Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tonidressuur schreef:Ik heb dezelfde instructrice als Yontheke, ik kan enkel zeggen dat ze heel erg goed weet waar ze mee bezig is, maar vooral dat ze zich steeds in vraag stelt en altijd wil bijleren. Foto's zijn momentopnames en idd op deze foto's lijkt het of het paard op de voorhand valt, dat er met de nageeflijkheid nog werk is en ook met de scheefheid. Maar ik kan jullie ook foto's laten zien van de 'grote namen' die exact hetzelfde kunnen weergeven! Ik ken Yontheke en haar paard niet persoonlijk, ik ken wel de filosofie van de lesgeefster en de wijze waarop ze lesgeeft en alle tips die hier zijn gegeven zijn exact de dingen die worden gezegd tijdens haar lessen. Saskia bouwt altijd heel langzaam op, veel langzamer dan de meeste instructeurs, en als zij idd zegt dat het paard klaar is voor bepaalde oefeningen, dan geloof ik dat dit ook zo is. Nu is het ook zo dat Saskia nooit zomaar plots met bepaalde oefeningen zal beginnen, maar paarden zal voorbereiden en voorbereidende oefeningen zal starten tot het paard er wel klaar voor is. Mijn paard is in ieder geval niet meer scheef sinds ik met Saskia train en ik heb nog nooit zo fijn kunnen rijden en nog nooit een paard gehad dat zoveel plezier had en zo gemakkelijk op de achterhand liep en alle oefeningen deed!
Yontheke, persoonlijk zou ik de commentaar me niet zo aantrekken, want jij weet net zo goed als ik dat Saskia toe werkt naar alles wat er hier gezegd wordt. Neem mee dat ze vinden dat je paard er happy uitziet! Alles ziet er heel vriendelijk uit!! En ik geloof dat als je je paard even tijd geeft om terug zijn spieren op te bouwen, dat hij dan heel snel heel ver zal kunnen gaan! Er is 1 ding dat je moet hebben als je traint met Saskia: GEDULD! Zij wil nu eenmaal dat paarden worden opgebouwd in hun spieren en dat ze er fysiek en mentaal klaar voor zijn VOOR ze al de rest doen en dat heeft nu eenmaal tijd nodig! Je doet het gewoon heel erg goed naar mijn idee!! Werk zo door en probeer ervoor te zorgen dat je door kan trainen en binnen enkele maanden zijn Andor zijn spieren sterk genoeg om door te werken!
Joolien schreef:Jammer dat je zo reageert TS. Ik plaats idd vaak tips en commentaar maar doe dat altijd ten positieve aan de combinatie. Waarom dat niet aannemen of anders zeggen bedankt maar ik heb het niet nodig. Probeer niet je kont in de wind te gooien maar ontvang het, ook al is het misschien niet altijd even leuk.(wat ik hier trouwens niet terug zie, vind dat er netjes commentaar wordt gegeven)
Wat ik nog wel wil zeggen, let echt op die stelling, met je binnenhand terugwerken is niet juist. En zoals aangegeven wordt, je bent zo op de foto's te zien nog niet klaar om M oefeningen te gaan doen, en waarom? Nou simpel omdat er met oefeningen uit het M verzameling, impuls, hogere hoofdhalshouding en gedragenheid wordt gevraagd. Een paard kan bijv alleen maar een correcte appuyement uitvoeren als hij goed verzameld van achter en kan gaan zitten, dan kan hij achter beter scharen en beter in balans blijven. Als dit niet het geval is, heeft de oefening niet het gewenste effect
Dat probeer ik je duidelijk te maken, ik vind namelijk dat je heel vriendelijk en netjes rijdt, niks mis mee! (behalve die stelling dan) Maar ik geef je tips hoe je verder zou kunnen gaan. Zelf ben ik ook erg van het rustig aan en niets forceren dus dat vind ik heel goed!
Tonidressuur schreef:Foto's zijn momentopnames en idd op deze foto's lijkt het of het paard op de voorhand valt, dat er met de nageeflijkheid nog werk is en ook met de scheefheid. Maar ik kan jullie ook foto's laten zien van de 'grote namen' die exact hetzelfde kunnen weergeven!
Tonidressuur schreef:Ik vind het gewoon spijtig dat een instructrice of instructeur wordt afgekraakt terwijl men hem of haar nog nooit heeft zien lesgeven, gewoon afgaande op foto's.
Trouwens, bij de grote namen kom je ook slechte momenten tegen en ook wel andere dingen tegen, zaken die op nog veel meer protest zouden moeten stuiten, maar soit...
Tonidressuur schreef:@ [naam], ik weet niet hoe het zit met Yontheke, maar ik moet regelmatig zitles nemen en zit en balans is essentieel voor Saskia. Zij zegt altijd, als je een scheve rugzak hebt kan je niet verwachten dat de drager van de rugzak recht gaat lopen... Ik kan me dan ook niet anders dan voorstellen dat ook Yontheke regelmatig zitles krijgt. Ik denk gewoon dat Yontheke super haar best wilde doen voor de fotoshoot, daardoor ongelooflijk gespannen was en dat dit zich heeft vertaald naar haar houding en naar het paard toe. ??
@ Colway, misschien heb je wel gewoon gelijk, sorry dat was idd een beetje uit hun verband getrokken!
Citaat:Zoals in de OP vermeld staat, rijd ik geen wedstrijden omdat daar mijn ambities niet liggen en ik daar geen tijd voor heb.
Omdat jij het er niet aan ziet, wil niet zeggen dat het niet zo is.
Ik krijg veel commentaar over mijn paard hier, terwijl ik andere ruiters hier op L niveau toch erger vind in houding (of nog erger waar het hoofd naar beneden gesnokt wordt). Dus ja ik mag best zeggen dat ik op L niveau train
Citaat:Waar haalt toch iedereen dat ik lig te verkondigen dat ik op M-niveau rijdt? Dit doe ik namelijk niet en ben me daar bewust van. Ik zeg enkel dat ik richting de M oefeningen bezig ben en enkel nog maar een keer de appuyementen mee door heb gepakt.