Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Re: Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:54

Ook ik ben het eens met heel veel bokkers.. het is niet ontspannen.
Maar dat zeg je zelf ook al.

Leuk paard verder! ik zou de volgende keer als je erop stapt eens andersom te werk gaan,
eerst wat langere teugel en vervolgens kalm aan oppakken en kijken waar hij fijn op reageert.
Nu lijkt t wat stram en stijf en als dit de eerste keer is.... heb je hem dan gekocht op t oog? zonder eerst zelf te rijden?
doe even een stapje terug, begin bij het begin, en als het een wat heter paardje is, gewoon even de brand eraf longeren zodat jullie beide kunnen werken aan de vertrouwens band. Want op deze manier maak je meer kapot dan dat je maakt.
Goede instructie vind ik een heel belangrijke voor je, want je hebt duidelijk niet in de gaten wat je fout doet. Wat niet erg is, maar daar komt juiste instructie om de hoek kijken.

Verder wens ik je veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:01

leuk paard, ik verwacht met veel gelders en/of tuigersbloed.
Te veel oprichting, probeer hem lager en langer in de hals te rijden.
Probeer ook je hakken beter uit te drukken en minder hulpen geven met je handen.
Succes!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:16

Kleine aanvulling op de goede uitleg die al gegeven is:
Paard loopt in 'valse' knik, normaal gezien moet het hoogste deel van de hals net achter de oren liggen, en hier ligt dat dus een heel stuk lager! Daardoor gebruikt je paard de verkeerde spieren :)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:53

Cayenne schreef:
Ik kreeg een pb dat TS niet van commentaar gediend is :)

Volgens mij krijg je helemaal geen commentaar TS, wel de nodige kritiek, daar mag je mee doen wat je wilt. (Je kan er ook van leren..)
Niet handig is om een foto topic te openen terwijl je nog geen passend zadel voor het paard hebt.
Wel verstandig is om die bekende instructeur voor jezelf te houden, als bekend wordt wie het is houd hij/zij geen klant meer over. :evaw:

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:59

HolyPope schreef:
Wel verstandig is om die bekende instructeur voor jezelf te houden, als bekend wordt wie het is houd hij/zij geen klant meer over. :evaw:

hier moet ik stiekem wel weer heel hard om lachen :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:00

newmom schreef:
HolyPope schreef:

omg ik ben echt blond, snapte hem eerst niet :+ :')

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:06

Oeioei dat zijn geen fijne plaatjes.. Goed les nemen en dan gaat het vast beter, training kan n hoop doen :)
En een passend zadel voor beide is ook wel handig ;)
Veel succes!

newmom schreef:
HolyPope schreef:

:')

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:06

Leuk paardje hoor mooi
Ik bn het wel beetje met ze eens maar daar is al zat over gezegd

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:10

Leuk paardje

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:11

Oei! DAt ziet er niet best uit, maar las dat het paard altijd met strakke slof is gereden, dat verklaard een hoop #) Desalniettemin rijdt je zelf ook niet ál te vriendelijk, maargoed.

Ooit aan een osteopaat gedacht? Het kan zijn dat het paard door die slof he-le-maal vast zit in de rug etc. en dat dus niet meer kán loslaten.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:15

Wat bedoelen jullie met vw-nw?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:17

voorwaards neerwaards :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:17

Thanks! :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:21

Op alle excuses van ts heb ik maar één vraag, loopt dit paard in de wei ook zo? Lijkt me erg sterk. Dit wil ook zeggen dat als je eens uit zijn mond zou blijven dit paard ook gewoon zijn hals zal strekken. Zeggen dat het aan een 'slof-verleden' ligt is wel heel makkelijk. Ik denk dat het allemaal veel beter zal gaan als je eens de tips leest, ipv overal een antwoord op te hebben. Of nog typischer zeggen dat ze langs moeten komen, lekker arrogant zeg. Ik denk dat tegen de tijd dat jij stopt dit paard krul te trekken, en hem eens zijn hals laat strekken dat hij beter door zijn lijf gaat bewegen en die lelijke valse knik ook verdwijnt. Ik zou je lesgever de deur wijzen als deze je de hele les geen correctie heeft gegeven om een goede houding van het paard te bevorderen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:26

Het is jammer dat je het topic opent met dat het al aardig goed gaat en je na wat kritiek gelijk in de verdediging schiet.

Ik snap dat het heel leuk is om een 2e paard te hebben en dat je die graag wil showen :) maar het is nu eenmaal bokt en als je zelf niet kritisch bent over je eigen rijden dan doet een ander het wel voor je ;) en tja je zet je hand vast en het ziet er niet erg vriendelijk uit. Maar daar kan je aan werken.

Verder zou ik totdat je een ander zadel hebt veel op ontspanning longeren en even niet rijden. Het is zonde als je nu de rug nog meer zou belasten. Daarnaast zou ik even een osteo laten kijken of hij scheef is of vast zit in de rug.

Succes

mistral830

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:59

blubdevis schreef:
Tjonge jonge.. dit was het laatste foto topic op dit topic

TS, jammer dat je dat zegt. Wees blij dat je dit topic geopend hebt, met al dit advies kun je het toch alleen maar beter gaan doen?
Ik ben net als Joolien erg benieuwd naar je verbeterfoto's over een tijdje.
Wel een heel stoer paard overigens.

succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:50

Als je zz zwaar rijdt en je hebt een nieuw paard, dan weet je zelf ook dat is geen fijn gezicht is en dat je eerst je paard wat fijner in de hand mag hebben eer je trotste rijfoto's gaat plaatsen..

