Nationale Dag van het Gelders Paard 28-07-2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Nationale Dag van het Gelders Paard 28-07-2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:48

Wie was de fokker vh jaar? :)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:52

Gert Hofs :) Mooie afsluiting van zijn carriere en zeker verdiend :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:58

Inderdaad verdiend!!

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:03

Pletje123 schreef:
Muzefee schreef:
Waren er vandaag ook, hadden een merrie met veulen mee. Veulen van Lord Leatherdale x Elegant (voorlopig keur moeder). Een eerste premie, plaatsing geloof ik 5 of 6. Ze was voor het Gelderse wat te rijtypisch, maar meer hadden ze er niet op aan te merken. Wel positieve woorden, met name over haar lichtvoetige bewegingen! :)

Met alle respect, ik vind het een mooi veulen, maar toch vraag ik mij serieus af waarom een veulen wat in het type onvoldoende Gelders is toch een 1e premie krijgt...:?

Ben ik helemaal mee eens!
Ik vind dat het Gelders zich moet blijven onderscheiden anders kunnen we net zo goed gewoon paarden fokken die alles kunnen en een goed karakter hebben! Dat goede karakter miste ik trouwens ook wel bij een aantal!

Overigens lijkt mij het ook geen slecht idee om gewoon een alles kunner te fokken met een goed karakter voor "normale kwpn" dus niet Gelders.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:14

Pletje123 schreef:
Muzefee schreef:
Waren er vandaag ook, hadden een merrie met veulen mee. Veulen van Lord Leatherdale x Elegant (voorlopig keur moeder). Een eerste premie, plaatsing geloof ik 5 of 6. Ze was voor het Gelderse wat te rijtypisch, maar meer hadden ze er niet op aan te merken. Wel positieve woorden, met name over haar lichtvoetige bewegingen! :)

Met alle respect, ik vind het een mooi veulen, maar toch vraag ik mij serieus af waarom een veulen wat in het type onvoldoende Gelders is toch een 1e premie krijgt...:?

Omdat ze soepelheid en makkelijk lopen in alle gangen op het moment heel erg hoog in het vaandel hebben staan. En hee ze is niet eerste geworden maar 5e of 6e, dus ze laten wel zien dat het niet het ideaalplaatje is maar dat ze de soepelheid en makkelijkheid van lopen en het beeld waarderen. Maar "life" zie je de Elegant er echt wel in zitten hoor.

Meliss gefeliciteerd, jemig wat is die moeder van de jouwe echt gelders en aansprekend paard, dat belooft nog veel voor Elvera, die gaat vast nog wel uitzwaren. Soepel en makkelijk lopen kan ze al :j :j en mooi is ze ook.
Laatst bijgewerkt door fargo op 28-07-12 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:20

Mijn veulen was niet goed genoeg voor de eerste premie. Was licht Frans standig en was overbouwd.
Wat ik wel vreemd vind dat juist op het protocol stond ontwikkeling goed. Draf was voldoende ruim en de stap kort. Was ik wel helemaal mee eens. Hij was veel te moe en kon niet meer. Normaal is zijn draf echt geweldig en zijn stap goed, maar ik zag hem lopen en dacht dat komt totaal niet tot zijn recht. Pech gehad. Beenstand valt gelukkig nog wel wat aan te corrigeren door hoefsmid (waren we al mee bezig).
Overbouwd komt volgens mij door zijn groei speurt is ineens enorm gaan groeien. Is afwachten hoe het verder groeit.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:47

Ben nu filmpjes aan het uploaden op de FB-site voor de geinteresseerden.

Ik vond het LL-veulen op het voorterrein wel goed lopen. Ik vind alleen dat hij niet zo'n heel mooi hoofd heeft.. Sorry :o

Vienna, die van jou oogde idd wat stijf en moe. Ze was ook wel heel erg van kleur verschoten en wat lang/dik in de vacht. Jammer. Maar wie weet over 3 jaar.

Ik kon me opzich deze keer wel vinden in de toelichtingen over de paarden. Niet altijd helemaal in de plaatsing.
Zoals Fargo al aangaf was souplesse en scherpte wel van belang dit jaar.

Zo vind ik Elveera een schitterende merrie. Heel charmant een mooie uitstraling.
Ze heeft een mooie souplesse en loopt wel door het lijf.
Ik vond haar nu echter minder lopen als de kleine beetjes die ik in Didam heb meegekregen.
Met name in het achterbeen gebruik waren er vandaag echt wel betere merries.
Kwa Gelders type ook.
Het is maar net waar je het meest belang aan hecht.

Ik ben helemaal fan van het Danser-veulen! Wat een prachtige hals en front. Zo luxe en fijn bewegen.
1 veulen op de keuring en gelijk kampioen bij de merries. Heel knap.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 22:52

Marieke: Ik hou FB strak in de gaten.

Is er iemand die nog foto's heeft gemaakt van Ciezelma H.? Ik reed met een blauw jasje en een raboshabrak :o

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:56

Het Danser veulen was een prachtig ding, voordat ze de ring inging, zei ik nog tegen M dat ze zo'n prachtig hoofd en aftekening op haar hoofd had (toen had ik haar nog niet eens zien lopen). Ze liep mooi en parmantig. Ik vond Danser voor de wagen ook echt heel prettig eruit zien, heel elegant, lichtvoetig en stabiel tegelijk.

De algehele kampioen had wat mij betreft op zich wel de Laurentz merrie mogen zijn, want het mag best wel naar voren komen wat een prachtige merries hij op het moment heeft lopen. Ter bevordering van Laurentz en omdat het een echte gelderse is qua uitstraling en de algehele kampioen moet denk ik eigenlijk ook echt een gelderse uitstraling hebben. Elvera is echt prachtig, maar is nu nog wel jong en voor zo'n boegbeeld als dagkampioen had van mij de Laurentz merrie beter gepast qua oer gelderse uitstraling.

