Summertime... Dat Tunesische zonnetje is heet!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Re: Summertime... Dat Tunesische zonnetje is heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 09:38

Nemurin ja 20 graden is ook niet echt zomers natuurlijk... Raqas is Berber met een scheutje Arabisch bloed erdoor :) hoeveel kunnen we alleen maar raden..

Petra dank je! Ja we zijn druk bezig met de bouw van ons huis, het dak zijn ze bijna klaar mee, maar het zal nog wel een paar maanden duren voor het helemaal af is :) ik hoop dat we er voor de winter echt in kunnen! Temperatuurtje is nog een paar graden omhoog geschoten vandaag, nu zit ik om half 8 lokale tijd ook al te zweten in de schaduw hehe. Strandweer dus!

Musj dank je wel :D

XLeandrosX nou nog een dan waar hij ook opstaat van gisteren :)
Afbeelding

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:19

<3
Nee 20 graden valt een beetje tegen voor juli. Aan de andere kant gisteren wel een lekker ritje door het bos gehad en dat was niet zo warm als dat het bij jou zou zijn. ;) Toch behoorlijk gezweet met z'n allen.

Dazen hebben jullie zeker ook niet?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:28

ahhhhh dank je wel. Ik had ook al even in je profiel gespiekt. Ziet er super uit bij jullie. Wie weet boek ik eens een reisje jullie kant op.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 13:27

Nemurin ja een paar graden warmer zou wel lekker zijn natuurlijk.. Hier is het sinds gisteren ineens een stuk warmer, dus bij nader inzien wil ik toch wel 10 graden afstaan aan Nederland :P als het nou maar zo makkelijk was haha. Dazen bestaan hier wel, maar gelukken hebben wij ze op stal niet, rotbeesten! Zit het er al weer vol mee in Nederland?

XLeandroxX dank je! En dat zou leuk zijn, gezellig :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:31

Ik zat dinsdagavond om 9 uur op een zwart paard in het bos... :') Arme dier ging rondjes draaien in stap.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:49

De paarden zijn ULTIEM, maaruh... die laatste foto, wát een droom om daar te wonen. _O_ Ik had zo'n omgeving ooit in een paardenspel
en vond dat he-le-maal te gek, jij woont er zo even met die prachtige peerd'n van je. :D

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:01

OMG ik ben helemaal weg van je paarden... :oo Wat een práchtige dieren zeg... _/-\o_

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:03

Voor mij Kalife alstublieft, het strikje doe ik er zelf wel omheen :D

Wat een paradijs hebben jullie daar <3

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:57

Ja dag, die is al voor mij!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 17:05

Nemurin aaaiii dat is niet prettig rijden dan nee! Rotbeesten zijn het ook :(

Nalanta dank je wel! Eigenlijk heb ik ook gewoon mijn pennydroom gebouwd :o of nou ja voor zover het mogelijk was :P maareeh ik ben weer heel jaloers op wat jij allemaal kan _/-\o_

Hitch dank je!

Chipieke en Leandros oho misschien moet ik hem toch maar eens laten dekken, dat is waarschijnlijk een betere optie dan hem in stukjes opdelen :P

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:35

Jaaaa en dan is het merrie veulentje wat er uit komt voor mij!!!! Droom van een mooie merrie waar ik nog eens mee zou kunnen fokken..... <3

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:55

Prachtig!!!
en heerlijk dat zonnetje...
ik wil ook naar de zon

winniedekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:27

o god.. wat woon jij toch weer vreselijk mooi :~
en dan ook nog die prachtige paardjes van je,,, :~

als je ooit een oppas nodig bent voor een weekje ofzo.. bel me, maar of je me ook weer weg krijgt weet ik niet. :o

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:11

Leandros valk Berber/Berber-Arabier merries staan er ook wel een paar van in Frankrijk en Belgie, weet ook een jonge valkmerrie te koop in Wallonie :)

Mariannev en winniedekoe thanks! :D hihi de leefstijl is hier wel verslavend inderdaad dus kijk maar uit :P

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:49

Ik zou spontaan het vliegtuig pakken....

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:37

Ik woon in Frankrijk.....maar voorlopig blijft het bij dromen....

ElanorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:37

Zitouna schreef:
belle_boef de kleinsten zijn Mabrouk en Mouza, net onder de 1.50, en Flavio is de grootste met zo'n 1.60 :) echt groot zijn ze dus niet..

