Ook wij zijn geweest! @ KNHS instructieweek 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:01

Leuke foto's en wat heb jij een gaaf beest onder je kont zeg! succes met de komende wedstrijden, gaat vast wel lukken na zo'n week!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:04

@Ramzi: drukverdeling heeft zeker niet alleen met goede zit te maken, als het zadel te klein is voor de ruiter zit je tever op de lepel en verdeel je de druk onjuist.
ik zeg niet dat ze enorm overgewicht heeft, svp lezen wat ik schrijf, ze is veel te zwaar voor deze pony!!!
Ik noem ook geen maatje 36 als betere amazone,dat haal jij nu aan.
wat je precies bedoelt met:....

quote:En '' omdat er niet veel commentaar op komt is het niet zo''? En dat het een taboe is? Ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar een taboe is de houding en zit allang niet meer.

...weet ik echt niet, rare zin, maar ik weet wel dat jij beweerde in je eerdere post dat er nooit commentaar op komt en dat dat wel het geval zou zijn als het waar was dat ze te zwaar is voor de pony...onder welke steen leef jij joh! alsof een jury het lef heeft zoiets te zeggen, al helemaal niet als die zelf overgewicht heeft doe niet naief. En ja, slechte rijgewoonten kun je afleren, te zwaar zijn voor een pony niet, of heb je weleens een instructeur horen zeggen tegen een leerling: pak nu nog een een traverse,maar maak jezelf even 20 kilo lichter de eerste 10 meter? en dat die leerling daarna dan zegt: nu voelde het veel beter ;).

tot slot vind ik dat ruitergewicht zeker wel meetelt, niet alleen op alle punten, maar meer nog als het geheel dat punten ontvangt, een klein hondje met zware rugzak op vinden we allemaal zielig, maar een te zware ruiter moet maar kunnen, omdat de mensen nu eenmaal steeds zwaarder worden zeker?
Dus je argument dat rijvaardigheid en het effect van de hulpen mag van mij best het plekje zijn waar er aandacht is voor dit soort punten, hulpen geven=druk uitoefenen+reactie daarop en zitten is ook druk geven, toch?

Trouwens, wat is jouw mening als instructrice dan eigenlijk over de valse buiging en het achter de loodlijn lopen?

Chaos

Re: Ook wij zijn geweest! @ KNHS instructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:07

Ik vind het nogal raar dat je instructrice zichzelf zo slecht in de kijker zet.... Door een discussie aan te gaan met slechte argumenten...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:08

@freeride
Pfff ik heb hier al geen zin meer in.... Ok jij je zin, ik trek het bit uit zijn mond en ik heb een stugge hand ;)
Dit zijn de enige fotos, nee niet de beste, maar het was aan het begin vd les, losrijden dus.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:11

freeride schreef:
*knip* alsof een jury het lef heeft zoiets te zeggen, al helemaal niet als die zelf overgewicht heeft doe niet naief. *knip*

Nee, dat zal een jury niet snel zeggen, maar dan krijg je ook niet op je coupon 'leuke combi' ;)

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:13

_Amigo schreef:
@freeride
Pfff ik heb hier al geen zin meer in.... Ok jij je zin, ik trek het bit uit zijn mond en ik heb een stugge hand ;)
Dit zijn de enige fotos, nee niet de beste, maar het was aan het begin vd les, losrijden dus.

Dan heb ik een klein puntje:
Als dat het inrijden was zou ik je pony lager en wat ronder zetten. En vanuit die houding gedurende les naar boven werken. Is goed voor het ruggebruik en de lossigheid. :)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:14

Jeetje...

Ben er stil van....

Wat lijkt jouw knol veel op die van mij zeg!!
Ikzelf heb een NRPS merrie maar je zou zo zeggen dat het bijna een identieke kopie is!
Die van mij is rond de 1.62, jouwe?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:16

bente_ schreef:
_Amigo schreef:
@freeride

Dan heb ik een klein puntje:
Als dat het inrijden was zou ik je pony lager en wat ronder zetten. En vanuit die houding gedurende les naar boven werken. Is goed voor het ruggebruik en de lossigheid. :)

Thuis rijd ik het eerste half uur - 3 kwartier lang laag en dan pak ik hem wat hoger en daarna nog even wat opgerichter :)
Moest hem oppakken van de instructrice, want kon hem opgepakt ook los werken zei ze :=
Remark schreef:
Leuke foto's en wat heb jij een gaaf beest onder je kont zeg! succes met de komende wedstrijden, gaat vast wel lukken na zo'n week!

Dankjewel! :D

Megamutsj schreef:
Jeetje...

Ben er stil van....

Wat lijkt jouw knol veel op die van mij zeg!!
Ikzelf heb een NRPS merrie maar je zou zo zeggen dat het bijna een identieke kopie is!
Die van mij is rond de 1.62, jouwe?

Scheelt niet zoveel, Amigo is 1,56 :))

roosje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:19

ik zie dat je een leuke week gehad hebt met een leuke pony :j

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:19

Leuk hoe sommige reageren! :S

Ik vind jullie een leuk setje! Leuke pony ook! En dik vind ik ook overdreven, niet iedereen is dun en ik zie dus totaal geen pony die er last van heeft!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:21

Dankjewel allebei! :D

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:34

Je hebt trouwens ook een super mooi hoofdstel, prachtig met die laklederen neusriem.zou ik mogen vragen welk merk het is?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:36

Ilona_D schreef:
Je hebt trouwens ook een super mooi hoofdstel, prachtig met die laklederen neusriem.zou ik mogen vragen welk merk het is?

