Appaloosa show in Beesd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Re: Appaloosa show in Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:33

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:29

Ziet er goed uit en lekker vrolijke muziek. Moest wel lachen met Pipi Langkous. Maar ze doet het heel goed.

paardjes123 schreef:
Ik heb er ook super zin in! Maar ook wel een beetje spannend :') . Hoop dat Stip het een beetje red op de trailer, ze was dinsdag avond al drijfnat naar de vereniging in de trailer. Mijn trailer is niet echt warmte bestendig ondanks een wit dak en een voor boven deurtje dat open kan

Als je wilt, kan ik ook met de vrachtwagen rijden. Daar wordt het ook wel warm maar je kan hem wel voor en achter open zetten. Reken dan alleen wel dieselkosten. Rijdt 1:7 en volgens mij is hij nu iets van 1.43 euro.

Maar er is veel gras, dus je kan ook aan de hand met haar grazen.

Heb gelukkig net de muziek teruggevonden op de computer. Kan mijn CD van vorig jaar niet vinden. Morgen eerst met Pedro naar de osteopaat. Hoop dat hij zich gedraagd want Martin kan niet mee.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 05:32

Dat is wel een goed idee :D. Zal het even met vriendlief bespreken, de auto heeft net een grote beurt gekregen ter hoogte van een heel maand salaris omdat ik hem nodig heb voor de trailer (en ik zit gewoon onder de plak :+ )
Dendrofleur je mag altijd mijn muziek gebruiken hoor. Tja je heb een pippi paard of niet ;) . Deze muziek kreeg ik van iemand dat ik Stip net had, dus wel makkelijk en vind het nog wel grappig ook.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 06:23

Goed bewaren en we kunnen hem altijd weer ergens gebruiken. Heb een programma op de computer staan waarmee ik muziek van YouTube kan halen en eentje waar je mee kan plakken en knippen. Kost tijd maar het lukt wel aardig. Ik rij nu op oa Children van Robert Miles. Dat gebruikten we ook in onze oude carrouselproef van het stamboek.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:07

Ohh dat is ook heel erg leuk! Moest even op youtube kijken wat voor muziek het was, maar herken het nu. Ik heb vroeger ook wel zelf een kur gemaakt, met programma's op de computer. Dat is al bijna 10 jaar geleden, dus meer iets voor van de winter als het slecht weer is

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:59

Ben een stille meelezer in dit Topic, heb geen appaloosa maar een dikke Noordzweed :o . Ik sta op de pensionstalling van landgoed Marienwaerdt in Beesd en wij doen vanuit onze stal ook jaarlijks mee met een activiteit op de fair dit keer op vrijdagavond en zaterdagochtend. Altijd leuk en gezellig en voor mijn jonkie een super ervaring! Ik wil jullie allemaal succes wensen en ik hoop dat ik nog even de tijd krijg om iets van jullie te zien!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:22

Jij ook succes. We komen wel even buurten. Ondertussen heb ik wel een hulpje mee. Bijrijdmeisje bleek een week minder lang op vakantie te gaan dan ze dacht en belde toevallig vanmiddag op.
Tos is gewassen en gevlochten. Vrachtwagen gevuld, nu alleen mijn kleding nog pakken.

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 23:06

Heel veel succes dames met de shows! Wij hadden gisteren (woensdag) de aftrap in Beesd. We zouden 2x rijden, echter het Hackney stamboek kwam niet :roll: , en dus is het programma wat gewijzigd en hebben we 3x gereden. Wel heel warm zweterig dagje, maar we hebben het goed naar de zin gehad. :j
Ik heb mijn CD met Indian muziek vergeten weer mee te nemen naar huis. Dus ik wilde jou vragen Marianne, of jij misschien kunt informeren bij de demoring of die daar nog ligt in het hokje van de omroeper? Als je die dan mee zou willen nemen naar de keuring op 1 sept., daar zijn de meesten wel te vinden toch.
Ik had mijn kleine Fleur mee met menwagen en ik had de dochter van mijn meninstructrice al besmet met het stippelvirus door haar met 1 van mijn ponies te laten mennen, en nu heeft ze er zelf 1. Deze loopt nu een half jaar voor de wagen en heeft ze meegenomen met sulky. Hij gedroeg zich keurig! Ik heb via de headset van alles verteld over de appaloosa, kleur, kenmerken, etc. en over de mensport. Daarna samen een pas de deux gereden en afgesloten met strobalen alias menhindernis en erdoor gecrosst. En de 3e keer waren de strobalen weg, en hebben we wat mensen laten sturen op de menwagen (zelf erachter of naast) zodat ze eens konden voelen hoe het is om te mennen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 01:46

Klinkt als een geslaagde dag Stippies! Hier niet echt een optimale voorbereiding, maar gelukkig me kur klaar. Gister ochtend is een collega van me in bed gevonden, waarschijnlijk een hard stilstand en gister tussen de middag kon ik de ambulance bellen voor een client. Die ligt nu nog op het ic. Gelukkig hoef ik niet de hele nacht te blijven en wisselt zijn moeder me. Maar morgen weer werken, nu even slapen en morgen vroeg nog maar even rijden. Al ben ik nog niet helemaal bekomen van de schrik en emoties, vind het eigenlijk wel fijn morgen afleiding

Dendrofleur succes vandaag/vrijdag

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:10

Stippies, je CD is terecht in ligt in mijn vrachtwagen.
De eerste proef ging redelijk, tot de galop. Toen werd hij wat sterk. De tweede proef was een zooitje. Met inrijden wilde hij linksom totaal niet fijn lopen. In de baan super sterk. Dus met hangen en wurgen de proef doorgekomen. Lastige was dat de baan ook veel kleiner was dan 's ochtends. Moeilijk om dan kleine voltes in galop zonder ijzer te doen als ze opeens bijna de helft kleiner zijn. Maar verder was hij wel heel braaf op de wagen etc.
Heel veel kinderen hebben een ritje op Halequino gemaakt. Er stond echt een rij en ik overdrijf niet als ik denk dat sommigen een half uur wachten in de zon op de koop toe namen. Beurs leek wel groter dan vorig jaar. We hebben ook veel mensen aan de stand gehad.
Morgen op tijd naar Paardjes toe. We maken er een mooi dagje van, schrik niet maar ik ga echt een korte broek aantrekken.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:19

Niet geschrokken hoor van je korte broek, we hebben een leuke dag gehad en nogmaals bedankt voot het heen en weer rijden! Mijn Stippie was super braaf en nergens van onder de indruk. Dus dat was helemaal top voor ons zelfvertrouwen of vooral voor die van mij :P

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:20

ja was een leuke dag vandaag.. En wat een belangstelling!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:06

Stip heeft het echt super gedaan. Echt een knuffelpaard. Vond het wel iets minder druk dan gisteren maar dat zal wel door de verwachtte warmte komen. Inderdaad best veel belangstelling onder de bezoekers voor de appaloosa en het prachtige veulen had over aandacht niet te klagen. Oooh, Aaah, wat een schatje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:05

Hulde voor jullie, met dit weer!
Ik kon gisteren ook gaan (vandaag ook) vanwege het hackney-stamboek, maar het was mij te warm. :o Had toch geen verplichtingen, voor mij dus makkelijk om nee te zeggen.