Astrid ah gaaf en ben je al met beleren van Huug begonnen? Oeh spannend bijna komen ze! Komen ze op dezelfde stal als Huug te staan?

Eline oei 42 graden is al flink heet ja.. Hier gaan we nu ook in die richting.. Maar die hete wind is inderdaad nog het ergste! Pas jij ook je dagritme erop aan? Dus vroeg eruit, siesta en dan eind van de middag weer actief? Ja 20 uur donker is wel vroeg :( maar wat doen we eraan he.. Raqas is nu zo'n twee maanden bij ons op stal! Ja hij is al een of twee topics voorbij gekomen! Oh ik ben ook wel benieuwd hoe Marnix het daar dan uithoudt met die hitte, gelukkig dus wel superfit, ja lekker veel douchen dus ook, maar heb je de indruk dat hij er meer last van heeft dan de lokale paarden of is hij gewoon helemaal gewend?

ElanorJ thanks! Nee niet voor de fok, we hebben alleen hengsten, gewoon om mee te rijden en in de toekomst op kleine schaal ruitervakanties voor gevorderden aan te bieden :)

essie_blue he wat grappig! Is hij op vakantie of voor werk ofzo? Toevallig hier in de buurt? :)

Djilna oh gaaf, dat gaat dus wel goed met jou en Blik! Binnenkort weer op wedstrijd? Ja we hebben aardig doorverzamelt hier := en nee, nooit op zoek geweest maar af en toe loop je tegen een aan die je gewoon niet kan laten staan...

Sanne thanks! Wanneer weer een Iggy topic?? :D

Especial dank je wel, jouw vent is ook <3 haha 10 graden afstaan? Nu vind ik het nog wel lekker, maar 5 mogen jullie er wel hebben, mocht het nog warmer worden mogen jullie er nog wel een paar bij :D het is nu toch ook aardig weer de laatste dagen in NL?

Oh geweldig!! Kan ik me vast aanmelden en Raqas reserveren?? :) ;)
Maar heb je hem zelf gefokt of gekocht?? Ik blijf hem geweldig vinden, hij doet me denken aan dat paard tornado van zorro uit de eerste series.. ik droomde altijd van zo'n paard :~ maar je rijd m gewoon recreatief dan?? (Ben niet nieuwschierig hoor)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:54

wow heerlijk he die tempraturen dat was wat voor mij en mijn reuma denk dat ik dan snel pijnvrij ben :)

in september gaan weop vakantie in tunesië :)

ze zijn zo gaaf die hengsten van jou :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 16:59

Marianne merhaba :)

Leandros kijk dat is al makkelijker qua aanbod.. Ach wie weet, ooit :)

Elanor we hebben hem gekocht, nog een jonkie en helemaal groen.. Hij is amper 3 jaar dus we doen het rustig aan, voorlopig nog niet erop iig :)

only oh ja daar is het hier wel ideaal weer voor ja, hoewel de winters wel koud kunnen zijn hoor!
Oh leuk jullie komen naar Tunesie! Waar gaan jullie heen precies?

ElanorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:40

Oke nou ik houd me aanbevolen in ieder geval :) de rest rijd je wel recreatief? :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 04:45

Ik ben echt weg van Kalife <3

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:46

zo wat een knapperds allemaal zeg! :wow:

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:11

tja daar vraag je me iets :') in de buurt van Souss en van * :')

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:58

XLeandrosX - zo'n 145 km bij jou vandaan naar het oosten (via de D999) in Requista vind je de stoeterij van Marika Blanc, de Elevage du Ceor. De halfbroer van mijn berbermerrie, Uriadh al Jahid, is daar dekhengst. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ik kan je wel zeggen dat daar ook hele mooie fokmerries waren. En lief! Misschien kun je eens gaan kijken? En er is ieder jaar wel een bijeenkomst van Berbers in Saint-Afrique, misschien is dat vanuit jou nog te doen? Voor de paarden van Marika Blanc kun je kijken op

www.chevaux-barbes.com

Marika kan je ook vertellen wanneer de bijeenkomst in Saint-Afrique zal zijn

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:58

Wat een prachtpaarden heb jij toch ts! Altijd weer een genot om naar te kijken.
Wij zijn net een paar dagen thuis van onze vakantie in Tunesie en het was heerlijk, eindelijk zon en warmte op mijn lijf! En inderdaad wel vroeg donker 's avonds maar wat was het heerlijk om juist dan het strand op te gaan!