Koudbloed Kim & ik ~ het wordt eens tijd om te vertellen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Koudbloed Kim & ik ~ het wordt eens tijd om te vertellen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:00

Killed; Dat klopt helemaal bij Kim en mij.
Ik stond ook op het punt om dan maar sporen te kopen, maar dan maak je het allemaal alleen maar erger, én pijnlijker.
Bedankt voor het plaatsen van de link. :j Daar is goed te zien hoe, wat, waar en waarom.

Mirjam79; Dankje. :o
We doen ook nog heel veel fout hoor, of eigenlijk; ik doe heel veel fout.
Kim is in het begin erg moeilijk actief te houden, maar zo ongeveer na een minuut of twintig gaat de motor aan en hoef ik bijna niks te doen.
Op die momenten kan ik me volledig bezig houden met waar ik heen wil.
Die momenten zijn er nog heel veel, maar ik merk dat we eigenlijk per les een stuk verder komen.
Het gaat jou vast ook lukken hoor! :j
Ik weet nog wel een goede instructeur. :D
Het zadel is een Fryso, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor type.

Anji; Bedankt voor de aanmoediging!

MarlindeRooz; Klopt hoor, Kim is ook niet dik, wel stevig maar geen gevaarlijk overgewicht.
Het is inderdaad lastig om een koudbloed op gewicht te houden, daarom rijden we nu ook weer vaker.
Plus dat ze natuurlijk een maand boxrust heeft gehad, waarbij ze ook bijna alle bespiering kwijt was.

Mylittlejoy; Klopt helemaal. :j
Ze was vorig jaar wél gevaarlijk dik en ze gaat dit jaar ook niet mee naar de zomerwei aangezien ik niet zit te wachten op een hoefbevangen paard.
Haha, nu je het zegt… Cruyff maar dan zonder de domme uitspraken. _O-

Helmpie; Bedankt!

Injoy; Daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar. :j

xSimoon; Dankje!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:13

Heb je die Fryso laten aanmeten voor Kim? Toen ik mijn 'nieuwe tweedehands' aan het passen was (18 juni), vroeg Sybren Minkema van Tweespan aan een collega of het grote zadel voor het grote paard goed paste. Toen zij het vrouwtje die het zadel aangepast had dat de amazone erg veel was afgevallen en dit erg goed vond. Ik moest eigenlijk meteen aan jou denken toen ik je zadel zag :o vandaar mijn vraag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:19

Dat is heel erg toevallig!
Ik heb het zadel op 14 Juni gekregen inderdaad, en laten aanmeten aan Kim. :j
Daarom moest ik ook zo lang wachten tot alles binnen was.
Dat is echt toevallig.
Past die van jou ook?

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:23

Ja die past prima! Weer een wereld van verschil voor mijn als maar doorgroeiende ruin. In 1,5 jaar van fit 3 naar fit 4 en inmiddels de fit 5... Maar die van Kim zal ik met mijn ronde 'ukkie' van +/- 1.70 waarschijnlijk niet overtreffen :D voor mijn merrie heb ik ook een Legacy classic. en voor mijn ruin inmiddels een Profile. Service is prima bij Tweespan. Mijn vorige 2e hands ligt nu te koop bij hun in de winkel. Nu maar wachten op een liefhebber...
Klopte mijn gevoel dus wel bij de lovende opmerkingen in de winkel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:36

Wat dat betreft ben ik stiekem wel blij dat Kim nu 8 jaar is en niet meer groeit.
Van 3 naar 5 is echt veel in die tijd!
Ik vind de service van Tweespan ook prima. :j
Het zadel zit écht als een huis, heel zacht, veel steun bij je benen en ook gewoon heel erg mooi.
Ik hoop dat je oude zadel snel verkocht is, dan kun je het geld gebruiken voor wanneer je je zadel moet laten opvullen o.i.d. :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:50

Ik mag mijn mening toch wel zeggen..?! TS hoort nooit negatief commentaar als ze een topic opent. IK vind het paard te dik, dat mag ik toch wel zeggen..?!

Blijkbaar niet meer... :=

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:51

Wat een verschil met 2009 en nu zeg! echt respect :) filmpjes zien er goed uit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:52

ShauniBef; Jawel hoor! Na 1 keer is de boodschap ook wel duidelijk. :j

Britt_Mara; 2009 was echt een ramp. :o
Toen stonden we in de bak en sloot Kim zich compleet af, niet meer vooruit, niet meer achteruit... volgens mij hebben we toen amper gereden of af en toe een buitenritje.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:56

Super gaaf! Ga zo door jullie! :D

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:57

het laatste filmpje ziet er goed uit ;) vind het echt super wat jullie hebben bereken! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:58

ShauniBef, je mag best je mening zeggen, prima. We zien allemaal dat Kim geen maatje KWPN heeft, gek he.. dat ook wij dat zien.
Ik denk dat TS al genoeg negatief commentaar over haar heen heeft gehad de laatste jaren meer dan dat jij je kan bedenken.

