Dan heb je het niet eens over M, maar over oefeningen in het Z. Daar ben je nog niet aan toe, echt niet... Dat je dat zelf niet in wilt zien dat is heel jammer.
Je hebt een leuk paard en je hindert je paard niet, dat vind ik wel positief.
Maar dat je zo defensief bent in je reactie is erg jammer.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:55

Leuk paard om te zien. Schattig snoetje heeft ie :)

Wat betreft het rijtechnische ga ik helemaal mee met Joolien en Pieteritus1. Het ziet er allemaal vriendelijk uit en zo te zien ben je op een goede manier met de basis bezig, behalve dan dat je paard op iedere foto teveel met z'n hoofd naar binnen gevraagd wordt zonder dat het lijf meekomt. Tip: goed de buitenschouder begrenzen met je buitenhand en je binnenhand van de hals af. Maar... meer dan de absolute basis is nog niet terug te zien. Dat gaat zeker komen met de juiste training, maar ik kan je verzekeren, appuyementen horen daar op dit moment nog echt niet bij. Daar is je paard achter nog niet sterk genoeg voor. Hij kan de appuyementen dus nog niet op de juiste manier uitvoeren. Ga je het toch vragen, dan leer je het verkeerd aan en daar ga je later spijt van krijgen. Bovendien is het niet eerlijk zo'n oefening op dit moment van dje paard te vragen; hij is er nog niet klaar voor.
Goede oefeningen zouden m.i. zijn: voltes openen en sluiten, pasje wegrijden en weer opvangen en zodra hij iets meer op achter komt pasjes wijken en richting schoudervoor gaan werken (nog niet schouderbinnenwaarts).

Hopelijk ga je ieders commentaar nog zien als iets positiefs en niet als een aanval. Ik zie namelijk een hele hoop goede en goedbedoelde tips voorbij komen.

BlondeSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:22

ik vind dat je paard nagevelijker mag gaan lopen. zeker als ze zegt op L niveau rijd , hij steekts zijn neus teveel naar voren en ik vind het er een beetje stijf uit zien.

Met je lichaam mag je wat meer naar achter en je trekt je hakken nogal op waardoor je je benen ook steeds verder naar achter gaat doen. probeer je been voor te houde bij de singel en je hakken naar beneden drukken.

Verder vind ik je een leuk paardje hebben. succes met trainen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:22

Uiteraard zijn de foto's bedoelt om de lol te laten zien die je met je paard hebt en had je het niet over je niveau gehad, dan zou niemand daar ook maar iets over gezegd hebben, al hadden ze zeker de punten genoemd die nu ook genoemd worden.
Ik begrijp dat je al 3,5 jaar met dit paard bezig bent (al is hij er een flinke tijd uit geweest): dan zou m.i. de aanleuning toch wel een ietsiepietsie beter voor elkaar mogen zijn inmiddels... Of heb je pas sinds kort les van je instructrice??

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:33

Citaat:
Waar haalt toch iedereen dat ik lig te verkondigen dat ik op M-niveau rijdt? Dit doe ik namelijk niet en ben me daar bewust van. Ik zeg enkel dat ik richting de M oefeningen bezig ben en enkel nog maar een keer de appuyementen mee door heb gepakt.

dat zeg je zelf in je openingspost. En je kunt niet richting het M oefenen met Z oefeningen als het niet L waardig is. Net wat hierboven vermeld wordt, je leert dingen verkeert aan en daar ga je straks tegenaan lopen als jullie wel zo ver zijn. Dat je geen wedstrijd rijdt maakt helemaal niets uit, dat je vroeger hoog hebt gereden ook niet. Dit heeft betrekking puur op deze foto's. Het paard is te lang in zijn lijf, loopt niet door zijn lijf van achter naar voren en je aanleuning en stelling hebben nog wat verbeter punten, ook dat maakt niks uit want iedereen heeft zo zn leerpunten. Maar jij geeft het zelf weer alsof het heel wat is...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:07

Ik vind dat je een erg leuk paard hebt! Wat een geweldig koppie zit erop!
Ik sluit me wel aan bij bovenstaande reacties.
Imo mag het paard wat meer bij elkaar gereden, meer op de achterhand waardoor je meer nageefelijkheid krijgt.
Probeer zelf wat rechter te blijven zitten, voorin je zadel, schouders meer terug.
Ik vind jullie een leuke combinatie, en knap ook dat het rijden nog zo goed gaat ondanks de hoefkatrol!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:14

Hey ook een Timeless! Heb ook een Timeless, van 8 jaar Z2 startgerechtigd... Vind wel dat je erg heftig reageert op onderbouwende kritiek. Ik en meerdere op bokt zien een paard die niet vanuit achter gereden word, niet door de hals is... Niet erg, maar de beelden geven heel duidelijk aan dat er nog genoeg gesleuteld kan worden. Gewoon lekker aan de gang, met een goede instructeur is een vereiste. En als je liever geen reacties wil, dan zou ik gewoon geen topic plaatsen. Succes met rijden!