Dankje! Hoofdstel is van allerlei merken hihi.
frontriem is van dobert, neusriem van chamberlain en de rest is van kieffer :)
Hier heb ik hem vandaan:
http://www.hetgareel.nl/product/42030/4 ... EUGEL.aspx

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:33

Wow Anne,

Wat een gave fotos! Jullie zijn samen flink voorruit gegaan!
Ik heb wel eens andere tijden gehoord!

Ga je vaker met hem springen?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:47

Chaos schreef:
Ik vind het nogal raar dat je instructrice zichzelf zo slecht in de kijker zet.... Door een discussie aan te gaan met slechte argumenten...

Anne doet het goed, en ook andere combinaties die ik les geef gaan goed. Via hun krijg ik bevestiging en niet via Bokt.
En zelfs op Anky, Imke en Edward Gal zijn er reltopics dus laat staan dat iedereen het met mij eens is. :D

Mmm.. Mijn argumenten maar ik niet echt duidelijk ( ik lees ze anders dan andere zie ik hierboven) want ze worden verkeerd gelezen. Ik ben geen ervaren -bokker :+ Verder ga ik er niet op in, ik hoef mezelf niet te verdedigen. Ik probeerde alleen aan andere duidelijk te maken dat foto's niet je hele rijstijl laten zien. -O-

Wat betreft verkeerde knik en achter de loodlijn lopen ga ik niet op in. Totaal geen zin in.
Zo nutteloze discussie's, daar staat bokt de helft van de tijd mee vol.

@Freeride. Bij deze stop ik onze nutteloze discussie :)

Verder ga ik weer aan het werk en wens ik alle andere top instructrice's en amazones veel succes met hun rijerij.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:54

:D +:)+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:56

Je hoeft je tegen mij ook niet te verdedigen hoor, absoluut niet. :)
Dat foto's niet altijd het juiste beeld geven is absoluut waar hoor! En ik vind het beeld nú ook helemaal niet negatief. Maar het is zeer zeker iets om rekening mee te houden en dat moeten we niet afdoen. Gewicht dat een paard moet dragen daar moet je zuinig mee zijn om het paard niet te storen. Zeker in het geval van een pony kun je er gewoon snel vanaf groeien.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:25

Gave foto's, volgens mij houd je van Eurostar :+

Zit je cap niet een beetje te hoog(te smal?)?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 23:57

Idd Chaos maar ze verdedigt zich niet tegenover jou denk ik :)
Ik heb ook niet echt het idee dat ik hem stoor.. hij is altijd vrolijk en wil graag voor me werken, terwijl hij dat in het begin toen ik hem had helemaal niet had, toen kon hij nog geen rondje galoperen zonder terug te vallen in draf.
Voor houding en zit krijg ik vaak een 6 en af en toe een 7 op wedstrijd, dus dat kan nog beter, maar is zeker niet slecht lijkt me (als je kijkt dat een 5 een voldoende is) en vaak een 8 voor verzorging van het geheel (als de jury vind dat ik niet op de pony pas, krijg ik ook geen 8 lijkt me?).
De fotos vertekenen wel wat moet ik zeggen..
Bedankt voor je reacties :)

Dankjewel Lanita! Ik vlecht mijn haren te strak waardoor mijn cap omhoog word geduwt door de 'bult' van mijn vlecht :))

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:47

Oeeeeh mooierds!
je vergeet de mooiste foto! (A)

Afbeelding

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 01:14

Marlene :') _O-

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 01:39

Hele leuke foto's! :)

Inderdaad een mooie combinatie en ach, de discussie over het te groot en te zwaar zal altijd blijven voortduren... Vanaf foto's is misschien een hoop af te lezen, maar in real life nog meer. Zo te lezen ben je al bezig met je gewicht dus dat is helemaal super. :D

Naar je cap zou ik toch nog wel eventjes kijken. Knelt hij niet, drukt hij zich niet omhoog? Of kun je je vlecht/staart niet wat losser/lager doen? Een niet passende cap kan namelijk niet veilig zijn en dat moet je niet willen tijdens het paardrijden. ;)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 01:44

Cap knelt niet, maar lekker zitten is anders :)) ik rijd nu vaker met mijn andere cap, maar omdat ik die goed wil houden voor wedstrijden heb ik besloten deze mee te nemen.
Ik ben wel aan het kijken voor een andere, misschien de bruine in het zwart :j
Die zit ook véél lekkerder en beter:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 8424_n.jpg

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 01:45

Ah, zie je. ;) Ik herken het namelijk hoor, ik twijfel ook over mijn eigen cap (volgens mij is het hetzelfde merk+model)... Die knelt ook niet, maar zit ook niet lekker. ;)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:38

Ik ben het met Mowoah eens over je cap. Hij zit niet helemaal zoals het hoort. En op enkele foto's zit je een beetje scheef. Maar als je er op let, en in de lessen er aandacht aan besteed zal het wel goedkomen.
Ik vind het een leuke pony, maar ik heb 't idee dat je een beetje groot voor hem wordt..