Ik denk dat je ook eens naar de gehele combinatie moet kijken en naar waar ze toen stond en waar ze nu staan. Vind je dan ook niet dat zelfs Kim 10 kilo kwijt is geraakt. :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:07

Sorry, maar ook ik vind Kim wel behoorlijk te dik... Dat mag best gezegd worden vind ik. Dat is niet meteen negatief commentaar imo. Ik vind het jammer dat dat dan meteen weggewuifd wordt, onder het mom van "ze heeft al genoeg commentaar gehad in het verleden". Dat geloof ik best, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er niet op gewezen mag worden?? :) In ieder ander topic mag het wel gezegd worden, en vliegen er gelijk tientallen bokkers bovenop, maar omdat zij veel meegemaakt heeft moeten we maar zwijgen?
Ik denk dat TS volwassen genoeg is om met "commentaar" om te gaan, en ook oud en wijs genoeg is om er zelf op te reageren.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:16

Dat heb ik toch net gedaan? :)
Ik vind niet dat mijn manier van reageren raar of negatief was.
Maar aangezien de boodschap nu echt wel duidelijk is, kunnen we het beter laten rusten. :)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:17

Sanne135 schreef:
Super gaaf! Ga zo door jullie! :D

Dat dacht ik ook gelijk

Diep respect wat jullie samen allemaal doen , ga zo door klasse
Laatst bijgewerkt door sporten op 12-07-12 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:17

Nee hoor Miracle dat zeg ik niet dat iets weggewuifd moet worden...
Commentaar mag altijd gegeven worden .. dat is toch prima. maar moet je dan 2x hetzelfde commentaar geven. :D
Ja dat mag wel want stel je voor dat er overheen gelezen wordt.

Ik wil hier niet voor TS een reltopic van maken en een spelletjes welles en nietus gaan spelen... nergens voor nodig.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:19

Hoi,

Wat onwijs leuk om je zo te zien rijden!!!
het verschil met de eerste lessen en je laatste les is echt enorm!
In het eerste filmpje zie ik een paard dat er weinig zin in heeft en ik snap helemaal waarom je dat rijden niet zo zag zitten.
Zij trok de teugels uit je handen; ze trok jou zelfs uit het zadel. in het laatste filmpje doet ze dat nauwelijks, sterker nog:
Kim reageert netjes op jouw hulpen, ik zie haar zelfs fris en fruitig wegdragen.
Eigenlijk vind ik Kim ook een gelukkigere indruk maken in het laatste filmpje.
Waarschijnlijk is dat rijden voor jullie beide een stuk leuker geworden. Lekker door gaan, jullie zijn zo leuk bezig!

(ff tussen haakjes, want het is al een paar keer gezegd. in het filmpje met de verschillen van je gewicht vroeger en nu, vind ik het echt fantastisch hoe je bezig bent met je gewicht! daar getuigd nog eens doorzettingsvermogen!!! Viel me wel op dat de kilo's die jij kwijt bent, aan je paard zijn gaan zitten ;) . Misschien zijn het wat zomer-gras-kilo's? eerlijk gezegd zie ik er nog niet zoveel kwaad in hoor. lekker doorrijden, misschien niet teveel brok, dan komt het normale gewicht wel weer terug. Keep up the good work!!!)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:21

KoudbloedKim schreef:
Dat heb ik toch net gedaan? :)
Ik vind niet dat mijn manier van reageren raar of negatief was.
Maar aangezien de boodschap nu echt wel duidelijk is, kunnen we het beter laten rusten. :)

Ik had het ook niet over jouw reactie ;)
Ga je er ook wat mee doen, gewoon interesse? Gezien de boodschap duidelijk is. :)

Mando schreef:
Nee hoor Miracle dat zeg ik niet dat iets weggewuifd moet worden...
Commentaar mag altijd gegeven worden .. dat is toch prima. maar moet je dan 2x hetzelfde commentaar geven. :D
Ja dat mag wel want stel je voor dat er overheen gelezen wordt.

Ik wil hier niet voor TS een reltopic van maken en een spelletjes welles en nietus gaan spelen... nergens voor nodig.

