Eerste foto's van Furioso na een les van een medebokster ;)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Re: Eerste foto's van Furioso na een les van een medebokster ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:01

Dat bit doet hem pijn; hij heeft op iedere foto zijn mond open.

Christavg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:04

[quote="Christavg"]

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:21

Goed dat je begeleiding hebt gezocht ;)

Ik denk dat je hem tegenhoudt om voorwaarts te gaan, zeker in het begin van het filmpje. Jij geeft kneepjes om hem naar beneden te krijgen en daardoor 'blokkeer' je hebt. Ik zou me daar nog niet mee bezighouden, eerst maar eens die ontspanning!

Heel veel succes verder :)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 16:25

@ Dani: ieder paard doet toch wel eens zijn mond open tijdens het rijden ?
Ik kan ook de sperriem er weer aandoen maar dat doe ik zeker niet ;)
Ik dacht om een ongebroken trens te gebruiken ?
Maar ik ga eerst zien hoe hij verder op dit bit loopt :)

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:18

Een echte spanjaard, en dat is te zien.. Komt hij ook uit spanje?
Korte pasjes kort in de hals. Lenge erin, leer hem lang te worden in de hals, daardat hij zo kort in de hals is komt hij in zn hele lijf niet goed weg. Dat is wat men in Spanje graag ziet, maar hier?? Nee, en ik ben er ook niet kapot van.

Als ik een tip mag geven: laat hem niet los van voren, maar zoek een licht contact/verbinding met zn mond. als je voelt dat je die hebt, probeer dan kleine beetjes teugel te geven in combinatie met een lichte kuithulp. het is zaak dat jou paardje niet wegkruipt voor je hand maar deze gaat volgen..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:20

ten eerste wat goed dat je het kritiek zo goed opneemt. Persoonlijk ben ik niet zo van het bit wisselen, alleen echt uit uiterste noodzaak. Ik zal gewoon dit bit inhouden wat je er nu in hebt, let er wel op dat je een dubbelgebroken met een rond tussenstukje hebt, als je er enkel alleen een plaatje in het liggen, is het middenstukje erg scherp, en kan in zijn gehemelte of op zijn tong gaan irriteren.

Heel veel succes met fury, en heel erg goed dat je les heb genomen :-)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:25

ongebroken ligt vaak wel fijner in de mond en is wel iest vriendelijker als gebroken, dus zou wel al iets fijner kunnen zijn.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:34

Ik ga geen commentaar geven over het rijden omdat ik zelf nog moet leren :o hahaha maar kan het zijn dat het zadel iets te ruim is voor je,ts?
Je schuift van voor naar achter in het zadel,waardoor je vaak meer achterop de lepel zit dan netjes in het midden.
Verder heb ik ook het idee dat het zadel iets achterover helt,maar dat kan ook oogbedrog zijn vanuit de foto's hoor.

Je hebt een prachtig paard <3 en ik doe het je niet na hoor.
Ik wens je veel succes met je knapperd jullie komen er wel!!! +:)+

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:34

esmir schreef:
Korte pasjes kort in de hals. Lenge erin, leer hem lang te worden in de hals, daardat hij zo kort in de hals is komt hij in zn hele lijf niet goed weg. Dat is wat men in Spanje graag ziet, maar hier?? Nee, en ik ben er ook niet kapot van.

Ik woon in Spanje en ik zie dit ook niet graag hoor. Niet zo generaliseren ;)

Wat betreft de foto's en filmpjes, laat hem eens doorlopen! Hij draaft constant met de handrem erop, en zo kan hij nooit fijn nageven. Ik heb ook een tijdje een PRE gereden die onder me vandaan liep zo gauw je hem losser liet, en mijn advies is simpelweg consequent zijn en doorzetten. Neemt hij een loopje met je, zet hem op de volte en begin weer opnieuw. Desnoods in stap.
Verder zijn er al veel goede tips gegeven, en ik vind het ook leuk te lezen hoe goed je alle kritiek op neemt in plaats van in de verdediging te schieten. Daar kunnen een hoop mensen wat van leren _/-\o_

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:36

ik vind dat t hele plaatjes wat te nerveus/gespannen over komt..hij is meer aan t dribbelen dan dat hij daadwerkelijk passen zet.
geef hem de ruimte om te ontspannen en ontspan zelf ook..

geef hem ook wat meer lengte van voren zodat hij jou hand wat meer kan volgen en probeer zelf niet vast te blijven houden maar laat los en lekker voorwaarts gaan rijden ipv krampachtig.

en koop aub ff een paar schoenen met een hakje...

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 20:13

Hij komt van Spanje ja, hij was 3 maanden in Belgie toen ik hem kocht.
Vandaag heb ik gereden en hier heb ik een filmpje van maar het is nog aan het uploaden :)
Ik heb hem langer gelaten vanvoor en meer vooruit proberen te rijden (ik vond hem wel heel lui vandaag hij kan véél actiever ;) )
Laarzen zullen er normaal in augustus moeten komen.. Ik wil er echt zo snel mogelijk hebben!

