Amaris schreef:sodeju wat een verschil! is het puur opgelost met het grondwerk? Was het een gebrek aan respect en zit dat nu goed tussen jullie, of had de nukkigheid ook andere oorzaken? Ik ben heel benieuwd. Weet je iets van het verleden van de pony?
Ja, ik heb eerst heel veel grondwerk, ben begonnen met 3 lessen Parelli maar dat was het toch net niet voor ons. Toen zijn we technieken van Klaus Ferdinand Hempfling gaan proberen volgens de boeken en dat ging wel heel goed, tot dat ze de bedoeling snapte. Haike is echt een pony die uitdaging nodig heeft, bij 3 keer heeft ze het wel gezien en gaat ze zichzelf maar vermaken haha. Eigenlijk na die 3 lessen heb ik nooit meer les gehad, heb alles zelf uitgeprobeerd, en heeel veel boeken gelezen. Alles wat we nu dus kunnen heb ik haar praktisch gezien zelf geleerd en daar ben ik wel heel trots op!
Ik weet dat ze vroeger voor de kar heeft gelopen en bij welke mensen ze heeft gestaan. Al leek me dat niet de reden voor het gedrag.. Maar je weet maar nooit (:
Mabotje schreef:Stond ze daar ook buiten met vriendjes?
Hoe lang heb je haar en hoe lang ging het slecht/goed?
Ze stond eerst op een boerderij van een vriendin van mij bij haar pony, daar stond ze tot het heel erg begon te sneeuwen gewoon iedere dag buiten. Ik heb haar nu bijna 2 jaar en het eerste half jaar was het mis, toen ben ik verhuist en ik sta nu dus bijna anderhalf jaar waar ik nu sta en vanaf dat moment zijn we vooruit aan het gaan zegmaar.
Girassol schreef:Maar je bent er dus niet meer achter gekomen waar dat agressieve gedrag opeens vandaan kwam?
Waar het mee is begonnen, geen idee.. Maar ik weet wel dat mijn angst het erger heeft gemaakt, ik was bang en durfde niet meer in haar buurt te komen nadat ik een flinke trap van haar had gehad. Vanaf dat moment heeft ze alleen maar binnen gestaan, ik durfde niet, mijn moeder niet, en mijn vader komt hélémaal niet in de buurt van een paard. De vader van mijn vriendin heeft haar nog wel eens buiten weten te zetten met veel moeite... Dat heeft het dus erger gemaakt, maar waar het mee is begonnen, ik weet het echt niet.....
Arabius schreef:Is dit trouwens de maria hoeve?
Ja klopt! (:
Hannahtjen schreef:(ff off topic: met welk programma heb je je filmpje bewerkt?

)
Gewoon met Windows Movie Maker hihi
Posh schreef:Mede door hoe jullie met elkaar omgaan denk ik dat Valentijn ook een fijne plek heeft gevonden bij jullie.
Jaa, die zit helemaal op haar plekje! Haike en Tijn zijn ook de dikste maatjes! Echt heel erg leuk!
De rest allemaal heeeel erg bedankt voor al die leuke reacties, Dankjewel!