Ik wil ook geen reltopic maken, en ik heb ook nog niet 2 keer hetzelfde commentaar gegeven. ;) Maar in sommige topics wordt het 100 keer gezegd en herhaald, en daar wordt niks gezegd. Ik heb gewoon het idee dat er in alle topics die TS maakt, niks negatiefs gezegd mag worden. Als een paard te dik is, mag dat gezegd worden, in welk topic ook.
Maar goed, ik hou er wel over op, voordat ik er een reltopic van maak... :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:24

:D

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:27

Dat ziet er echt super goed uit! Echt heel goed die vooruitgang!
Ga zo door!
En vooral veel foto's en filmpjes blijven plaatsen van Kim en jou want ik ben fan!
En mijn vriend is trouwens ook fan na de eerste keer een topic van jullie te hebben gezien vraagt hij weleens of jullie weer een nieuw topic hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:32

Sporten; Dankje. :j

Driebergen; Teugels uit mijn handen trekken doet ze nog steeds af en toe, maar ik merkte gister veel vooruitgang!
Ik heb het carpaal tunnelsyndroom waardoor ik mijn polsen niet goed kan gebruiken en daar maakt Kim soms misbruik van.
Maar ik ben inderdaad vooral heel erg trots op het wegdraven vanuit stilstand!! :))
Dit had ik echt nooit verwacht.
Misschien vertekend het beeld, maar Kim is vergeleken met het filmpje van 'vroeger' een heel stuk minder dik.
Ik zal morgen eens een aantal foto's gaan maken om misverstanden uit de weg te gaan. :j

Miracle_; We zijn al een poosje bezig om haar af te laten vallen en dat gebeurd ook daadwerkelijk.
Ze is al flink afgevallen en zoals ik hierboven schreef, zal ik morgen een paar foto's maken. :j
Ik doe er alles aan om Kim zo gezond mogelijk te houden.
Je laatste alinea vind ik een beetje flauw… alsof ik heilig ben, alsof ik anders ben dan alle andere leden van Bokt.
Ik ben maar een doodnormaal mens die net als iedereen fouten maakt en waarbij (lang) niet alles perfect is.
Maar inderdaad, laten we het onderwerp van Kim wat betreft gewicht maar laten rusten, er wordt aan gewerkt. :)

SmidjeJollie; Dat is wel een heel lief berichtje. :)
Bedankt!

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:34

Jullie zijn echt een ontzettend leuk team samen!!
Enige tip die ik voor beide heb, maar denk dat daar al aan gewerkt wordt! Is dat je Kim wel wat actiever mag krijgen in stap.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:42

Respect dat je zoveel bent afgevallen knap hoor!
De methode snap ik helemaal niks van, vooral dat links/rechts aan de teugels trekken?! Zou hem eerder naar voren rijden om recht te richten. Maar goed ik heb nooit op een koudbloed gereden, lijkt me ook een stuk lastiger als het paard minder voorwaarts is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:44

Heb je helemaal gelijk in, daar zijn we vooral mee bezig.
Ik heb daar toch wel veel moeite mee.
Er is een plek in de bak (bij de C) waar 2 grote deuren staan, bedoeld voor de trekker om de bak te slepen.
Als die open staan, is het heel lastig om Kim actief die kant op de rijden.
Als we buiten op het veld rijden, is het een heel ander verhaal, dan moet ik haar juist inhouden.
Ik denk dat het in de toekomst goed gaat komen. :j

Paardjes123; Het doel is inderdaad om haar naar voren te rijden, maar Kim neemt automatisch stelling aan als ik een rechte lijn wil rijden.
Hier zijn we mee bezig en ik moet toch leren om minder aan mijn linker teugel te zitten. :o
Ik betrap me daar gelukkig zelf al op, gaat goed komen!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:08

Respect voor alles wat jij en je paard bereikt hebben!

Alleen rijtechnisch vind ik het niet zoveel. Zie een paard dat met een slingerend hoofd (links rechts links rechts), niet nageeflijk door de bak gaat, en dat kan ook niet als er geen constante verbinding is. Het zou mijn methode niet zijn. Maar ik ben blij dat jij verbetering voelt. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:26

Bedankt. :)
Het gaat om sturen en daarbij moet je je handen/armen zo bewegen alsof je op een fiets zit.
Dus niet je handen/armen gelijk en dan maar in de mond trekken of zagen, maar binnenhand/arm naar voren, buitenhand naar achter en andersom.
Dit doen we net zolang tot Kim recht op lijn loopt en op het moment dat ze recht is, gaat de druk er af.
Als we dit niet zouden doen, zouden we met veel stelling bijna wijkend naar voren gaan met als resultaat dat Kim nog schever wordt en nog meer last van haar lichaam krijgt.
Het is eigenlijk allemaal teveel om uit te leggen, maar ik probeer het zo goed mogelijk. :)