Bonfire in Blue!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:17

Ik vind het prachtig! Zou willen dat ik nog op mijn shetter kon rijden TS.
Petje af en ga zo door,hele leuke combi zin jullie!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:18

ZO ENORM JALOERS! wat zou ik ook graag mijn eigen shet weer willen rijden (Vroegûh was dat nog mogelijk haha) Wat zijn het toch kleine bewegingstoppertjes!

Jullie zijn een leuke combinatie, enne inderdaad ik zou het wel eens op film willen zien!!

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:25

Wat een leukerd is dat, ik ben fan :D Moet eerlijk bekennen dat ik meestal niet zo weg ben van shet-met-grotere-ruiter-combinaties, maar ik zie hier gewoon een pony die goed de achterbeentjes eronder kan zetten en lekker door het lijf loopt, dat zou echt niet lukken als jij die pony uit zijn balans zou halen! Succes bij de wedstrijden :)

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:25

Ik was meteen doorgescrold naar de foto's en las daarna de reacties en dacht HUH? is die zwarte pony op de foto's een shetlander? haha vond 'm veel groter ogen en vond het ook totaal geen storend beeld geven, je rijdt hem erg netjes,pony loopt keurig in balans, lekker door het lijf en een actief achterbeen! Mijn complimenten dat je start tussen de paarden in het L2 nog wel!! :j _/-\o_

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:13

Allereerst: ik zie een pony die fijn loopt/gereden wordt. Respect daarvoor, je ziet (helaas) te vaak anders.
Maar wat mij stoort is dat het zadel echt te klein voor je is. Je zit helemaal achterop de lepel en je knieën zitten regelmatig helemaal over de wrongen heen. Bovendien zitten je beugels echt te kort. Echter, neem je een goed passend zadel voor jou, dan zal deze te groot/lang zijn voor je pony. En doe je je beugels op maat, dan kom je ongeveer bij de voorknieën van je pony. Dat maakt je niet alleen lang voor je pony, maar het betekent ook dat het onmogelijk is met een passend zadel voor zowel jou als je pony te rijden. Een groter zadel zal niet goed zijn voor haar rug, maar zoals jij nu helemaal achterop de lepel zit kan (op langere termijn) ook niet goed zijn gezien de foutieve drukverdeling.
Dus hoewel ik je pony zeker fijn vind lopen op dit moment, verwacht ik helaas toch (rug)problemen in de toekomst.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:14

Horseware schreef:
Allereerst: ik zie een pony die fijn loopt/gereden wordt. Respect daarvoor, je ziet (helaas) te vaak anders.
Maar wat mij stoort is dat het zadel echt te klein voor je is. Je zit helemaal achterop de lepel en je knieën zitten regelmatig helemaal over de wrongen heen. Bovendien zitten je beugels echt te kort. Echter, neem je een goed passend zadel voor jou, dan zal deze te groot/lang zijn voor je pony. En doe je je beugels op maat, dan kom je ongeveer bij de voorknieën van je pony. Dat maakt je niet alleen lang voor je pony, maar het betekent ook dat het onmogelijk is met een passend zadel voor zowel jou als je pony te rijden. Een groter zadel zal niet goed zijn voor haar rug, maar zoals jij nu helemaal achterop de lepel zit kan (op langere termijn) ook niet goed zijn gezien de foutieve drukverdeling.
Dus hoewel ik je pony zeker fijn vind lopen op dit moment, verwacht ik helaas toch (rug)problemen in de toekomst.

TS gaf aan, dat ze een ander zadel heeft aangeschaft ;)

staat op pagina 1, bij een van haar berichten.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:19

rOcky_lofz schreef:
Horseware schreef:

TS gaf aan, dat ze een ander zadel heeft aangeschaft ;)

staat op pagina 1, bij een van haar berichten.

Klopt, maar ik vraag mij ten zeerste af of er wel een zadel bestaat dat aan de ene kant groot genoeg is voor haar (ik schat 17 inch?) en aan de andere kant niet te groot/lang voor de pony. Ook weet ik zeker dat als ze haar beugels op de juiste maat doet, zeker met een dressuurzadel, dat ze met haar tenen zo'n beetje ter hoogte van de knieën van de pony zal zitten, wat haar wel erg lang maakt voor de pony. Te zwaar voor de pony valt denk ik nog wel mee.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:19

Mijn respect heb je hoor, echt knap hoe jij je shet rondgestuurd krijgt. Hij draagt zichzelf zo mooi, loopt zo fijn in balans met een dragend achterbeentje dat het bijna niet meer opvalt dat het zo'n kleine pony is. Net zoals de anderen (sommige anderen... blijkbaar) vind ik dus ook dat je prima op deze pony past. Knap!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:21

Fijn dat je een ander zadel hebt. Beugels moeten echt wat langer.
Verder loopt de pony fijn. Hoop alleen dat je met een dressuurzadel niet al te ver onder haar buik gaat afsteken. Maar ga niet om dit te voorkomen je beugels te kort doen. Dan kom je automatisch te ver achter in het zadel en dat is niet fijn voor de rug.