Seraphim: Zoals jij het zegt loopt Furioso ook, ik ga proberen door te zetten ;)
Ik neem liever kritiek aan dan te verdedigen :D
Als het waar is mag het gezegt worden (ook geen 154313 keer natuurlijk zoals in de meeste topics gebeurt spijtig genoeg..)

funnyhorses: Het zadel is gepast door de zadeldienst en ligt goed op Fur en voor mij zit die ook goed (doorzitten lukt niet altijd bij mij :+ )

Ongebroken bitje zou ik wel willen proberen ja denk dat Furioso daar fijner mee zou op lopen :)

Navidad: Ik wisselde het bit niet om de 2 dagen ofzo ;) ik rij nu een tijdje ( 4weken ofzo ?) met dit bit weer. en het is met een bol tussenstukje :j

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:20

Ik vind dat iedereen hier wel een beetje zeurt, ze zegt helemaal niet dat al perfect is, maar een verbetering. Waarom dan elk klein dingetje zo afkraken?
Ben ik nu de enige die de vooruitgang ziet??!!
Ik vind het echt zo'n verschil met de eerste foto's, echt super! Vooral zo doorgaan dan komt de rest vanzelf wel ;).
Het filmpje is misschien niet perfect, maar ik vind dat je erg netjes rijd, je hebt een hele nette houding. Als je zo verder traint en les blijft nemen zul je zien dat er alleen maar meer vooruitgang komt ook bij je paard!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 20:24

Dank je 44Myrthe44 :)
Ik denk ook dat ik duidelijk antwoord op alles wat er gevraagd wordt en ik blijf mijn best doen aan mezelf en met Furioso ;)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 21:24

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:53

Ik vind dit al een veel fijner beeld. Natuurlijk kan hier ook nog het e.e.a. aan worden opgemerkt, maar je hebt wel genoeg kritiek over je heen gehad ;) . Echt heel goed hoe je met de kritiek omgaat :j . Gewoon lekker blijven lessen en dan komt het vast helemaal goed! Succes

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:07

Ik heb het idee dat je pony veel meer ontspannen loopt, langere passen ook. Mag ik vragen waarom je steeds naar haar voorbeen kijkt, of lijkt dat maar zo? Nog een tip: maak je binnenkant lang, voor je gevoel je binnenschouder wat naar voren, zo blijf je beter in balans in de bochten.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 22:10

@ Femke_K: Hier had ik hem dan ook losser dan de eerste foto's en is ook wel te zien denk ik :)

@nynke55: Paard ;)
Ik kijk altijd naar mijn paard.. weet niet waarom maar moet het afleren en mijn benen lang maken ben ik ook druk mee bezig en ook aan mijn houding :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:11

Oh, sorry! Ik verkijk me op jouw lengte denk ik.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:48

Seraphim schreef:
esmir schreef:

Ik woon in Spanje en ik zie dit ook niet graag hoor. Niet zo generaliseren ;)

:')

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:28

Goed dat je iniedergeval al goede begeleiding hebt gezocht!
Probeer je handen te ontspannen als je paard nageeft, ik heb hier zelf bij mijn paard ook problemen mee, maar met veel oefenen kom je er wel :)!
Vooral als je goede begeleiding hebt!

Verder heb je echt een heel mooi paard!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:32

wat een mooie beweging zit in dat paard,flink oefenen en alles komt goed.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:38

Leuk dat je een filmpje geplaatst hebt, dit ziet er al een stuk fijner uit! Nu lekker verder oefenen en dan komt het helemaal goed, je hebt een super leuk paard :j

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 15:20

Dank jullie wel allemaal :)

Waarschijnlijk krijg ik morgen les en hopelijk kan ik iemand meekrijgen die foto's en filmpjes van tijdens de les kan maken :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:09

al veel fijner beeld, maar ik denk dat je iets minder met de voorkant bezig moet zijn, vooral in stap zie je dat hij erg uiteen valt, dus mijn tip. meer overgangen en schijnovergangen dan komt die achterhand er mooi onder en dan hoef je nog maar weinig van voor te vragen omdat hij opzich best flexibel en makkelijk vragend lijkt op filmpje, en komt hij vanuit die overgangen en schijn lekker naar beneden kijk of hij je hand mee wil zakken, en dan weer pasje versnellen en weer iets op vragen en weer zakken.

denk dat je hier mee aan de slag moet gaan en binnen 2 weken al verschil merk als je dit zou doen. en inderdaad achterover die billen op dat zadel.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:25

Even een complimentje maken, zó fijn iemand die ook daadwerkelijk iets doet met kritiek!
Ik denk dat jullie in eerste instantie bezig zijn geweest met tempocontrole?
Heel logisch, maar inderdaad zodra hij jouw tempo aanneemt verder denken, been eraan houden en uitschuiven die hap.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar daar heb je les voor. Ik vind je trouwens fijner zitten als je doorzit.
Goed doorzitten is voor een paard vaak fijner dan lichtrijden hoor, in het 2e filmpje kiep je voorover en haal je 'm uit balans.
Daar zijn zitlessen uiteraard heel fijn voor. Overigens wordt furioso steeds knapper, mooi dier! :)