Maar ik gun het Meliss echt van harte en ben heeeeeel erg benieuwd hoe Elvera verder uitgroeit (als ik de mams bekijk...)

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:06

Hij was dood moe de reis was veel te heftig voor hem! Voor mij weer een leer les net zo als zo heel veel dingen die ik vandaag gezien heb en beleefd. Was voor mij de eerste keer dat ik niet alleen toeschouwer mocht zijn. Heel veel gezien wat ik wel en niet wil zien, moet wel zeggen blijft altijd natuurlijk mijn mening.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:07

Oke, hier een paar foto's van mijn dame, voor ik de rest ga spammen (ongeveer 15 minuten upload) :

Afbeelding
Zo trof ik haar aan

Afbeelding

Afbeelding
Wachten tot ze de ring in mocht

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y3JU8YH3.jpg

Afbeelding
Nog een standfoto

Het ere rondje :

Afbeelding

Ik ga mee met Fargo, ook al vind ik Elvera een prachtige merrie :j Naar mijn idee worden de Laurentz nakomelingen toch steeds weer ietwat ondergewaardeerd, er loopt soms echt wel heel wat kwaliteit tussen :j

Ben benieuwd naar de professionele foto's !

De andere foto's van de huldiging e.d. ben ik even aan het uploaden, nog even geduld :D

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:16

Elvera is prachtig dat vind ik ook! Maar ook ik ga meer voor de Laurentz merrie. Sorry!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:24

Vienna, daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen??

Keuren blijft toch ook een kwestie van smaak en voorkeur.
Wat de een mooi vindt, vind de ander niet. Maar goed ook!

Wil niet zeggen dat je het iemand niet gunt.
Tenminste, bij de meeste mensen niet :D

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:26

Ze liet zich ook niet helemaal zien dat klopt, eerste rondje viel nog mee maar didam was beter!

Je hoeft inderdaad geen sorry te zeggen, iedereen zijn smaak! al had ik het zelf ook niet verwacht hoor

Ben ook benieuwd hoe ze eet over 2 jaar uit ziet!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:29

Meliss, het is zonder meer een prachtige merrie en zeker verdiend gepromoveerd naar voorlopig keur!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:30

Eenitra, helaas, ik heb jou niet gespot.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 00:28

Paar foto's van Danser voor de wagen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:18

Wij hebben gister ook een leuke dag gehad. Mijn dressuur ging niet zo goed. Zephyr was super gespannen, doordat hij steeds die zwepen hoorde bij de keuring en dat vond ie maar wat eng. Zo gespannen is ie in tijden niet meer geweest.
De demo ging wel goed en was erg leuk. Een beetje simpel aangekleed en niet echt hele spannende dingen ofzo, maar het was wel weer leuk om te doen!
Al met al toch weer 1 wp rijker in de L2, dus dat is mooi meegenomen!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:33

weet iemand toevallig wie de vrouwelijke fotografe was die aanwezig was gisteren ? Achterhoekfoto heeft maar een paar paarden op de foto gezet, ik geloof dat zij er meer heeft ? Ze staat wel te schieten op mijn filmpje ;)

Jullie deden het super Zephyr :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:48

Iedereen van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten.

Weet iemand ook waarom de Special D x Ahoy werd terug getrokken?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 13:29

Cheytjuh schreef:
weet iemand toevallig wie de vrouwelijke fotografe was die aanwezig was gisteren ? Achterhoekfoto heeft maar een paar paarden op de foto gezet, ik geloof dat zij er meer heeft ? Ze staat wel te schieten op mijn filmpje ;)

Jullie deden het super Zephyr :j

Ik heb idd tot nu toe alleen achterhoekfoto gevonden. Er waren idd meer fotograven aanwezig.

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:40

Jammer, was wel leuk geweest voor aan het eind van de dag twee Special D's in de ring ;)!

Maar inderdaad zuinig zijn op haar!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:59

En je paard over de voorstang is echt geen pretje..Weet ik uit ervaring.
Ik zou ook voor de veiligheid hebben gekozen.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:16

Ah heel begrijpelijk mtoet :j Zou ik ook voor hebben gekozen.

Hier nog een paar foto's van de veulens en de kampioen veulens :

Hanna Amanda (v. Alexandro P x Amanda II v. Farrington x Zep)
Afbeelding

Afbeelding

Hadinirma (v. Alexandro P x Nirma v. Zep x Zandman)
Afbeelding

Afbeelding

Hip ( v. Alexandro P x My Special Lady v. Rubiquil x Vigour NRA)
Afbeelding

Afbeelding

Hanna (v. Danser x Vatasja v. Hofmeester x Indurain)
Afbeelding

Afbeelding

Henkie ( v. Alexandro P x Beaujamanda v. Upperville x Zep) Kampioen hengstveulens en dagkampioen veulens

Afbeelding

Paard van het jaar Odessa (v. Ahoy x Anny v. Hoogheid)

Afbeelding

Afbeelding

Haar dochter (s) Dodessa en de andere weet ik zo even niet meer precies. Ik dacht dat het Bodessa was, maar niet zeker....

Afbeelding

Afbeelding

Chablis tijdens bestgaand rijpaard ohz

Afbeelding

Superbraaf, niets vervelend , heb echt met genot staan kijken. Ook erg leuk dat hij uiteindelijk ook die rubriek heeft gewonnen :j
Weer een gedeeltelijke foto impressie :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 14:20

Wat mij betreft had Hannah moeten winnen ipv het hengstveulen. En er waren er meer met mij eens.