Niekje1991

Re: Bonfire in Blue!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 23:25

Bedankt voor de reactie over de tips over een zadel! Ik heb express een dressuurzadel genomen dat ik iets langer kan/ga zitten want met een veelzijdigheid zit dat niet fijn vind ik.
17 inch voor mij is ook weer te, 16 zou hooguit beter zijn maar ik zit niet verkeerd in een 15 moet ik zeggen. Ik vind de lengte van de zweetbladen ook best meevallen tussen veelzijdig en dressuur bij de kleine maatjes haha.
Overigens kan ik wegens mijn knieen niet lang zitten, zoals je kunt zien zijn mijn laarzen ook lager gemaakt dan normaal :)

Sanne__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:36

Wat een leuk dier. En goede combi ook hoor fijn dat je gewoon lekker tussen de paarden kan rijden !

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:38

Heel erg stoer. Je pony ziet er ook super uit. Helemaal mooi in conditie. Heel veel succes en de L2 en vooral ook heel erg veel plezier gewenst!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:44

Ik ben benieuwd naar foto's met je nieuwe zadel :-)

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 23:50

Haha ik ook! Zal nog even duren, ga eerst op vakantie :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:52

Dan wens ik je alvast een fijne vakantie!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 00:05

Wat een geneuzel toch weer. Ik zie dit iig veel liever dan een te zware ruiter (of goed gevuld zoals ze dat dan noemen), maar daarover mag je niks zeggen want iemand die te dik is kan er niks aan doen. Te lang wel. Da's gewoon een kwestie van een stuk van je benen afhalen en opgelost.

TS, je hebt een shet die er geweldig uitziet en loopt. Zo zie je ze zelden. Tuurlijk ben je wat te lang, maar je pony lijkt daar echt geen last van te hebben. Kan me na het zien van de foto's best voorstellen dat je prima mee kunt komen bij de paarden! Jullie zijn een bijzondere maar ook heel fijne combi om te zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:30

Jeetje, ik heb nog nooit zo een chique Shetlander gezien! Heel gaaf!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:39

Wat zijn jullie een prachtige combinatie samen zeg! (Hier kunnen nog vele van leren.)

Als ik zo de foto's bekijk, toont je pony echt een stuk groter dan 'een huis/tuin/keuken/kinder-shetlander'.
Er straalt plezier af van de foto's.
Super leuk dat je zo serieus bezig bent met de paardensport en je (kleine) zwarte topper.
(Trek je niks aan van negatieve reactie's, ik vermoed dat er een tikje jaloezie bij zit. De beste stuurlui staan aan wal :) )

Wanneer komt je volgende topic? :D

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:37

Je rijdt hem echt super netjes!
En wat hierboven al gezegd is: als de pony er last van had liep hij echt niet zo!

Vind jullie een super leuke combi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:40

En overigens een Shetlander mag toch 60 kilo dragen. Het gaat er om wat dat paardje mag dragen en niet hoe lang de ruiter is. Voor het oog is een kleine ruiter mooi maar het gaat uiteindelijk om het gewicht wat er op zit!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:48

Offline schreef:
En overigens een Shetlander mag toch 60 kilo dragen. Het gaat er om wat dat paardje mag dragen en niet hoe lang de ruiter is. Voor het oog is een kleine ruiter mooi maar het gaat uiteindelijk om het gewicht wat er op zit!

Ik zou eerder voor 50 gaan.

Je hebt deze Shet mooi lopen TS. Ik stoor me alleen een beetje aan je te korte beugels, maar dat terzijde.
Ik zie veel liever een Shet zo lopen dan met een nog grote ruiter.
Verder ziet het er goed uit :j

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 10:53

Ik vind lengte alsnog wel even belangrijk als gewicht, 1 ding scheelt dat ik ook onder de 50 weeg dus das mooi :) alleen blijf ik van mening dat ik Bonfire niet in de weg zit, zoals meerderen gelukkig! En inderdaad heb ik mijn beugels te kort, maar de reden daarvan heb ik uitgelegd :)
Bedankt voor de leuke reacties!! :D

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:37

Ik blijf jullie een leuk stel vinden. :j
Let er wel op dat je voldoende van achter naar voren blijft rijden. Anders valt ze op de voorhand zoals bij foto 11. Voor het mooie mogen je beugels inderdaad wel een paar gaten langer, maar als dat voor jou niet mogelijk is, is het niet anders! :D
Ik wens jullie veel succes in het L2!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:12

Ziet er leuk uit hoor!

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:29

echt een super leuke pony! echt een hele leuke combinatie!! en dat setje <3 heel mooi!
aan de ene kant snap ik wel wat er word verteld van (lengte) enz want voor het mooie zou je gewoon langer moeten zitten, maar het is niet heel storend ofzo. Wel zou ik met zo'n lengte een beetje oppassen hoe vaak je haar rijd. Verder ziet het rijden er goed uit :D