Ik persoonlijk vind het er niet zzzwaar uitzien...als een paard zich verzet tegen de hand, zijn naar mijn mening andere wegen om hem rustig te laten nageven, dat is de kunst van zzzwaarruiterschap...

Jammer, zal opknap paardje zijn, dus ben benieuwd naar foto's over een half jaar....zal best een fijn paard zijn..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:53

russel schreef:
Als je zz zwaar ridt en je hebt een nieuw paard, dan weet je zelf ook dat is geen fijn gezicht is en dat je eerst je paard wat fijner in de hand mag hebben eer je trotste rijmfoto's gaat plaatsen..

Ik persoonlijk vind het er niet zzzwaar uitzien...als een paard zich verzet tegen de hand, zijn naar mijn mening andere wegen om hem rustig te laten nageven, dat is de kunst van zzzwaarruiterschap...

Jammer, zal opknap paardje zijn, dus ben benieuwd naar foto's over een half jaar....zal best een fijn paard zijn..

Volgens mij is zijn instructie ZZ-zwaar, wat ik begreep...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:57

Nee, de TS zelf. Dat vertelde hij in pb.

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:05

Sorry maar ik vindt het geen mooi paard. Het spijt mij. Veel plezier met het rijden in ieder geval.
Iedereen vindt het een prachtig paard, ik zie alleen een heleboel hoeken. Dun nekje en een vierkante kont.
Laatst bijgewerkt door patricia6 op 29-06-12 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:07

patricia6 schreef:
Sorry maar ik vindt het geen mooi paard. Het spijt mij. Veel plezier met het rijden in ieder geval.

Nouja, Ik vind dat je dat niet hoeft te zeggen, ookal is het een mening.

Is dit toevallig bij Gaby noy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:10

Als dat ZZ-zwaar is, dan ben ik pipo de clown.

Sorry, ik reageer normaal nooit in dit soort topics, maar ik zie hier erg onprettige foto's. Het meeste is al gezegd en daar ga ik ook mee akkoord. Behalve met de aanvallende houding van de TS (of is het eerder erg defeensief?).

Het paard toont aan dat het last heeft met wat je vraagt. kan je niet omheen, punt. Waar ik me nog meer vragen bij stel, als je ZZ-Z rijdt, dan moet je dat toch zelf ook zien op de foto's? Tevens knik je op de laatste foto bij het wijken flink in bij je rechterheup. Heb een merrie gehad die ook zo opgekropt is gereden, maar dan puur op dwang; vlijmscherp bit en armkracht, niet met slof. het heeft flink wat tijd en geduld gevraagd om die weer goed te krijgen.

Zo'n paard moet je niet gaan rijden naar M of Z op training, maar simpelweg allereerst vanaf 0 starten en mikken op B-niveau. DURF je teugels langer laten, durf je paard de optie geven om te zakken, om het te laten denken "heeeee, dit is leuk, ik krijg plots ruimte vooraan!". Maak het aantrekkelijk om dat neusje eruit te brengen ipv zich bijeen te wringen als een worst. Zorg dat het lampje gaat branden, ga hem uitnodigen en mettertijd komt het dan wel allemaal op zijn pootjes terecht. Durf eens onverwachts het contact lossen zodat hij niet anders kan dan op eigen benen gaan lopen.

Osteopaat zou hier zeker niet misstaan, vooral als hij altijd zo gereden is. Goed passend zadel zou ook mooi zijn, en starten met losmakend longeerwerk. Maak van dit paard opnieuw een witte bladzijde ipv een kladpapier vol krabbels.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:13

OEI! Als je ZZ-Zwaar rijd, dan weet je toch wel hoe je moet zitten? Dat je je handjes netjes mooi VOOR je moet houden, en niet onder je.. :D ?!

Nee.. Ook ik vind het er NIET fijn uitzien.. Je bent veel te streng met je handen, en daardoor zet je paard zich zo vast..

Laat je dier eens onderzoeken, en haal er een osteo oid bij.. :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:21

Kom op mensen... Dit is de eerste keer dat hij er op rijdt... Eerste keer op m'n vz paardje wist ik ook niet precies hoe ik nou moest reageren. En kreeg ik ook een veel strengere hand dan normaal. Gewoon omdat het zo anders was... Het hoeft toch niet de eerste keer gelijk perfect te zijn?
En als hij graag veel tips had gewild, had hij het wel bij HAW neer gezet.

Ik vind het er ook niet fijn uitzien, maar als je meer vwnw gaat rijden en goede instructie (en desnoods osteo) komt het allemaal wel goed :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:23

Mooi paard.. ! een eerste keer is nooit makkelijk. Maar elk begin is een begin. suc6 met het paard gaat vast en zeker goed komen. !! dit beeld ziet er niet zo fijn uit maar ik ben wel benieuwd naar hoe het gaat over een tijdje.. !!
Laatst bijgewerkt door XxLiEsJuHhxX op 29-06-12 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt