Veulen springt het water in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:32

Jeetje wat een gezeik hier...
Dat veulen volgt zijn kalme moeder het water in.... goh wat een stress... ja het is onwennig voor het diertje dus hij maakt een sprong... in de wei springt een veulen ook... zeker als het dier op pijnstillers staat laat het zich echt niet tegen houden door een blessure...

Veel sterkte

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:33

Miracle_ schreef:
Pardon??? :')
Lange tenen?

Waar zie je mij zeggen dat ik goed ben? :D
Je kan gewoon niet zo goed tegen de waarheid lijkt wel.

De waarheid is dat TS niet koste wat kost egoistisch dit veulen voor haar eigen plezier in leven laat.
Er is voor TS geen andere keus dan hem in te laten slapen... (Geen prettige beslising....!)
Dit is een waarheid!

Ook heb ik het veulen niet met lange tenen gezien...(!)

Vreemd Miracle,.... dat jij het anders ziet! :roll:

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 12:37

JJane schreef:
Moet dit niet getemd worden? Vind het toch wel een beetje ongepast om iemand die een hele vervelende beslissing moet maken eindeloos zo aan te vallen. Een keer was genoeg geweest.

Sowieso snap ik het nut er niet van. -O-

Ik wil vragen niet in te gaan op het wel/geen stress wel/niet leuk, want dit is geen discussietopic.

Ik kreeg net ook nog een PB van Miracle_. -O- Heb haar nu maar gefoeid.

Ik had al getemd, maar geen idee of daar iets mee gedaan is.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:38

Jeetje, waarom moet zo'n topic toch gelijk weer verziekt worden...
Als je het er niet mee eens bent reageer dan gewoon niet, of zeg 1 keer dat je het niet verstandig vindt en dan klaar. Dan is er rechts boven een heel mooi rood kruisje voor je :)

TS, heel veel sterkte en leuk dat je dit nog hebt kunnen doen :)

jansen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:39

heel veel sterkte gewenst!
maar het is wel fijn dat je nog even naar ''de sloot'' kon
dat veulentje is echt geweldig!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:43

Sterkte met het afscheid nemen van je mooie veulen.

Ik heb er geen moeite mee dat je dit doet. Vind het leuke foto's waar je hoop ik een mooie herinnering aan hebt.
Laatst bijgewerkt door Jemawi op 25-08-12 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:45

HolyPope schreef:
Miracle_ schreef:
Pardon??? :')
Lange tenen?

Waar zie je mij zeggen dat ik goed ben? :D
Je kan gewoon niet zo goed tegen de waarheid lijkt wel.

De waarheid is dat TS niet koste wat kost egoistisch dit veulen voor haar eigen plezier in leven laat.
Er is voor TS geen andere keus dan hem in te laten slapen... (Geen prettige beslising....!)
Dit is een waarheid!

Ook heb ik het veulen niet met lange tenen gezien...(!)

Vreemd Miracle,.... dat jij het anders ziet! :roll:

Ja, die keuze is heel moeilijk, en ja, die respecteer ik. Staat er ergens dat ik dat niet doe??? Er staat ook nergens dat ik het anders zie, Holypope. :)
Kom op, ik zeg gewoon dat ik het niet eerlijk vind tegenover het veulen om dit nog te doen, en vervolgens wordt ik uitgemaakt voor walgelijk mens? Sorry hoor, maar dat vind ik nogal triest.

En Skygirl, die PB is niet voor niet een PB, dat jij mij uit wil schelden moet je zelf weten :)

Het is meteen weer "gezeik" als iemand niet roept dat het schattig is. Een andere mening is blijkbaar meteen "gezeik".

Ik hou me afzijdig, en succes met je moeilijke beslissing.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 12:48

Dit staat niet voor niets in ITP.
Citaat:
Mocht je ergens negatief commentaar op willen geven, probeer het dan zo vriendelijk mogelijk te verwoorden. Ook het herhalen van commentaar wordt niet op prijs gesteld. Meer daarover kun je hier lezen

En als jij mij wilt blijven lastig vallen per PB dan krijg je de wind van voren ja. Snap niet wat je daar mee wilt bereiken, behalve vervelend zijn.

edit: en ik heb je helemaal niet uigescholden. :) lees maar eens goed. ;) PB is niet voor niets PB, kan je makkelijk zeggen hier, leugenaar.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:51

Wat ontzéttend onrespectloos zeg, van iedereen die nog eens extra opmerkingen moet maken over dat veulen wat het water in gaat. Gebeurd is gebeurd. Ts haar keuze. Ts haar veulen. Ze zegt er geen opmerkingen over te willen, maargoed.. Bokt is bokt en blijkbaar is het tegenwoordig hier doodnormaal om je mening keer op keer te verkondigen en door te drukken. Bah.

TS, heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing :(:)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:51

Ik vind het toch hartstikke leuk dat je het veulen als nog wat meer van de 'wereld' laat zien. Ik geloof best dat dit veulen het gewoon leuk gehad heeft in het water. :j

Ik wens je heel veel sterkte toe.

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:52

Hij is en blijft wel een heel stoer veulen! Ik was erbij toen hij in het water ging. Hij liep niet kreupel en was lekker actief. Hij sprong gewoon achter mama aan omdat hij het raar vond en daarna was het ook goed.
Het is echt een gekkie en ik ga hem ook missen..

superlise

Re: Veulen springt het water in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:55

Heel appart, niet mijn ding maar oke als TS denkt dat peerdies er blij van worden prima..

Wel heel sneu van je veulen, veel sterkte!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:56

*mond vol tanden*

Prachtige foto's TS, en dat is een prachtige herinnering!

Sterkte de komende tijd!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:59

Wat een leuke foto's skygirl. Mooi dat hij dat avontuur nog mee mocht maken; lekker achter zijn moeder aan plonsen het water in. Zo had zijn leven moeten zijn, jammer dat het zo snel voorbij is voor de uk. Sterkte!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:59

Sterkte, je hebt het al moeilijk genoeg.. Mooie foto's als herinnering!

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:06

Wat een schattig veulentje! Jammer dat hij wordt ingeslapen, maar het is wel het beste wat je kunt doen. Heel veel sterkte!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:11

Respect TS dat je deze ontzettend moeilijke beslissing hebt kunnen maken!

Ik vind het niet egoïstisch dat TS het veulen en de merrie mee neemt op een buitenrit en daarbij de sloot in gaat. TS (en de merrie) kunnen nu nog genieten van de tijd met het veulen, dus zo'n actie met de sloot en daaruit deze leuke foto's gun ik je! Gelukkig ben jij niet zo egoïstisch om door te tobben en te dokteren met dit jonge paardje en pijn. Ik wens je heel veel sterkte met het laten gaan van dit mooie veulen :(:)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:12

ik zie het nut er ook niet zo van in.. maar dat even daar gelaten.
Ts ik snap wel dat je het diertje thuis laat inslapen en niet op de kliniek. Het lijkt mij een beste rare en overdonderdende indruk die je gaat maken bij je merrie. Laat haar de tijd ervoor nemen alvorens je het veulen weghaalt. Laat haar begrijpen dat haar kind is overleden.

veel sterkte..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:17

Toch jammer dat TS gezegd heeft dat het veulen wordt ingeslapen. Ik vraag me werkelijk af wat de reacties van de bokkers zouden zijn geweest zonder die informatie. Zou het dan ook "foei schande" zijn geweest? Of zou het dan: "oh wat goed dat je je veulen dat soort dingen nu al leert" zijn geweest?
Wat is het verschil? Het veulen weet niet dat-ie er overmorgen niet meer is... Een gisteren gezond veulen kan maandag óók in de draad hangen en onherstelbaar beschadigen. Moet je dan maar niks doen met je paard? Want morgen kan-ie wat krijgen en dan heb je het voor niets gedaan?

En laten wel zijn, als dit veulen dit niet had gedurfd, had hij het touw uit handen van TS getrokken - of haar van haar paard. En een veulen van die leeftijd gaat echt niet tegen z'n angst in achter z'n moeder aan. Een bang veulen dat van z'n moeder is gescheiden (in dit geval doordat mama in de sloot staat) gaat langs de kant rennen en hinniken, maar springt er echt niet in als-ie écht niet durft.

On topic: TS: sterkte! Je hebt een moeilijke maar goede beslissing genomen.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:20

Jeetje zeg wat komen er een onrespectvolle reacties voorbij. Ik zie op de foto's een vrolijk veulen die achter zijn moeder aan gaat. Logisch, jammer dat er ruzie wordt gemaakt om zon reden. volgende week is het veulentje er niet meer en dat is geloof ik al erg genoeg voor TS.

Ik snap ook dat je het veulen liever thuis zou laten inslapen, dit zou ook mijn keuze zijn.

Ik wens je heel veel sterkte ts.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:21

Ik vind het belachelijke reacties op de ts, ik sta op een stal waar elk jaar veel veulens geboren worden en als ze iets niet willen dan gooien ze heel wat meer in de strijd dan wat te zien is op deze foto's ook al loopt mama door. Dus denk dat het veulen het wel degelijk leuk vind.

Ts heel veel sterkte!

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:23

Gatverdamme, typisch als 1 bokker negatief reageert, dat de rest er gelijk achteraan gaan. Herhalen heeft echt geen nut, gebeurd is gebeurd. Bah, wat kunnen mensen toch NAAR reageren. :x Als je je paard (veulen in dit geval) laat inslapen, gaan er allerlei emoties door je heen. Dan heb je zin om iemand uit te schelden, dat begrijp ik best. Zou ik namelijk ook doen, vooral boos zijn, want waarom moet dit jouw paard gebeuren? Zulke dingen. Emoties heb je dan niet in de hand.
Ik kan er niet bij dat sommige mensen zo NAAR en WALGELIJK kunnen reageren, terwijl de TS waarschijnlijk enorm verdrietig is. Kan ik niet met mijn hoofd bij. :n

TS, heel veel sterke! Zo'n beslissing is niet makkelijk om te maken. Wij kunnen niet van een schermpje zien of het veulen wel of niet naar zijn zin heeft gehad. Hoogstwaarschijnlijk wel, veulens zijn enorm speels en avontuurlijk!

Heel veel sterke. Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:35

Heb van de week ik mijn allerliefste dier in laten slapen en dat was ook een moeilijke beslissing en tot op het laatst heb ik ook geprobeerd alles normaal en fijn te houden voor hem....wat wil een jong ding nu? Lekker spelen, ravotten, lol en dan vooral met mammie erbij en vertrouwde baasje.

Ik vind dat TS juist heel erg haar best heeft gedaan om dit dier nog een dag van zijn leven te geven....door in een sloot te springen breekt hij heus niet in 2.

Beestje ophokken tot redac voor de deur staat, want stel hij breekt zijn benen met alles wat hij doet zou ook niet mijn ding zijn.

TS sterkte met verlies van dit leuke mannetje....

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:40

Lante schreef:
Ik hoor niet bij de mensen die dit leuk vinden om naar te kijken, maar wens je toch veel sterkte, erg jammer van het veulen...

sluit ik me bij aan.
het diertje word ingeslapen omdat die pijn heeft, nou als ik die foto's zie van dat die in het water springt lijkt me niet erg pijnloos.
probeer hem dan de laatste dagen pijnloos door te laten brengen zou ik zeggen.
jammer van het veulen
sterkte maandag ts
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 25-08-12 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:44

vrouwke schreef:
Lante schreef:
Ik hoor niet bij de mensen die dit leuk vinden om naar te kijken, maar wens je toch veel sterkte, erg jammer van het veulen...

sluit ik me bij aan.
het diertje word ingeslapen omdat die pijn heeft, nou als ik die foto's zie van dat die in het water springt lijkt me niet erg pijnloos.
probeer hem dan de laatste dagen pijnloos door te laten brengen zou ik zeggen.
jammer van het veulen

Ik vind zulke reacties nu alleen nog maar ontzettend onbeschoft. Sorry, kan er niks anders van maken.
TS zit in een harstikke moeilijke periode, moet haar veulen in laten slapen. En dan komen de moraalridders van bokt weer aan met allerlei walgelijke opmerkingen over dat deze actie egoïstisch is en wat al nog meer.
Mensen, het is TS HAAR VEULEN.

Vrouwke, dit is niet puur op jouw gericht hoor, maar gewoon in het algemeen. ;)